Bortasupportrar på Västra Stå

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Post Reply
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Bortasupportrar på Västra Stå

Post by Lakersfan_03 »

Var det bara jag som reagerade på att det var bortasupportrar på Västra Stå i matchen mot Brynäs?? Såg ett flertal Brynäsanhängare med Brynäströjor i Växjös klack. Jag förstår inte hur de säkerhetsansvariga kan acceptera detta?? Visserligen var det ingen lördagsmatch, men vad sker då det är lördagsmatch och bortalaget tar ledningen och någon kanske börjar jubla och provocera. Kan vakterna då garantera allas säkerhet??

För mig är det helt obegripligt att bortasupportrar ska stå i hemmaklacken
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer

Re: Bortasupportrar på Västra Stå

Post by Klonis »

Lät lustigt klart det inte skall vara några såna på vår hemma stå inte för att jag tror nått händer men man vet ju aldrig du skulle sagt till nån guljacka om det när du såg personerna
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
friberg
c/o LL´s Forum

Post by friberg »

ja såg åsså flera brynäsare på VS men de ja såg stod väldigt långt ner mot sargen till . sen såg ja att de följdes av några lakersanhängare så kanske de blivit inbjudna av några lakersfan. men så länge det inte händer några tråkigheter så är det lungt men visst de ska ju inte vistas på VS ändå.
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Inga bortasupporters äger väl tillträde till västra stå. Hur skulle det bli om en av oss försöker ta sig in på AIK:s hemmaläktare? Jo, nerslagen. Hur som helst väck med dem.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Daste
Forumdemon

Post by Daste »

Står H som våran klacksektion då? Eller bara som ståplats?

Hur som hur, står det nånstans att de inte har rätt att stå på h-sektionen?
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Post by Fredrik R »

Detta reagaerade jag också på. Såg 3-4 stycken i Brynäs färger på VS.
IceWOMEN
Forumdemon

Post by IceWOMEN »

Daste wrote:Står H som våran klacksektion då? Eller bara som ståplats?

Hur som hur, står det nånstans att de inte har rätt att stå på h-sektionen?
Sektion H=Hemmastå, sektion P=Bortastå.

De Brynässupporters som slank in på VS var troligen "lokala Växjö-Brynäsare" som inte kunde boka sig på P eftersom hela sektionen var förbokad av Brynäsklacken genom deras supporterklubb. Dom slussas ju inte in i arenan på samma sätt som busslasterna som kommer. I första hand borde ju dom lokala anhängarna ha köpt biljett till sittplats istället och inte på hemmastå. Själv skulle jag aldrig vilja stå på "fel" läktare utan hade valt sittplats eller avstått matchen istället. Det här är en säkerhetsfråga för VLH att lösa eftersom man aldrig kan se på en person om han/hon är en tillrest bortasupporter eller inte. En sak är säker. På torsdag vill inte jag se någon AIK:are på VS!!!
Jocke86
Forumterrorist

Post by Jocke86 »

Lite utanför ämnet men...
Kan jag som icke Växjöbo köpa borta biljett av Lakejerna utan bussresan, när Lakers har bortamatch?
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Om den inte är fullbokad så ska det inte vara några problem Jocke
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Jocke86
Forumterrorist

Post by Jocke86 »

Tackar.
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Vems ansvar är det att bortasupportrar inte ska vistas i hemmaklacken?
Även om de inte bär plagg så borde man väl kunna utesluta dem?
Om vi ska betala polisnotan i Vida Arena när ska då Polisen ingripa?
Ska de enbart ställa sig i vägen och låta dem fira vid varje FBK mål?

För många kanske detta är okej, men för mig är det helt jävla obegripligt. Blir så jävla förbannad för sådant.
friberg
c/o LL´s Forum

Post by friberg »

HELT DJÄVLA BEDRÖVLIGT ATT DETTA FÅR SKE , SÅ DJÄVLA DÅLIGT NE SKÄRPNING PÅ DETTA. KOMMER DE SLÄPPA IN VARENDA LAGS SUPPORTRAR PÅ VS?
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Förklara för mej hur man ska undvika detta ..beställer jag en biljett ska jag då visa mitt leg, och förklara att jag håller på bortalaget...urlöjligt detta snack ... jag har varit i Jönköping och fick ingen biljett på Brynäs läktare då köpte jag en på HV:S och några andra brynäsfans med mej och vi jublade vid Brynäsmål ingen reagerade i HV.s klack....ska vi utstänga åskådare i Växjö ....NEJ tycker jag.
En sak om man försöker bråka men det såg jag ingen tendes ikväll.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

Bortalags matchtröjor har inget att göra på hemmastå punkt slut! På sitt ok men inte på stå. Det är min åsikt. Huliganer i märkeskläder kan man inte göra mycket åt så länge de sköter sig. För vem vet vem som är huligan såvida personen inte är känd?
Blueshirts United
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Ock då tackar vi nej till biljettintäkter ,så länge det finns biljetter att köpa så kan vi inte neka någon...eller som jag skrev i mitt förra inlägg ska varenda en som köper en biljett kontrolleras om han är bortasupporter.Tror att det viktigaste för Lakers är att få biljettintäkter i Vida arena.
Mike Modano
Forumentusiast

Post by Mike Modano »

Det är väl enkelt, be dem med vänlig och bestämd röst att DRA ÅT HELVETE!
Image
Ericsson
Forumproffs

Post by Ericsson »

Undra hur stämningen bland Färjestads supportrar på Västra stå idag hade tagit det om Växjö hade vunnit?
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer

Post by Klonis »

Vi(styrelsen LL) kommer att ta upp detta med Lakers på måndag för att de om det går att undvika i framtiden så tjata inte ihäl er i denna tråden nu utan håll er till tåls tills vi får besked av Lakers
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Det värsta är ju när något väl händer att LL kommer att få skiten.
Bättre att ställa upp en skylt innan gångarna till VS ''bortasupportrar äger ej tillträde'' eller något liknande.
Hur dum får man lov o vara.
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Ingen ska tjata ihjäl sig (allra minst jag som brukar göra det), men om inte dialogen bär frukt ställer jag upp som gatekeeper på västra stå tills det har löst sig.

