Ja, alla har ju sin åsikt Men det är ju så sjuuuukt dålig kvalite på allsvenskan bara. Jag hoppas det vänder neråt igen Men vilka håller ni först Öster eller Lakers?
Som sagt, fotboll har aldrig varit min grej. Men skulle aldrig önska en stadskollega nåt illa för det. Det som är bra för Växjö, är bra för oss som bor här.
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
Nee, jag önskar de inte konken eller något sådant! Men går de upp så tror i alla fall jag att de försvinner ett par sponsor miljoner och uppmärksamheten i tidningar o dylikt tar de med och en del publik slutar kanske följa Lakers, även om de väl inte direkt krockar. Öster är ju fortfarande ett mer erkänt namn i sport-sverige! Sen bor jag ju inte i stan, så jag kanske inte hänger med
Medialt tror jag inte vi kommer märka nått alls, så länge VLH behåller sin plats i ES. Eftersom det är två olika säsonger. Sen tror jag av samma anledning att man behåller sina sponsorer utan problem då exponeringen i hockeyns elitserie är större än fotbollens allsvenska, då man exponeras oftare i hockeyn med fler matcher både totalt och per vecka.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
dessutom så hämtar öster sina sponsorer utifrån stan tex tingsryd ljungby osv osv... Hockeyn är inprincip bara växjö företag och som putte säger så är de två årstider och man syns betyligt mycket mer på hockeyn iom mer tv visningar
Tror mer det handlar om att bägge föreningarna tar egna ansvar och jobbar hårt för sin verksamhet - svårare än så är det inte.
Trots att jag följer varje Öster- och Lakersmatch mycket väl så är det gött att fotbollen stillar hockeyabstinsen, och tvärtom. Men nu börjar jag dock få riktig hockeyabstinens trots att det går så sjukt bra för Öster.
Vill beträda Vida Arena, höra musiken, lukten av ishall, sargstudsar och tro det eller ej - vädret som förknippas med ishockey (inte för att jag på något sätt längar till vintern, skall påpekas). Det är den där speciella speciella känslan man just nu vill komma åt.
Samling på Stars & Stripes från 14:00. Sedan gemensam marsch upp till arenan.
Storheter som Ravelli, Tommy Svensson, Hans Eklund, Peter Wibrån, Ulrik Jansson och Pål Lundin mm Kommer förbi och minglar.
Imorgon kväll är det nog många som kommer känna lite vemod sista matchen på klassiska Värendsvallen hoppas växjöfolket masar sig ur soffan imorgon o tar sig till vallen fritt inträde till ståplats och öppna sitt
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Jag är inte emot att vi uppvaktar men ställde bara frågan.Men eftersom vi är klart största supporterklubben i stan med redan nu innan säsongen startat fler betalande än var EF har så är det kanske på sin plats att vi tar intivativen.
Säger såhär: Det var ungefär samma drag som när ASK möter DIÖ - fast med 12.000...
Arenan då? OK. Inte mer. Luktade Arena Oskarshamn långa vägar... Man har fuskat med lite saker och man skulle helt klart ha använt sig av en akustik-expert vid bygget t.ex! Tycker även att skärmarna var ett skämt till stora delar, små och dåligt upplägg på det som visades. Även ljudet, som förövrigt gick sönder helt när Ola Salo sjöng (bara det var ju en miss)... Hade jag fått bestämma så skulle man ha gjort ståplats annorlunda dessutom, hellre kort och hög än lång och smal. Blev liksom inget ös alls...
Lakejerna framstår ju som PAOK-fansen i jämförelse
Vet inte om det stämmer, men min känsla av öster är att intresset har stannat av under de år som man har spenderat i superettan nu. Visst att det har varit rubriker och lite småsnack under denna säsongen, men tidigare har öster mest varit laget med stor plånbok som aldrig lyckas. Engagemanget har saknats, och därmed mycket av intresset. Jag kan tro att många som var där idag var där just för att det var första matchen på ny arena för ett öster i (tillfällig?) framgång. Folk som kanske inte nödvändigtvis är intresserade av att bidra till stämningen under matchen.
Medan Lakers har levt i framgångarna tecken sen klubben ombildades. Man har en trogen skara folk som kommer och som är engagerade. Jag tänker att sånt folk borde vara mer benägna att hänga med i en ramsa än nån som kommer för nyhetens behag.