SJ har missuppfattat varifrån vi skall åka och vad vi skall tillbaka till Växsjö.
Nej, vi tar bussen som vanligt! Då vet vi att vi åker från och tillbaka till Växjö!
LAKERS framgång är guld värd!
Andra lags motgång är ej heller att förakta!
Önskad färdplan Stockholm – Uppsala – Avesta – Borlänge – Falun – Rättvik.
Lägger man till start: Växjö och mål: Göteborg så blir det inte mer än ca 121 mil enkel resa
Ja Anders så är det men det var ju inte fiska vi skulle göra. Tänk vad "puckat" det kan bli
Källa Wikipedia: Växsjö är en by i Bollnäs kommun med anor från 1400-talet. Den första kända gården var Växsjögården, en så kallad knapegård där till exempel kungliga övernattade vid resor norrut. Växsjö by är belägen 7 kilometer norr om Bollnäs tätort i södra Hälsingland. Ljusnan rinner igenom landskapet och bildar bland annat Växsjön. Det var i Växsjön som Gösta "Snoddas" Nordgren tillbringade många fiskestunder.
Inte en helt svart eller vit fråga det här, enligt mig.
Å ena sidan har vi tåg som, förutom att transportera oss, även ger synergieffekter genom mer medial uppmärksamhet, miljövänligt, samt en kul upplevelse för alla som åker med. Saker som är svåra att sätta ett pris på.
Sen har vi då bussen som är billigare vilket gör att fler har möjlighet att åka med, men som inte ger samma "umpf" rent PR-mässigt.
Två sidor av samma mynt alltså, för till GBG ska vi ju i vilket fall som helst. Själv tycker jag tåg vore sjukt häftigt förutsatt att många kan hänga med. Tåg och buss, är det ett alternativ? Då kan de som känner att de vill lägga lite pengar ta tåget medans de som föredrar buss kan ta det. Eller är det naivt att tro att vi kan bli 500-1000 pers till VLH:s första elitseriematch?
Har en svag känsla av att några 500 pers lär det inte bli med ett resepris på 500 kr/pers + matchbiljett. Jag tror det bara är vi nördar som slantar upp den summan, och tror inte vi får ihop så många som 500 st.
Kan ha fel dock. Hade det en gång. 1973 tror jag det var.
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
Men som jag skrivit tidigare. Om vi hausar upp detta, och skapar ett stort medialt tryck. så kanske en stor sponsor, som vill synas, gå in och sponsra med lite pengar. Vilket skulle göra att biljettpriset skulle sjunka.
Fast personligen vill jag nog ta bussen. Där får man ju dricka medhavd alkohol
Hur änna in i helvete hamnade detta här????? Hahaha
Sitter och läser svaren i den tråden, trycker på svara och postar, så hamnar den här.....
Jag flyttar den till rätt, sorry guy´s, my misstake......... tror ja??
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
Hehe tror alla som håller på lakers är inne i sådant flow. Även du Talis
Denna gången är allt annorlunda. Inget eller ingen rättare sagt som håller borta mig från det jag älskar mest. I år ska vi röja skiten ur eliten.
Ser verkligen fram mot denna drabbning. Har konstaterat att vi har ett flertal Frölundasupportrar på jobbet, och diskussionerna blir bara intressantare för varje nu. Mycket fokus på mottagandet av "återvändaren" som förväntas bli speciellt.