...för att RBK skulle förbjuda trummor i sin lada!!!
Jag citerar: "Det är förbjudet att ta in trummor och andra instrument såson kompressorhorn o.s.v. i hallen.
Detta på grund av miljömässiga skäl och att annan publik störs av den höga ljudnivån.
Beslutet är taget av Rögle BK:s styrelse 031125
Lars Jersmyr, ordförande"
Då skulle vi fan ha trumtvång i vår hall!
Vem ringer Elmlund???
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Tycker inte vi ska satsa på någon stor-resa till Ängelholm någon mer gång.Vi omsatte väl 80.000-100.oookr om man räknar biljetter och kioskköp,tycker vi ska gynna någon annan klubb med detta ,så kan de få vara ifred där nere i skåne.
Nu var det inte att vi inte ska stötta laget jag skrev,det kommer säkert att bli en buss när vi möter dem nästa gång ,men någon storsatsning på en sådan match mot dem tycker jag inte vi ska göra,bättre att lägga det på någon match där vi är välkomna med trumman också.
Låt de ha sin trumfria-zon. Personligen kommer jag framöver att skita i matcherna mot Rögle borta. Deras känsliga hörsel gör att jag inte vill störa de mer...av miljöskäl. Vem vill skapa ångest, oro och hörselskador? Jag hoppas de kommer att få en lugn och stilla fortsättning i hockeyns tecken.
Ganska löjligt beslut är väl min reaktion. Borde finnas viktigare saker att ta tag i men var och en prioriterar ju efter eget huvud..om något år är kanske endast mimning tillåten.
Om nu Rögle av miljöskäl har infört trummförbud, så kanske dom andra lagen i serien skulle införa förbud att beträda hallen i bar överkropp och att det är av miljöskäl förbjudet att kasta sig in i plexiglasen med risk att det blir svettavtryck på plexit.
Kanske vore bättre om deras ordförande ansträngde sig lite att städa ut vissa ur deras följe på bortamatcherna.
Ja jisses så fjantigt.
Det var verkligen löjligt av rögle att förbjuda trummor och andra instrument i deras hall.
Jag var med i Ängelholm senast och jag säger bara att utan trumman så hade vi troligen haft väldigt att få allt folk att klappa samtidigt. Men när alla sjunger samtigt utan trumman är oxå mäktigt.
Klacken höjer en match så enkelt är det. Om man nu vill ha trumpeter och bastubor så ska man kunna ha det!! Jag tror snarare att publiken som sitter och tittar tycker det ska vara lite drag i klacken, för när det blir helt tyst så är det allmänt konstigt. Det blir inte hockey helt enkelt.
Detta är det slutliga beviset på att vi nu är störst i SHA. Nästa steg för de är väl att man förbjuder en klack att framföra en ramsa mer än tre ggr i rad, eftersom vissa i publiken kan få ett epilepsianfall av bristen på variation...
Egentligen räcker det ju med detta styrelsebeslut för att vi ska förstå att vår kultur inte är välkommen i Ängelholm, men frågan är ju om de kan besluta om ett sådant förbud i en kommunal anläggning (om det är det). Det borde ligga på kommunen att ta ställning i en sådan fråga. Om någon orkar ta reda på det så skulle man ju kunna ignorera beslutet.
Å andra sidan så kan man ju som sagt nöja sig med styrelsebeslutet som en bekräftelse på att de inte vill ha med oss att göra, lika lite som de andra skåningarna nere i Sjöbo inte ville ha med invandrare att göra.
Ja eller så bjuder vi in ABF musikkår och ställer på kortsidan bredvid apburen. Eftersom dom är så känsliga i sina små trumhinnor så kanske detta får dom att efter första perioden stanna utanför hallen så man slipper se dessa blekfeta skåningar i bar överkropp.
GS wrote:Ja eller så bjuder vi in ABF musikkår och ställer på kortsidan bredvid apburen. Eftersom dom är så känsliga i sina små trumhinnor så kanske detta får dom att efter första perioden stanna utanför hallen så man slipper se dessa blekfeta skåningar i bar överkropp.
