Frölunda-Växjö Lakers Tor 1/3

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Klonis
Ordförande Lakers Lakejer

Post by Klonis »

Kom igen nu nu jävlar åker vi alla till Göteborg imorgon och ger järnet på läktaren så vi klarar nytt kontrakt finns platser kvar i bussen så tveka inte det är nu vi skall stå upp o visa vårt stöd

Kom igen nu lakejer alla till Göteborg!!!
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Anders83
c/o LL´s Forum

Re: Frölunda-Växjö Lakers Tor 1/3

Post by Anders83 »

Nya tag igen!

Decimerat manskap har ju funkat tidigare under säsongen och dessutom har vi en Kallio som målat senaste matcherna och vmisst ska det bli skönt att humörspelaren är på topp mot sin gamla klubb som kanske får bevittna nederlaget att deras gullgris gör mål!

Hela Kålleseum jublar när han gör mål och Frölunda ler åt sin forna nallebjörn och bjuder han på hattrik 8)

Efter detta bär vi hem 3 poäng och sen brinner elden i våra hjärtan en aning mer när vi inser att chansen till slutspel finns fortfarande.

Inser då alla att det är inte lönt att släcka elden om man glömmer bort glöden samtidigt som alla på stå väcker besten som endast slumrat till ett kort slag och får arenan att koka till vansinne på lördag.

Det kan bli såhär , tar vi hem det imorgon så tycker jag synd om AIK på Lördag .... welcome to hell
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
KalleB
Forumdemon

Post by KalleB »

Med lite jävlar anamma ska det nog gå att plocka nån pinne mot FHC med. Janne har börjat veva på tombolan och jag är riktigt nyfiken på hur kedjorna ska formeras imorgon!
Växjö: Europas Orangeaste Stad
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

alltid en överaskning och nu vevas den bättre än någonsin ! Nu vevas det legitimt vid decimerat manskap 8)
ollebolle
Forumproffs

Post by ollebolle »

SÅ otroligt tråkigt att Iggulden knappt hann börja spela igen och att Josefsson åkte ut igår. Hoppas på Netik, Saviano och Reddox i en formation. Kan bli vår egen dragkedja.
"Take care to get what you like or you will be forced to like what you get" George Bernhard Shaw
petbir
Forumentusiast

Post by petbir »

Bort med Netik & Pilar.
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Alla spelare behövs just nu. Stöd gruppen istället, så kan ni tjafsa över spelare som skall bänkas, kölhalas och deporteras efter säsongen är slut. Ena styrkorna.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Lakej krigare
Forumamatör

Post by Lakej krigare »

Inte bara Iggulden bort även Josefsson borta resten denna särsong.
Läste på aftonbladet att han spräkt njuren. Inget bra att tappa dessa spelare nu när det är så viktiga matcher kvar.

Krya på er båda två.
alxndr
Forumamatör

Post by alxndr »

Niles: Håller med!!!

NU KÖR VI MOT MINST EN 3poänagare innan denna säsongen är slut!!!

KOM IGEN LAKERS!!!!!!
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

Går det vägen imorgon så ska det koka i hallen på lördag ! Går det inte vägen så ska det koka ändå för sålänge det inte är kört så ska vi vara där och är det kört så bör vi bevisa att vi står kvar trots att det blåser lite motvind!!!

Eller hur gör vi i en kvalserie ? går hem och skiter i laget ?
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Finns säkert nån som gör det, var väl nån pajas här igår som propagerade för det :lol: . Det viktigaste är väl att supporten från alla andra blir än djupare om ett sånt oönskat scenario skulle inträffa.
Åryd Lakej
Forumdemon

Post by Åryd Lakej »

Anders83 wrote:
Eller hur gör vi i en kvalserie ? går hem och skiter i laget ?
Fan då blir det ju fem hemmamatcher till...Härligt :clap:
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Post by Fredrik R »

Nu åker vi upp till Götet och har riktigt skoj. Precis som vi hade den 4 December när vi krossade dom borta.
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Kvalserien finns inte för oss, det kommer inte att hända. så det är tre matcher kvar.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Kloker
Forumterrorist

Post by Kloker »

Alla vet att Jan Karlsson och spelarna i VLH har gjort bort sig sedan nederlaget mot Timrå. Gjort är gjort och Jan Karlsson borde gå till en läkare för och kolla upp magen. Kurant är den sannerligen inte. Därav hans kassa MAGKÄNSLA.

Men än är det inte kört. Jag tror stenhårt på en viktoria i morgon. Det måste bara bli så OCH Brynäs kammar till Modo - tada, un point bakom guldstrecket igen. Hemmamatchen mot AIK ska vara tre pinnar. Jag hoppas verkligen att Vi har chansen uppåt inför matchen mot Luleå. Varför? Jo, Luleå ser hellre VLH i slutpelet än Modo. Detta är månne långsökt. Men det kan gå.

