Hockey-VM 2012
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Re: Hockey-VM 2012
Woops 12-4 till Norge mot Tyskland 

[img]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/51/Flag_of_sm%C3%A5land.svg/120px-Flag_of_sm%C3%A5land.svg.png[/img] ©
I have come here today to chew bubblegum and kick ass... and I´m all out of gum
I have come here today to chew bubblegum and kick ass... and I´m all out of gum
Sanslöst resultat. Vad ligger målrekordet på i VM?
"Take care to get what you like or you will be forced to like what you get" George Bernhard Shaw
Hockey-VM 2012
Det är nog betydligt mer. Kom ihåg när The red machine hade lekstuga mot tre kronor på 80-talet. En gång vann CCCP med 13-1.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det

Tyckte mig läsa nånstans om ett 20-0 resultat för Kanada för nåt år sedan.
"A month before the season I stop putting ketchup on my french fries." -Mario Lemieux
-
- c/o LL´s Forum
12-4 å 13-1. Betydligt mer?PutteA wrote:Det är nog betydligt mer. Kom ihåg när The red machine hade lekstuga mot tre kronor på 80-talet. En gång vann CCCP med 13-1.

Den som inte sjunger är taifare!!!
Hockey-VM 2012
Det var en fråga om största segersiffror i VM Talis. Jag säger att det nog är betydligt mer än 12-4. Jag kommer ihåg 13-1 från 80-talet, nån annan sa 20-0. Vad är problemet?? Jag poängterade bara att 12-4 inte är den största???

-
- c/o LL´s Forum
Lugna dig gubbstrutt. Va inget illa menat. Tyckte det lät kul. Om nu det är ett problem
Gå in på www.sjöaguden.se istället och tippa matchen ikväll Talismanen. Vinn en Lakers T-shirt från Webbshopen, sen känns nog dan bättre

Tjeckerna vann med 8-1 idag mot tyskarna. Även om de verkar vara på gång så borde vi ta dem i kvarten.
"Take care to get what you like or you will be forced to like what you get" George Bernhard Shaw
-
- c/o LL´s Forum
Ska jag absolut göra. T-shirten är så gott som min. Puss!PutteA wrote:Gå in på www.sjöaguden.se istället och tippa matchen ikväll Talismanen. Vinn en Lakers T-shirt från Webbshopen, sen känns nog dan bättre![]()
Putte,borde inte mitt 4-0 ha vunnit?:)
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.
Växjö Lakersissä!!
Växjö Lakersissä!!
-
- c/o LL´s Forum
Putte kan inte ha sett matchenMalul wrote:Putte,borde inte mitt 4-0 ha vunnit?:)

Man får göra det bättre nästa gång 

Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.
Växjö Lakersissä!!
Växjö Lakersissä!!
Heja Slovakien?
Var med och tävla om en Lakers t-shirt igen.
"www.sjöaguden.se"
"www.sjöaguden.se"

Fan så värdelöst Sverige spelar för tillfället. Varför inte bara ställa in skridskorna... 

