Coach Janne Karlsson

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

serra
c/o LL´s Forum

Re: Coach Janne Karlsson

Post by serra »

Helt fel tycker jag.

Alla ni som skriver att detta skulle kosta oss massa deg, hur fan tänker ni?
Det är ju exakt samma kosntader som vi skulle ha haft ändå.

Tycker man pissar på en tränare som tagit oss från mitten i AS till ES.

Inte ofta han har rätt, men detta är klockrent!

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 5607093.ab
Last edited by serra on 15 October 2012, 08:32, edited 1 time in total.
Snart nära dig...en ny hall
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Mike Modano wrote:Är en inbiten hockeyanalytiker med stora kunskaper om att leda svagare individer till framgång...
Jo den kunskapen har vi ju sett prov på. Det måste varit många års utbildning på alla plan :lol:

Som de flesta tränarbyten under säsong kommer inte denna heller tillföra nåt revolutionerande om inte nya spelare kommer in och spetsar laget.

Tack Janne för åren här.
Last edited by Niles on 15 October 2012, 09:32, edited 1 time in total.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
vlk
c/o LL´s Forum

Post by vlk »

Det är aldrig kul att behöva entlediga en tränare, framförallt inte en kulturbärare som Janne. Vad Janne betytt för Lakers kan nog inte värderas tillräckligt. Men, utan Janne, inget elitseriespel för Lakers. Det är vad jag tror. Jag tycker bara att det är lönlöst att spekulera i orsakerna till att Janne fick gå nu. Tabelläget pekar många på. Ja, kanske det var det. Men det kan finnas andra orsaker också, att spelarna inte hade förtroende för Janne, att det inte fungerade med 4 tränare etc etc. Kanske stod Janne för en hockey som passade sig i allsvenskans fartfyllda fram och tillbaka hockey. Att där stå kyliga med ett kompakt försvarsspel med sylvassa kontringar visade sig vara en vinnande melodi i allsvenskan och kvalserien. Men samma spelide har inte fungerat i elitserien. Vi höll på kort tid, med hjälp av igelkotten, på att bli ett nytt södertälje. Superdefensiva och tråkiga utan eget spel. Jag tror att ledningen och Janne såg detta och försökte till denna säsongen rätta till det men då fungerade det inte. Allt gick i baklås. Janne körde tomt på ideer vad gäller detta spel. Vad vet jag ? Vi kommer hur som helst aldrig att få svaret hur man kort och långsiktigt resonerat i Lakers. Om beslutet kom från Evertsson måste det varit hans livs tyngsta beslut. Om det kom från Öman så var det nog att välja mellan Janne eller Evertsson. Det blev Janne.

Jag tror inte detta får någon större effekt omgående. Sam håller redan i merparten av träningarna och där blir nog inget nytt direkt. Kanske coachingen under matcherna kommer att förändras. Jag hoppas att Sam kommer att förorda det offensiva försvarsspelet man bedrev i Bofors under hans tid och den spelstil som Luleå haft med en mycket offensiv checking i motståndarens zon, att snabbt ställa om till anfall utan för mycket burskydd och bågar samt korta intensiva byten. Jag önskar Sam Lycka till och hoppas att han kan ta oss ett steg framåt med hjälp av ett koppel nyförvärv från Evertssons sida.
Säg vad du gör och gör vad du säger !
InmeDes
Forumentusiast

Post by InmeDes »

Visst, jag kan mycket väl förstå dom som hade velat kicka Evertsson istället, men det hade ju bara blivit som ett straff för att han värvat ihop ett taskigt lag och inte fört saken framåt ett dugg. Eller skulle ni anställt en ny person med uppgift att plocka ihop ett nytt lag? Nä, nu gäller det ju att göra det bästa av dom spelare som finns och då kan det ju knappast bli så mycket sämre genom att kicka Bull-Janne. Glöm inte att det ointresse som noterats hos somliga spelare kan bero på missnöje med tränaren. Gösserns tid kommer kanske också, men där är det ju inte samma panik.
Och livet går vidare på Uda Dan Dara. Vem vinner och vem försvinner? Svaret ges i nästa avsnitt.
alxndr
Forumamatör

Post by alxndr »

Det är fan inte Jannes fel att vi har 5-6 backar som suger häst-balle och som inte kan spela hockey.

