Alla Lakers träningsmatcher sänds live på LGsports med 6 kameror på plats och kommentator. Sändningarna börjar en halvtimme innan matchstart. 99 kr kostar varje match. Satan i gatan så gott. Nu börjar man förstå varför alla Lakers träningsmatcher spelas på bortaplan.
Okej, ska vi vara lite ödmjuka på riktigt? Hm..var och en får ju klart själv avgöra vad man vill spendera dessa 99 spänn på. Men för oss hockeynördar som inte kan vänta till september då "allvaret" börjar gissar jag, att de som redan har tecknat abonnemang på stå- eller sittplats, att de flesta nog har råd att avvara 99 spänn också/match. (Kom ihåg, Lakers inte spelar i div1 eller HA längre!) Vill man se Lakers spela redan nu, nåja..träningsmatcher men iaf..så tror jag inte att det är så svårt att spara in på annat. Vill man så kan man, inget är omöjligt. (shoppa mindre..ät mindre..eller ät INGET ALLS! Använd er fantastiska fantasi!
ja tänker då inte faan betala 99 spänn för att se en träningsmatch som inte betyder ett skit mer än att grabbarna på isen får träning inför serien som skall komma.
och ja behöver inte tala om för folk vad ja tycker är rimligt att betala eller inte för en träningsmatch.
ne ja betalar hellre 99 spänn för en slutspelsmatch att se på via nätet .
friberg wrote:ja tänker då inte faan betala 99 spänn för att se en träningsmatch som inte betyder ett skit mer än att grabbarna på isen får träning inför serien som skall komma.
och ja behöver inte tala om för folk vad ja tycker är rimligt att betala eller inte för en träningsmatch.
Skriver man att 99 kr är för mkt så är väl inte en föjdfråga vad man tycker är rimligt helt fel??
Och om du inte vill berätta vad du kan tänka dig att betala för en träningsmatch så behöver du inte berätta vad du INTE tänker betala. Vi skiter liksom i vad du lägger dina pengar.
Last edited by serra on 9 August 2012, 10:24, edited 1 time in total.
Modig wrote:Finns en mängd lagliga sidor. Bl.a Viaplay.
Vad Coffe menar är att det inte finns några lagliga sidor som streamar en produkt gratis som samtidigt sänds mot betalning av den som äger rättigheten. I detta fallet äger LGSports rättigheten till streamingen och man tar 99 kr för detta. Finns det då någon som levererar samma produkt gratis så är det klart att det är olagligt.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
Modig wrote:Finns en mängd lagliga sidor. Bl.a Viaplay.
Vad Coffe menar är att det inte finns några lagliga sidor som streamar en produkt gratis som samtidigt sänds mot betalning av den som äger rättigheten. I detta fallet äger LGSports rättigheten till streamingen och man tar 99 kr för detta. Finns det då någon som levererar samma produkt gratis så är det klart att det är olagligt.
Självklart är det så. Jag skulle bara vara lite viktigpetter och poängtera att det finns sidor som streamar som inte är olagliga. Självklart får du då oftast betala för produkten då.
"Du missar 100% av skotten du inte skjuter" - Wayne Gretzky
En hundring tycker jag det är värt om det bidrar till möjligheten att se vilka matcher man vill,älskar internet som koncept. Och ja,det kan ha med att göra att man slaviskt följde VLH i tre säsonger från Kiruna enbart via swedhockey.
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.
friberg wrote:ja tänker då inte faan betala 99 spänn för att se en träningsmatch som inte betyder ett skit mer än att grabbarna på isen får träning inför serien som skall komma.
Skriver man att 99 kr är för mkt så är väl inte en föjdfråga vad man tycker är rimligt helt fel??
Och om du inte vill berätta vad du kan tänka dig att betala för en träningsmatch så behöver du inte berätta vad du INTE tänker betala. Vi skiter liksom i vad du lägger dina pengar.
om du är nyfiken Serra så kan ja tänka mig att lägga 49kr hehe
Självklart är det så. Jag skulle bara vara lite viktigpetter och poängtera att det finns sidor som streamar som inte är olagliga. Självklart får du då oftast betala för produkten då.
Lamme9 wrote:Bommade kanske något vid betalningen. Men hur ser man matchen sen?? Behövde ju inte ens registrera sig och logga in. Någon som vet? Tacksam för hjälp.
Sluta va viktigpetter din jävla pajas
Haha Taifare!
Har det varit någon sändning från LGsports sedan katastrofsändningen som var första matchen? Är det värt att köpa den i så fall? Fungerar detet med bra bildkvalité så är det ju värt det. Men annars.....knappast..