Vår gamle keeper (eller så gammal är han inte) Tex Williamsson har skrivit på för OIK och tar därmed steget till division 1. Gott! Vem minns inte hans legendariska insats i straffläggningen?
Enligt mr madhawk så kommer Tingsryd att presentera jänkaren Chris higgins från ECHL laget LAS vegas. Fy fan vilken kontrast att flytta från LAS vegas till Tingsryd. Hahaha
Lakershjärta71 wrote:Börjar man inte skönja ett litet mönster, att Taif:s sportchef nu härmar "Trollkarlen" Evertsson med att värva två transatlanter med dubbelpass?
Är väl dock en viss skillnad om man kollar deras meritlistor....
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Det var inte det jag sa Piggelin! Du kan inte förringa att det är två spelare med dubbelpass. (En med italienskt pass och möjligen den andre också framöver?)
Inte bekräftat på något sätt men det verkar som att första "Stenbeck värvningen" i Malmö är ett faktum. Klasén väljer spel i Allsvenskan för att utöka tjockleken på sin plånbok. Den såg jag inte komma, även om han verkade ha ett sjukt löneanspråk.
Svartvadet wrote:Jo, fast skillnaden är den att Hillding har haft 2-3 veckors ledighet, medan FBK:arna har tränat efter bara en vecka i stort sett...
Och kondition är en färskvara, alltså inte något man kan ha medfött.
Färjestad har haft 4 veckors ledighet sen guldfirandet. Vi ligger 5 veckor efter schemat tack vare guldet. Vi har bara varit igång ett par dagar och detta var första löppasset för säsongen. Så Hillding har garanterat (förhoppningsvis iaf) varit igång före resten av laget.
"Jag unnar ingen annan än Färjestad att vinna SM-guld" - Lars Glennert.
lampan wrote:Inte dåligt att vara ledig fyra veckor och ligga fem efter
Första veckan efter guldet är ju diverse guldarrangemang. Torget, middagar, signeringar med fansen, kontraktprat osv, sen har de 4 veckor där de är helt lediga. Därmed 5 veckor efter planering.
Inte ens vi räknar med att vinna guld varje år
Hlinca och Hlavac förhandlar tydligen, enligt rykte, med Malmö! Jäklar vilken kedja med Klasen! Jag tror att det var i perfekt tid som Lakers gick upp. Det kommer bli rena getingboet i allsvenskan iår!
Huskil wrote:Hlinca och Hlavac förhandlar tydligen, enligt rykte, med Malmö! Jäklar vilken kedja med Klasen! Jag tror att det var i perfekt tid som Lakers gick upp. Det kommer bli rena getingboet i allsvenskan iår!
Hlinka och Hlavac skrev på kontrakten med Linköping i onsdags.
Linköpings offensiv rankar jag som den farligaste på pappret inför nästa säsong som det ser ut just nu. Dom har Mange Johansson och Åkerman där bak som offensiva backar. Dessutom deras 2 förstakedjor lär bli
AIK har enligt vissa rykten långt gångna förhandlingar med Dick Axelsson som redan flyttat från Karlstad till Stockholm. Dessutom ryktas det att Vesa Toskala kommer att ersätta Viktor Fasth ifall han drar till NHL.
Troja har värvat målvakten Trevor Koenig. Det blev alltså inte, som det ryktats om, norske VM-keepern Lars Haugen i tomtarnas kasse.
Kan det vara så att Evert trots allt hugger på norrbaggen? Känns som en stor chansning i så fall, fram till VM har han ju knappast visat upp fantastiska siffror. Danske Patrick Galbraith (LIF) verkar i så fall vara ett säkrare val, men inte ens han tycker jag duger som sparring åt Alsenfelt ...
Vi får se. Helt klart betyder han mycket ur försvarsaspekt men den man inte har får man vackert klara sig utan. Är ganska övertygad om att det blir en bra ersättare isf.
Primeau wrote:Troja har värvat målvakten Trevor Koenig
Troja verkar ha gjort ett riktigt kap, imponerande statistik, men med ett försvar som läcker som ett "såll", spelar det ingen roll om målvakten heter Viktor Fasth. Troja måste stärka upp på backsidan, annars ligger degradering till div 1 inom räckhåll igen.
