Frölunda - Växjö öppnar Elitserien 2011-2012 den 13 septembe

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Locked
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Re: Frölunda - Växjö öppnar Elitserien 2011-2012 den 13 sept

Post by Lakershjärta71 »

Och..
Istället för att betala kontant på bussen så skulle man också kunna ha med sig en sån där kortapparat man betalar med. "Pappershögen" blir mindre, men alla kontanter och kvitton skulle då behövas låsas in i något också, inte ligga löst. Bara en tanke, ett tips.
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Det skulle betyda inköp av 12 st. kortapparater :wink:
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer

Post by Klonis »

alfax wrote:Det skulle betyda inköp av 12 st. kortapparater :wink:

Mobil kortterminal är troligvis på G(styrelsen jobbar på lite olika alternativ) som vi även kommer att använda i Vida Arena vid vår "kiosk" där man ska kunna betala resor och medlemskap med kort och då även kunna ha med sig på hockeybussen senare under säsongen bla
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Låter bra .Jag tänkte närmast på att man behövde en terminal i varje buss om man andvänder de vanliga terminalerna..
Ingen match är spelad förrän den är slut!
zafyr
Forumamatör

Post by zafyr »

Finns en app till iphone som heter iZettle där kan du göra kortbetalningar med hjälp av iphonen. Inget annat behövs. Det enda det kostar är 1,50 kr per betalning. Kan vara något att titta på för lakejerna.
sid
Forumproffs

Post by sid »

Kan man betala med kort på poseidon?
teddy
c/o LL´s Forum

Post by teddy »

Ja det kan man
I always tell the truth, even when i lie
Lakersjocke
Forumamatör

Post by Lakersjocke »

En liten fråga om medlemskap, när får man hem de nya medlemskorten? tacksam för svar!
Lakers vinner alla hoppar HEY HEY...
Klonis

Post by Klonis »

Ni som har betalat in ert medlemskap fram till och med i Lördags era kort gick på tryck idag och kommer att bli hemskickade till er i början på September

Och till er som inte har betalat så kommer det en påminnelse ist :wink:
friberg
c/o LL´s Forum

Post by friberg »

gött mos Klonis
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Japp, idag gick 576 kort till tryck!!
Största första beställningen någonsin i LL:s historia!! :clap:
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
:idea:
Thelemakos
Forumentusiast

Post by Thelemakos »

teddy wrote: Hahahaha
Vart fan har du vart det senaste halvåret? Ingen koll verkar det som i alla fall. Hoppas du vet att vi ska mötas i år. Så du inte tror att SSK fortfarande är kvar i eliten
Men som sagt. Läs runt lite, och kom in i matchen
Ingen aning vad du pratar om nu. Men antar att du va ironisk när det gäller "Frölundaklacken" och att man blir utkastad om man inte sjunger, med tanke på att det är den "klack" i ES som är minst, samt även sjunger minst.
Där är det trumman som regerar och inte sången för fem öre.
"Jag unnar ingen annan än Färjestad att vinna SM-guld" - Lars Glennert.
teddy
c/o LL´s Forum

Post by teddy »

I always tell the truth, even when i lie
Talismanen
c/o LL´s Forum

Post by Talismanen »

Ett mycket bra initiativ av Goa Gubbar. Helt klart ett stort steg för deras klackverksamhet. Nått för LL att spåna på.
Den som inte sjunger är taifare!!!
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Post by Svartvadet »

Så i framtiden så ska dom som inte har råd med sittplats vara tvungna att sjunga när dom är på ståplats? Låter som en sjukt bra idé! Logisk-lapsus hela vägen!

Frölunda har ju ingen ståplats, till skillnad mot oss.
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

Ganska raka besked för att driva en aktiv ståplats. Ser inget konstigt alls i det!

Nu har vi ingen neutralstå så givetvis måste man få stå där utan att sjunga men samtidigt måste klacken ha ambitionen att försöka få med alla på tåget annars kan man ju lägga ner om man inte har några högre mål .
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Målet är givetvis bra. Det är det tvångsmässiga i det jag är negativ till. Om det skulle fungera borde man införa tvång att åtminstone klappa på sittplats och le generat om man kommer med i kiss-cam. Finns det någon som byggt upp en framgångsrik klack genom liknande åtgärder tidigare?
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

Det är väl det man vill ha som utgångsläge skulle jag tippa på för att få upp intresset och skapa en något mer hardcore kärna.

