Jaja...

Sånt som inte passar in nån annanstans skrivs här. Självklart kan du diskutera även sånt som inte berör hockeyn här.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

buck
c/o LL´s Forum

Jaja...

Post by buck »

Laget infriade ju iaf Klubbens målsättning.
Vi VAR med och krigade om 4:eplatsen.

hade vi haft lite mer vind i ryggen hade vi nått fram.

Serien är som sagt fruktansvärt tät och att några "bra" lag hamnar vid sidan av de åtråvärda SA-platserna är ju ett faktum.

Vi slipper flyga till Skellefteå, Vi slipper bli ett stryklag i SA, vi slipper Johanneshov! ;) ;) ;)

VI ÄLSKAR LAKERS!!! =)
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Helt rätt Buck. Dessutom är inte säsongen slut. Nu skall vi tråckla oss igenom nålsögat till ES!!!! :twisted:

Jag älskar Lakers :headbang:
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

vi slipper bete oss som ängelholmare,ni skulle sett hur trött deras wm var efter att deletat peronangrepp i nåra timmar,han skrev att han var helt slut!

jag är nöjd såhär långt och hoppas nu på play-off!
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
buck
c/o LL´s Forum

Post by buck »

Nu skall vi tråckla oss igenom nålsögat till ES!!!!
Det vill det till!!! Jag har nämligen budgeterat med SM-guld 2004-2005!!! :D
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Nä att begära att vinna över Oskarshamn var väl häftigt, de verkar vara seriens bästa lag, Lakers har inte haft en chans mot dem i de två matcherna.
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Precis SM-guld 04-05, Champions-leauge-vinnare 2006 (serien finns bara på papper än så länge) OCH första europeiska laget i NHL 2006-2007. BLOMMAN LYFTER STANLEY-CUP-BUCKLAN 2008!!!!! :D
NiGy
Forumproffs

Post by NiGy »

Varanen> Visst är det tur att vi är ödmjuka och realistiska även i motgång! ;-)

Oskarshamn har ett grymt bra lag!
Dom har visat vart skåpet ska stå!
Nästa år tar vi dom!
Alla har rätt till min åsikt!
buck
c/o LL´s Forum

Post by buck »

Till nästa säsong har vi värvat Larry "NHL" Pilut o han har gjort över en miljon poäng i TAJF...

DÅ måste vi väl gå till SA? ;)
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Leve LLLL!

(Låt Larry Leka i Lakers)

Har han inte gjort ziljarder poäng för TAIF... :roll:

Vi byter dessutom ut Lindgren mot duon Coffee-Gunnar and Torpedo-Mats.
Cilla
Forumentusiast

Post by Cilla »

Huuu vad du praar.... issch.. jag tror på Play Off.... och fprtsätting där vi nosar på Elitserien...
Lakers now and forever

Cilla
buck
c/o LL´s Forum

Post by buck »

Hmmm.. Med såna profetior så är det nästan så man funderar på att bli Curling-supporter istället... ;)

Appråpå det så spelar Sverige Kvartsfinal mot Schweiz just nu! Kan beskådas på Eurosport..
Christian
Forumamatör

Post by Christian »

Tror ni på allvar att ni kommer att nå Elitserien? Ni är för roliga! Kom igen, kämpa på! Er humor behövs i svensk hockey!
GS
Forumdemon

Post by GS »

Christian,,du har aldrig hört talas om ironi? :roll:
Christian
Forumamatör

Post by Christian »

Jojomensan, men inte ofta på detta forumet.
Walle
Forumproffs

Post by Walle »

Mitt mål är nått iallafall vi var med och bråkade om fjärdeplatsen
SA missades inte idag ,utan mot Troja och halmstad,IKO var helt enkelt för bra
Grattis till seriesegen (IKO)som alla trodde att Rögle skulle ta hem enkelt :lol:
Rebecca
Forumentusiast

Post by Rebecca »

Du har helt rätt Walle! Vi bråkade om 4:e platsen, men kan man inte vinna mot Troja, Mörrum borta eller Mora när man har 4-2 när det är mindre än 5 min kvar så är man inte mogna för SA. Nu får vi se fram emot en hel del derbymatcher och se till att vi krossar Troja mf.... KOM IGEN LAKERS!!! :clap:
Roger
Forumdemon

Post by Roger »

håller med rebecca och walle
törstens fiende
Jessica
Forumamatör

Post by Jessica »

:D

Citat hämtat från Argo Ulbleb.

