Pensionerade nummer i VLH
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
-
- Forumdemon
Jag försökte hitta en tråd om detta, men lyckades inte. Det går utmärkt att flytta detta inlägg om någon kan hitta motsvarande tråd i ämnet.
I AB idag fick jag svar på en fråga som jag undrat över, och som jag vet diskuterats tidigare nånstans här på forumet: Vad gäller för kriterier för att få sin tröja hissad i VLH?
"SÅ RESONERAR VÄXJÖ: Anders Öman, vd
– Vi har faktiskt ingen. Vi har vuxit rätt snabbt så vi har inte haft någon historia att ta upp i den frågan."
Så nu vet vi. Dags att upprätta kriterier för detta kanske? Personligen tycker jag att regler typ HV:s är lite snäva, då jag inte tycker att enbart sportsliga framgångar och lång och trogen tjänst ska vara avgörande. Nån form av annan betydelsefullhet ska också vägas in tycker jag.
Vad tycker ni?
*edit*
Glömde länka... http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 3845124.ab
I AB idag fick jag svar på en fråga som jag undrat över, och som jag vet diskuterats tidigare nånstans här på forumet: Vad gäller för kriterier för att få sin tröja hissad i VLH?
"SÅ RESONERAR VÄXJÖ: Anders Öman, vd
– Vi har faktiskt ingen. Vi har vuxit rätt snabbt så vi har inte haft någon historia att ta upp i den frågan."
Så nu vet vi. Dags att upprätta kriterier för detta kanske? Personligen tycker jag att regler typ HV:s är lite snäva, då jag inte tycker att enbart sportsliga framgångar och lång och trogen tjänst ska vara avgörande. Nån form av annan betydelsefullhet ska också vägas in tycker jag.
Vad tycker ni?
*edit*
Glömde länka... http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 3845124.ab
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
Re: Pensionerade nummer i VLH
SÅ RESONERAR DJURGÅRDEN: Mats Larsson, ordförande
– Det är de som verkligen inneburit mycket för klubben, det gäller både matcher, framgångar och olika sätt, det är olika kriterier.
Tycker jag låter rimligt faktiskt!
– Det är de som verkligen inneburit mycket för klubben, det gäller både matcher, framgångar och olika sätt, det är olika kriterier.
Tycker jag låter rimligt faktiskt!
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Hur som helst så måste det vara väldigt få människor som uppnår det i en klubb, annars är det ingen mening.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
-
- Forumdemon
Vi ska också vara ödmjuka nog att inse att vi ännu kanske inte har totalt grepp om vad "särskilt rekorderliga insatser" egentligen innebär i just vår, ganska unga, klubb. I dagsläget kan man t.ex. lätt tänka sig siffran 38 i taket nån gång i framtiden, men helt ärligt så behöver vi nog som förening lite tid på oss innan vi klart och tydligt kan känna igen de kriterier som bör bli våra.
Nåja. Jag gillar i alla fall själva företeelsen med pensionerade nummer. Och den dagen det är dags att hissa nästa tröja, så ska det verkligen vara någon av särklassig betydelse för klubben.
Man kan dock undra varför #14 inte är flyttad till Vida...? Någon som vet varför?
Nåja. Jag gillar i alla fall själva företeelsen med pensionerade nummer. Och den dagen det är dags att hissa nästa tröja, så ska det verkligen vara någon av särklassig betydelse för klubben.
Man kan dock undra varför #14 inte är flyttad till Vida...? Någon som vet varför?
kan tänka mig att det är för att Lakerdome är den gamla eran å dit tillhör den tröjan och så ska förbli medan i den nya Arenan så anser ja att Augustins Tröja ska hänga då han avslutar sin karriär och eventuellt Markusson
Jag tycker om man ska gå på vad personen bidragit till i klubben och hur många säsonger han gjort, så ska definitivt #38 pensioneras när han lägger bladen på hyllan.
Han gör sin 7:e säsong i Lakerströjan.
Han gör sin 3:e säsong som kapten.
Han är en högt respekterad person bland övriga spelare.
08/09 var han med och tog Lakers till Kvalserien för första gången.
09/10 var han med och tog Lakers till Kvalserien för andra gången.
10/11 var han med och tog Lakers till Kvalserien för tredje gången.
10/11 var han med och tog Lakers till Elitserien för första gången.
11/12 är han med som kapten och heltidsproffs i klubbens första säsong i Svenska Hockeyligan.
Tycker hans tröja tveklöst ska pensioneras när han är klar!
11/12 är han med som kapten och heltidsproffs i klubbens första säsong i Svenska Hockeyligan.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det

-
- Styrelsen Lakers Lakejer
han kommer aldrig bli klar i lakers ! 

" Jävla Moped" :D
" Det Är Tajt " ;)
" Det Är Tajt " ;)
"Man kan dock undra varför #14 inte är flyttad till Vida...? Någon som vet varför?"
Har också tänkt på det, den borde flyttas omgående.
Har också tänkt på det, den borde flyttas omgående.
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
-
nä låt #14 hänga kvar i ladan... va har han gjort för Vida arena? efter en kung kommer en annan Kung ! 

