Andra lags Silly Season
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Re: Andra lags Silly Season
Ja, så kan det ju vara. Men jag tror inte det i så fall rör Jämtin eller Norrena som det surrats om länge, utan kanske just backarna jag nämnde ovan. Det vore helt crazy. Weinhandels intåg skulle inte heller kunna betecknas som wild and crazy, men kanske om han tar med sig några polare från KHL...
Andra lags Silly Season
Också en tanke Varanen!! Silly är kul 

Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det

-
- Styrelsen Lakers Lakejer
Söderberg skrev ju långtidskontrakt med LHC ?
Ja tror ändå att LHC blir farliga till nästa år... Dom har fått in vinnare i laget... Innan så har de varit ett gäng glidare..
Och med Melin bakom fodret så tror ja de kan bli riktigt riktigt bra !
Ja tror ändå att LHC blir farliga till nästa år... Dom har fått in vinnare i laget... Innan så har de varit ett gäng glidare..
Och med Melin bakom fodret så tror ja de kan bli riktigt riktigt bra !
" Jävla Moped" :D
" Det Är Tajt " ;)
" Det Är Tajt " ;)
Vinnare? Mig veterligen har inte Hjalmarsson rahimi vunnit något särskilt i sina karriärer. Och visst Salomonsson höjer sig ofta i slutspelen så kan väl betecknas lite som en vinnare..Och både han och himmeöfarb har iaf varit med om avancemang. Men några uttalade vinnare vet jag inte om man kan kalla de. Inte mer än den vanlige hockeyspelaren.
-
Salomonsson var med och tog upp RBK till Elitserien...
Hjalmarsson har utvecklats duktigt under de senaste säsongerna... gjorde 36 poäng denna säsongen
Himelfarb tog ju med Rögle upp i år och gjorde 60 pinnar...
Rahimi är den enda spelaren som inte " Vunnit" eller utvecklats som bara den..
ja tror ändå att LHC kommer bli riktigt bra i år..
Hjalmarsson har utvecklats duktigt under de senaste säsongerna... gjorde 36 poäng denna säsongen
Himelfarb tog ju med Rögle upp i år och gjorde 60 pinnar...
Rahimi är den enda spelaren som inte " Vunnit" eller utvecklats som bara den..
ja tror ändå att LHC kommer bli riktigt bra i år..
" Det Är Tajt " ;)
" Det Är Tajt " ;)
-
- Forumdemon
Rahimi är ingen höjdarback direkt och verkligen inte någon stjärna som aftonbladet skriver. Han platsade ju knappt i HV.
Himmelfarb tror ja kommer bli en flopp i Elitserien!
Himmelfarb tror ja kommer bli en flopp i Elitserien!
"fest med lakers lakejer;)"
Andra lags Silly Season
Jag tror tvärtom Lillklonis! Jag tror Himelfarb kommer bli en stor succé i ES! Tror dock han får det lite tufft i början innan ES satt sig för honom. Men när allt summeras nästa vår är jag säker på att han satt positiva avtryck!

Andra lags Silly Season
Senaste ryktena gör gällande att Rögle och DIF slåss om Bremberg och att Mathias Tjärnqvist ska vara klar för RBK. Men Tjärna, är det inte att falla tillbaka i gamla icke fungerade spår RBK??

Andra lags Silly Season
Stefan Bengtzén lämnar BIK, och efterträdare är vår gamle kapten, the Thorst!!! 

Mindre glada nyheter för oss. Modo har förlängt med en av Elitseriens bästa spelare, Per-Åge Skröder.
Skitbra! Det är ju stjärnor som Skröder m fl man vill se i ES, även om det innebär tuffare motstånd för egna laget.Varanen wrote:Mindre glada nyheter för oss. Modo har förlängt med en av Elitseriens bästa spelare, Per-Åge Skröder.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Men inte just nödvändigtvis i Modo. Våra "värsta" konkurrenter får gärna ha skittrupper. Silly har ännu inte kommit igång på allvar så vi får väl se om sannolikheten är stor att vi slåss om samma position även nästa säsong. Det tror jag.
Nja, står man inte ut med att motståndarna har spelare som Axelsson, Järnkrok, Rosén, Holloway och Rasmussen kan man åka till Dackehallen eller Virdahallen och glo på hockey
Inget fel i det, men ES är ES just p g a sina stjärnor!

Ok, tack. Trodde jag var tvungen att glo på ES. Jag fattar inte varför du anser att Skröder nödvändigtvis måste spela i Modo. Är det Foppa-toffeln som klämmer? 

Speaking of it ...
Du verkar ha ett ont öga till allt som har med Modo att göra (åjo, påstå inte annat!).
Får man fråga varför ...? (vi kan ta det via pm)
Du verkar ha ett ont öga till allt som har med Modo att göra (åjo, påstå inte annat!).
Får man fråga varför ...? (vi kan ta det via pm)
Nej, vi kan ta det här. Har nog med våra drabbningar i KS att göra. Vissa lag/klubbar har man mindre sympati för, andra lite mer. Tror inte jag är unik med det. Men att jag skrev dåliga nyheter ovan (kommer aldrig mer att upprepas) beror ärligt på att jag ser de som en av våra huvudkonkurrenter. Men du har rätt. Jag har antagligen inte det som krävs för att vara en supporter till ett ES-lag.
Andra lag får gärna ha trupper som är snäppet sämre än våran. Det skulle passa mig utmärkt! 

