Hockey-VM 2011

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Ericsson
Forumproffs

Re: Hockey-VM 2011

Post by Ericsson »

Jag kollade på någon annan sida.
Ok det står nu på eliteprospect att han har 98,3% .. Det är helt sjukt.. HELT SJUKT!!!

Stackars lag som får möta han i fortsättningen! :)

Ikväll står Ersbjer... Håller han nollan?
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Post by Lakershjärta71 »

Hur klantig får Vikegård egentligen vara när han i tv spyr sin besvikelse över Niklas Bäckström som enligt Vikegård själv valde att inte åka till VM, och att han därför gott kunde skippa VM för gott hädanefter! Men det var ju inte Bäckströms beslut, utan klubbledningen i Washington ang hans skada på nåt finger.
Stinklink
Forumamatör

Post by Stinklink »

aa det brukar vara så.. frågan är egentligen hur mycket klubben får bestämma i ett sånt här fall och hur många gånger klubbarna verkligen har förbjudit spelarna..
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Post by Lakershjärta71 »

Har inte internationella hockeyförbundet någon insyn eller inflytande i de besluten?
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by Coffe #800 »

de e ju inte dom som " Äger " spelaren så dom har nog fan inte ett skit att säga till om..
" Jävla Moped" :D
" Det Är Tajt " ;)
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Post by Lakershjärta71 »

Rätt eller fel, men IIHF kan väl införa lagar och regler (till en viss gräns), oavsett man "äger" eller inte.
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

Eftersom han inte var hindrad i sitt spel borde han varit med i VM, opponera sig mot klubben , ställ till ett jävla liv om man VILL spela . Vad ska de göra ? kicka honom ? Skicka ner han i fjärdelinan...
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by Coffe #800 »

Jo visst men de säger ju sig själv att man inte kan införa lagar som " tvingar " spelaren till att vara med i landslagshockey. När inte klubben han tillhör anser att han inte ska vara med ...
" Jävla Moped" :D
" Det Är Tajt " ;)
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

Nej givetvis, men ville han spela skulle han ju opponera sig, " klubben vill inte" låter ju märkligt
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Post by Lakershjärta71 »

Coffe #800 wrote:Jo visst men de säger ju sig själv att man inte kan införa lagar som " tvingar " spelaren till att vara med i landslagshockey. När inte klubben han tillhör anser att han inte ska vara med ...
Nä "tvingar" kan man nog inte göra, men NHL klubben ska inte säga stopp vare sig spelaren vill delta i VM eller inte. NHL klubbarna hindrar ju då att VM kan spela med de flesta av världens bästa spelare. Vad vill IIHF uppnå med ett VM (Värsldsmästerskap) då? Ska vi ha B-VM varje år och ett A-VM under OS? Vid OS kan alla nationer plocka fram sina allra bästa spelare. Å andra sidan, även om spelarna är tillgängliga så betyder det inte att de vill vara med. Men det är ju mer ett nationellt problem.

VM är ju VM. Då borde de bästa spelarna vara tillgängliga, tycker man.
Ett OS skiljer väl sig från VM, att alla länder får delta, vilket då får högre status än VM. Dels kan alla de bästa spelarna vara med. Så vad ska man säga om VM idag? Det känns som att VM idag, lite krasst, är en "Träningsturnering" INFÖR OS.
Power Play
Forumdemon

Post by Power Play »

Godmorgon Hjärtat! Välkommen till nutid, och de vaknas skara! Hur länge har du sovit? 20 år? 30?

