Nej du har inte missbedömt LL.Härmapan wrote:För att ställa en lika adekvat motfråga: Går du runt och pekar finger och skriker att du hatar folk på stan?Talismanen wrote:Ingriper ni på stan om ni ser nån pekar finger åt nån?
Svaret på din fråga är: Ja, det gör jag! Om exempelvis mina barn plötsligt börjar peka finger åt gamla tanter gör jag det. Jag skulle även starkt ifrågasätta om någon av mina poloare gjorde det!
Jag gör det också om någon blir misshandlad eller när någon i "min klack" står och pekar finger åt motståndarpubliken intill i provoserande syfte, eller när de står och skriker hatramsor utanför arenan.
Vill ni slå mig på käften för det så har jag nog missbedömt LL, som jag annars har inbillat mig står för något helt annat!
Och innan ni börjar gnälla om att jag jämför fingerpekning med misshandel så uppmanar jag er att läsa vad jag skriver en gång till!
Det handlar om sunt förnuft, vanligt hyfs och att "mota Olle i grin". Tycker man det är ok att stå utanför och försöka hetsa motståndssupportrar till slagsmål med hatramsor är vi snart som de flesta andra klackar. Det är något JAG djupt skulle beklaga!
Här ett utdrag ur LL:s stadgar som är helt i riktlinje med det du skriver:
"1 § Ändamål
Föreningen skall bedriva följande verksamhet:
Att främja intresset för Växjö Lakers genom att i positiv anda stödja Växjö Lakers lag utan att håna eller förnedra motståndare eller domare."
...och våra tre budord:
- Att stöjda Växjö Lakers Hockey i positiv anda, i med- och motgång.
- Att ta avstånd från våld och rasism.
- Att känna väl till och stå bakom Lakers Lakejers stadgar