Modo kallade till presskonferens idag. Anledningen till det var uppenbarligen för att presentera föreningens nya headcoach Ulf Samuelsson. Något som varit bekräftat sedan 2 maj. Själva presskonferensen var otroligt stel och inget av värde framkom. Undrar om något gått snett avseende ett eller flera nyförvärv?
AIK: 2 målvakter (Fast ev. till NHL), 8 backar, 13 anfallare = 23 spelare
Brynäs: 2 mv, 7 b, 14 f = 21
Djurgården: 2 mv, 8 b, 15 f = 25
Frölunda: 2 mv, 8 b, 15 f = 25
Färjestad: 2 mv, 9 b, 13 f = 24
HV71: 2 mv, 9 b, 14 f (+ ev. PutteC) = 25
Linköping: 2 mv, 8 b, 15 f = 25
Luleå: 2 mv, 6 b, 15 f = 23
Modo: 2 mv, 5 b, 11 f = 18
Skellefteå: 2 mv, 7 b, 15 f = 24
Timrå: 2 mv, 7 b, 11 f = 20
Växjö: 1 mv, 6 b (+ ev. Gäry och Bena som aldrig bekräftas), 12 f + (ev. Mackan) = 19
Kommentar: Vi är det enda laget som inte har två kontrakterade målvakter. Klubbarna kommer givetvis ha olika stora trupper.
Modo har minst antal spelare klara med 18. De har också minst antal backar klara (5 st) . Undrar fortfarande vad syftet med presskonferensen senast egentligen var. Den hade inte lugnat mig som Modo-supporter. Vi har 19 kontrakt och vi vet på ett ungefär vad chiefen letar efter. Timrå har 20 namnteckningar och Brynäs 21. Det är de här 4 klubbarna som säkert kommer att tippas ligga i botten.
Svenska mästarna FBK hade förra säsongen 4 mv, 11 b och 17. Det blir 32 spelare total. Finallaget Skellefteå 37 (ett antal juniorer) spelare. Bara som en jämförelse.
Det blev Modo för Dick Axelsson. Ett rykte säger att Skellefteå var villiga att betala 80 000 mer i månaden än han hade i Färjestad. Undrar vad Modo ger?
Enbart Henrik Zetterberg, Pavel Datsyuk, Dmitri Bykov and Johan Franzén har tagit steget från Europa direkt in i Detroit utan att gå vägen via AHL. Axelsson hävdar att han också borde vara med på den listan. NHL-klubben kommer att erbjuda DA ett kontrakt framöver, om inte annat så för att behålla rättigheterna, men det blir säkerligen tvåvägs. Tänk om han nappar trots det? Antiklimax för Modo minst sagt om Axelsson sticker om en månad.
Varanen wrote:Det blev Modo för Dick Axelsson. Ett rykte säger att Skellefteå var villiga att betala 80 000 mer i månaden än han hade i Färjestad. Undrar vad Modo ger?
Enbart Henrik Zetterberg, Pavel Datsyuk, Dmitri Bykov and Johan Franzén har tagit steget från Europa direkt in i Detroit utan att gå vägen via AHL. Axelsson hävdar att han också borde vara med på den listan. NHL-klubben kommer att erbjuda DA ett kontrakt framöver, om inte annat så för att behålla rättigheterna, men det blir säkerligen tvåvägs. Tänk om han nappar trots det? Antiklimax för Modo minst sagt om Axelsson sticker om en månad.
180 000 mer i månaden än i Karlstad har jag hört.
Antagligen just därför han väljer Modo före HV å SAIK. Vilket är rätt skönt för oss. Då ingen bryr sig om Modo samtidigt som de inte slåss mot oss i toppen.
Dick kom ju till oss med riktigt dåligt rykte, och va trots allt bara en i mängden. Därav lönen. Så han/vi kunde förlita oss på andra spelare om Dick inte hade en bra dag eller va skadad.
I Modo eller om han hade gått till nåt annat ES-lag så blir han ju trots allt en stjärna i laget, och med den uppvaktning från media han nu fått senaste veckorna och framförallt lönen så får han ju en hyfsad press på sig att prestera och inte balla ur.
Kan bli kul om Modo går lite sämre under hösten och Uffe ryter i. Vet inte om Dick då tycker att det är så himla kul att spela hockey i Modo längre.