Petr Vampola

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

friberg
c/o LL´s Forum

Re: Petr Vampola

Post by friberg »

här har inte hänt ett skit
Towen
Forumdemon

Post by Towen »

Begriper inte varför Vampola inte presenteras om det är klart. Om vi utgår ifrån att tjecken kommer, så känns han riktigt spännande. Han levererade direkt och distinkt i en sjunkande båt ifjol, tänk då vad han kan åstadkomma andra säsongen i ES i en solid och rejäl skuta. I klubbfärger som andas entusiasm och på uppåtgående. Kan mycket väl föreställa mig att han matchar/ överträffar Rosen. Han hamnar lite i skymundan av "Rosengate".
keffy
Forumamatör

Post by keffy »

Va inne på Vampolas facebook och där hade han skrivit såhär:

Mezitím co našim reprezentantům začíná Mistrovství světa, by měl Petr Vampola být v průběhu týdne představen jako posila švédského klubu Växjö Lakers.

V týmu by se měl setkat s krajany Karlem Pilařem a Tomášem Netíkem. Växjö se v minulé sezoně umístilo v základní části na 9. místě.

Under tiden bör vad våra företrädare börjar VM Vampola Petr veckan infördes som förstärkningar i svenska klubben Växjö Lakers.

Laget bör uppfylla med landsmän Karl Pilařem och Tomáš Netíkem. Växjö i förra säsongen rankas de grundläggande delarna på 9. plats. (Översatt av Bing)

Översättningen verkar inte stämma till 100% som ni märker!
mollers
Forumdemon

Post by mollers »

Googletranslate

Samtidigt som representanter för vår VM börjar, bör Peter Vampola införas under veckan som förstärkning Svenskt klubben Växjö Lakers.

Teamet ska träffa landsmän och Karel Pilar Tomas Netík. Växjö ligger förra säsongen i botten av den 9 plats.
Jarran_igen
Forumentusiast

Post by Jarran_igen »

Facebooksidan som hänvisas till i inlägg ovan är inte Petr Vampolas personliga sida, utan en så kallad "Fan-Page" som postar inlägg som rör deras idol. Vi väntar fortfarande på något från officiellt Lakershåll.
HOCKEY åt folket !!!
Modig
Forumentusiast

Post by Modig »

Höken skriver lite om vampola- lakers- rosen

http://mrmadhawk.se/2012/may/petr-vampo ... ml#comment
"Du missar 100% av skotten du inte skjuter" - Wayne Gretzky
Jarran_igen
Forumentusiast

Post by Jarran_igen »

Schweiziska tidningar skrev igår att Vampola kommer att återvända till Sverige. Däremot nämns inget om till vilket lag. På hockeynews.info så skriver man samma som rödhöken att Geneve Servette och Vampola inte förlänger, och i den artikeln så nämner man att Vampola fört samtal med Växjö.

Jag hade gärna sett att han presenteras i veckan som klar för Växjö. Har väntat länge på Vampola nu.... 8)
HOCKEY åt folket !!!
Stoffe
Forumdemon

Post by Stoffe »

http://www.tio.ch/Sport/Hockey/News/682 ... Vampola-va

Någon som kan översätta? Antar Timrå är inblandat iom Elitprospects ryktar han dit
Once a laker, always a laker!
nature
Forumdemon

Post by nature »

Skrev inte SMP för nån dag sen att han var helt klar för Växjö? Blir faktiskt besviken om han inte ansluter....
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

"För en spelare som stannar där är en annan med resväskor i handen. Det är Petr Vampola. Den tjeckiska framåt spåret i Genève från och med november, har överlämnats till domstol det svenska laget Timrå, där han hade undertecknat 40 poäng på 20 tävlingar under de första månaderna av 2011 till 2012 säsongen."

??
Blueshirts United
fjenebeck
Forumamatör

Post by fjenebeck »

Enestubbe har ju sagt massa gånger att Vampola är helt klar, han brukar väl ha rätt..
Towen
Forumdemon

Post by Towen »

Det här känns inte bra, läser man madhawken får man ju känslan av det är tveksamt om Vampola verkligen ansluter. Jag gnäller lite nu, men är det meningen att Rosen skall matcha ett par tre klasspelare som glider oss ur händerna? Det blir ju en överjävlig press på killen att producera nästa säsong. Löser vi honom för tre, fyra eller fem miljoner och kastar in ett oprövat kort som playmate till honom sedan? Jag menar att vi behöver MINST två, helst tre, klasslirare som på anfallssidan som levererat på högsta ES-nivå eller högre tidigare. Snackar vi "bara" Rosen och så någon "medelmåtta" på det - så får vi kriga i botten nästa år också. *Tjurar*
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

Han finns inte kvar som rykte till Växjö. Men däremot finns han som sagt som rykte till Timrå. Katastrof om detta stämmer. Då får vi harva i botten igen! Enestubbes trovärdighet är då förbrukad.
Last edited by Lalin on 19 May 2012, 20:29, edited 1 time in total.
Blueshirts United
Ahbez
Forumentusiast

Post by Ahbez »

Vi får väl nöja oss med Calder då
Jarran_igen
Forumentusiast

Post by Jarran_igen »

