Andra lags Silly Season

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Lillklonis
Forumdemon

Re: Andra lags Silly Season

Post by Lillklonis »

jäkligt trist att det ska behöva gå så långt att de behöver sälja spelare :notOK:
måste till en ändring snarast för så här kan det inte vara!!
"fest med lakers lakejer;)"
ON THE WAY UP
Forumproffs

Andra lags Silly Season

Post by ON THE WAY UP »

Tror inte hela sanningen ligger i polisens faktura, utan svikande publiksiffror är nog den största anledningen.
BÄTTRE ETT HÅRT SKOTT I SARGEN ÄN ETT LÖST PÅ MÅL
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Post by Svartvadet »

Ärligt talat, detta var det absolut bästa som kunde hända! Så rätt att piss-AIK med sina fans som har förstört så mycket inom svenskidrott - kunde inte blivit bättre!

Har fortfarande svårt att tro att fansen ska fatta att det är dom som sabbar för AIK. Men, Videll borta är bara mumma för oss!
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Ja, det är det. Men det skulle inte förvåna mig om det blir fler uthyrningar/försäljningar. Kanske även Lakers-spelare. Gozzi klyschar på (som alla SC:s alltid gör):

Videll kom till AIK från Södertälje inför säsongen och hann med att göra 12 poäng på 14 matcher i Elitserien. AIK:s sportchef Anders Gozzi menar att försäljningen av Videll inte behöver påverka det sportsliga resultatet.
– Linus är en jätteskicklig spelare och vi önskar honom all lycka i sin nya utmaning. Ishockey är en lagsport och vi står inte och faller med en enskild spelare. Vår trupp är stark nog att bli lika slagkraftiga, med eller utan Linus. Det här innebär att andra kommer få mer speltid och därmed också ta ett större ansvar.

Konstigt att ingenting någonsin påverkar slagkraften hos ett lag (om man inte värvar då man helt plötsligt får nödvändig bredd eller en ny dimension)? :wink: :lol:
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Bobo Simensen får kicken av Almtuna. Pressmeddelandet hävdar att det inte beror på de sportsliga resultaten, utan på att spelarna saknar förtroende för hans sätt att leda laget.

Någonting kan givetvis ha hänt som lett till det bristande förtroendet. Men oavsett tycker jag klubben gömmer sig. AIS vill ha kontinuitet på ledarsidan, men spelartruppen förstör det får man nästan en känsla av. Jag tycker aldrig en klubb ska sparka någon om man inte står bakom det själva till 100%. Eftersom pressmeddelandet inte säger mer än jag refererat till är det inte konstigt om spekulationer uppstår.

Om vi bortser från någon form av incident som omöjliggjort Simensens fortsättning i AIS, så funderar jag på vad det är i hans sätt att leda laget som AIS inte känt till? Antingen tror man på någon och får kontinuitet, eller så vet man inte hur man vill ha det med personalförändringar som följd.

"Vi tror på kontinuitet, men kickar x. Men från nu gäller kontinuitet. Oj, spelarna saknar förtroende så vi tvingas kicka x, men föreningen tror fortsatt benfast på kontinuitet. Ett ledord för oss är kontinuitet, och därför är det smärtsamt för AIS att tvingas sparka x".

Blablabla...
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Men det här fallet verkar faktiskt lite speciellt. Jag googlade på Simensen skällde ut laget och hittade lite stoff där hans mantra varit: - Jag är så jävla besviken, de får så enkla mål och där enskilda spelare får utstå kritik. Ingenstans har jag hittat något självkritiskt, eller något konstruktivt.

Om Simensens lag uppenbarligen alltid bjuder motståndarna på enkla mål borde han kanske fundera på att vidta åtgärder. Annars står han ju snart där igen: - Jag är så jävla besviken, de får så enkla mål

AIS kanske inte kunde förutspå att deras nya tränare skulle säga samma sak efter varje match. Denna kickning kanske tom jag köper.
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Timrås SC behöver styrelsens order för att komma fram till två potentiella nyförvärv nästa vecka. Styrelsen ber på sina bara knän om att de sportsligt ansvariga ska komma med något konkret. Tidigare har de lyckats skaka fram mer resurser, men förgäves. Handlingsförlamningen är total. Vad kan man säga? En SC i ES som inte har några som helst idéer. Hur är det möjligt? Varför ska han behöva en vecka på sig att presentera potentiella nyförvärv? Varför har inte SC:n och coachen synkat de här bitarna tidigare? De ska sätta sig i helgen och mysa lite. Top of the line säger jag bara...
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Den hetaste av de heta, Bremberg, förhandlar med Heart of Hockey:

Han har tränat dubbla pass med Djurgårdens juniorer den här veckan tiden och trots att de senaste säsongerna inte gått så bra poängmässigt har Bremberg varit ett hett byte för sportcheferna i elitserien och i mellaneuropa.

