Ericsson skrev:Men nu var det väl tänkt att LOGGAN framförallt ska försvinna. Heh. Men färgerna där ovan ser riktigt bra ut. Inte mig emot. =>
Loggan skulle väl inte alls försvinna? Man skulle bara ändra färger i den. Man har väl till och med sagt att skölden ska vara kvar i bakgrunden!?
Hel rätt, skölden ska vara kvar. Kan tänka mig att den bara skiftar färger med lite annan formgivning av de olika fälten plus att typsnittet för "Växjö Lakers Hockey" blir helt nytt där "Lakers" inte blir lika dominerande stort som det är nu. Hoppas på ett enkelt och stilrent typsnitt - mindre cirkusbetonat, om man vågar säga det här utan att bli lynchad. Jag tar risken
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Den här frågan fick mig att fundera på om färgen har någon praktisk betydelse för spelarna på isen. Är det någon färg eller färgkombination som är lättare att uppfatta när man t.ex. skall passa eller se vad medspelarna pysslar med.
Den lilla erfarenhet man själv har av idrott är att det viktigaste är att medspelarnas kläder står i kontrast till motståndarna. Men kan det även så att färgen har betydelse rent generellt?
Färger kan absolut påverka sen beror det väl helt på personen och olika dresser kan ju ge ett intryck av att man ser större ut medans andra ser ut som hängpösar.
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
NEJ TACK Det här fick inte mig att vissla och slå volter. Framförallt inte när det gäller skölden som bara känns så urvattnad och trist. Smålandsvapnet är en god tanke men används redan av andra organisationer/föreningar och var finns anknytningen till Växjö, till Lakers och till hockey En EGEN symbol var det absolut minsta jag hade förväntat mig.
Blev riktigt besviken faktiskt, och då är det framförallt logotypen som jag syftar på. Tråkig som fasen och sen kan jag inte sluta associera den med både Alvesta SK och sen Arsenal
“Some people think football is a matter of life and death. I assure you, it's much more serious than that.”
-Bill Shankly, Liverpool F.C
Om vi behåller nuvarande sköld då? Exakt samma som den nya men att vi byter ut skölden, skulle ni andra vara nöjda då? Det tror jag nästan hade varit ännu snyggare!
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Ganska ok förmodligen. Men "Växjö" borde vara lite större, "Lakers" aningen mindre och smålandsvapnet lite mindre. Antagligen har man inte blått i loggans kanter för att det ska funka mot blå bakgrund, ser bättre ut på Karlssons kavaj osv..
Jag tycker att Smålandsvapnet är snyggt men gillar inte att använda det som gemensam logga med andra. En logga är ett specifikt varumärke och meningen med ett sådant är att det är unikt.
"En logotyp, (från engelskans logotype) ofta förkortat till logga, är en symbol eller grafisk bild som symboliserar ett företag, en organisation eller representerar ett varumärke. En logotyp består oftast av en symbol kombinerad med företagsnamnet i en specifik stil och färg; ibland endast av en stiliserad version av företagsnamnet." Källa: Wikipedia.
Givetvis är det bara att acceptera men att en, i övrigt utmärkt reklambyrå kan jobba så tvärtemot något så grundläggande som vad en logga ska står för är för mig helt obegripligt. Varumärket i detta fallet står för Småland och inget annat.
Så nu ska jag inte sura mer utan önskar alla en riktigt god och glad påsk
Om man läser lite noggrannare så blir en annan överlycklig!
"Givakt har tagit fram förslag och det ser ni till höger. Här finns även ett förslag på den nya matchdräkten, både den som ska användas i Vida arena och i bortahallarna. "
Svartvadet skrev:Om man läser lite noggrannare så blir en annan överlycklig!
"Givakt har tagit fram förslag och det ser ni till höger. Här finns även ett förslag på den nya matchdräkten, både den som ska användas i Vida arena och i bortahallarna. "
Hoppas hoppas hoppas!
Jag har också noterat att det bara är ett förslag så här finns en till som HOPPAS!!! Det syns dessutom att det bara är ett förslag och inte något slutgiltigt färdigt för produktion. Bl a är stjärnorna inte centrerade så originalaren har i alla fall lite till att jobba med
Jaha, färgerna var precis som jag trodde och hoppades heeelt klockrena! Tyvärr gillade jag inte loggan, tycker inte om smålandsvapnet (för detta ändamålet) och inte själva skölden heller, ser inte ut som att ett proffs gjort detta.
Sura-pelle skrev:Jag gillar den skarpt. Enkel och ingen j*vla cirkus och "hejsansvejsan" som det gamla. Matchdräkten riktigt snygg också.
Det finns uppenbarligen lite smådetaljer att justera i loggan, bokstaven "S" är verkligen ute och flyger. Typsnittet på bokstäverna hade kunnat varit lite mer fräckare.
Lejonet med armborstet ingår även i Kronobergs vapen.. Ska vi nu vara Kronobergarnas lag så ska vi förbanne mej visa det åxå...
Folk i Luleå, Stockholm, Götet och Karlstad vet väl ändå inte vilka ASK är?
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Kommer se jävligt bra ut på ställen... enkelt och elegant utan att vara pråligt!
ljung93 skrev:Visst jag gillar idén med smålandsvapnet, men det går att göra fan så mycket snyggare.
Enligt vad som stod i en annan tråd så ska det som är brunbeige i ytterkanten och markeringslinjerna runt bokstäver och lejon vara i guld. Eftersom guld och blått är vansinnigt snyggt ihop så vore det ett ordentligt lyft att få in en blå touch någonstans.
usch för detta man blev besviken över att de skulle ändra färgerna och loggan och nu när de visat ett förslag till loggan så sätter dom dit smålandsvapnet dessutom ne för faan gör om gör rätt istället.