Nytt färgschema!

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Anders83
c/o LL´s Forum

Re: Nytt färgschema!

Post by Anders83 »

Tycker det ser helt okey ut jämfört med rött gult och blått.

Alldeles för plottrigt som det är idag anser jag
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
friberg
c/o LL´s Forum

Post by friberg »

alfax wrote:Jag hade tänkt köpa ny nästa år men nu behåller jag jubileumströjan för alltid!
jaa håller med dig Alfax
venomizer
Forumproffs

Post by venomizer »

Varanen: Den är riktigt läcker! Har hört om den snörningen någonstans med, undrar om det var från min källa eller om jag drömt det =)

Skönt att höra många positiva tankar och att dom är fler än vissa bakåtsträvare som ska hata hockey för all framtid pga färger...
Kanonkalle
Forumamatör

Post by Kanonkalle »

Detta har jag väntat på länge på dessa färger kommer bli grymt orange och blått riktigt snyggt lite gamla Växjö hc över det coolt
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Jag har ännu inte läst någon som kommer att HATA hockeyn för all framtid på grund av dräktbytet,men för den skull kan man ha sin åsikt om bytet.!!!
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Anders83 wrote:Tycker det ser helt okey ut jämfört med rött gult och blått.

Alldeles för plottrigt som det är idag anser jag
Men det är väl reklamen som gör det plottrigt i så fall. Och det lär ju inte bli reklamfritt på de nya heller. Nej, jag skall inte säga för mycket, Islanders är väl inte så tokig om det blev nåt sånt. Men hemska tanke, vänd på färgerna så får man ju migrän.

Ut med det på remiss så vi får tycka till :!: . Gillar inte supportrarna ändringarna är det väl ingen vits att ändra.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
friberg
c/o LL´s Forum

Post by friberg »

ja håller med ut med det så vi andra får tycka till med
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Post by Fredrik R »

Enestubbe:
"Äntligen.
Växjö Lakers byter ut sin Kalle Anka-tidningslogga mot en modern stilren (förmodar jag att det blir).
Kanske är dags att ta ett steg till och modernisera ytterligare genom att – i likhet med många andra klubbar – avveckla det amerikanska efterna"
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

Ja det är ju valfritt att tycka

jag tycker den här tröjan är ganska ful

Image

Niles: jag tycker skölden vi har i dag är ganska plottrig och lite väl färgglad även om det är lite kul på samma sätt
Esselle
Forumentusiast

Post by Esselle »

Jag är definitivt positivt än så länge. Kommer sakna rött/gult/blått men jag tycker att en modernisering behövs!
~Ooh, des fouf!~
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

Ja och som Enestubbe skriver, man kommer ifrån Kalle Anka lite med . Kul att reta gallfeber på alla men det lyckas vi nog med ändå på något sätt.
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Ska bli jävligt spännande att se nya symbolen!!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
:idea:
friberg
c/o LL´s Forum

Post by friberg »

kommer de ta bort lakers helt el kommer det stå någon annan stans?
IceWOMEN
Forumdemon

Post by IceWOMEN »

Varanen wrote:Är detta verkligen så ugly?

Ta bort de vita ränderna längst ner på tröjan, armarna, och vid benskydden så är det ju kanon!
Håller med dig om det vita men gissar att det kommer att bli vita inslag någonstans för att inte de vita reklamplattorna ska bli allt för avvikande. För reklamen lär vi får leva med trots att den förstör det estetiska till max. Men ingen reklam, inget hockeylag. That´s it.
IceWOMEN
Forumdemon

Post by IceWOMEN »

friberg wrote:kommer de ta bort lakers helt el kommer det stå någon annan stans?
Efter vad som skrivits tidigare i tråden så vill man framhäva VÄXJÖ mer, därför är en vild gissning att man tonar ner Lakers och förstärker "sjötemat" med exempelvis en ny symbol (logga) som har anknytning till vatten i någon form. En våg kanske??????????????!

Det är mycket kul och spännande på G nu :!:
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Jag tycker vår logga är snygg, likaså färgerna i den. Och namnet Lakers skall ju inte tonas ner utan tonas upp istället.

Tänk om vi får en orange tröja med en blå rand, Helgasjön på bröstet och Växjö i orange mitt i vattnet. :cry:
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
varnamolakej
Forumamatör

Post by varnamolakej »

Som flera andra har sagt här förstår jag inte att man ändrar på precis allt. Det var Väjxö Lakers som vann både allsvenskan och kvalserien, varför skall då inte VLH få spela i elitserien som vi alla längtat efter. Visst kan man göra små förändringar för att sälja in namnet bättre, men att byta ut hela grunden för VLH och praktiskt taget skapa en ny hockeyklubb.

