"bruna, orangea, vinröda VLH, bruna, orangea, vinröda VLH...." Sitter som kniven i ryggen den ramsan juh!
Jag Gillade den orangea färgen de hade på en säsong för 7-8 år sen, så jag tycker det låter riktigt spännande!
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Men i SMP sägs det ju att huvudfärgen i nya loggan kommer att vara orange, men att matchställen kommer att domineras av blått och orange. Och blir det då blåa matchdräkter med oranga inslag blir jag nöjd, det kan bli riktigt snyggt. Finns väl NHL lag med blått/Orange??
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
men va i helvete hur i helvete tänker de i ledningen ska de förknippa Växjö lakers med gamla Växjö HC med orangea och blå kläder det är ju så djävla långt ifrån vad Växjö Lakers är, visst ja kommer inte sluta titta på lakers men det kommer inte kännas som det Växjö lakers som man följt genom årena utan nåt som funnits långt före Växjö Lakers och nåt som det bara gick utför och konkurs.
Ne JA vill se det Lakers som ja sett genom dessa år med de snygga röda gula blå matchställ och det är det ja förknippar med det laget som ja såg gå upp till ELITSERIEN och inte ett orange och blå ställ.
Plötsligt vad alla lät positiva nu och verkade nappa på Oilers färger som jag visade igår. Som jag sa tror jag det kan bli grymt snyggt om dom gör det rätt.
Tycker dock det låter lite märkligt med orange som "huvudfärg", bättre med blått och inslag av orange.
Jag tror faktiskt att det kan bli riktigt bra, dagens logga är ju i ärligheten namn ett ganska taffligt hafsverk.
Men det slutgiltiga omdömet får vänta tills att nya loggan finns på bordet.
Orange är huvudfärgen i loggan enligt SMP. I matchdräkten ska huvudfärgerna vara blått och orange, det innebär ju att blått kan ju vara grunden och inte orange.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
Ja jag tror nog rubriken i SMP är lite till att retas lite med , dominans av orange på dräkten känns ju lite knas kanske , att loggan har mest orange är ju kanske lämpligt om dräkten ska vara blå
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Det här kommer att bli jättebra. Förändringar är bra för utvecklingen och att sträva emot dom kostar bara massa onödig energi. Nu får alla samla krafter till nya texter istället
Friberg ta dig en whiskey och bli som människa igen. Du vänjer dig
Tycker det är fantastiskt att man både knyter tillbaka till de gamla hockeyfärgerna i Växjö, samt att man skapar sig en matchtröja som inga andra lag har.
Jag har sörjt förlusten av den ilsket gula tröjan i flera år nu men äntligen ska vi bli pop igen !
Dessutom tycker jag att VLH's nuvarande hemmatröja är skrämmande lik MoDo's...
Samma röda färg, liknande färgglada logga, liknande ny arena Ska bli roligt att införskaffa en ny, annorlunda matchtröja inför nästa säsong
Kan bli tufft att få in ordet orange i en ramsa. Men vi får se. Är personligen kluven i frågan om färgbyte. Som många säger så förknippas ju dom gamla färgerna med Hc som det inte gick så bra för. Växjö lakers ÄR ju rött gult och blått. Det känns både förvirrande och nervöst. Men samtidigt intressant. Färjestad bytte väll sina färger för ett par år sedan (lila och gult) mot nuvarande färger. Har ju gått rätt bra för dom ändå. Men summa sumarum så är ändå rött gult och blått Växjö lakers för min del. Inga andra färger
Är riktigt jäkla besviken över detta. Blir mycket värre än vad jag hade väntat mig. Blått och orange är lika med konkurs. Oj höll på att glömma och tacka Öhman och styrelsen för att vi kan skrota våra flaggor och ramsor. I mina ögon är ni inte ens värda ett ****.
HELT KASS , hur fan har de tänkt här? har de tänkt överhuvutaget , brukar man gå från ett vinnade koncept tillbaka till ett konkurskoncept ?
Ska Lakers stå för bakåtsträvande?
Oilers tröja är ju bland det gräsligaste i hela NHL
Nu Ringer vi fab five och trinny och sussanah direkt, det här med design är ju helt tydligt inte lakers melodi.
Få stopp på galenskaperna i ett tidigt stadium
Får se det från den positiva sidan, jag sparar massor med pengar på Sovenirer man slipper köpa, kan ju inte kräva att ungarna går runt i anskrämliga färger
Last edited by out4speed on 18 April 2011, 20:55, edited 1 time in total.
de skulle ja inte tro
det är som de e se de på den ljusa sidan !
Nystart på Läktaren och ÄNTLIGEN kanske man kan få lite färg på Läktaren för en gång skulle.
för vem vill gå med en gammal tröja när färgerna inte stämmer ??
PutteA wrote:Jag vet inte vilka kontakter dessa personer med 2 inlägg sedan tidigare har, men jag har aldrig hört detta från nån över huvudtaget. Varför skulle dom lägga ner en massa pengar just nu på att förändra namn och klubbemblem. Det är inte billigt att göra sådana förändringar, och att man skulle göra detta nu när det finns alldeles för mycket annat att tänka på ser jag som ganska osannolikt. Och varför skulle man plocka bort Växjö från klubbemblemet??? En åtgärd som ledningen inom VLH skulle få mycket kritik för, som Lalin påpekade, det är ju för tusan vårt stadsnamn som är det viktiga i hela klubbnamnet. Att det däremot kan ligga nått i att det ska förändras lite färger på tröjorna ser jag mer sannolikhet i i så fall, inget annat.
Se där PutteA det finns andra som vet saker som händer i Lakers, så nästa gång behöver du inte ifrågasätta våra kontakter! Rykten kan vara sanna fast du "aldrig hört detta från nån över huvudtaget".
Nog om detta, hoppas på en jävligt snygg tröja + emblem!