Just att det är ett vång någonstans vet jag inte och jag tror inte Goa gubbar kommer få igenom en sådan mentalitet , man får en stark grupp sen blir man nog tvingad att rucka på principerna lite.
Daniel
Forumterrorist

Post by Daniel »

kan vara bra att bygga en klack på att man vill bidra och man vill sjunga, inte att man måste.
Det goagubbar gör ser jag som ren desperation.

och skulle vi göra något liknande så är vi lika desperata
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

Sen sätter man j uen sektion till aktiv och där är ju valfritt och inget tvång egentligen?

Kravet är att vara aktiv men inget tvång att ta sig dit.
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Post by Svartvadet »

Haha ska dom ha en gul-jacka som går omkring på ståplats och tar bort folk som inte sjunger?! :roflol:

Har aldrig förstått mig på det här med att tvinga folk, antingen vill man eller så vill man ju inte? (Tänker främst på jämförelserna med vår egen lada)

Det är skillnad på Stå och Sitt-plats. Stå är billigare utav en anledning, och den anledningen är inte för att man måste skrika...
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

Det är ju ändå skillnad på krav och tvång eller hur ?

Kravet för att vara på aktiv stå är aktivt deltagande och vill du inte stå där så bye bye .

Ingen tvingar ju dig att köpa plats till aktiv plats .
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

I den här frågan tror jag inte vi ska fastna i teknikaliteter, utan på om vi verkligen VILL ha det så. Skulle Goa Gubbars förslag ligga på mitt bord hade jag gett avslag. Det låter inte som en framgångsrik väg och jag undrar om det finns något lyckat exempel någonstans i världen, oavsett sport, på att det skulle kunna vara det. Hittills har vi arbetat under mottot att det är bättre att ha med folk (inkludera) än att kräva motprestation (exkludera). Det ena ger folklighet, det andra förhoppningsvis en mer "professionell" och större kärna. En delikat balansgång givetvis för båda delar behövs, men vi ska vara oerhört försiktiga med att sluta vara folkets klack. En av de framgångsfaktorer som varit unika med LL.
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Jag tycker inte det ska vara krav, MEN.. ställer man sig i klacken ska man fan inte hålla käften under hela matchen. Vi som stått där i år och dar har kämpat för att hålla en bra stämning, det tror jag också alla vill fortsätta med. Sen behöver man givetvis inte sjunga men man kan väl klappa om man är på en hockeymatch och står i en klack, eller?

I Elitserien så hoppas jag LL ställer lite högre krav på allihopa, stundtals så har vi ett av sveriges grymmaste tryck, den dagen vi blir nöjda kan vi lägga ner, vi måste utvecklas hela tiden. Folk drar folk, ju fler vi får med som sjunger desto fler kommer ytterligare följa på. Till slut blir det konstigt att INTE sjunga på Västra Stå.
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Thelemakos
Forumentusiast

Post by Thelemakos »

teddy wrote:http://nyheter24.se/blogg/frolunda/2011/05/05/aktiv-staplats-i-scandinavium/

Read and weap
Hahaha vilken fail av Goa Gubbar. Hur ska det största medgångspacket i Sverige kunna förvandla sig till en "klack" som sjunger konstant, oavsett 1-7 underläge. Finns Inte En Chans I Världen..
Å hur ska de göra med helvetestrumman? Den lär ju eka i hallen som vanligt.
Talismanen
c/o LL´s Forum

Post by Talismanen »

Dom vill väl utvecklas och detta är väl ett försök. Inget fel i att försöka. Cred istället att dom gör det.

I vårt fall har vi ju faktiskt ett jävla bra läge att göra nått sånt här då vi har en rätt stor renodlad ståplats. Skulle va enkelt att göra en sektion avsedd för aktiva ståplats. Då kunde de som gärna vill stå men inte sjunga och härja stå utanför denna sektion.
Thelemakos
Forumentusiast

Post by Thelemakos »

Talismanen wrote:Dom vill väl utvecklas och detta är väl ett försök. Inget fel i att försöka. Cred istället att dom gör det.

I vårt fall har vi ju faktiskt ett jävla bra läge att göra nått sånt här då vi har en rätt stor renodlad ståplats. Skulle va enkelt att göra en sektion avsedd för aktiva ståplats. Då kunde de som gärna vill stå men inte sjunga och härja stå utanför denna sektion.
Ja det är ett mkt bättre sätt att göra det på. Att dela upp ståplats. Har velat se det i Karlstad länge nu.
Talismanen
c/o LL´s Forum

Post by Talismanen »

Är det nån fråga ni har haft uppe till FBK Thelemakos?
Thelemakos
Forumentusiast

Post by Thelemakos »

Talismanen wrote:Är det nån fråga ni har haft uppe till FBK Thelemakos?
Nej det har väl mest varit "löst prat" bland en del av fansen, om att det skulle vara härligt att ha sektioner på ståplats. Men tror aldrig det varit uppe som ett förslag till klubben. Kan ju hoppas att det blir det i framtiden.