Om Lakejerna ringer och säger "Vi kommer inte utan trumma!" så tror jag nog att vi skulle få dispans!
Annars vore dom ju tokiga riktigt!
Att det är störigt med tre man i klacken och sex trummor, nja det är väl en sak men trumman överröstade ju inte klacken i Ängelholm!
Jag tvivlar på att vi skulle få dispens eftersom de säkert helst står och sjunger själva, utan motstånd. För att främja de inavelstendenser som tycks råda i Rögle så vill de bara bli besökta av "likasinnade". Bojkotta Rögle och/eller tycker jag att lakejstyrelsen ska skriva ett brev till dem och beklaga beslutet de har fattat.
Jag håller med dig Lakaj. Det tråkiga med en bojkott av Ängelholm (som nu definitivt hamnat nr 1 på listan över lag jag tycker minst om) är att vi inte är där för att stötta våra kämpar. Det är exakt det som RBK & AIA eftersträvar. Jag är säker på att de kommer med nya förbud om de märker att deras klack överröstas i ytterligare matcher. De klarar helt enkelt inte av det utan kommer till sist förbjuda LL att vistas i deras "nationalarena". Med hänsyn till miljön givetvis...
Trots allt detta så kommer jag inte mer att besöka Ängelholm. Hockey skall vara roligt. RBK har nu lierat sig med hockeyförbundet i ett försök att ta kål på hockeyintresset i Sverige. Fotbollsälskare har övertagit deras klubb...
Fan det är rätt ok tycker jag, vi kan gott visa dom som inte tillåter trumma i sina anläggningar (vilka dom givetvis bestämmer över själva) att vår klack kan överrösta vem som helst ändå.
Annars kan vi smuggla in träpinnar (såna man hade på musiken i skolan för 10 år sen) och kastanjetter och grejer så blir det underhållande på alla de vis
Varför kan inte alla lära sig human beatboxing, dvs göra trumljud med munnen? Det vore också rätt roligt att köra i ängelholm
Nene, jag var ju ängelholmare en gång i tiden så jag kan inte dissa rögle som vissa andra, men visst har några fans där lite väl mycket koncentration på att bråka istället för att skapa trevlig stämning, och visst är det tråkigt med förbud (!), men för fan, håll ställningarna boys, vi kan visa dom vad vi går för även om vi har silvertejp för munnen!
Va nog bättre de i Ängelholm la lite krut på att rensa bort patrasket som skämmer ut sig bortamatch efter bortamatch istället för att tacka nej till nya friska stålar rätt ner i fickan för klubben
Trumma eller ej huvudsaken är att det skall va skoj att gå på hockey rätt vilket lag man nu håller på eller på vilket sätt man nu föredrar att visa det på :band: :akkordeon:
Varmt välkommna att storsatsa till bortamatchen på Jössa istället, där gillar vi all publik
Det var inte lite vad ni spyr galla över ängelholmare.
Dessutom en förirrad mörrumsfan som benämner rbk-are som patrask.
Jag lovar honom att åtminstone ett "patrask" kommer ner till hans hall i morgon, d.v.s. jag själv.
Saken gäller användandet av trummor, tutor, sirener m.m. och INTE - vilket ni försöker göra gällande - att man utestänger en viss grupp människor.
Parallellerna med Sjöbo, inavel etc. är direkt kränkande. Häruppe i Växjö finns väl tillräckligt många yttringar av främlingsintoleranta element, för att ni skall insinuera något liknande om den regel som Rögles styrelse har beslutat om.
Ängelholms ishall är inte först. Både Globen och Hovet har ett likadant förbud, men ni anser väl att även stockholmarna är inavlade och med Sjöbo-komplex, eller?
Ni är välkomna till Ä-holms ishall även framöver, men ni kan väl försöka att hålla er indignation över instrumentförbudet på en någotsånär intellektuellt hedervärd nivå framöver...
Rögle det kvittar vad som sker, vi ska alltid följa er!
