Kommer det bli nån mer visning av arenan innan sommaren? Var inte med på förra visningen och det skulle vara kul att se hur långt man har kommit och uppleva känslan på plats
nature skrev:Någon som vet om Arenan kommer att utökas direkt om vi går upp?
Skulle vara märkligt att ha ES (överlägset) minsta arena med tanke på stadens storlek. 6000 är perfekt
Det har jag mycket svårt att tro. De kommer att köra med befintlig kapacitet tills de ser att en utbyggnad lönar sig. Ansvarsmässigt den enda rätta vägen, om nån frågar mig. De håller hårt i plånboken numera. Tack och lov.
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
Någon som såg lokalnyheterna imorse? Första matchen nästa säsong ska spelas i Lakerdome och inte Vida Arena... Detta då man har en vinnande trend i den gamla hallen och på grund av vidskeplighet från spelarna, berättar VD Lars.
Första gången Lakers går till media med något i denna KS och man gör det med ett aprilskämt
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
HAHAHAHAAH morsan ringde mig imorse om detta och talade om att de skulle spela de första matcherna i Lakerdome men det ja sa vara APRIL APRIL , snacka att hon blev sketsur hahahahahahaha
Skulle vara intressant att höra hur tankarna går kring de ca 1000 extra platserna på plan 4 går nu. Personligen tror jag att det lätt kommer vara ett snitt på över 5000 nästa säsong. Är det inte lättare att fixa till dom här platserna nu än att gå in och bygga om i ett senare skede? Hur stor extra kostnad blir det att bygga till nu istället för att göra det senare?
Ja med den hypen runt växjöhockeyn som är så kommer det vara slutsålt ganska mycket nästa säsong tror jag. Tänk på hur många runt omkring(läs Blekinge, kalmar län) som kanske inte är intresserade av Växjö Lakers, men som nu ser chansen att se elitseriehockey på nära håll.
Okej men 6200 är väl utan taklyft? Jag tror att 6200 nästan vore på sin plats redan till kommande säsong eller vad säger ni? 5000 kommer vi sälja som smör till de flesta matcherna. Jag själv vågar inte riskera något annat än o köpa årskort
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Jag tycker man ska köra med 5.000 första året ,det var så HV gjorde och fick folk att förse sig med årskort för man skulle vara säker på en plats, sedan byggde man ut i etapper och har alltid sett till att i stort sett ha slutsålt tack vare svårigheten att få tag på biljetter om man inte är ute i tid..
Lakersfan_03 skrev:Du har nog rätt Alfax. Någon som vet när årskorten släpps? Eller vad priset kommer att ligga på?
Är också mycket intresserad att veta om det finns någon info om "Lakejabonnemanget" Jag vet att det är tidigt, men hockeyabstinensen är inte så djävla lätt att hantera.
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Lakersfan_03 skrev:Du har nog rätt Alfax. Någon som vet när årskorten släpps? Eller vad priset kommer att ligga på?
Är också mycket intresserad att veta om det finns någon info om "Lakejabonnemanget" Jag vet att det är tidigt, men hockeyabstinensen är inte så djävla lätt att hantera.
Vi kommer att ha ett möte med VLH angående nästa säsong inom kort
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar