Nytt färgschema!

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

venomizer
Forumproffs

Nytt färgschema!

Inlägg av venomizer »

Tjena,

Jag har hört troliga rykten om att VLHs färger ändras till nästa säsong. Att det blir orange och blått, mer liknande någon gammal tröja. Jag tror det kommer bli grymt, läcker kombination om dom gör det bra :)
Pratades också om ett nytt klubbmärke pga dom inte får till trycket riktigt, personligen tycker jag det låter lite märkligt. Någon annan som hört samma sak/saker?

Däremot förstör den ju ett par av lakerjernas sånger =/

Sablar spännande detta inför nästa säsong.

//venomizer
Användarvisningsbild
ljung93
Forumamatör

Re: Nytt färgschema!

Inlägg av ljung93 »

Jag vill fan ha kvar clownfärgerna :(
För alltid Lakej
pjenebeck
Forumamatör

Inlägg av pjenebeck »

ja detta har jag också hört från en insider som står nära janne karlsson
Mike Modano
Forumentusiast

Inlägg av Mike Modano »

Japp! Har också hört om färg byte. Klubbemblemet skall ändras så att ordet "Växjö" tas bort?!
Det var tydligen Håkansson som drev detta, vet inte hur det går/gick nu när han inte är kvar.
Bild
pjenebeck
Forumamatör

Inlägg av pjenebeck »

nej jag mer hört att de ska göra om de lite mer än så. även att namnet lakers ska tas bort från klubbnamnet.
Stinklink
Forumamatör

Inlägg av Stinklink »

Hoppas inte detta stämmer..
venomizer
Forumproffs

Inlägg av venomizer »

Jag hoppas verkligen det stämmer. Kan bli så jäkla grymt med rätt färger och någonting som sticker ut från alla andra i elitserien. Helt rätt tänk. Hoppas bara dom inte smetar ner den med för många sponsorer.

http://allstarenterprises.biz/wp-content/uploads/wpsc/product_images/IMG_8895.JPG åt detta hållet :mrgreen:

Loggan har jag egentligen ingen åsikt om.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inlägg av Niles »

Ja den är ju inte snygg så det stör.

Tror inte nåt kommer ändras varken i namn eller färger på vår tröja.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
friberg
c/o LL´s Forum

Inlägg av friberg »

Men vafaaan hallå nu blir ja riktigt sur om de ändrar färgerna och emblemet, det ska vara RÖDA GULA BLÅ ju och sen testade de ju ändra färgerna 1 år å då gick det åt helvete.
Stinklink
Forumamatör

Inlägg av Stinklink »

Venomizer frågar du mig så är den tröjan du nyss visade riktigt ful. Det får gärna sticka ut lite från andra lag, men inte på ett för överdrivet sätt. Ta t.ex Tapparas tröjor, dem är avskyvärda. Hoppas inte Lakers väljer att göra något liknande! Annars kan det vara kul med lite förändringar. Men det får inte bli för mycket!
Användarvisningsbild
Stoffe
Forumdemon

Inlägg av Stoffe »

friberg skrev:Men vafaaan hallå nu blir ja riktigt sur om de ändrar färgerna och emblemet, det ska vara RÖDA GULA BLÅ ju och sen testade de ju ändra färgerna 1 år å då gick det åt helvete.

Kan bara instämma! Ge f*n i färgerna och klubbmärket.....
Hur ska man kunna ta oss på allvar om vi helt plötsligt byter allt?
Hoppas styrelsen pratade om detta på någon sen lördagkväll....
Once a laker, always a laker!
Användarvisningsbild
Lalin
c/o LL´s Forum

Inlägg av Lalin »

Det kommer inte att störa mig om Lakers försvinner i namnet. Det är Växjö som är det viktiga i klubbnamnet! Byts färgerna så ser jag ingen annan anledning än att man vill sälja många nya tröjor den här säsongen..
Blueshirts United
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer

Inlägg av Coffe #800 »

Känns jävligt dumt om de nu ska ändras...
ja menar vi har ju för fan redan haft flera olika färger under dessa 13 åren...
vit, röd. gul, blå,
de håller ju inte riktigt !! GE FAN I TRÖJAN de tycker jag !
" Jävla Moped" :D
" Det Är Tajt " ;)
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Inlägg av Svartvadet »

Jag vill se Spy/Mögel-gröna och vita tröjor nästa år. Gärna med Hammaplast på. Varför? Så vi kan skrika:

"VI ÄR BÄSTA GRÖN VITA LAGET!!!" :lol:
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
Kontakt:

Inlägg av PutteA »

Jag vet inte vilka kontakter dessa personer med 2 inlägg sedan tidigare har, men jag har aldrig hört detta från nån över huvudtaget. Varför skulle dom lägga ner en massa pengar just nu på att förändra namn och klubbemblem. Det är inte billigt att göra sådana förändringar, och att man skulle göra detta nu när det finns alldeles för mycket annat att tänka på ser jag som ganska osannolikt. Och varför skulle man plocka bort Växjö från klubbemblemet??? En åtgärd som ledningen inom VLH skulle få mycket kritik för, som Lalin påpekade, det är ju för tusan vårt stadsnamn som är det viktiga i hela klubbnamnet. Att det däremot kan ligga nått i att det ska förändras lite färger på tröjorna ser jag mer sannolikhet i i så fall, inget annat.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
:idea:
venomizer
Forumproffs

Inlägg av venomizer »

PutteA: Min kontakt är en person som är på ett företag som jobbar mot Lakers, hur välinformerad han är vet jag inte men han säger garanterat sanningen om vad han hört till mig.
För övrigt om min 2 inlägg typ så var det därför att jag inte hittade något om detta i trådarna så tänkte ni kunde tycka det var intressant med infon, men hade väl tydligen fel
friberg
c/o LL´s Forum

Inlägg av friberg »

ne det är bra du lägger upp en tråd om detta venomizer för allt som har med Lakers att göra ska faan luftas rejält
Användarvisningsbild
IceWOMEN
Forumdemon

Inlägg av IceWOMEN »

Jag har sett ett halvfärdigt förslag för mer än ett år sedan som var övervägande blått med inslag av vitt och orange. Hur aktuellt det här är har jag inte en aning om. Den AD:n som skissade på den eventuellt nya loggan har gjort denna till Los Angeles Sharks. Lakersförslaget var inte helt olik den bortsett från att det inte var en haj.

Bild
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inlägg av Räven »

Jag vill ha kvar, rött, gult och blått, det är klubbens färger och de ändrar man inte hur som helst.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
Kontakt:

Inlägg av PutteA »

venomizer skrev:PutteA: Min kontakt är en person som är på ett företag som jobbar mot Lakers, hur välinformerad han är vet jag inte men han säger garanterat sanningen om vad han hört till mig.
För övrigt om min 2 inlägg typ så var det därför att jag inte hittade något om detta i trådarna så tänkte ni kunde tycka det var intressant med infon, men hade väl tydligen fel

Känns bara fruktansvärt konstigt att lägga tid och pengar på en sådan här sak nu. Med vetskapen om hur underbemannat det är just för tillfället i Växjö Lakers så förstår jag inte riktigt hur det kan finnas både resurser och pengar till en sådan här sak. Men men, det kanske är så. I den här världen finns det väl egentligen ingenting som är omöjligt!!??
friberg
c/o LL´s Forum

Inlägg av friberg »

upp till en stor demonstration och manifest om de ändrar våra färger säger ja bara .
VI VILL HA VÅRA FÄRGER KVAR !
STOPPA ÄNDRANDET AV KLUBBMÄRKET !
ne det känns inte bra alls om de ändrar på färgerna , ja lovar det kommer massa grus i Lakeriet isåfall.
Anders83
c/o LL´s Forum

Inlägg av Anders83 »

Varför?

Volvo har ändrat sin logga , Saab... ok Saab var väl inget bra exempel nu men varför ska det påverka ? Slutar man gå på hockey för att färgerna ändras så undrar jag varför man lägger X antal tusen på sitt nöje varje år 8O

Det kanske rör sig om samma färger men att loggan ändras? En ny basfärg på tröjan whatever det återstår ju att se .
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
ratscore
Forumproffs

Inlägg av ratscore »

Precis som Anders skriver. Alla lag uppgraderar då och då och nu kanske det är Lakers tur? Det kommer ju att ske förr eller senare! Jag tänker på jubileumströjan (sponsortröjan), den mörkblåa med röd "V Ä X J Ö" text över bröstet var riktigt snygg, väldigt NY Rangers över den. något liknande hade jag inte haft något emot att se på isen...