Oskarshamn har gjort det. Vunnit med vilje.
En så kallad omvänd läggmatch.
Sportchefen Åkesson i V-ordet :
att dom radioaktiva råttorna vann den förra matchen kan man väl acceptera, men att dom bequrellstinna ostkustarna sänkte sig så lågt att dom slog oss med 7-2 gör mig bara så besviken...
vi som har hjälpt dom att ta hand om Robert och Mattias, för att inte tala om Custemo.
Inte ett uns av tacksamhet.
Vi kommer att hämnas genom att förlora samtliga våra matcher i fortsättningesserien. På det viset hjälper vi de andra lagen att i en dimmig framtid komma i en serie där dom banne mej skall slå Oskarshamn. För att inte tala om Troja.
Vi tänker förlora mot Troja med cirka 23-0. Då fär dom åka till Piteå och Skellefteå. för dit vill vi ju inte.
und so weiter
Patrik_AIA
Forumamatör

Post by Patrik_AIA »

Malul wrote:vi slipper bete oss som ängelholmare,ni skulle sett hur trött deras wm var efter att deletat peronangrepp i nåra timmar,han skrev att han var helt slut!
jag är nöjd såhär långt och hoppas nu på play-off!

Ja, nog var man less alltid, men det måste påpekas att det inte var p.g.a. "våra egna" som man höll på att tappa sugen alldeles i onsdags kväll.
Nog om detta.
Jag tror att ni hade haft större chans att lyckas hyfsat i SA än Rögle, så för vår del var det säkert allra bäst att samla ny kraft i fortsättningsserien.
Kampen om platserna 1-2 där lär bli fortsatt hård mellan Växjö, Rögle och Hammers.
Att Bosse Fors skulle tappa hemma mot Nybro känns alltför osannolikt, så det blir förhoppningsvis vi tre som får slåss i toppen av fortsättningsserien.
Last edited by Patrik_AIA on 14 December 2003, 11:08, edited 1 time in total.
Rögle det kvittar vad som sker, vi ska alltid följa er!
2010-04-11 är jag även Växjösupporter och lovar att dricka min morgoncappuccio ur en lakersmugg i tre månader om de tar poäng mot AIK.
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Jo, så tror jag också, men matchen på söndag är inte oviktig, det finns bonuspoäng att spela om som kan vara nog så viktiga sedan.
Tullverket
Forumentusiast

Post by Tullverket »

Nu vår vi kriga en omgång till mot "derbylagen", sen blir det en ny chans till roliga kvalmatcher senare i vår. Tycker Lakers gjort en mycket väl godkänd höst. Kanske bättre att vara i toppen i fortsättningserien än botten i SA. (nu när man inte har nåt val ;-))
Hur kul är det att springa 100 meter så fort du kan, utan tidtagning?
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Det gäller att gilla läget. Vi får absolut inte underskatta någon motståndare eller ens ta playoff för givet. Nästa byte är det som gäller.
Mike Modano
Forumentusiast

Post by Mike Modano »

Börja inte snacka om komma 1 el. 2 i forsättningsserien, för det kommer inte bli lätt... Derby matcher är ju inte precis Lakers favoritmatcher! Vi tappar ju jävligt ofta poäng mot våra bottenkollegor i derbymatcherna! Känns som looser-ljungby skiter i alla sina matcher bara dom vinner mot VLH... Vi måste kriga för fullt i fortsättningsserien också, det kommer inte bli lätt!

Kämpa Lakers!!! Nästa år då jävlar...
Image
Rebecca
Forumentusiast

Post by Rebecca »

Nej nu gäller det 100% inför varje match. Vi vet hur svårt vi haft för bla. Troja, så inget lag får underskattas. Vi vet vad vi kan prestera och nu gäller det bara att visa det för derbylagen och dem andra. Jag tror på Lakers som ett topp lag i fortsättningsserien, men alla matcher är lika viktiga, något som dem måste tänka på! En annan sak är också viktig, spela ALDRIG på resultatet (Moramatchen), GE JÄRNET ISTÄLLET!!!!

GO LAKERS...
Jessica
Forumamatör

Post by Jessica »

Ja,ja! Till och med i "sorgens" stund måste man även försöka vara rolig på andras bekostnad. Tyvärr lär det aldrig bli så i Lakers att ni får en målgörare som Mr.Magic och som gör över 600 poäng under ena halvan av sin karriär. Ingen spelare vill/får ju stanna i Lakers så pass länge att han kommer ens i närheten av Larry Piluts siffror.