2010-04-11 är jag även Växjösupporter och lovar att dricka min morgoncappuccio ur en lakersmugg i tre månader om de tar poäng mot AIK.
Det är ju bara beklaga att ni tycker mer om er trumma än om ert lag! Så jäkla låg nivå. Sen är det inte så att vi helt plötsligt kom på att vi vill ha ett förbud mot trummor efter er match. Dessa tankar har funnits inom AIA mycket längre än så.
Det är bara beklaga att vi slipper höra er dunka på en trumma en hel match fler gånger i ängelholm, så otroligt jobbigt det ska bli att gå på en match utan att höra "donk-donk-donk"....jag kommer aldrig klara av det, hockey, o utan trumma..........
Och då hoppas jag att vi slipper nakna överkroppar och dunsar mot plexiglaset när ni är i Växjö.Ett löjligt förbud är det med trumman ,det går aldrig att förneka.
Dorza wrote:Det är ju bara beklaga att ni tycker mer om er trumma än om ert lag! Så jäkla låg nivå. Sen är det inte så att vi helt plötsligt kom på att vi vill ha ett förbud mot trummor efter er match. Dessa tankar har funnits inom AIA mycket längre än så.
Det är bara beklaga att vi slipper höra er dunka på en trumma en hel match fler gånger i ängelholm, så otroligt jobbigt det ska bli att gå på en match utan att höra "donk-donk-donk"....jag kommer aldrig klara av det, hockey, o utan trumma..........
Dags att tänka om lakejer.
Åk för allt i världen inte till en match i en annan ishall, det finns trummor överallt
Tro fan vid inte bryr oss SÅ mycket om trumman, det är mest om ert nya förbud mot trumma så vi reagerar på.... ibland har vi ingen trumma med oss på bortamatcherna....
Jisses vad ni blev purkna över detta fantastiska beslut. Man skulle nästan kunna tro att det var i er hall som eländet hade förbjudits.
För det första så kanske det är värt att nämnas att ett trumförbud har varit på tapeten under en lååååååååååång tid. Den upphaussade läktarmatchen mot er blev väl droppen som fick bägaren att rinna över. Alla hade förväntat sig en härlig stämning och inramning av matchen med två klackar som sjöng fram sina lag. Istället så blev det mest ett enda långt monotont dunkande där iallafall Lakejernas röster och sånger hamnade i bakgrunden.
Jag kan inte förstå hur svårt det är att inse att vissa inte förknippar en massa instrument eller andra artificiella hjälpmedel som en del av läktarkulturen. I Ängelholms ishall har man sedan tidigt 80-tal alltid haft engelsk läktarkultur som förebild och inte t.ex. brasiliansk läktarkultur (där trummor är ett naturligt inslag i sambamusiken). Sen kan man ju diskutera, oavsett vilken läktarkultur man har som förebild, det lämpliga att ha instrument inne i en hall. På en fotbollsarena kan jag förstå det, eftersom den öppna arenan gör att röster och klappningar försvinner ganska fort ut i tomrummet. Men inomhus, i t.ex. en hockeyarena, så ökar istället ljudnivån med rösterna och klappningarna genom att ljudet studsar, likaså gör ljudet från instrumenten. Kontentan är att inomhus räcker det med händer och röster.
Jag tror, eller iallfall hoppas, att ni inom ett antal år även kommer att inse detta. Ni är fortfarande noviser inom läktarkulturen, men ni har ett bra underlag att kunna bli riktigt bra, kanske Bajens motsvarighet inom hockeyn. Men om ni kommer till en sådan punkt så tror jag att ni tar ert föruft till fånga och inser det härliga med att istället ha klackar som sjunger en stor variation av sånger för att stötta sitt lag, med enbart händerna som extra ljud.
Jag lovar det blir bättre stämning mot andra lag ,låt dem ha sina förbud det bevisar bara hur löjliga de är.De tålde inte att bli besegrade på läktarna,så enkelt är det.
Tråd låst pga bristande förstånd i vissa inlägg.
Tänk på att man som Lakers fans inte kan skriva vad som helst om motståndarna trots att det är "vårat eget" forum.