Ne jag vet inte vad man ska säga om detta - kommer sakna Janne men hoppas verkligen att det blir lite fart på spelarna nu när det fått som de vill ... upp till bevis Växjös spelare.

Gillar Sam som fan - hoppas han lyckas nu!! Problemet kvarstår dock - vi har INGA backar som kan spela hockey ...
friberg
c/o LL´s Forum

Post by friberg »

Tycker nu att vid nästa hemmamatch om Janne finns i hallen att vi alla lakejer drar strået till och så ropar vi in Janne på Isen och hyllar han efter alla år han givit oss och för alla underbara minnen så upp med sången.
VI VILL HA JANNE PÅ ISEN VI VILL HA JANNE PÅ ISEN JANNE PÅ ISEEEEN JANNE PÅ ISEEEN
puff
Forumdemon

Post by puff »

Och på vilket sätt tror du detta hjälper Lakers som lag att vinna matchen.
Plötsligt så har ni alla blivit sentimentala och sätter jaget före laget. Det som hänt är väl inget konstigt, händer varje vecka i företagsvärlden. Producerar man inte tillräckligt så är det oftast chefen som får bära huvudet. Alla tränare i elitserien vet och är förberedda på vad som kan hända om resultaten uteblir. Skicka ett sms till >Janne istället där du talar om att du hade velat ha honom kvar. Stöd Lakers och Hallam istället så att de börjar vinna matcher.
sumpen
Forumentusiast

Post by sumpen »

Förmodligen kommer han att ta över KHK eftersom dom sparkade sina tränare alldeles nyss.
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by Coffe #800 »

Garanterat!
" Jävla Moped" :D
" Det Är Tajt " ;)
Tullverket
Forumentusiast

Post by Tullverket »

sumpen wrote:Förmodligen kommer han att ta över KHK eftersom dom sparkade sina tränare alldeles nyss.
http://www.bltsydostran.se/sporten/kemp ... 7717%29.gm
Hur kul är det att springa 100 meter så fort du kan, utan tidtagning?
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

Tror inte han går till KHK
Snart nära dig...en ny hall
Mike Modano
Forumentusiast

Post by Mike Modano »

Mike Modano wrote:Men mitt löneanspråk skulle vara att de som inte kan så mycket hockey inte ska komma till tals så mycket..
friberg wrote:Tycker nu att vid nästa hemmamatch om Janne finns i hallen att vi alla lakejer drar strået till och så ropar vi in Janne på Isen och hyllar han efter alla år han givit oss och för alla underbara minnen så upp med sången.
VI VILL HA JANNE PÅ ISEN VI VILL HA JANNE PÅ ISEN JANNE PÅ ISEEEEN JANNE PÅ ISEEEN
Som sagt, fantastiskt inlägg...
Stöd Sam istället, Jannne kan Ni bjuda in på Poseidon istället.
Image
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Vill Janne bo kvar där de bor, så kan KHK vara ett alternativ, men vi får se.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Post by Svartvadet »

Tror inte att Janne är intresserad av att gå ner i lön eller att jäkta fram ett beslut.

Tänk på att han numera får betalt av att bara sitta hemma med sin familj, vem hade inte varit arbetslös ett tag då? (Tänker på alla resor osv)
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Jo, det har du rätt i Svartvadet, jag tänkte inte på att han har lön länge till. Han låter nog något genomtänkt mogna fram, för precis som du skriver så finns ingen panik.
Jag vet inte var hans sambo jobbar, eller om de har barn, som går i skolan eller liknande. Det finns mer att tänka på än bara sig själv oftast.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Det beror väl på hur kul han tycker det är att jobba. Tvivlar på att ES-klubbarna står i kö. Har han tappat lite av suget kan han ju sitta hemma, ta det lugnt och pilla navelludd. Det hade jag oxå gjort i så fall.

KHK låter väl som en intressant utmaning om man har suget, geografiskt någorlunda ok i förhållande till nuvarande boende. Men han kanske är sugen på nåt utomlands?
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Post by Svartvadet »

Niles wrote:Det beror väl på hur kul han tycker det är att jobba. Tvivlar på att ES-klubbarna står i kö. Har han tappat lite av suget kan han ju sitta hemma, ta det lugnt och pilla navelludd. Det hade jag oxå gjort i så fall.