Jag vet inte hur matchstället kommer se ut, det blir kanske riktigt snyggt, ramsor kan vi alltid hitta på nya och flaggorna är ju inga problem. Men jag är stolt över våra röda gula blå krigare som tagit oss till toppen.
Leyker
Forumentusiast

Post by Leyker »

IceWOMEN wrote:
friberg wrote:kommer de ta bort lakers helt el kommer det stå någon annan stans?
Efter vad som skrivits tidigare i tråden så vill man framhäva VÄXJÖ mer, därför är en vild gissning att man tonar ner Lakers och förstärker "sjötemat" med exempelvis en ny symbol (logga) som har anknytning till vatten i någon form. En våg kanske??????????????!

Det är mycket kul och spännande på G nu :!:
Tsunamivågen Växjö Lakers!
Nej skämt och sido...

Tycker det är jättespännande med byte av logga och färger. Och vad är bättre än Växjö HC:s gamla färger?
Orange och blått med inslag av vit kommer bli grymt coolt! Allt hänger på kombinationen av färgerna, designen av dräkterna samt loggan.

Dagens klubbmärke är alldeles för grötig och saknar helt symbolik med klubbnamnet Lakers. Det finns liksom ingen tanke bakom den mer än att: swosh här kommer en puck glidandes på ett blått, gult och ett rött streck.

Och ärligt hur många kommentatorer säger Frölunda Indians idag?
Eller skriver och säger Timrå Red Eagles när man nämner klubbens namn?

Det är nya tider nu och Växjö Lakers kommer inte att nämnas som Lakers utan man kommer i första hand skriva och kommentera laget som enbart VÄXJÖ. Kul är det som väntar i alla fall och jag ser fram emot slutresultatet! :clap:
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Kan inte säga så mycket i detta case, mer än att detta kommer bli skitbra.
Det jag kan säga utan att nån blir förbannad ;), är att matchdräkterna kommer bli mörkblå med oranga inslag, thats it.
friberg
c/o LL´s Forum

Post by friberg »

så de kommmer inte bli orange då med blått inslag :wink:
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Nepp!!
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

"Och ärligt hur många kommentatorer säger Frölunda Indians idag?
Eller skriver och säger Timrå Red Eagles när man nämner klubbens namn?

Det är nya tider nu och Växjö Lakers kommer inte att nämnas som Lakers utan man kommer i första hand skriva och kommentera laget som enbart VÄXJÖ. Kul är det som väntar i alla fall och jag ser fram emot slutresultatet!"

Helt rätt Leyker! Om Lakers ska vara kvar så tycker jag att det ska tonas ner till förmån för Växjö. Men jag förstår frustrationen hos de som eventuellt har en tatuering med den "gamla" skölden.
Blueshirts United
Viktor666
Forumterrorist

Post by Viktor666 »

Jag är skeptisk...
Personligen är jag väldigt förtjust i vår logga och tycker det är på gränsen till tjänstefel att byta ut den.
Det är ju bara att ta sig en snabb titt runt bland svenska elitklubbar för att konstatera att den står sig väldigt bra i konkurrensen.
Det finns ju onekligen en hel del skräckexempel och för att ta till en gammal klyscha:
"If it ain't broke, don't fix it."

Vidare är det ju aningens märkligt att tona ned det som har tagit oss dit vi är: namnet Lakers.
Ett namn som sticker i hockeyetablissemangets ögon och ett namn som är synonymt med popcorn, fyrverkerier och show.
Lakers är det namn som Växjöborna förknippar med hockey och som man i folkmun använder för att referera till vårt stolta hockeylag:

Man åker inte till ishallen för att kolla på Växjö; man åker till ishallen för att kolla på Lakers.
Man köper inte en Växjöhalsduk; man köper en Lakershalsduk
Och sist men inte minst:
Man samlas inte på Stortorget för att hylla Växjö. Man samlas på Stortorget för att hylla Lakers!

Och om man nu tvunget ska ändra färger så snälla, snälla, snälla (på bästa af Ugglas-manér) låt det inte inkludera orange.
Vem minns inte med fasa de hiskeliga bortastall vi fick stå ut med för ett antal år sen?