" Det Är Tajt " ;)
" Det Är Tajt " ;)
Det handlar ju om vad han har gjort för Växjö Lakers, inte för Vida Arena.Coffe #800 wrote:nä låt #14 hänga kvar i ladan... va har han gjort för Vida arena? efter en kung kommer en annan Kung !
-
Nä nu är vi ju inne i en ny fas jag tycker han kan hänga kvar
nu skapar vi ju ny historia 

" Det Är Tajt " ;)
" Det Är Tajt " ;)
-
- Forumdemon
"Ny historia". Rätt kul ordkombination. 

Jag kan inte komma på en enda anledning till att #14 inte ska hänga i Vida, men ingenting förvånar mig när det gäller VLH.
Sent from my shower using Tapatalk
Sent from my shower using Tapatalk
"Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."
En i-taket-tröja förtjänar ju sin plats av en anledning som inte förändras för att man flyttar verksamheten till en ny lokal. Självklart ska tröjan följa med VLH in i Vida. Vill man ha en i ladan också där det begav sig får man väl ordna fram en kopia. Tycker t o m att det är ett hån mot #14 att han som har presterat så mycket för klubben ska bli kvarglömd i en gammal öde ishall som har gjort sitt och som inte längre används till det som förknippas med honom och hans prestation.
Det är inte och ska inte var enkelt att kvalificera sig till i-taket-tröja-samlingen och meningen är väl att de få som förunnas att göra det kvalificerar sig dit så länge laget existerar.
Det är inte och ska inte var enkelt att kvalificera sig till i-taket-tröja-samlingen och meningen är väl att de få som förunnas att göra det kvalificerar sig dit så länge laget existerar.
Helt riktigt, "Steffes" prestation förändras ju inte för att man bygger en ny Arena. In med tröjan i Vida Arena.IceWOMEN wrote:En i-taket-tröja förtjänar ju sin plats av en anledning som inte förändras för att man flyttar verksamheten till en ny lokal. Självklart ska tröjan följa med VLH in i Vida. Vill man ha en i ladan också där det begav sig får man väl ordna fram en kopia. Tycker t o m att det är ett hån mot #14 att han som har presterat så mycket för klubben ska bli kvarglömd i en gammal öde ishall som har gjort sitt och som inte längre används till det som förknippas med honom och hans prestation.

Tycker också att det är en självklar sak att tröjan ska upp i Vida.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
-
- c/o LL´s Forum
Då måste väl Augustin uppfylla iaf 6-7 punkter av ovanstående kriterier + att man kan lägga till att han är en ren Växjöprodukt och har varit med på hela "resan" mot Elitserien.PutteA wrote:Jag tycker om man ska gå på vad personen bidragit till i klubben och hur många säsonger han gjort, så ska definitivt #38 pensioneras när han lägger bladen på hyllan.
Gustav Hjalmarsson då? 

Ja, Augustin är ju nästan självklart, men han kan ju förstärka det ytterligare då han har många år kvar som spelare. Gurra, beror vad framtiden säger. Men han besitter helt klart potential att hamna i taket, men långt ifrån lika självklar som #11 och #38!!
Så är det med det, som det

#38 är ju självklar ffs 

Ingen är för tillfället aktuell för taket. #14 trevlig prick men tämligen medioker som spelare. Dock är det taskigt att plocka ner tröjan så låt den hänga i gamla hallen. Nu skall vi ha klass på tröjhängningen annars kan det kvitta. #38 kanske i framtiden om han väljer att stanna i organisationen efter avslutad karriär. #11 och #91???? Snälla och trevliga killar (känner själv #91) med taket aldrig. Vore skönt om vi kommer att ha nummer kvar i många år framöver. Jag hade tänkt följa marschen mot SM-guld i framtiden (med tröjnummer).
Tycker också det ska krävas en hel del för att få sin tröja upphissad. Skulle bli lite smått komiskt om vi hade 2 tröjor upphissade efter endast 14 års historia.
Kan heller inte tänka mig att de flyttar in Stefans tröja i Vida. Detta grundar jag på att han blev lovad sittplatsabonnemang livet ut, men detta fick han inte längre när vi flyttade in i Vida. Känns som de inte bryr sig om han så värst mycket längre.
Kan heller inte tänka mig att de flyttar in Stefans tröja i Vida. Detta grundar jag på att han blev lovad sittplatsabonnemang livet ut, men detta fick han inte längre när vi flyttade in i Vida. Känns som de inte bryr sig om han så värst mycket längre.
[b]Hörde Saviano tala med Tom Koivisto under en match - "Kör du först så väntar jag där framme"[/b]
Stefan kanske fortsätter att sitta i Lakerdome som han blev lovad?
-
- c/o LL´s Forum
Det finns ju två varianter, en variant är att bli upphissad i taket. En annan är att få tröjan pensionerad.Etnoj wrote:Tycker också det ska krävas en hel del för att få sin tröja upphissad. Skulle bli lite smått komiskt om vi hade 2 tröjor upphissade efter endast 14 års historia.
Den första gäller bara i just den arenan, den andra gäller genom historien.
Kollar man på spelartruppen på hemsidan så ser man till vänster:
Heliga nummer
#14 Stefan Nilsson
Heliga nummer
#14 Stefan Nilsson
TP! Mannen, Myten, Frisyren...