David Petrasek
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Re: David Petrasek
Nu kanske många sätter sig på tvären här men är detta egentligen vad vi i detta skedet behöver? Förvisso så skulle ju ett eventuellt kontrakt sträcka sig över fler år och då behövs han givetvis men frågan är ju hur mycket pengar som finns tillgodo just nu. Och då menar jag bara att det kanske går spendera dom bättre på tex forwards.. För varje match som spelas på tre kedjor så ökar skaderisken ännu mer på de få som är kvar! Är faktiskt en ganska stor skillnad på att rulla på tre/fyra kedjor!
"A month before the season I stop putting ketchup on my french fries." -Mario Lemieux
David Petrasek
Petrasek klar??:)
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.
Växjö Lakersissä!!
Växjö Lakersissä!!
Uppdaterar för fullt överallt men hittar inget!:)
"A month before the season I stop putting ketchup on my french fries." -Mario Lemieux
Enligt en artikel på hockeyligans hemsida i förra veckan verkar det dröja ett tag till innan han bestämt sig...
Men eftersom KHL:s transferfönster har stängt så undrar jag vad herr Petrasek går och funderar på?
Om HV 71 vore ett självklart val för honom så borde han väl ha meddelat det i nuläget?
http://www.hockeyligan.se/artikel/17210/
Men eftersom KHL:s transferfönster har stängt så undrar jag vad herr Petrasek går och funderar på?
Om HV 71 vore ett självklart val för honom så borde han väl ha meddelat det i nuläget?
http://www.hockeyligan.se/artikel/17210/
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 4217547.ab
Låter som att han ska till HV71
Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
För att? Inte för att Stillman uttalar sig väl?bratsson wrote:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/article14217547.ab

Once a laker, always a laker!
David kan ha ny klubb klar inom kort 

Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.
Växjö Lakersissä!!
Växjö Lakersissä!!
- Jarran_igen
- Forumentusiast
Det hade ju varit underbart att inleda uppladdning till fredagens match, med att få informera mina tillresta HV-71 vänner att Petrasek är klar för Växjö. Jag vet att det är ett långskott, men bättre krydda till matchen kan man nog inte tänka sig. VIlken chock det hade varit för alla Junaköpungare.
HOCKEY åt folket !!!
Jaha, då talar allt för HV och det är i och för sig inte så konstigt.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
David Petrasek
Självklart blir det HV om han väljer ES! Men det kan ju också bli så att han tar ett helt annat land, Schweiz eller Finland. Men VLH är bara en önskedröm!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det

Ja, det verkar som att alla spelare är avskrivna nu snart. Det som var tänkt som en förstärkning av truppen blir nu inte ens ett upptäckande av alla skador. Det är för jäkla trist att vi inte lyckas fylla upp vårt lag.
Detta kan bli helt jäkla förödande i slutändan.

Säg vad du gör och gör vad du säger !
David Petrasek
Men nyförvärv kan också vara av ondo i detta läge. Dom ska på ganska kort tid komma in i vårt tänk, vår taktik och finna sig till rätta i det innan dom kanske börja leverera. Och det är ju inte mycket tid att leka med om man säger så. Sen är givetvis skadeläget ett problem som behövs täckas upp så vi får lite vila på hårt belastade spelare just nu. Men just nu så känns det som att Evert får koncentrera sig på att hitta utfyllnadsspelare för att täcka skadeläget, för stjärnorna finns inte lediga på marknaden.

Just den har jag inte hört innan. Jag hoppas inte Evertsson sitter med samma tanke.PutteA wrote:Men nyförvärv kan också vara av ondo i detta läge.

Sådärja! Det blev ju bra. Nämenvafannudå?
Vi får väl se hur det blir/går, men inte känns det helt bra. Det hela spetsas ju på ännu mer, nu när man i lagen "mörkar" skador. Förr sa man vad det var för skada och hur lång tid det skulle ta, men nu är det bara över- eller underkroppsskada och helt tyst om tid för tillfrisknande.
Klart är att vi måste ha in egna eller nya spelare, annars kommer skadelistan att fyllas på av rena överbelastningsskador. Man kan väl tycka att det är lite synd om vi ska stå och falla som lag på grund av det.
Klart är att vi måste ha in egna eller nya spelare, annars kommer skadelistan att fyllas på av rena överbelastningsskador. Man kan väl tycka att det är lite synd om vi ska stå och falla som lag på grund av det.
David Petrasek
Massuppfitta mig gärnarawspont wrote:Just den har jag inte hört innan. Jag hoppas inte Evertsson sitter med samma tanke.PutteA wrote:Men nyförvärv kan också vara av ondo i detta läge.