Hur vet blaskan det? Har man varit i kontakt med olika klubbar/sportchefer och hört efter? Eller kan det vara så att skribenten bara latat sig och hört med agenten? Agenter vet vi ju är helt objektiva och skulle aldrig försöka ge sken av att deras klienter är heta. Bremberg har de känsligaste handlederna sedan det svenska pingisundret, så mycket kan jag bjuda på.
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Intressant uppgift i AB om att Heart of Hockey har den största spelarbudgeten i ES. Inget hjärta - bara pengar - eller hur var det nu kulturen brukar säga om oss popgäng? :wink:
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

Om Modo och AIK ramlar ur finns nog inte de två klubbarna mer.Sjukt.
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Charlamov
Forumterrorist

Post by Charlamov »

Mattias Ritola klar för MoDo.

Enligt MoDos hemsida:
"MODO Hockey har fått hjälp en extern gruppering, något som är vanligt förekommande inom framförallt fotboll men även inom hockeyn. En grupp som fokuserar på att möjliggöra förvärv av spelare i särskilda situationer. Signingen av Mattias Ritola har möjliggjorts genom denna gruppering."

Hmm... är det månne alla MoDos NHL proffs - aktiva och f.d - som gått ihop och pyntat värvningen?
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Jarran_igen
Forumentusiast

Post by Jarran_igen »

man får helt klart vibbar åt det hållet..
HOCKEY åt folket !!!
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

Bremberg till tada:

Timrå

Växjö Lakersissä!!
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Fredrik Sjöström byter FBK mot Frölunda. Ett klokt beslut av alla inblandade parter. De svenska mästarna skapar sig utrymme för en mer offensiv spelartyp och göteborgarna får in en NHL-meriterad kille med stort hjärta för klubben och staden. Han är spelklar redan mot oss i morgon.
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer

Post by Klonis »

Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Jarran_igen
Forumentusiast

Post by Jarran_igen »

jaha, då stämde det alltså kring Vampola (i detta fallet fanns det eld bakom röken, som jag skrivit om under tråden Evertssons Växjö Lakers.)
Det är många som surrar om Vampola. Även många Frölundafans menar att det pågår förhandlingar med Vampola. Samtidigt förnekas det bestämt från Timrås sida att Vampola skulle vara på väg bort. Min gissning är att Timrå vill försöka casha in genom att sälja hans kontrakt någonstans. Om priset är rätt så blir det affär, annars inte. Tror inte så månge rykten skulle vara i omlopp om det inte låg åtminstone ett uns av sanning bakom det hela (ni vet - ingen rök utan eld).
.

Undrar vart han ska ta vägen nu? KHL kanske. Kollade inte tjeckiens matcher, så jag vet inte hur han gjorde ifrån sig.
HOCKEY åt folket !!!
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Jag kollade Tjeckien -Ryssland och Vampola var en av tjeckiens bästa spelare i denna match.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Jarran_igen
Forumentusiast

Post by Jarran_igen »

Det blir enligt uppgift Schweiz för Vampola. Geneve har köpt loss honom.
http://dagbladet.se/sport/1.4100215-sch ... en-nystart
HOCKEY åt folket !!!
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by Coffe #800 »

jasså de va lite onväntat.
" Jävla Moped" :D
" Det Är Tajt " ;)
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Svensk hockey är inavlad. Inte minst ES. Ett bra exempel på detta är Magnus Nyströms analys i Expressen angående tränarfrågan i DIF. Han börjar med slutsatsen: Att sparka Hardy är ingen lösning . Han tror inte DIF blir bättre av det.

Självklart helt ok att komma fram till den ståndpunkten. Jag tycker själv ofta att klubbarna saknar tålamod och sparkar tränare som en ren panikåtgärd. Men det intressanta här är Nyströms resonemang i artikeln.

* Djurgårdens coach har blivit utcoachad flera gånger den här säsongen och det är givetvis ett stort problem.

* En del spelare är missnöjda med sin coach, men så är det i alla lag som underpresterar.

* Hardy är en envis tjurskalle som går sina egna vägar när han nobbar intervjuer och låter sina assisterande coacher sköta alla isträningar.

* Han saknar en plan för hur Djurgården ska utveckla sitt spel.

Och därav slutsatsen att coach Hardy bör stanna kvar. Logiskt. Briljant faktiskt.

