Ilkka Heikkinen
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Re: Ilkka Heikkinen
Men ge er, ingen spelare är oersättlig. Nu har han ju 400.000 att lägga på annan spelare istället. Visst var Ilkka bra, sevärd spelare, men oersättlig....NEJ. Det som gör mig mest orolig är i så fall att det är så tyst. Inte ens några rykten, inte ens några långskott, bara tyst. Det tycker jag i så fall oroar mest. Samtidigt som alla andra, konkurrenter som icke konkurrenter presenterar den ena spetsspelaren efter den andra i sina.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det

Släpp några namn som är tillgängliga ersättare för ilkka?
Jag har tyvärr inte den kunskapen så jag kan hinta någon så rakt av, men Evertsson hade nog kunnat det om han fått frågan och var villig att svara. Tror ingen annan här inne heller sitter med den spetskunskapen att bara så slänga fram en tänkbar ersättare. Många vill nog försöka, men det är bara chansningar. Jag skulle nog kunna amatörsurfa EP en stund och hitta några giftiga namn, men den nivån är låg.

Jävligt surt att Illka lämnar. Men med handen på hjärtat så var det väntat. Illka hade tjänat mer pengar i KHL - men valde en bättre levnadsstandard (Schweiz kontra Ryssland) och givetvis en bättre lön än han blivit erbjuden i Växjö Lakers. Fullt förståeligt. Inför denna säsongen så var det ju knappt någon som visste vem Illka Heinekken var? Synd att han inte signades på två år...
Det finns fler billiga guldkorn ute i hockeyvärlden och sportchef Henrik Evertsson har minst sagt ett djävulusiskt jobb framför sig för att toppa laget inför kommande slutspelsmål. Men det är hans huvudvärk inte vår.
Det finns fler billiga guldkorn ute i hockeyvärlden och sportchef Henrik Evertsson har minst sagt ett djävulusiskt jobb framför sig för att toppa laget inför kommande slutspelsmål. Men det är hans huvudvärk inte vår.
Last edited by Kloker on 18 April 2012, 17:18, edited 1 time in total.
-
- Forumamatör
Alla går att ersätta förutom Ilkka!
SATANS I HELVETES DJÄVLAR SKIT .
Illka lycka till i där nere i nya laget.
kommer sakna dig på plan i Vida Arena
Illka lycka till i där nere i nya laget.
kommer sakna dig på plan i Vida Arena
Väntat att han skulle lämna. Med den säsongen han presterade hade han alla kort på hand. I Lugano får han leka med Petteri Nummelin. Surt som f-n att tappa den bästa spelaren vi haft någonsin. Men tills vi höjt statusen på vår klubb måste vi räkna med att bara kunna behålla spelare som är för bra för oss 1 säsong.
Kan chiefen rekrytera ännu en världsspelare till nästa säsong? Var finns nästa doldis? Får vi panik? Är allting kört nu?

Kan chiefen rekrytera ännu en världsspelare till nästa säsong? Var finns nästa doldis? Får vi panik? Är allting kört nu?

Ilkka Heikkinen
spaceghoat wrote:Alla går att ersätta förutom Ilkka!
Skitsnack, klart det går att ersätta honom också. Hade han varit så oersättlig så hade han ju knappt signat Lugano för fjuttiga 800 papp i månaden, utan då hade ju intresset från over there varit större och och han hade signat typ Red Wings, Rangers eller liknande och betydligt högre summor. och en sådan oersättlig spelare hade garanterat varit ordinarie i de Finska Lejonen!

