Jonas Holös
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
-
- Styrelsen Lakers Lakejer
Re: Jonas Holös
han va sjuk...
jag personligen tror att han blev bänkad... men det är som sagt va ja tror...
jag personligen tror att han blev bänkad... men det är som sagt va ja tror...
" Jävla Moped" :D
" Det Är Tajt " ;)
" Det Är Tajt " ;)
Du menar att han skulle bänkat Hölös? 

"A month before the season I stop putting ketchup on my french fries." -Mario Lemieux
Bänka Holøs förefaller som en rätt dum idé om man funderar på vilka alternativ som finns. Det är inte direkt Kronvall och Lidström som konkurrerar.
"Take care to get what you like or you will be forced to like what you get" George Bernhard Shaw
-
- Forumamatör
Jonas Holös
Känns dock som håglös skulle behöva den konkurrensen..
Vilken jävla pärla Holös drog in för sitt Norge nu i matchen mot Tjeckien!
Det visade sig att han faktiskt kunde skjuta, har man inte blivit bortskämd med att se i Växjö-tröjan
Det visade sig att han faktiskt kunde skjuta, har man inte blivit bortskämd med att se i Växjö-tröjan

Haha han lirar fan varannat byte om inte mer i VM..
Once a laker, always a laker!
ska han ha den rollen får han nog börja skjuta lite mer, förväntade mig mycket skott från han förra säsongen, men gott om skott var det ont om.
han har ett bra skott det vet vi, men våga visa det
han har ett bra skott det vet vi, men våga visa det

Kolla in matchen mellan Norge - Lettland just nu. Holös visar upp världsklass, precis som han gjort under resten av VM. Ett mål denna matchen (var dock ett självmål), samt en stolpe-stolpe-ut-träff... just nu. Han visar att han kan bemästra en roll som första-andra-back och PP-point i Lakers.
Underbart att se Holös spela. Hoppas att fler backar kan få ut så mycket av sin kapacitet när serien drar igång.
"Take care to get what you like or you will be forced to like what you get" George Bernhard Shaw
Sv: Jonas Holös
En tanke som slår mig.... Ni tror inte vi förlorar han till KHL nu då? 

-
- c/o LL´s Forum
Holös kontrakt är väl ett RAKT tvåårskontrakt?
Dock kan ju alla köpas för pengar, med tanke på KHL så är nog 5-7 millar relativt troligt... Hyra ut han kanske? Borde ge en hygglig hacka, nu när Rosén åt upp hela kakan
Dock kan ju alla köpas för pengar, med tanke på KHL så är nog 5-7 millar relativt troligt... Hyra ut han kanske? Borde ge en hygglig hacka, nu när Rosén åt upp hela kakan
Ingen klausul what so ever?
-
- Forumamatör
Varför stack han inte till KHL då, innan han skrev på för Lakers. Han har ju flickvän osv och tror inte han vill till Ryssland.
För dom inte ville ha honom då?
-
- Forumamatör
Varför skulle inte ett enda KHL-lag vilja ha honom. Han lämnade ju Colorado Avalanches organisation, där han inte var långt i från en plats.
Ja det kan vi bara spekulera om han inte ville till Ryssland för hans flickvän ville hellre till Sverige. Jag tänkte på om han skulle tillbaka till Nhl igen men vi får se....
Fint beröm från Boorken: Den spelare jag skulle värva först till mitt lag är Jonas Holös. Jag undrar vad Colorado tänker just nu?
Kommentatorerna på 4:an:
''Holös kommer vi garanterat se i NHL nästa säsong''

''Holös kommer vi garanterat se i NHL nästa säsong''