My two cents...
"Herr-bh, herr-bh, herr-bh..."
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

I rest my case!
Last edited by Lalin on 19 April 2011, 11:56, edited 2 times in total.
Blueshirts United
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Tack Viktor!!!!
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Leyker
Forumentusiast

Post by Leyker »

Lalin wrote:"Helt rätt Leyker! Om Lakers ska vara kvar så tycker jag att det ska tonas ner till förmån för Växjö. Men jag förstår frustrationen hos de som eventuellt har en tatuering med den "gamla" skölden.
Finns det någon bland Lakejerna som tatuerat in Lakers nuvarande logga?! 8-O
Då förstår jag verkligen frustrationen...
Talismanen
c/o LL´s Forum

Post by Talismanen »

Jo men nu pratas det ju mer om namnet än färgerna. Det va ju färgschemat det gällde från början. Det är väl bara från Enestubbes blogg det där om namnet kom upp väl? Och det va ju hans egna önskan. Jag har då inte läst om nått namnbyte nån annanstans.
Den som inte sjunger är taifare!!!
Talismanen
c/o LL´s Forum

Post by Talismanen »

Leyker wrote:
Lalin wrote:"Helt rätt Leyker! Om Lakers ska vara kvar så tycker jag att det ska tonas ner till förmån för Växjö. Men jag förstår frustrationen hos de som eventuellt har en tatuering med den "gamla" skölden.
Finns det någon bland Lakejerna som tatuerat in Lakers nuvarande logga?! 8-O
Då förstår jag verkligen frustrationen...
Ja det finns flera!
Esselle
Forumentusiast

Post by Esselle »

Efter att ha sovit på det, tycker jag fortfarande detta är bra. Visst förknippar vi Lakers med Röd, gul, blå men vi är inte det första lag som byter färger. Gillar mörkt blått (hoppas på mörkt blått), tror det kan bli grymt snyggt i kombination med orange.

Och även om Växjö skulle bli mer dominant i loggan så hindrar det väll heller ingen för att referera till oss som Lakers???

Personligen gillar jag vår logga men jag tycker också att det är något "okomplicerat barnsligt" över den. Beroende på resultatet, är jag inte helt emot en förändring här.

Jag är öppen för förslag, väntar med spänning på att få se dessa. Hoppas jag inte blir besviken! :lol:
~Ooh, des fouf!~
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Förstår heller inte snacket om namnet? Ingen som har sagt att namnet ska ändras! Med den info jag fått tror jag detta kommer bli ett rejält lyft! Fan vad negativa en del är??
krille123
Forumamatör

Post by krille123 »

Nuvarande känslan om dom ska ändra färger till orange och blått..... fan va FULT !!!!!
Dave
Forumproffs

Post by Dave »

Förändring, utveckling.. Fine! Men ta inte bort själen ur klubben. Att ta bort/tona ner Lakers är allvarligt fel. Kanske inte i landet men i stan Växjö är LAKERS = HOCKEY. Punkt slut!!!
Once a laker, always a laker
Talismanen
c/o LL´s Forum

Post by Talismanen »

Ja men fattar ni segt eller??? Det har ALDRIG varit tal om namnet bara FÄRGERNA!!!!!!!!! Det är Enestubbe som på sin blogg önskar att VLH gör något åt det. Alltså hans egna önskan inget annat. Släpp det där nu!
IceWOMEN
Forumdemon

Post by IceWOMEN »

En del här reagerar som om himlen håller på att ramla ner och solen med den. Vad är egentligen problemet? Föreningen är registrerad som "Växjö LAKERS hockey". Att man nu väljer att uppdatera sin profil med nya färger och en ny logga betyder ju inte att LAKERS går i graven. Att man helt skulle radera LAKERS från loggan låter lika bisarrt som otänkbart!! Den styrelse som vågar det, finns inte!

I folkmun har och kommer laget alltid att förknippas med LAKERS oavsett hur loggan kommer att designas. Hela hockeysverige vet vilka Lakers är vid det här laget, så det finns ingen risk för missuppfattningar vilket lag det är som äntrar isen. Det är lika kassaskåpssäkert som att "LAKERS Lakejer" ALDRIG kommer att benämnas med "VÄXJÖ Lakejer".
Dave
Forumproffs

Post by Dave »

Kan säga så här.. Att spelriktningen i Vida Arena ens skulle komma upp till DISKUSSION trodde jag kassaskåpssäkert att den aldrig skulle göra..

Av den tidigare fadäsen blir man inte förvånad om DISKUSSIONEN om att ta bort/nedtona Lakers kommer upp. Sen att beslutet till 110% kommer bli att behålla Lakers är en annan sak.
Once a laker, always a laker
Post Reply