Inte ens Mr. Å:s försök att värva Mr.Magic lyckades ju en gång i tiden. (Under pågående säsong). Snacka om att vara trogen sin klubb. Här hjälpte inte feta sedelbuntar och löfte om föremåner m.m.
Last edited by Jessica on 14 December 2003, 10:31, edited 1 time in total.
buck
c/o LL´s Forum

Post by buck »

Jessica wrote:Inte ens Mr. Å:s försök att värva Mr.Magic lyckades ju en gång i tiden. Snacka om att vara trogen sin klubb. Här hjälpte inte feta sedelbuntar och löfte om föremåner m.m.

Näe, för han fick ju redan en massa svarta pengar i Tingsryd.
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Jessica: Jag tror inte det är meningsfullt att göra sådana jämförelser och vänd inte Larrys långa vistelse i TAIF till något negativt för andra klubbar, utan var istället glad över att han gjort 600 poäng och var snäll och blanda inte in pengar i det hela, för vi har ingen aning hur han avlönats och jag bryr mig inte om det heller. :wink:
Jessica
Forumamatör

Post by Jessica »

Lite upplysning kan kanske vara av godo för Buck. Erbjudandet kom efter att Taif och spelarna gjort rätt för sig och inte valde, att som vissa gå i KK.

Hur kan "anrika" och "heliga" Lakers bara vilja ha en spelare som "fuskat så pass mycket.

Det finns ett bra ordspråk, Buck. - man skall inte kasta sten när man sitter i ett glashus.

Sen väx till dig Buck m.fl. Det börjar bli ganska enformigt detta med Taifs gamla synder.

Det var visst Buck och Varanen som helt plötsligt drog in Mr. Magic i denna debatt vad han nu hade med Era förluster/vinster att göra och då är det inte så svårt att haka på ämnet och ge igen med lite inpass och gliringar.
Last edited by Jessica on 14 December 2003, 10:46, edited 1 time in total.
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Tack gode Gud för vi slipper honom i Lakers.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Putte#24
c/o LL´s Forum

Post by Putte#24 »

Åkesson måste varit på lyset vid det tillfället och för skoj skull ville han väl kolla om Larry var sugen på att lira i VLH :lol: men så klart hade han fått så många härliga lönekuvert från Taif att han hade inte hjärta till att anta erbjudandet... :lol:

Kanske hade hans äppelträd blivit nersågade också :wink:
Last edited by Putte#24 on 14 December 2003, 10:50, edited 1 time in total.
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Det kan väl knappast vara aktuellt att värva Larry till Lakers, han kommer att bli TAIF troget, det är fullt möjligt att han gör sin sista säsong.
Det är väl kul att det finns killar som är trogna sin klubb under så många år. Men det kommer inte att vara vanligt framöver.
buck
c/o LL´s Forum

Post by buck »

Jessica wrote:Hur kan "anrika" och "heliga" Lakers bara vilja ha en spelare som "fuskat så pass mycket.

Vi vill inte ha honom. Som vanligt så fattar ni inte ens den mest uppenbara ironin.
Det finns ett bra ordspråk, Buck. - man skall inte kasta sten när man sitter i ett glashus.

jaha? sitter kanske jag i ett glashus? Eller syftar du kanske på Lakers? Var vänlig och utveckla ditt påstående för jag fattar faktiskt inte vad du menar.
Sen väx till dig Buck m.fl. Det börjar bli ganska enformigt detta med Taifs gamla synder.

Klart fan att det är jobbigt för er att höra. Men faktum består. TAIF hade aldrig upplevt sina fornstora framgångar om det inte varit för dom oegentligeheter som försekom. Å med tanke på hur j-a kaxiga ni var ex. när Lakers missade AS-kvalet för ett par år sen och under hela vår "lingonserie"-period så tänker jag då ALDRIG släppa det.

Lycka till mot Jonstorp, Osby o Sölvesborg.
Jessica
Forumamatör

Post by Jessica »

Alfax!
Se sanningen i vitögat. Ni hade behövt honom..........
buck
c/o LL´s Forum

Post by buck »

Jessica wrote:Alfax!

ja, vad är Shjon Podein mot Larry... *fniss*
Putte#24
c/o LL´s Forum

Post by Putte#24 »

Jessica wrote:Alfax!

Och vad skulle vi haft honom till... 8O det har ju fan gått spikrakt uppåt 8)
Post Reply