Hade jag ställt mig, i någon som helst klack med min tröja, hade ni inte sett det här inlägget. Varken VLH eller ordningsmakten har en bra anledning till att vilja provocera fram en sådan här situation. Pengar är VLH:s argument (man säljer biljetter) och "luften är fri" polisens. Hhhmm...vid närmare eftertanke så har de argument, men inga jag köper. Provokationen är enorm. Är det så här "vi" vill ha det?
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

I mina ögon är det då att man gör en läktare enbart för om du kan visa upp Lakejmedlemskap och gör sittplatser av det övriga,för lakejerna fyller inte nuvarande ståplats.
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Nej, man ser bara till att de med botalagets matchtröja osv på sig inte står på västra stå,utan på platsen anvisad för bortalaget. Inga kort behövs.
IceWOMEN
Forumdemon

Post by IceWOMEN »

alfax wrote:I mina ögon är det då att man gör en läktare enbart för om du kan visa upp Lakejmedlemskap och gör sittplatser av det övriga,för lakejerna fyller inte nuvarande ståplats.
Eller så begränsar man förbokningen för bortasupporterklubben till 130-140 av de 150 platserna som finns och ger utrymme för lokala bortasupporters på resterande 10-20 platser på bortastå.
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Kan vara en lösning.....men forfarande frågar jag mej hur man ska förbjuda de som håller på andra lag att vara på västra stå om man kommer i neutral klädsel.Jag såg ingen klädd i färjestadströja igår(fanns det någon med det??)
mollers
Forumdemon

Post by mollers »

jag såg flera med färjestadshalsduk
friberg
c/o LL´s Forum

Post by friberg »

mössor åsså
widiot
Forumentusiast

Post by widiot »

Det så jäkla stor brist på respekt att ställa sig på en bortaståläktare och bära attribut med FBK-logga på, det är i verkligen INTE OKEJ. Jag såg bl a en med en hoodtröja under mig (med logga på), och även en med keps jämte våra klackledare.

Jag kan inte köpa det!

För det första, om man nu skulle få för sig att ställa sig på en bortaläktare så bör man ABSOLUT INTE bära de lags klubbmärke man hejar på, sedan bör man inte heller göra så mycket som en grimas. Framför allt inte applådera åt sitt egna lag.

Det är stor brist på respekt

Det är noll IQ. Stor risk för att du utsätter dig för viss fara. Hade jag ställt mig i ett annat lags klack med keps osv, så hade jag räknat med att få stryk. Men "smart" som man är, skulle inte sätta mig i den situationen.

Till sist. Snart kommer Djurgården på besök. Det är tidsfråga innan något mindre trevligt händer. Nu låter jag fördomsfull mot deras supporters, men de firar 30 år (Järnkaminerna) och de kommer nog hit många fans, vilket i sig är kul.
Jimpan
Forumproffs

Post by Jimpan »

Klonis wrote:Vi(styrelsen LL) kommer att ta upp detta med Lakers på måndag för att de om det går att undvika i framtiden så tjata inte ihäl er i denna tråden nu utan håll er till tåls tills vi får besked av Lakers
Snabbt och bra agerat :clap:
Stolt supporter av Smålands stolthet - VLH
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Bli inte förvånade om vi får se DIF-fans i våran klack heller. Det hade inte förvånat mig det minsta.
Skriv på webbiljett bortasupportrar tillåts ej och kommer att uteslutas från Sektion H. Svårare än så är det väl inte?
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by Coffe #800 »

nä håller med där 03!
borde egentligen räcka med att man skriver ut de du skrev på webbiljett då fattar folk... förhoppningsvis...
" Jävla Moped" :D
" Det Är Tajt " ;)
steve_saviano_theking
Forumproffs

Post by steve_saviano_theking »

Är man för snål för att köpa sittplats biljetter så får man ju i alla fall hålla sig neutral om man ska stå på hemmastå! Jag hade en kompis med mig som är djurgårdare (och lakersfan) och han tyckte att det var riktigt bra av oss att alla höll sig lugna när vi blev provocerade av fbk supportrarna och att så hade det inte vatt på många ställen!

Horribelt att polisen inte ingriper eller måste man vänta tills det är för sent?!
Ett skott! Ett mål! För Lakers!
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

Bara att låta det smälla nästa gång det sker... ska lakejer behöva tala om för polisen att det är hyffsat provokativt att låta bortafans surra på vår läktare , en av dem utmanade till och med och tur att man lugnade den personen brevid annars hade det förmodligen smällt.
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Ja och då kommer Lakejernas rykte att svärtas ner Anders. Bara för att vi är lugna och bra supportrar så innebär det inte att man som bortafans kan ställa sig hos oss och fira. Det kommer definitivt smälla förr eller senare, då får de ansvariga skylla sig själva. Fanns dessutom en kille som provocerade hur mycket som helst, det hade aldrig hänt någon annanstans.

Hoppas VLH tar tag i detta nu
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

Här borde ju värdarna gripa in och förhindra bortasupps.
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Post Reply