Elite prospects översätter som sopor. Texten säger att han spelat i Timrå, inte att han ryktas dit såvitt jag kan bedöma. Han ska till Sverige, och Växjö bör fortfarande vara det mest sannolika svaret med tanke på tidigare rykten.
HOCKEY åt folket !!!
Stoffe
Forumdemon

Post by Stoffe »

Jarran_igen wrote:Elite prospects översätter som sopor. Texten säger att han spelat i Timrå, inte att han ryktas dit såvitt jag kan bedöma. Han ska till Sverige, och Växjö bör fortfarande vara det mest sannolika svaret med tanke på tidigare rykten.
Japp enligt Stubben för 2 min sen är han fortfarande säker på Vampola i Lakers till hösten :clap:
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

Läste Twittret och det lugnade mig en aning! :wink:
Blueshirts United
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Petr Vampola

Post by PutteA »

Ja, det vore ju otroligt märkligt om han går tillbaka till Timrå efter att ha lämnat redan efter bara en fjärdedel av serien i fjol??? Klart att han inte går till Timrå, EP som läser texten helt fel som sagt!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
:idea:
Towen
Forumdemon

Post by Towen »

Vad tror ni andra, vågar vi hoppas på en forward utöver Rosen och Vampola, en riktig förstalina, eller stannar det vid två killar till?
Känner mig tveksam till om vi blir så mycket bättre nästa år, utöver lite mer rutin på backsidan. Jag tror nästa år blir tuffare i allmänhet för så som Timrå störtdök och "bjöd" på att ta en av kvalplatserna senast, det tror jag inte händer kommande säsong. Kanske har Hallam ett litet mirakelspö till att kräma ur det bästa ur somliga, vi får se.
DeLarge
Forumdemon

Post by DeLarge »

Towen wrote:Vad tror ni andra, vågar vi hoppas på en forward utöver Rosen och Vampola, en riktig förstalina, eller stannar det vid två killar till?
Känner mig tveksam till om vi blir så mycket bättre nästa år, utöver lite mer rutin på backsidan. Jag tror nästa år blir tuffare i allmänhet för så som Timrå störtdök och "bjöd" på att ta en av kvalplatserna senast, det tror jag inte händer kommande säsong. Kanske har Hallam ett litet mirakelspö till att kräma ur det bästa ur somliga, vi får se.
Återstår att se. Personligen hade jag gärna sett minst en forward till. Backsidan tycker jag är relativt komplett.
ollebolle
Forumproffs

Post by ollebolle »

Ett litet smakprov på vad som kan komma: http://www.youtube.com/watch?v=ZYGXFaNVCgI
"Take care to get what you like or you will be forced to like what you get" George Bernhard Shaw
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer

Post by Klonis »

Då var det klart välkommen till Växjö

http://www.vaxjolakers.se/artikel/23523/
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Leyker
Forumentusiast

Post by Leyker »

Det är ett fantastiskt lag man lyckats komponera ihop inför kommande säsong!!! Det kommer bli jobbigt för andra lag att möta Lakers! :D
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

Welcome home!! :clappy:
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
friberg
c/o LL´s Forum

Post by friberg »

VÄLKOMMEN VAMPEN
Jarran_igen
Forumentusiast

Post by Jarran_igen »

Fasiken va gött. Det har varit jobbigt att vänta så här länge på att få det bekräftat.
Många centrar blev det.....
HOCKEY åt folket !!!
Bee
Forumentusiast

Post by Bee »

Grymt cool silly!!!!

Vet inte vad JK/Evert käkat efter säsongen, för dom här värvningarna kunde jag inte äns drömma om....

Finns väl bara en plump i protokollet och det är Welch. Om Holös drar skulle man haft mer is i magen o väntat med den sista icke EU platsen.
pedda
Forumdemon

Post by pedda »

Välkommen Vampola! :D
[img]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/51/Flag_of_sm%C3%A5land.svg/120px-Flag_of_sm%C3%A5land.svg.png[/img] ©

I have come here today to chew bubblegum and kick ass... and I´m all out of gum
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

Jag är som ni tidigare vet mycket nöjd. Gillar även vad Evert säger i frågan om Vampola och centrar. Nu kan jag i lugn och ro börja drömma om vad som kommer att utspela sig säsong 12/13. :wink:

Välkommen Vampola! :clap:
Blueshirts United
enettex
Forumentusiast

Post by enettex »

Willgekommen Gevaren!
Lakers vinner, Alla hoppar, Hey! Hey!
mollers
Forumdemon

Post by mollers »

Känns väldigt bra nu, riktigt underbart faktiskt!

Varmt välkommen Vampola
Stoffe
Forumdemon

Post by Stoffe »

Magnifikt :clap: :clap: :clap: :clap:

Spännande se Rosén och Vampola trolla, faaaaaaaaaan vill ha Augusti nu :)
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

"får" han spela i #14??
Snart nära dig...en ny hall
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Post by Svartvadet »

Självklart.

#14 är väl bara heligt i Lakerdome?
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by Coffe #800 »

jag tycker inte han ska få spela i nr 14....
det är ett heligt nummer inom Lakers...
" Jävla Moped" :D
" Det Är Tajt " ;)
Post Reply