Jo, vänta. Det enda argumentet som presenteras som stöd för skribentens slutsats är att Wikegård, Boork och Trav-Challe antingen inte är tillgängliga eller känns bra. Inte det? Klart coach Hardy måste stanna då! Han gör ett pissigt jobb, men är man inte i tv så finns man inte.

Detta är bara ett exempel på hur snäv hockeysverige är. Jag kan garantera att det finns många coacher i Svedala, men också i andra länder, som skulle kunna göra ett bra jobb i DIF. Åtminstone göra andra misstag och ha en annan profil än deras nuvarande tränare. Fler än de som jobbar med tv. Based on a true story.
Thelemakos
Forumentusiast

Post by Thelemakos »

alfax wrote:Jag kollade Tjeckien -Ryssland och Vampola var en av tjeckiens bästa spelare i denna match.
Ja men dock så verkar han ju va ett mongo som person, frågan är vem som skulle vilja ha han i sitt lag efter detta. Antagligen ett lag i stor kris som tar in vad som helst. Lär ju knappast bli Sverige nån mer gång för Vampola iaf.
"Jag unnar ingen annan än Färjestad att vinna SM-guld" - Lars Glennert.
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

Thelemakos,apropå inavel.Hur många gångerna pengarna ger du mig till att nästa Färjestadstränare heter Sam i förnamn?

Växjö Lakersissä!!
Thelemakos
Forumentusiast

Post by Thelemakos »

Malul, Apropå präster. Jag tror inte att Loob gör misstaget att ta hit en tränare som ej vunnit nåt igen. Om du tänker på Hallam.

Tommy eller Perra får gärna komma tillbaks, i nödfall även BÅG.
"Jag unnar ingen annan än Färjestad att vinna SM-guld" - Lars Glennert.
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer

Post by Klonis »

Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by Coffe #800 »

intressant värvning.
" Jävla Moped" :D
" Det Är Tajt " ;)
friberg
c/o LL´s Forum

Post by friberg »

om det nu hjälper
Lillklonis
Forumdemon

Post by Lillklonis »

Tycker det är en överskattad spelare faktiskt! Så bra tycker jag inte han va i Västerås så han skulle få ett elitseriekontrakt med luleå direkt. Han skulle stannat i Allsvenskan!
"fest med lakers lakejer;)"
Charlamov
Forumterrorist

Post by Charlamov »

Intressant resonemang Expressen för angående vilka spelare som kan få lämna respektive ES-lag. Jag hade gärna tackat JA till att få hit Lindhagen igen. Hade varit skoj att se honom mellan Reddox och Saviano eller mellan Gurra och Anders Eriksson. Jag ser det inte som helt otroligt att Evertsson håller kontakten med Långa-håret.
Växjö spelaren som anses hänga på gärdsgår'n är inte oväntat Soares.

G. B. Shaw
Piggelin
c/o LL´s Forum

Post by Piggelin »

Ja, men som han skriver att Lakers kommer att göra förändringar för att nå Kvalserien begriper jag inte. Den kan vi ju inte missa hur dåligt det än går. :?
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Charlamov
Forumterrorist

Post by Charlamov »

Tror ordet "inte" saknas i den textraden. Du skulle kunna bli lektör Piggelin :wink:.

G. B. Shaw
Power Play
Forumdemon

Andra lags Silly Season

Post by Power Play »

Eller så är det så illa ställt hos begåvningspressen att man kallar slutspelet (=playoffs) för kvalserien (=playoffs).

Inget förvånar mig längre.

Har ni t.ex läst Kvällspostens växjölöp idag?
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
Piggelin
c/o LL´s Forum

Post by Piggelin »

Power Play wrote:Har ni t.ex läst Kvällspostens växjölöp idag?
Jodå, jag har sett det, och kan tala om att det är länge sedan jag köpte den blaskan. :notOK:
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
ON THE WAY UP
Forumproffs

Andra lags Silly Season

Post by ON THE WAY UP »

Vad stod det på löpet?
BÄTTRE ETT HÅRT SKOTT I SARGEN ÄN ETT LÖST PÅ MÅL
Power Play
Forumdemon

Post by Power Play »

Typ:
Han får sparken i Lakers!

Och i artikeln sitter en s.k reporter och spekulerar vem som skulle få sparken OM nån skulle få det... För Växjös del skulle det vara Soares. Snacka om att de inte hade nåt att göra den dagen. En totalt meningslös artikel. Som vanligt btw.
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Sälja lösnummer. Såg löpet, visste redan vad det handlade om och köpte självklart INTE tidningen. :mrgreen:
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Post Reply