Martin Gerber i mål, Tomas Netik till Erikshjälpen för att dela ut sina tjyvade stålar, in med Soares och Ölvecky, Pilar sporadiska byten mellan båset och vattenpåfyllare OCH ett VÄXJÖ LAKERS som begriper allvaret och Krigar därefter.
Last edited by Kloker on 29 February 2012, 19:34, edited 1 time in total.
Lakej krigare
Forumamatör

Post by Lakej krigare »

Åryd Lakej du är ju inte klok som önskar dig en kvalserie.
Inte för att jag tror att det kommer bli så men det kan bli jobbigt om det händer.Du såg vad som hände med modo förra året då dom var nära att åka ur.

Tagga till nu alla Lakejer som åker till Götet imorgon. Se till att ni får minst två pinnar med er hem. Tyvärr jobbar jag själv denna vecka så jag kan ej åka
Åryd Lakej
Forumdemon

Post by Åryd Lakej »

Men för fan tagga ner,kände bara att skriva ngt så man kunde le lite :clappy:
Så djävla dystert som det är här så måste man ju bara göra ngt!
9 points att spela om!Det tar vi sa käringen :D
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Imorgon är jag inte det minsta orolig, det är solklara poäng, tre alltså och för oss. Det är den naturliga reaktionen av det som varit. skulle det inte bli så, är det allvarligt.
friberg
c/o LL´s Forum

Post by friberg »

snälle gud ge oss en vinst i denna match då många med mig inte orkar med nån mer förlust då vi riskerar att hamna i den eländiga kvalserien som nalkas, men ger du oss vinst så kommer vi med stor sannorlighet att vi klarar oss ifrån KS och hamnar i ingemansland som skulle ge mig och många andra ett lättat hjärta så snälle gud ge oss en vinst.
AMEN
Charlamov
Forumterrorist

Post by Charlamov »

Jag förstår inte dom som sågar Netik som en sopa? Är det några som ska ha kritik är det Evertsson som inte förstod vad han värvade eller Janne som inte vet hur han ska använda honom. Killen har kvalitéer som Växjö måste utnyttja. Egentligen "borde" det inte vara svårare än att titta på ett par matcher med Poprad och sen försöka få Netiks kedjekompisar att förstå hur han utnyttjas bäst. Janne verkar iaf ha fattat att han ska användas i PP. Väl i PP måste ha få möjlighet att skjuta, för han skjuter förmodligen lika hårt som Ilkka. Växjö behöver alla målskyttar dom har. Just nu verkar Kallio vara den enda som har siktet rätt inställt.
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Netik får inte det spelet som han är van vid, och det hjälper knappast nu att försöka ändra så att han får den rollen som han är bra i och gör mål i. Det är ungefär som om Zlatan inte skulle få de bollar han behöver. i vårt fall en total felscouting.
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Räcker att han gör ett poänggivande mål så har han betalat sig. Jag tror inte Netik är felscoutad, utan det är så här han är. Defensiven är tätare i ES än i KHL/Tjeckien. Där böljar spelet mer och att stå i skottlinjen anses inte vara det finaste en spelare kan göra. Det är det hos oss.
Åryd Lakej
Forumdemon

Post by Åryd Lakej »

Kul att du är tillbaka Varanen :clap:
Jimpan
Forumproffs

Post by Jimpan »

Spännande och svettigt är bara förnamnet. Just nu finns ingen förlust i mina tankar, trots att jag är medveten om hur tufft det kommer att bli i Frölundaborg. Sen är det ju inte bara VLH som tilldrar intresset i kväll heller.
Stolt supporter av Smålands stolthet - VLH
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

I morse klättrade jag ur sängen på fel sida, hoppade över kaffet, gick baklänges till bilen och tog en omväg till jobbet. Nu har jag gjort mitt för att omgående vända trenden. Kör hårt grabbar :twisted:
vlk
c/o LL´s Forum

Post by vlk »

Charlamov wrote:Jag förstår inte dom som sågar Netik som en sopa? Är det några som ska ha kritik är det Evertsson som inte förstod vad han värvade eller Janne som inte vet hur han ska använda honom. Killen har kvalitéer som Växjö måste utnyttja. Egentligen "borde" det inte vara svårare än att titta på ett par matcher med Poprad och sen försöka få Netiks kedjekompisar att förstå hur han utnyttjas bäst. Janne verkar iaf ha fattat att han ska användas i PP. Väl i PP måste ha få möjlighet att skjuta, för han skjuter förmodligen lika hårt som Ilkka. Växjö behöver alla målskyttar dom har. Just nu verkar Kallio vara den enda som har siktet rätt inställt.
Det tog några år att spela in Zlatan i svenska landlaget, igår fann hann slutligen sin roll hann ska ha. Ge netik och Växjö några år så ska du se att han finner sin roll. :D :D
Säg vad du gör och gör vad du säger !
vlk
c/o LL´s Forum

Post by vlk »

Niles wrote:I morse klättrade jag ur sängen på fel sida, hoppade över kaffet, gick baklänges till bilen och tog en omväg till jobbet. Nu har jag gjort mitt för att omgående vända trenden. Kör hårt grabbar :twisted:
Hahahaha, bra. Nu så.....
vlk
c/o LL´s Forum