"Du missar 100% av skotten du inte skjuter" - Wayne Gretzky
3:e perioden har i alla fall varit lite bättre. Sätt en fjärde nu också bara.
-
- c/o LL´s Forum
Tre kronor- Tjeckien = 3-4
Finns inga orättvisa resultat. 3-4 speglar väl matchen och Tre kronors "Hantverk". Hockey handlar om att vinna!
"Blundern" som vår spelare gör vid 3-4-målet är en sak (men så är det när man inte är på "hugget"), så med facit i hand, Tre kronor hade i de viktiga matcherna när det gällde som mest ingen större nytta av en massa NHL-proffs. Jag anser att vi kanske hade det bästa laget, och det bästa vi kunde få från NHL, som ett Tre kronor kunde ställa upp med i detta VM sedan OS-Guldet.
Vad ska man annars säga, att pucken är rund..eller?
Finns inga orättvisa resultat. 3-4 speglar väl matchen och Tre kronors "Hantverk". Hockey handlar om att vinna!
"Blundern" som vår spelare gör vid 3-4-målet är en sak (men så är det när man inte är på "hugget"), så med facit i hand, Tre kronor hade i de viktiga matcherna när det gällde som mest ingen större nytta av en massa NHL-proffs. Jag anser att vi kanske hade det bästa laget, och det bästa vi kunde få från NHL, som ett Tre kronor kunde ställa upp med i detta VM sedan OS-Guldet.
Vad ska man annars säga, att pucken är rund..eller?
Last edited by Lakershjärta71 on 17 May 2012, 23:51, edited 2 times in total.
-
- c/o LL´s Forum
Håller med Klonis..för att göra det kort så är det ett..
FIASKO
FIASKO
Jag tycker et har lagts för mycket fokus på försvarets offensiva kvalitéer och då har de defensiva uppgifterna kommit i skymundan. Försvarare ska i första hand FÖRSVARA!'
"Du missar 100% av skotten du inte skjuter" - Wayne Gretzky
inget fiasko, tjeckien hade också en stark trupp. men klart man är besviken
-
- Forumdemon
Hockey-VM 2012
Nja.. på det sättet våra creme de la creme uppförde sig på isen stora delar av matchen, så är detta riktigt jäkla pinsamt. Jag trodde ett slag att jag tittade på Brynäs vs. Taif eller nåt. Tragiskt att dessa våra bästa inte kan tuta på en hel match i ett slutspel.
När Tre Kronor får en för enkel resa i gruppspelet åker de ut tidigt. När de börjar med darriga ben och nätt och jämnt går vidare, då tar de guld. Så har det sett ut alltför många turneringar.
Riktigt besviken. Hade verkligen sett fram emot ett VM där våra kronor skulle göra mig riktigt riktigt stolt.
När Tre Kronor får en för enkel resa i gruppspelet åker de ut tidigt. När de börjar med darriga ben och nätt och jämnt går vidare, då tar de guld. Så har det sett ut alltför många turneringar.
Riktigt besviken. Hade verkligen sett fram emot ett VM där våra kronor skulle göra mig riktigt riktigt stolt.

Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
Tråkigt, bara tråkigt. Måste vara nån slags världsrekord i tappade puckar på fel ställe i gårdagens match. Otroligt virrigt över hela banan, men främst i egen zon.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Det enda positiva med det här är att nu kan sillyn dra igång igen. Eller det kanske dröjer tills efter finalen?
Tävling VM Semi 2: Tjeckien vs Slovakien. Grannländerna möter varandra i VM-semifinal Hur slutar detta? Vinn Lakers t-shirt!!
På sjöaguden.se
På sjöaguden.se

Kom igen Slovakien!!!
JAG ÄLSKAR SLOVAKIEN JUST NU!!!

Hockey-VM 2012
Ta chansen och vinn en sista t-shirt. Gissa resultat samt första målskytt i resp. lag.
http://www.xn--sjaguden-o4a.se/2012/05/ ... akien.html
http://www.xn--sjaguden-o4a.se/2012/05/ ... akien.html

Värdiga mästare! Krossen mot Finland igår var bara en fingervisning. De kan sporten i Ryssland.
Och redan nu även VM 2013?
Är det bara jag som får lite lustiga vibbar från Expressens artikel om hur gärna Zäta vill spela VM? Självklart positivt att en av Sveriges bästa hockeyspelare genom tiderna är positiv till landslagsspel. Men att i juli spekulera i vad som händer om en spelare misslyckas med att hjälpa sitt lag till Stanley Cup (och utropa det som ett glädjebesked) känns som en ovanlig vinkling.
Ingen skugga ska fall på Zetterberg eller Mårts för deras kommentarer i artikeln.
Är det bara jag som får lite lustiga vibbar från Expressens artikel om hur gärna Zäta vill spela VM? Självklart positivt att en av Sveriges bästa hockeyspelare genom tiderna är positiv till landslagsspel. Men att i juli spekulera i vad som händer om en spelare misslyckas med att hjälpa sitt lag till Stanley Cup (och utropa det som ett glädjebesked) känns som en ovanlig vinkling.
Ingen skugga ska fall på Zetterberg eller Mårts för deras kommentarer i artikeln.