Jag håller 100% med.PutteA wrote:Men nyförvärv kan också vara av ondo i detta läge. Dom ska på ganska kort tid komma in i vårt tänk, vår taktik och finna sig till rätta i det innan dom kanske börja leverera. Och det är ju inte mycket tid att leka med om man säger så. Sen är givetvis skadeläget ett problem som behövs täckas upp så vi får lite vila på hårt belastade spelare just nu. Men just nu så känns det som att Evert får koncentrera sig på att hitta utfyllnadsspelare för att täcka skadeläget, för stjärnorna finns inte lediga på marknaden.
Eftersom läget ser ut som de gör på marknaden så kanske vi som sagt bara ska försöka överleva denna period tills skadorna avtar, vi har ju faktiskt också bevisat att vi kan spela bra med manskapet vi har!
Jag missuppfattar dig inte. Jag förstår bara inte. Är det nån gång i hela världshistorien vi behöver spelare är det nu, när nästan halva laget är indisponibelt. Det är klart du har en logisk avlägsen poäng i att det är lite kvar av säsongen, men vi behöver ändå spelare...PutteA wrote:Massuppfitta mig gärnarawspont wrote:Just den har jag inte hört innan. Jag hoppas inte Evertsson sitter med samma tanke.PutteA wrote:Men nyförvärv kan också vara av ondo i detta läge.![]()
Om det inte finns toppspelare att tillgå så får vi ta sämre spelare...det säger sig självt.
Vi har vunnit 4 matcher på raken. Det är strålande. Men det tär och ingen, absolut ingen, har nån aning om hur länge en sådan streak håller i sig, särskilt under nuvarande förutsättningar.
För nån vecka sen eller två var de flesta överens om att vi behöver verkligen spelare. För min del har inget förändrats. Absolut inget. Snarare är det fler som är skadade.
Får vi inte in nya spelare eller att våra skadade spelare i ganska stort antal får dundersmörja och återkommer skadefria på isen, så är det inte möjligt att klara en slutspelsmatch eller ens en gång klara sig från kvalplats.
Inte så länge våra "friska! spelare är människor, men kan man göra om den till robottar, så är det möjligt.
Det kommer hela tiden mer skador om vi ska spela som i lördags med knappt tre kedjor.
Man måste ha mer än tre kedjor för att spela hockey resten av säsongen.
Inte så länge våra "friska! spelare är människor, men kan man göra om den till robottar, så är det möjligt.
Det kommer hela tiden mer skador om vi ska spela som i lördags med knappt tre kedjor.
Man måste ha mer än tre kedjor för att spela hockey resten av säsongen.
David Petrasek
Självklart har du rätt Rawspont, och självklart måste spelare in i laget på ett eller annat sätt för avlastning av laget pga skadorna. Vad jag menar är att det kan vara lite farligt att förlita sig på ev inkommande spelare, och tro dom kommer frälsa oss.
Dom kommer i sämsta fall bara bidra till avlastning, i bästa fall lite spets på nån enstaka position. Annars tror jag att det är laget vi har idag som får Frälsa oss alla. För mig är nog det viktigaste, som läget ser ut, att vi får tillbaka majoriteten av våra skadade. Mardrömmen för mig är att behöva ersätta många av dom med utfyllnadsspelare, och behöva börja om lite från början, då tror jag vi får det jobbigt, även i en kvalserie.
Dom kommer i sämsta fall bara bidra till avlastning, i bästa fall lite spets på nån enstaka position. Annars tror jag att det är laget vi har idag som får Frälsa oss alla. För mig är nog det viktigaste, som läget ser ut, att vi får tillbaka majoriteten av våra skadade. Mardrömmen för mig är att behöva ersätta många av dom med utfyllnadsspelare, och behöva börja om lite från början, då tror jag vi får det jobbigt, även i en kvalserie.

-
- c/o LL´s Forum
Tror det handlar mycket om psykologi också huruvida det manskap vi har nu mentalt orkar fortsätta att ta viktiga poäng, orka och stå emot, samla krafter eller inte? Om något lag ska klara av att ta sig till slutspel med ett så "skadeskjutet" lag så är det väl Lakers - "Det Rätta Virket". Det man kan oroa sig över är om spelarna kommer att "knäcka" sig mentalt och vara slutskörda när sedan slutspelet körs igång, att all energi har "runnit" av dom.?? Hur viktigt det därför nu är att få in nya spelare som kan avlasta eller mer har nog Evertsson bra koll på. Sedan hur många nyförvärv vi snart behöver beror väl, som jag tidigare har påpekat, på hur länge Iggulden och Kallio förblir skadade ?? Någon som vet? Får vi tillbaks båda snart inom 1 ½ vecka så kanske Evertsson håller sig lite lugnare med sitt "Trollspö".
Å detta sa även jag fast tråden handlade om Petrasek, men jag hängde som sagt på er andra..
Å detta sa även jag fast tråden handlade om Petrasek, men jag hängde som sagt på er andra..