KHK låter väl som en intressant utmaning om man har suget, geografiskt någorlunda ok i förhållande till nuvarande boende. Men han kanske är sugen på nåt utomlands?
Tänker mest på vilka lag i HA som kan matcha hans lön eller ge mer?

Varför skulle Janne ta över KHK? Häftig resa i alla ära, men han hamnar i ett bottenlag i HA istället för ES! Skulle KHK hamna i Kvalserien, med Janne K i spetsen, då kommer inte en elitklubb i Sverige ge honom ett anbud... Bättre att vänta in rätt läge!

Han har dessutom barn, hus och sambo som precis har utbildat sig till ett nytt arbete. Kan han ta oket av hennes axlar så gör han nog det!
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Möjligt och kanske till och med troligt. Å andra sidan finns inte extremt många jobb att få om man vill vara elittränare i Sverige. Har sambon lagt krut på utbildning för ett nytt jobb, är väl kanske en utlandssatsning mindre intressant också.
Daste
Forumdemon

Post by Daste »

I krönikan om Janne på SMP så nämns Wikegård som ett potentiellt namn som en framtida tränare då han tydligen skulle ha varit först ut med nyheten på sin Twitter. En aning suspekt tycker Dan, själv undrar jag om det inte kan vara så att Wikegård och Janne har goda förbindelser?
Leyker
Forumentusiast

Post by Leyker »

En klok och nykter analys av Boorken!

http://sverigesradio.se/sida/artikel.as ... el=5310081
Piggelin
c/o LL´s Forum

Post by Piggelin »

Läsvärt!

Läs Enestubbes blogg i SMP.

Janne K. glömmer man inte. :ok:
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Mycket läsvärd......Janne kommer alltid bli ihågkommen. :golfclap:
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Leyker
Forumentusiast

Post by Leyker »

Jag gillar Wikegård stenhårt! Han har jättesvårt att släppa faktumet att Janne Karlsson fått kicken.
Här gör han en väldigt intressant analys av Växjös boxplay och Norrenas mindre bra målvaktsspel.

Kanske något för tränarna att titta lite på :wink:

http://wikegard.blogg.tv4.se/2012/10/16/infor-imorgon/
Daste
Forumdemon

Post by Daste »

Wikegård är hus-gud. ;)
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

"Welch hamnar på mellis som en semafor" :lol: :oops:
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

En förnuftig artikel en del här borde använda som både täcke och huvudkudde. Konsekvensanalys och alternativt tänkande. Grymma verktyg.
http://www.smp.se/blogg/daniel/analys-v ... 0127%29.gm
sid
Forumproffs

Coach Janne Karlsson

Post by sid »

friberg
c/o LL´s Forum

Post by friberg »

faan vad nice hoppas nu han drar upp KHK till Toppen :clap: :clap: :clap: :clap:
nature
Forumdemon

Post by nature »

Då blev vi av med kostnaden....

Men janne förtjänar bättre..... Trodde att han skulle dra till KHL
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Post by Svartvadet »

Win-Win som jag ser det, vi blir av med en kostnad och KHK får en tränare utav klass.

Dock hade jag aldrig gjort det valet själv. Klarar han inte av att rädda KHK nu så är han helt rökt...

Det måste ju också betyda att KHK cashade upp rejält, för det måste ju vara värt Janne besväret - eller?

Hur som hur, stort lycka till!
Piggelin
c/o LL´s Forum

Post by Piggelin »

Ett stort Lycka Till, Janne.
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
friberg
c/o LL´s Forum

Post by friberg »

sammarbetet mellan Lakers och KHK stärks 8)
TwoTwo
Forumamatör

Post by TwoTwo »

Nu blev ni allt kåta va? :P
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer

Post by Klonis »

Tack Janne för allt o lycka till med KHK
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by Coffe #800 »

Va va va de jag sa idag johan? ;)

Lycka till Janne K!
Bra lösning för både Dig, din familj och KHK !
" Jävla Moped" :D
" Det Är Tajt " ;)
Post Reply