Nordamerika skiter fullständigt i VM. ALLT kretsar kring NHL där borta. VM har inte, och har aldrig haft, någomsomhelst status där. Det vore som att be Hockeyligan göra speluppehåll och släppa spelare till Kalle Anka Cup. Typ.
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
IceWOMEN
Forumdemon

Post by IceWOMEN »

Oj här var det lugnt.
TRE KRONOR i VM-final :clap: :clap: :clap: Jagr lyckades inte överlista Viktor :hbang:

Semimatch 2: Finlands Mikael Granlund kan väl Evert ta och stoppa ner i resväskan när han åker hem :lol: Han ryktas till Minnesota Wild men varför flytta så långt när hans framtid finns i Växjö Lakers :?: *komsikomsi*

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=16037
friberg
c/o LL´s Forum

Post by friberg »

faan vilken häftig final Sverige - Finland snacka om att man kommer sätta sig bänkad , FASTH vad ska man säga om denna kille det finns inga ord å han har ju spelat för VÄXJÖ LAKERS , det känns konstigt på nåt sätt att se han där i VM FINALEN och kan få med sig ett GULD hem i sitt 1a VM någonsin men ett silver är faan inte fy skam heller om det skulle bli ett.
Fregus
Forumamatör

Post by Fregus »

Vilket jäkla mål, helt galet.

http://www.youtube.com/watch?v=7fAK2VPjSL8
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Post by Lakershjärta71 »

Power Play wrote:Godmorgon Hjärtat! Välkommen till nutid, och de vaknas skara! Hur länge har du sovit? 20 år? 30?

Nordamerika skiter fullständigt i VM. ALLT kretsar kring NHL där borta. VM har inte, och har aldrig haft, någomsomhelst status där. Det vore som att be Hockeyligan göra speluppehåll och släppa spelare till Kalle Anka Cup. Typ.
Godmorgon! Jag lever alltid i nutid.
Så du hävdar att Nordamerika skiter fullständigt i VM.? Jag är inte helt säker på att jag vill hålla med dig. För spelarna "därborta" kommer naturligtvis Stanley Cup först, men så fort som spelare blir tillgängliga så har inte jag upplevt under de senaste 10 åren jag har följt VM-hockey, att vare sig Kanada eller USA gått bet på sina s.k "stjärnor" som blivit utslagna från Stanley Cup-slutspelet, utan man har fått det man har velat ha. Och vad jag vet så har lediga spelare som direkt skulle gå in i ett landslag alltid ställt upp för sitt land i VM, med kanske några få undantag.
Kanada har ju som sagt vunnit ett x antal VM. Dock har USA generellt sätt alltid haft något sämre lag än Kanada, kanske bortsett från OS i Moskva 1980. Om det har att göra med att USA skiter fullständigt i VM, det vet jag inte, men det tror jag inte ???
norje
Forumproffs

Post by norje »

Lakershjärta71 wrote:
Power Play wrote:Godmorgon Hjärtat! Välkommen till nutid, och de vaknas skara! Hur länge har du sovit? 20 år? 30?

Godmorgon! Jag lever alltid i nutid.
Så du hävdar att Nordamerika skiter fullständigt i VM.? Jag är inte helt säker på att jag vill hålla med dig. För spelarna "därborta" kommer naturligtvis Stanley Cup först, men så fort som spelare blir tillgängliga så har inte jag upplevt under de senaste 10 åren jag har följt VM-hockey, att vare sig Kanada eller USA gått bet på sina s.k "stjärnor" som blivit utslagna från Stanley Cup-slutspelet, utan man har fått det man har velat ha. Och vad jag vet så har lediga spelare som direkt skulle gå in i ett landslag alltid ställt upp för sitt land i VM, med kanske några få undantag.
Kanada har ju som sagt vunnit ett x antal VM. Dock har USA generellt sätt alltid haft något sämre lag än Kanada, kanske bortsett från OS i Moskva 1980. Om det har att göra med att USA skiter fullständigt i VM, det vet jag inte, men det tror jag inte ???
OS 1980 hade USA endast amatörer och collegespelare i truppen, därav miracle on ice :!:
"Baywatch had a lot to with promoting world peace."