-
- Styrelsen Lakers Lakejer
Trist att han lämnar.. men helt ärligt.. va de någon annan som hade räknat med att han skulle stanna efter den galna säsongen?
" Jävla Moped" :D
" Det Är Tajt " ;)
" Det Är Tajt " ;)
Vad förväntade du av Ilka innan säsongen började? Players come and go my friend. Skulle han 100% säkert göra 33 poäng igen om han stannade?mollers wrote:Släpp några namn som är tillgängliga ersättare för ilkka?
Lär dig av säsongerna innan och vet att Evert aldrig släpper någonting innan kontraktet är skrivet.
Eftersom han bara snackat gott om Lakers och Växjö som stad så visst hade man förhoppningar, men inte allt för höga.
-
- c/o LL´s Forum
Ni får lägga till skatteskillnaderna mellan Sverige och Schweiz i ekvationen också, alltså 400 papp i Sverige är inte 400 papp i Schweiz...
Skulle tippa på att Illka tänkte såhär: "33 pinnar och 18 mål, gör jag det i Växjö nästa år?"
Troligtvis nej. Därför valde han att smida så länge järnet fortfarande är varmt, helt rätt enligt mig. Illka vet vart han har Växjö och vice versa, tror vi får se en återkomst om ett par år, om inte annat kan vi hoppas!
Skulle tippa på att Illka tänkte såhär: "33 pinnar och 18 mål, gör jag det i Växjö nästa år?"
Troligtvis nej. Därför valde han att smida så länge järnet fortfarande är varmt, helt rätt enligt mig. Illka vet vart han har Växjö och vice versa, tror vi får se en återkomst om ett par år, om inte annat kan vi hoppas!
-
- Styrelsen Lakers Lakejer
haha måste bara flika in detta med.. har ni läst spelar beskrivningen på Ilkka??
En storväxt tvåvägsback som är en pålitlig poängplockare. Bra i spelet med puck. Offensiv relativt skicklig back med ett överlag fint passningsspel. Ändå något ojämn i uppspelen och skottet är så där, om än tungt och hårt. Stabilt defensivt spel. (av Ulf Andersson)
de där skottet måste berott en hel del på klubborna som han själv sa... Bauer WOHO !
men ser ni tills hans tidigare säsonger så har han faktiskt inte dominerat så speciellt mycket poängmässigt....
utan det är faktiskt först i år som de verkligen har lossnat... så ni som säger att han är Oersättlig... NO WAY säger jag, även om jag hade velat ha kvar Stjärnan!
En storväxt tvåvägsback som är en pålitlig poängplockare. Bra i spelet med puck. Offensiv relativt skicklig back med ett överlag fint passningsspel. Ändå något ojämn i uppspelen och skottet är så där, om än tungt och hårt. Stabilt defensivt spel. (av Ulf Andersson)
de där skottet måste berott en hel del på klubborna som han själv sa... Bauer WOHO !
men ser ni tills hans tidigare säsonger så har han faktiskt inte dominerat så speciellt mycket poängmässigt....
utan det är faktiskt först i år som de verkligen har lossnat... så ni som säger att han är Oersättlig... NO WAY säger jag, även om jag hade velat ha kvar Stjärnan!
" Jävla Moped" :D
" Det Är Tajt " ;)
" Det Är Tajt " ;)
Hur som helst, så är det hur synd som helst, att vi tappar den bäste back vi haft. Hur ersätter vi honom, ja en svår nöt att knäcka, vi behöver minst två backar av topp ett karraktär? Två backar måste bort illa kvickt av de som nu finns, inga namn nämnda. Frågan är vad föreningen har för mål med säsongen 2012/2013?
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
-
- Forumamatör
Beror på hur man ser det, Han är oersättlig i Lakers men kanske inte någon annanstansPutteA wrote:spaceghoat wrote:Alla går att ersätta förutom Ilkka!
Skitsnack, klart det går att ersätta honom också. Hade han varit så oersättlig så hade han ju knappt signat Lugano för fjuttiga 800 papp i månaden, utan då hade ju intresset från over there varit större och och han hade signat typ Red Wings, Rangers eller liknande och betydligt högre summor. och en sådan oersättlig spelare hade garanterat varit ordinarie i de Finska Lejonen!

Ilkka Heikkinen
Nope, kan aldrig acceptera att en spelare är oersättlig!

Så skrev jag efter en av dom avslutande matcherna och det är fasen så jag känner. Det blir inte lika kul att kolla hockey i höst. Det där leendet eller ska vi kalla det flinet vid tacklingar, gruff eller vid andra incidenter är det bästa jag vet i hockeyväg, tillsammans med allt det andra han bjuder på givetvis.venomizer wrote: Vilken hjälte, vilken legend, vilket skott, vilka tacklingar, vilken skridskoåkning, vilken kyla. Ta mig fan den bästa spelare jag sett, en riktig publikfavorit. Jag ska jubla mig hes när han presenteras på lördag!
Ilkka for president!
Idag är det stadssorg!
Gl & hf Ilkka

