serra wrote:Då är ju frågan..
Var Stefan Nilsson en bra hockeyspelare?
Är ju just därför många hånar beslutet om att hänga upp hans tröja, utav den anledningen att styrelsen var så kåta i att "Nu ska vi fan också få lite kultur med upphängd tröja..."
Går man Stefan Nilsson-mått så kommer samtliga spelare ha tre siffror på ryggen...
Någon som kan förklara varför Stefan Nilsson blev hedrad? har undrat detta i flera år men inte lyckats komma på varför
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=68871
Endast 3 säsonger i Lakers och bara 5 totalt som spelare?
plus att alla artiklar som finns på hans sida länkar till en större legendar Stefan "Skuggan" Nilsson
Jeremias har i alla fall spelat en väldig massa mer matcher än Rosén i Lakers, nåt som är det första man bör titta på innan man ens diskuterar vilka tröjor man eventuellt skall hissa. Robban är ju inte ens nära nån tröjhissning av förklarliga skäl.
Last edited by Niles on 4 June 2012, 18:25, edited 1 time in total.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Fast när Robbans karriär är över har han förmodligen spelat en helvetes massa matcher i Lakers dressen. Redan nu har han kontrakt till 2017
Jag tycker att man ska vara en riktigt bra spelare också för att få tröjan hissad. Augustin hade förmodligen aldrig spelat ES om det inte vore för Lakers
Jo, spelar han ut hela kontraktet och signar nytt efter det kan vi möjligen diskutera saken. Vi vet ju inte ens om han är kvar nästa år. Hur bra man är tycker jag kommer i steg 3. Antalet år och matcher i klubbens A-lag är det mest relevanta i min värld. En egen produkt värderas högt. Enda som undantas från allt resonemang ovan är Saviano, hans kan dom hissa på måndag oavsett )
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
tycker det är konstigt att Rosén aldrig fick chansen i u-18 eller u-20 landslaget, i princip alla toppspelare i ES (Axelsson, Gynge, Harju mfl) spelade ju där! och Rosén är ju ändå bättre än alla de spelare jag nyss nämnde
serra wrote:Då är ju frågan..
Var Stefan Nilsson en bra hockeyspelare?
Då måste man först sätta kriterier på vad en hockyspelare ska uppnå för att få kallas/bli kallad för bra.
När Stefan Nilssons tröja hängdes i taket, så ansåg jag att han vara en spelare som betytt mycket för laget och klubben fram till dess. Nu så här många år efteråt kanske jag tyckt något annorlunda.
Det viktigaste som jag skrev innan, är att man förtydligar vad det är för kriterier man ska uppfylla för att styrelsen ska utse så att man får sin tröja hängd i taket och att numret man hade inte får användas.
Kriterierna ska givetvis vara utformade så att det aldrig kan gå inflation i den här utnämningen, så att det blir tresiffriga nummer, vilket jag inte tror är tillåtet att använda per automatik.
ja tror nog inte att dessa 2 matcher inte kommer hjälpa ett skit för när Robban kommer dit å spelar så kommer de ( råttorna ) hugga som faaan för den transfern med Robban kommer sitta i skallen på dem livet ut och de kommer håna han varenda match.
Japp, eftersom det är skola de andra dagarna, så har jag inte alltid tillgång till att ta ledigt varje bortamatch
Hade gärna åkt upp imorgon till Göteborg, men kan tyvärr inte. Men AIK lär jag hänga med på, förhoppningsvis iaf=)
Ska försöka hänga med på alla matcher som spelas borta på lördagar, t.ex. LHC, Rögle, AIK m.m får ta det som det kommer så att säga =)
friberg wrote:för övrigt så tror ja inte Robban kommer skrapa ihop mer än 35-40 poäng denna säsong .
Ja du Friberg, du gick ut försiktigt med din tippning, men hans form verkar ännu sämre än vad vi trott.
Tror att mammas köttbullar gjort honom seg, gjorde sig bättre utan dom..
Jag har ingen aning, men jag kan tycka att det känns otroligt märkligt att Zanier vet om den. Specialklausuler brukar man från båda parter tala med små bokstäver, så att det inte sprids.
Jag kan gissa att ett så långt avtal som Rosén har skrivit, så bör det från båda håll finnas klausuler, som garaneterar åt båda håll.
Låter lite på Ömans reaktion som att RR och Kallio har någon form av "Rockstar"-klausul. En rolig grej, tex att de aldrig ska behöva äta ärtsoppa. Det är inte den klausulen jag tror de har, men ni förstår poängen.
Han menar förmodligen att de spelade tillsammans på träningen.
Även om de misslyckas varje match så får de fortsätta spela med varandra. Inte en riktig klausul alltså. Mike förstår inte att Hallam fortsätter med det, vilket jag inte heller gör.
Bänka Kallio. Ge Rosen en kille som rör på sig och inte tappar pucken så ofta. Rör inte Rasmussen, Vampola, Reddox!