- Jarran_igen
- Forumentusiast
nu börjar det kanske läcka lite kring Petrasek. Enligt lokaltidningen i Skelleftå (Norran) så sägs det på deras hockeyblogg att de fått trovärdiga tips om att Petrasek går tillbaka till HV71. Tyvärr för Växjös del får jag väl säga.
http://norran.se/hockeybloggen/?iframeu ... e/?p=31237
De har enstaka gånger haft fel på Norrans hockeyblogg tidigare, men det är sällan som de är felinformerade.

http://norran.se/hockeybloggen/?iframeu ... e/?p=31237
De har enstaka gånger haft fel på Norrans hockeyblogg tidigare, men det är sällan som de är felinformerade.
HOCKEY åt folket !!!
För det första så är ju allt annat än HV71 i ES för Petrasek en super skräll så inget nån borde förvänta sig.
För det andra så är det farliga med dagens sits inte just att spelarna blir slutkörda utan att dom i de läget KOMMER dra på sig skador som sträckningar mm.
Jag anser att dagens trupp kan leverera det dom behöver men inte i detta läget, så antingen måste vi få tillbaka spelare snart som kan fylla ut kedjorna eller så måste vi värva in spelare att fylla platserna med. Detta givetvis beroende på hur lång tid respektive skada har kvar!
Så laget kan spela och leverera men inte utan spelare på isen!
För det andra så är det farliga med dagens sits inte just att spelarna blir slutkörda utan att dom i de läget KOMMER dra på sig skador som sträckningar mm.
Jag anser att dagens trupp kan leverera det dom behöver men inte i detta läget, så antingen måste vi få tillbaka spelare snart som kan fylla ut kedjorna eller så måste vi värva in spelare att fylla platserna med. Detta givetvis beroende på hur lång tid respektive skada har kvar!
Så laget kan spela och leverera men inte utan spelare på isen!
Lite intressant läsning på sidan 73 och 74:
http://forum.hv71.se/viewtopic.php?t=22 ... start=2190
Någon som vet vem denne "Rickard Larzon" är?
Känns ju som väldigt höga odds, men men...
http://forum.hv71.se/viewtopic.php?t=22 ... start=2190
Någon som vet vem denne "Rickard Larzon" är?
Känns ju som väldigt höga odds, men men...
#10 Duchon
de tror stenhårt att David går te dom i HV medan ja tror stenhårt på att han kommer till oss
ja vet ingenting utan ja TROR stenhårt bara

ja vet ingenting utan ja TROR stenhårt bara
David Petrasek
Tror inte ett skit på de ärligt talat. Givetvis vore det riktigt gutt, men David går till HV!

Ja, jag kan inte heller se att han skulle välja Växjö... Dock vore det fantastiskt, men nä - tyvärr!
Vi får nog förlita oss på våra allsvenska spelare som av många totalt dömdes ut som "ej elitseriemässiga" för mindre än 2 veckor sedan...
Vi får nog förlita oss på våra allsvenska spelare som av många totalt dömdes ut som "ej elitseriemässiga" för mindre än 2 veckor sedan...
han väljer klubb efter att HV-växjö spelats på fredag tror ja så det inte blir ett djävla liv om det.
David Petrasek
Tänkte också det Friberg. I så fall väljer han Växjö, enda läget det kommer bli liv om!! 

- Jarran_igen
- Forumentusiast
Jag har med en dåres envishet valt att vara optimist kring en "Evertssonbomb" i fallet Petrasek, men måste erkänna att mitt hopp dog (eller åtminstone fick sig en rejäl törn), när jag lästa att Petrasek har ett nybygge som ska stå klart till våren i Brunstorp (Huskvarna). Alltför mycket talar för det egentligen kanske självklara valet att det blir HV71 alt Schweiz för Petraseks del.
HOCKEY åt folket !!!
Om han väljer Växjö ska jag krypa baklänges runt Växjösjön. Han kommer ju inte hit, så det känns rätt safe. Och skulle han göra det så är det värt det. Det är väl det som är win-win..? 

Med all tydlighet, så finns det inte ett enda tecken som skulle vara på vår sida. Vad jag kan tycka är lite underligt, är väl ändå varför han inte redan skrivit på för HV.
-
- Forumamatör
möjligtvis om han inte skulle klara av att spela i HV för att han skulle tänka på Stefan hela tiden, men ändå vill ha ganska nära till jkpg. Om inte så ser jag tyvärr ingen chans att han spelar för oss
David Petrasek valde att lämna KHL och mycket generösa fina rubels främst för att han hela tiden blev påmind av sin bästa kamrat Stefan Liv's tragiska bortgång och därav inte kunde prestera på jobbet.
Då kan man ju undra hur David Petrasek kommer att känna sig inombords i ett kokande Kinnarps Arena där bästa polarens tröja hänger i taket och alla minnena från svunnen tid gör sig påminda och hjärnspökar.
En klurig ekvation. Vi får se hur det blir...
Då kan man ju undra hur David Petrasek kommer att känna sig inombords i ett kokande Kinnarps Arena där bästa polarens tröja hänger i taket och alla minnena från svunnen tid gör sig påminda och hjärnspökar.
En klurig ekvation. Vi får se hur det blir...