Väldigt tråkigt men kanske inte helt förvånande. Många har nog velat ha Ilkka i sitt lag.
"Take care to get what you like or you will be forced to like what you get" George Bernhard Shaw
En tröst i bedrövelsen är att han åtminstone inte gick till någon ES-konkurrent.
Sådär gör man avtryck,thanks for the show Ilkka!!!
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.
Växjö Lakersissä!!
Växjö Lakersissä!!
Jag håller med Putte kan inte fatta att det inte finns ett enda rykte ännu
om någon spelare till Lakers.
Det är lite oroande
Det är lite oroande
-
- c/o LL´s Forum
Har man varit med i ett par år så vet man att rykten florerar sällan kring Evertsson innan något börjar blir konkret.Stupet wrote:Jag håller med Putte kan inte fatta att det inte finns ett enda rykte ännu
Det är lite oroande
Sen att det florerar rykten överallt, det är en annan fråga. Fick t.ex höra att Evertsson var i Örebro idag för att kolla in Jonas Andersson... Troligt? Inte direkt. Men det hade fortfarande suttit som en smäck!
Hoppas vi kan ligga på liknande nivå i alla fall.
Sant, dessutom måste Stupet komma in i matchen. Rykten har florerat angående t ex Porseland, Omark, Piros, Hansen, Linus Persson, William Karlsson, Fasth, Rosén osv.
Jag va för ett tag sen och yrade om att detta vore en dröm värvning för mig, hoppas det ligger nåt i det nu då!Svartvadet wrote:Har man varit med i ett par år så vet man att rykten florerar sällan kring Evertsson innan något börjar blir konkret.Stupet wrote:Jag håller med Putte kan inte fatta att det inte finns ett enda rykte ännu
Det är lite oroande
Sen att det florerar rykten överallt, det är en annan fråga. Fick t.ex höra att Evertsson var i Örebro idag för att kolla in Jonas Andersson... Troligt? Inte direkt. Men det hade fortfarande suttit som en smäck!
Hoppas vi kan ligga på liknande nivå i alla fall.
Nån som har lite vettig info om hur det egentligen ser ut på målvakts fronten?
"A month before the season I stop putting ketchup on my french fries." -Mario Lemieux
Har inte mer vettig information på målvaktsfronten än att detta är det senaste ryktet jag hört:
http://www.dn.se/sport/ishockey/gerber- ... um=twitter
Vore grymt tråkigt om AIK fick sno ännu en av våra bästa spelare...
http://www.dn.se/sport/ishockey/gerber- ... um=twitter
Vore grymt tråkigt om AIK fick sno ännu en av våra bästa spelare...
-
- Forumproffs
Jävligt surt att inte få se ilkka näste säsong, äckligt surt men tack för det du bidrog med!!
Kommer säkert inte något annat som bidrag till ett komplett lagbygge!!
Kommer säkert inte något annat som bidrag till ett komplett lagbygge!!
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
-
- c/o LL´s Forum
0+2 i första matchen för sitt nya lag!
-
- c/o LL´s Forum
Har lite svårt att se varför man inte la en extra mille eller vad det nu rörde sig om för att inte behålla Heikkinen? Istället lägger man 5 mille för Rosén. Rätt eller fel, men det känns som att Lakers hade haft råd med Heikkinen också.
-
- c/o LL´s Forum
Ilkka Heikkinen
Anta att hans lön dubblades mot vad han hade här förra säsongen! Hur skulle Lakers ha råd att matcha ett sånt bud?
Heikkinen blev väl erbjuden 450k i månaden av lakers? Nått sånt har jag för mig
Förstår fortfarande inte hur han kunde tacka nej
Förstår fortfarande inte hur han kunde tacka nej

-
- c/o LL´s Forum
Hur? Räkna på det istället...
450 000 i Schweiz ~ 420 000 efter skatt (lite olika avtal dock)
450 000 i Sverige ~ 206 000 efter skatt
Skillnaden är ganska stor, även om han bara tjänar 300 i Schweiz så är det fortfarande mer pengar...
450 000 i Schweiz ~ 420 000 efter skatt (lite olika avtal dock)
450 000 i Sverige ~ 206 000 efter skatt
Skillnaden är ganska stor, även om han bara tjänar 300 i Schweiz så är det fortfarande mer pengar...
-
- c/o LL´s Forum
Ilkka Heikkinen
Ryktet säger ju dessutom att de dubblade hans nya bud i Lakers.......
-
- c/o LL´s Forum
Jag tror att Illka inte trivdes i Sverige. Om nu inte Lakers på något sätt inte klarade av att ha Heikkinen kvar så borde han har varit "Högvilt" för vilken annan ES-klubb som helst.
-
- Forumamatör
Men det har ju inte med de att göra, det sägs ju att han tjänar ca 800 k i månaden i Schweiz och ingen elitserieklubb kan betala det..