Post by vlk »

Någon som vet om dom har kallat in sås och ölen till tjänstgöring ? Det måste de väl gjort.
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

ett tips till alla idag,jag citerar Ison & Fille:

"Jag skrattar idag kanske gråter jag sen
Jag vill leva i nuet inte ångra mig sen
Så jag lever idag, idag, idag
Morgondagen är för långt bort men vi är här idag
Så jag skrattar idag"

Njut nu,vi kanske bara har tre matcher kvar i Elitserien.Vi har gjort något väldigt få är förunnat i modern idrottshistoria!Vi har varit med och skapat vårt lag och sett det avancera högst upp!

Nu ger vi ALLT!
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
friberg
c/o LL´s Forum

Post by friberg »

VÄL TALAT MALUL :clap: :clap:
Leyker
Forumentusiast

Post by Leyker »

Njut nu,vi kanske bara har tre matcher kvar i Elitserien.Vi har gjort något väldigt få är förunnat i modern idrottshistoria!Vi har varit med och skapat vårt lag och sett det avancera högst upp!

Nu ger vi ALLT!
För oss supportrar är det nog inga problem, MEN det stora problemet är att spelarna och laget verkligen kan få in detta i skallen! De återstående matcherna handlar enbart om taktik, coaching och krigarinställning.

Nu är det verkligen upp till bevis för hur pass mogen Janne Karlsson och tränarstaben är för den här nivån.
Charlamov
Forumterrorist

Post by Charlamov »

Jag tror mycket kommer att avgöras ikväll. Vinner Växjö så tar dom resterande två oxå och en slutspelsplats.

För att få en uppfattning om förutsättningarna så har tidigare möten lagen emellan slutat enligt följande:

MoDo - Brynäs: Lagen har varsin vinst i Ö-vik men Modos var en tvåpoängare. Mötena i Gävle har Brynäs vunnit båda. Plats hemmasegrar MoDo: 8. Plats bortasegrar Brynäs: 5.
Fördel: BRYNÄS.

Linköping - SAIK: Skellefteå har vunnit de båda tidigare mötena i Cloetta. Uppe i Schtaan står det 1-1 i matcher. Plats hemmasegrar Linköping: 11. Plats bortasegrar SAIK: 4.
Fördel: SAIK

Timrå - Djurgården: DIF har vunnit alla tidigare möten lagen emellan.
Plats hemmasegrar Timrå: 12. Plats bortasegrar Djurgården: 7.
Fördel: Djurgården

Frölunda - Växjö: Växjö har en vinst och en förlust i Gbg. Detsamma i Vida men med skillnaden att förlusten kom i OT.
Plats hemmasegrar Frölunda: 3. Plats bortasegrar Växjö: 9.
Fördel: Växjö (men den är djävulskt knapp och vägd med bara ett öga)

Om man till statistiken, som är helt känslokall, lägger lite ångest, rädslor, motivation, desperation, taktik, coachning, värde av vinst och vinnarskallar så tror jag på viktoria för:
Brynäs - just nu är Brynäs i ganska svajig form men med FBK jagandes i hasorna och racet om fjärdeplatsen tror jag dom drar längsta strået. Men MoDo tar nog en bonuspinne.
SAIK - jag tror inte Linköping kan hantera pressen. Ångesten rinner på väggarna i Cloetta Center. SAIK värnar om andraplatsen och är på väg upp i form.
Djurgården - det finns inte på kartan att dom viker ned sig mot Timrå när dom väl kämpat sig upp ur graven.
Växjö - nån gång ska oflytet vända och de enkla puckarna trilla in.Igen. Med en förhoppning om att den store dansken även vilas i denna match och att Netik äntligen vaknar till liv så tror jag på minst två pinnar till Växjö. Frölunda har passat Växjö ganska bra. Sen får vi hoppas att Janne kan hålla sig lugn, kupera leken. lägga korten på bordet och spela hem partiet. Jag tror att det är viktigare än nånsin att han visar ett lugn.

Slutligen hoppas jag att inte Sören "Sveriges sämsta domare alla divisioner" Persson dömer. Då ändras mitt tips till noll pinnar.

Alla som heter Glenn håller på Lakers...
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer

Post by Klonis »

Fan tagga till ni allihopa käka taggtråd till lunch ikväll ska vi skrika hem minst 3 poäng

Alla till Scandinavium
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

Welcome back Varanen! Och poesi ifrån Malul har aldrig varit illa!

Nu tar vi 3 friska sen skriker vi hem grabbarna på lördag !
Jimpan
Forumproffs

Post by Jimpan »

Svårt att fokusera på jobbet nu. Fan allting i huvet just nu berör hockeyn i kväll. Åker snart till bolaget och hämtar en Whisky. Hoppas jag får anledning att öppna den i kväll också.
Stolt supporter av Smålands stolthet - VLH
Locked