Fast jag tycker också att man ska vidhålla färgerna rött, gult och blått.
Thats Mr. Ratscore to you..!
Användarvisningsbild
IceWOMEN
Forumdemon

Inlägg av IceWOMEN »

Håller med Anders och Ratscore. Och OM man ska ändra sin profil så är det läge att göra det i samband med andra stora förändringar. VIDA Arena kommer att ha en helt ny genomgående kulör på sin interiör, därför är inte en förändring i samband med det långsökt för min del. När det gäller arbetstid och kostnader för ett byte så handlar det främst internt om trycksaker och skyltar. Inom de branscherna har VLH bra kontakter genom sina sponsorer. All yttre exponering ska ersättas oavsett i och med den nya arenan och flytten av kansliet.
Personligen skulle jag gärna behålla rött-gult-blått men tycker det är helt ok om blått blir mer dominerande i matchställ och en ev ny logga.
Anders L
Forumdemon
Kontakt:

Inlägg av Anders L »

Detta med att byta färger, logga osv. är bara bort kastad tid och pengar.
LAKERS framgång är guld värd!
Andra lags motgång är ej heller att förakta!
Andy
Forumamatör

Inlägg av Andy »

Kanonbra! Borde väl gjorts tidigare egentligen, men just nu är ju ett utmärkt tillfälle. Nuvarande rött och blått känns väldigt trist, absolut ett lag som försvinner i mängden. In med någon färg som sticker ut, eller åtminstone andra färgnyanser. Men nu får det vara en långsiktig förändring.
Användarvisningsbild
IceWOMEN
Forumdemon

Inlägg av IceWOMEN »

På tal om färger och matchställ så finns det dom som leker med nya idéer, även för Lakers del.

http://hockeymode.blogspot.com/
Power Play
Forumdemon

Inlägg av Power Play »

Det här med förändring av klubbmärket var på gång redan inför den gångna säsongen, men inget klubbades. Man vill dra ner på Lakers och dra upp Växjö. Just av de anledningar som framhävts här ovan. Det har man velat ganska länge, och helt rätt tycker jag. Klubbmärket idag, kan jag också tycka, andas lite naivitet med valda typsnitt och flygande puck o.s.v. Jag ser gärna ett renare klubbmärke som står sig bättre över tiden.

Att ändra sin logotype är egentligen inget konstigt. De flesta organisationer gör så emellanåt. Och som någon skrev här ovan, nu är perfekt tajming - ny serie och ny arena. Kunde inte passa bättre.

Färgerna kan jag däremot hålla med er som gnyr över en förändring. Här tycker jag de ska behålla de röda/gula/blå. Men ändras de så ändras de. Jag kommer älska mitt Växjö Lakers lika mycket ändå!
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
Anders83
c/o LL´s Forum

Inlägg av Anders83 »

Grön/vit kan man ju hålla sig ifrån annars så känner jag mig rätt lugn inför en förändring!

Kör hårt , jag kommer nog gå på hockey nästa säsong ändå :roll:
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
friberg
c/o LL´s Forum

Inlägg av friberg »

klart man kommer gå på hockey oavsett om de ändrar färger och emblem men ja tycker varför ändra på ett snyggt koncept det är frågan ja ställer mig? för ja tycker verkligen vi har de snyggaste klubbmärket och färgkombinationen av alla men det är vad ja tycker.
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer

Inlägg av Coffe #800 »

då va de bekräftat...
Kul att dom dödar våran " äldsta " ramsa... http://www.smp.se/sport/orange-revoluti ... rs(2734267).gm
" Det Är Tajt " ;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
Kontakt:

Inlägg av PutteA »

Känns ändå rätt ok att dom går tillbaka till grundfärgerna Växjö HC hade. Är nyfiken på den nya symbolen.
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer

Inlägg av Coffe #800 »

dom pajjar ganska många av våra bästa ramsor....
" Det Är Tajt " ;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
Kontakt:

Inlägg av PutteA »

Gör vi nya!!!
Användarvisningsbild
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer

Inlägg av Klonis »

Coffe #800 skrev:dom pajjar ganska många av våra bästa ramsor....

Bara att göra nya har ju hela sommaren på oss :wink: vi kan oxå behöva en uppryckning i vårt sångrepetoar
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Skriv svar