Blueshirts United
Jag ogillar hela jävla Örnsköldsvik förutom de två röda trollen som springer runt och sprider lycka/olycka.De två har fattat grejen,resten inte så mycket.
Skröder måste bara ha gjort sitt,han är en ny Jonas Höglund.Den som spelade i Malmö,inte FBK.
Luleå är totalt intetsägande,AIK likaså,Linköpings dregg gjorde inte så mycket att man skulle bry sig om dom,Skellefteå gillar jag för att deras fans kunde festa med oss i PO-3,Frölunda är totalt menlösa,Brynäs är lixom Färjestad så rutinerade att man somnar,Djurgården för kass,Timrå för tråkiga,Modo för jäkla meningslösa medans Hv71 för dåliga när det kommer till kritan.Bara därför är Rögle det roligaste som hänt ES efter att vi kom dit.
Äh,Skellefteå är rätt tråkiga oxå.
Skröder måste bara ha gjort sitt,han är en ny Jonas Höglund.Den som spelade i Malmö,inte FBK.
Luleå är totalt intetsägande,AIK likaså,Linköpings dregg gjorde inte så mycket att man skulle bry sig om dom,Skellefteå gillar jag för att deras fans kunde festa med oss i PO-3,Frölunda är totalt menlösa,Brynäs är lixom Färjestad så rutinerade att man somnar,Djurgården för kass,Timrå för tråkiga,Modo för jäkla meningslösa medans Hv71 för dåliga när det kommer till kritan.Bara därför är Rögle det roligaste som hänt ES efter att vi kom dit.
Äh,Skellefteå är rätt tråkiga oxå.
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.
Växjö Lakersissä!!
Växjö Lakersissä!!
Lite vad de tjänar i MIF;
Linus Klasen 500 000
Hannu Toivonen 350 000
Alexander Ribbenstrand 50 000
Pontus Sjögren 70 000
Emil Carnestad 20 000
Stefan Lassen 70 000
Robert Carlsson 130 000
Tomas Kollar 110 000
Morten Green 75 000
Roger Ohlsson 25 000
Lukas Ericsson 40 000
Magnus Häggström 55 000
Nicklas Jadeland 45 000
Mattias Persson 45000
André Burakovsky 15 000
Daniel Josefsson 175 000
Linus Klasen 500 000
Hannu Toivonen 350 000
Alexander Ribbenstrand 50 000
Pontus Sjögren 70 000
Emil Carnestad 20 000
Stefan Lassen 70 000
Robert Carlsson 130 000
Tomas Kollar 110 000
Morten Green 75 000
Roger Ohlsson 25 000
Lukas Ericsson 40 000
Magnus Häggström 55 000
Nicklas Jadeland 45 000
Mattias Persson 45000
André Burakovsky 15 000
Daniel Josefsson 175 000
Växjö Lakersissä!!
Växjö Lakersissä!!
-
i 3 år ! vill bli sveriges bästa målvakt.
" Det Är Tajt " ;)
" Det Är Tajt " ;)
Vi kommer att ha världens bästa Schweizare.....hellre det!!!
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Frölunda har skrivit kontrakt med Doug Lynch. En 29 årig back.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=11735
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=11735
Broc till AIK
Växjö Lakersissä!!
Växjö Lakersissä!!
Jack connoly verkar vara klar för Färjestad.
"Du missar 100% av skotten du inte skjuter" - Wayne Gretzky
Lugna och fina nu. Henrik Evertsson vill först steka och mingla lite i Hufvudstaden och blänga lite på VM. Spelare som inte spelar i VM är inte aktuella för Växjö Lakers. Punkt!

Vänta bara och se jag har fullt förtroende för våran sportchef han kommer pressentera någon väldigt bra när vi som minnst anar det har vi sett många gånger innan .Evertsson misslyckas aldrig med några värvningar.
Connoly och Little känns som hyffsat bra värvningar, framför allt Connoly. Däremot skrämmer ju knappast Frölundas värvning av Lynch? Han har iofs producerat ca 30p/säs i snitt de senaste 5 åren. Men i vilken liga, EBL i Österrike. Sista säsongen i AHL gjorde han 3p på 59 matcher.

Mycket intressant värvning av Färjestad!
Man börjar undra när den första stjärnvärvningen kommer från Lakers sida. Vi har i princip en hel förstafemma kvar att värva
Vi skulle ju ha fördel i och med att säsongen slutade tidigt?
Man börjar undra när den första stjärnvärvningen kommer från Lakers sida. Vi har i princip en hel förstafemma kvar att värva
Vi skulle ju ha fördel i och med att säsongen slutade tidigt?
Jag tror fördelen låg nog mest i att kunna knipa dom bättre breddspelarna! När det gäller stjärnorna/spets så kommer dom senare.

Ja ha fult fötroende HAhahaAHA FÖR Hneke . venta ni bara Hahahaha,,,,,,,Primeau wrote:Vänta bara och se jag har fullt förtroende för våran sportchef han kommer pressentera någon väldigt bra när vi som minnst anar det har vi sett många gånger innan .Evertsson misslyckas aldrig med några värvningar.
Snart smeler de....ha ja hört........ ,,,,,

Nu har du druckit för mycket Gösser KlokerKloker wrote:Ja ha fult fötroende HAhahaAHA FÖR Hneke . venta ni bara Hahahaha,,,,,,,Primeau wrote:Vänta bara och se jag har fullt förtroende för våran sportchef han kommer pressentera någon väldigt bra när vi som minnst anar det har vi sett många gånger innan .Evertsson misslyckas aldrig med några värvningar.
Snart smeler de....ha ja hört........ ,,,,,
![]()
![]()
![]()

h¨HhHhahahAAAAAaaaa,,...ja kanse,,,,ja ALFAXAR.!!!!!!!

Last edited by Kloker on 13 April 2012, 18:50, edited 1 time in total.
hahaha "fult förtroende"