-David Hasselhoff
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

Faktum kvarstår,medialt finns inte VM om det inte spelas i Nordamerika.
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Jocke86
Forumterrorist

Post by Jocke86 »

Spännande ikväll. Hoppas Sverige kan vinna. Finland i final är hur kul som helst.
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
Skuggan
Forumterrorist

Post by Skuggan »

Jag skiter i att ni vet o kan o har en jävla massa stats på det en o det. Jag vill se ett VM-GULD. Silver duger gott oxå. Vare sig dom heter Fasth, Berglundh, Backlund eller Silvferberg, s å vill jag se ett lag som är hungriga på att vinna ett guld. Och det är jag säker på att dom är. Kom igen nu tre kronor.
Vi har rea på cyklar, grillkol och ägg!!!
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Varför är du arg för att det presenteras stats, Shadow? De talar ju till tre öres fördel. :wink:

Bra hausse i båda länderna inför matchen. Tre Lejoner har stort tryck på sig även om Sverige är enorma favoriter.
friberg
c/o LL´s Forum

Post by friberg »

ja ger mig djävelen på att Fasth kommer grejja Guldet till sverige , han sa ju detta i en intevju i början av VM att det är dumt att inte enbart åka dit för att lära utan för att bärja hem guldet och detta kommer han fixa.
Charlamov
Forumterrorist

Hockey-VM 2011

Post by Charlamov »

Ljusblått. Finalen sänds inte i Frankrike. Vad gör jag här???
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Orutinerat att befinna sig i ett gräsätarland när en hockeyfinal ska spelas.

Dags att plocka fram den här gamla favoriten på när Skuggan och jag snackar stats i bastun (förklarar varför han är trött på tjafset). :lol:
Jocke86
Forumterrorist

Post by Jocke86 »

Snyggt mål av Sverige! Riktigt spännande inför 3:e!
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Hockey-VM 2011

Post by PutteA »

Snyggt mål av Immonen också!!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
:idea:
Jocke86
Forumterrorist

Post by Jocke86 »

Ja, men det kan vi inte tala högt om :wink:
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Hockey-VM 2011

Post by PutteA »

Finland har allt det flyt just nu som krävs föt att vinna det här
Jocke86
Forumterrorist

Post by Jocke86 »

Man går ut med hunden och kommer in till 1-3. KÄMPA!
Charlamov
Forumterrorist

Post by Charlamov »

Varanen wrote:Orutinerat att befinna sig i ett gräsätarland när en hockeyfinal ska spelas.
Med facit i hand vill jag snarare påstå att det var synnerligen rutinerat. 1-6 kändes skönt att slippa se. Grattis alla finnar.
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Hockey-VM 2011

Post by PutteA »

Det var nog fan det värsta ras jag sett ett svenskt landslag göra. Tyvärr inte tillräckligt med ryggrad trots allt! Grattis Suomi!
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Tackar. Jo, det är till och med så att jag blev förbannad över att se ett lag pissa på sin målvakt på det sätt Sverige gjorde.
friberg
c/o LL´s Forum

Post by friberg »

ja kan inte mer än hålla med dig Varanen usch fy faan så dåligt av dem, stackars Fasth
ratscore
Forumproffs

Post by ratscore »

Jag har en känsla av att finnarna kommer att få ångra detta...
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 3034564.ab
Thats Mr. Ratscore to you..!
Anders L
Forumdemon

Post by Anders L »

Det var fest på planet till Finland!

http://www.youtube.com/watch?v=SKYB2WE6 ... r_embedded
LAKERS framgång är guld värd!
Andra lags motgång är ej heller att förakta!
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

ratscore wrote:Jag har en känsla av att finnarna kommer att få ångra detta...
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 3034564.ab
Hela grejen är att Aftonbladet publicerade en karikatyr innan finalen, där det finska lejonet suger på en napp. Den finska kvällstidiningen Ilatsanomat reagerade. Detta är inget mellan folken, utan mellan de båda ländernas största kvällstidingar. Om nu någon är kollektivt ansvarig för vad en tidining skriver så kan man ju säga att svenskarna bittert fick ångra att man hånade sina motståndare.

Image
Post Reply