[img]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/51/Flag_of_sm%C3%A5land.svg/120px-Flag_of_sm%C3%A5land.svg.png[/img] ©
I have come here today to chew bubblegum and kick ass... and I´m all out of gum
I have come here today to chew bubblegum and kick ass... and I´m all out of gum
Kanske dags att titta på en ersättare?
Men herregud.... Innan ni tackar av Holös kan ni väl fråga hur han själv känner och inte Arto Blomstenollebolle wrote:Kanske dags att titta på en ersättare?
Once a laker, always a laker!
Jag ser väldigt gärna att Holös fullföljer sitt kontrakt och mer därtill. Det har varit otroligt kul att se honom spela så bra i VM. Min kommentar var väl mer menad som att det nog finns ett par lag som gärna tar honom.
Man kan ju ställa sig frågan hur han kan nå sin fulla potential i sitt landslag men inte i Lakers. holös behöver, om han är kvar nästa säsong, ett mkt större förtroende!
Once a laker, always a laker
När Heikkinen inte längre är med så kommer nog Holös att få en annan roll.
Tappar vi holös utöver Heikkinen så blir det tufft 

-
- c/o LL´s Forum
-
Spelar ingen roll om en spelare har kontrakt eller inte när de handlar om NHL... Antingen har man en klausul eller så köper helt enkelt NHL klubbarna spelaren i fråga...
Som Fasth tex... Han har ju klausul, och valde att bryta sitt kontrakt för att han just ska kunna komma till NHL. För att inte riskera att NHL klubben inte ville köpa ut honom. Då hade han blivit kvar här hemma...
Men det är ju som sagt ett alternativ och en ekonomiskt bra lösning för ES klubben.
Som Fasth tex... Han har ju klausul, och valde att bryta sitt kontrakt för att han just ska kunna komma till NHL. För att inte riskera att NHL klubben inte ville köpa ut honom. Då hade han blivit kvar här hemma...
Men det är ju som sagt ett alternativ och en ekonomiskt bra lösning för ES klubben.
" Det Är Tajt " ;)
" Det Är Tajt " ;)
Jonas Holös
Men i Fasths fall var det väl ett optionsår han bröt?
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det

-
ja jo men hade han inte valt att bryta det så hade han ju blivit kvar i klubben och då hade ju NHL klubben i fråga fått köpa ut honom om dom hade varit intresserade..
" Det Är Tajt " ;)
" Det Är Tajt " ;)
Jonas Holös
Ja absolut. Men det är ju inte alltid man har ett optionsår att ta ställning till, och köpa ut sig själv kan bli en kostsam historia.

Mot NHL intresse kan man aldrig skydda sig. Finns avtal som säger att NHL-klubbar kan plocka över vilka spelare som helst fram till ett visst datum (15 juni tror jag). Kontrakt eller inte spelar ingen roll.
Några NHL-klausuler behövs således inte för spelaren. Kan säkert finns saker i bakgrunden som reglerar vissa saker mellan spelare och klubb om spelaren sticker under gällande kontrakt. Tex om man fått en fet sign-on bonus för ett 3-årskontrakt men drar till NHL efter första säsongen.
Den ersättning som utgår till klubben är förreglerad och utgår till klubbar som spelaren representerat typ de 4 sista åren. Alltså inget som förhandlas i enskilda fall utan standardsummor.
Med KHL finns dock inget sådana avtal och det är därför man pratar om KHL-klausuler hos spelarna.
Några NHL-klausuler behövs således inte för spelaren. Kan säkert finns saker i bakgrunden som reglerar vissa saker mellan spelare och klubb om spelaren sticker under gällande kontrakt. Tex om man fått en fet sign-on bonus för ett 3-årskontrakt men drar till NHL efter första säsongen.
Den ersättning som utgår till klubben är förreglerad och utgår till klubbar som spelaren representerat typ de 4 sista åren. Alltså inget som förhandlas i enskilda fall utan standardsummor.
Med KHL finns dock inget sådana avtal och det är därför man pratar om KHL-klausuler hos spelarna.
-
tror jag har en summa i bakhuvudet som NHL klubbarna i så fall kan ge till ES klubbarna vid en sådan övergång... och den maxsumman är på 1 MIlj.... har för mig detta... om det sker under säsong typ,,,
" Det Är Tajt " ;)
" Det Är Tajt " ;)
Jonas Holös
Om man har sådana avtal med NHL, varför har man i så fall klausuler över huvudtaget??