Man ser ju skillnaden på bortamatcher där 95% av alla på bortastå är där för att sjunga. Trycket man skapar är så mkt bättre än på hemmastå där 30% sjunger lr nåt liknande, och det är mer utspritt oxå för den delen.
Talismanen
c/o LL´s Forum

Post by Talismanen »

Ja så är det verkligen. Och av nån märklig anledning så hakar folk på i sångerna som annars inte brukar sjunga. Är ju en del sittplats oxå då iofs som gärna sjunger men även andra som annars står tysta på hemmaplan Behövs inte många hundra för att skapa ett jävla dra på bortaplan.
Klonis

Post by Klonis »

Ta och betala era biljetter istället :wink:
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

Varanen wrote:I den här frågan tror jag inte vi ska fastna i teknikaliteter, utan på om vi verkligen VILL ha det så. Skulle Goa Gubbars förslag ligga på mitt bord hade jag gett avslag. Det låter inte som en framgångsrik väg och jag undrar om det finns något lyckat exempel någonstans i världen, oavsett sport, på att det skulle kunna vara det. Hittills har vi arbetat under mottot att det är bättre att ha med folk (inkludera) än att kräva motprestation (exkludera). Det ena ger folklighet, det andra förhoppningsvis en mer "professionell" och större kärna. En delikat balansgång givetvis för båda delar behövs, men vi ska vara oerhört försiktiga med att sluta vara folkets klack. En av de framgångsfaktorer som varit unika med LL.
Jag ser inte att vi ska ta efter goa gubbar när vi har en fungernade verksamhet , det vi jobbar med i klacksektionen är att få mer att delta givetvis men det krävs ju att vi är attraktiva oxå. Nya ramsor, mer färg och tifon ... man ska ryckas med spontant och det måste finnas en vilja att delta.

Mentaliteten att vara stolt för att man stöttar laget i motgång är en annan väg att gå, att man försöker få andra se varför vi gör det vi gör . Skapa en känsla helt enkelt.

Men men shit the same vi får se vad goa gubbar går för när nära 600 lakejer gästar scandinavium 8)
venomizer
Forumproffs

Post by venomizer »

Man blir ju nästan mörkrädd när man läser vissas kommentarer. Tacka vet jag Svartvadet och några till som har lite vettiga åsikter.
Jag ångrar nästan att jag köpt biljett på ståplats när jag läser att vissa tycker att man måste sjunga om man står, jag blir avtänd som fan. Alla andas inte hockey, alla bryr sig inte lika mycket som er, men vi kan ändå ha kul tillsammans!
Jag vill kunna både stå och ha min kommande lakerströja på mig utan att nån ska glo snett på mig om inte jag sjunger med. Som någon annan skrev får det minsann vara enkla låtar för att jag ska kunna göra två saker samtidigt, titta och sjunga/klappa. Jag är helt utan taktkänsla och klappar i otakt så fort det blir spännande.

Endel gånger kanske jag vill sjunga, andra inte. Man är kanske sjuk eller har ont i halsen, finns säkert 100 eller fler anledningar till att man inte vill/kan sjunga. Jag lovar att "kärnan", precis som tidigare, kan få igång publiken och höja tempen i hallen ett par grader.

Och nu när jag läser igenom detta för att hitta ett och annat fel och tittar på rubriken på tråden så ser jag att detta är helt off-topic, men då säkert 50% av alla inlägg ändå är det i var och varannan tråd så kan nog detta passera också.

Nog med kängor, 600 lakejer kommer garanterat rocka i Göteborg! :clap: :clap: Jag tar dock sittplats där om jag får tag i någon.

Kort sagt: Tvinga mig inte att sitta, då kommer jag nog inte alls.
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

Som sagt VISSA tycker ...

Fan va vi ska rocka :clap: :clap: :clap:
Talismanen
c/o LL´s Forum

Post by Talismanen »

Sen har det ju i ärlighetens namn inte pratats så värst mycket om att de som inte sjunger inte får va nånstans på stå utan mer om en aktiv del inom ståplats. Valmöjligheter! Jaja som ni säger så har det ju blivit lite offtopic så.............KROSSA KROSSA KROSSA FRÖLUNDA!!!
Locked