VLH-Almtuna 16/2
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
VLH-Almtuna 16/2
Om man tittar i synonym-ordboken efter ordet dålig,finner man:
illa, usel, olämplig, bristfällig, undermålig, värdelös, eländig, urusel, fördärvad, skral, kass, risig, skröplig, krasslig, ofördelaktig, keff ,skräpig (vardagligt brittisk engelska), ringa, svag, sjuk, arm (ålderdomlig), bristande, knapp, elak, ointressant, förstörd, mager, nedgången, obetydlig, tråkig, illamående, ofullständig, rutten, otillräcklig, hemsk, opassande, sjuklig, skör, defekt, otillfredsställande, slarvig, sorglig, jävig, bedrövlig, oduglig, obrukbar, omoralisk, torftig, dekadent, skitig, medelmåttig, ömklig, miserabel, vissen, luggsliten, förkastlig, sjaskig, degenererad, nedrig, opasslig, skabbig, skraltig, amatör-, genomrutten, tafflig, avsigkommen, infam, urdålig, slafsig, sopig, inopportun, helkass, orkeslös
Lakers stod för en dekadent tillställning,en förfärligt avsigkommen sådan med stora drag av otillräcklighet.
En keff,infam och alldeles skral insats.
Kvällens glädjeämne dock;
Almtuna var ännu torftigare.
I nästa omgång möts dessa två,det kan bli otroligt roligt.Eller tragikomiskt.
Oscar är het som tusan,backlinjen är förträffande obrukbar medans anfallet är luggslitet.
Nästa match är väldigt svår att spå,jag tar därför till ett säkert kort.Tärningen!
Det blev en fyra!
Jag googlade 4 och såhär står det:
"Fyrorna representerar den fysiska världen, de fyra elementen (luft, eld, vattena och jorda), de fyra psykologiska typerna (förnimmelse, känsla, tanke och intuition), soliditet, manifestation, stabilitet, trygghet, ordning och helhet, samling, skydd, gränser, harmoni, principer, struktur, överensstämmelser och grundform, men också makt, tröghet, isolering, inskränkthet, förtryck och att man inte ser omgivningen."
Alltså precis alla motsatta ord till de synonymer jag nämnde överst.
Det kan bara betyda en sak,vi vinner!3 poäng,tres palos,τρία μπαστούνια etc etc
Nu kör vi,aaargh!!
illa, usel, olämplig, bristfällig, undermålig, värdelös, eländig, urusel, fördärvad, skral, kass, risig, skröplig, krasslig, ofördelaktig, keff ,skräpig (vardagligt brittisk engelska), ringa, svag, sjuk, arm (ålderdomlig), bristande, knapp, elak, ointressant, förstörd, mager, nedgången, obetydlig, tråkig, illamående, ofullständig, rutten, otillräcklig, hemsk, opassande, sjuklig, skör, defekt, otillfredsställande, slarvig, sorglig, jävig, bedrövlig, oduglig, obrukbar, omoralisk, torftig, dekadent, skitig, medelmåttig, ömklig, miserabel, vissen, luggsliten, förkastlig, sjaskig, degenererad, nedrig, opasslig, skabbig, skraltig, amatör-, genomrutten, tafflig, avsigkommen, infam, urdålig, slafsig, sopig, inopportun, helkass, orkeslös
Lakers stod för en dekadent tillställning,en förfärligt avsigkommen sådan med stora drag av otillräcklighet.
Oscar är het som tusan,backlinjen är förträffande obrukbar medans anfallet är luggslitet.
Nästa match är väldigt svår att spå,jag tar därför till ett säkert kort.Tärningen!
Det blev en fyra!
"Fyrorna representerar den fysiska världen, de fyra elementen (luft, eld, vattena och jorda), de fyra psykologiska typerna (förnimmelse, känsla, tanke och intuition), soliditet, manifestation, stabilitet, trygghet, ordning och helhet, samling, skydd, gränser, harmoni, principer, struktur, överensstämmelser och grundform, men också makt, tröghet, isolering, inskränkthet, förtryck och att man inte ser omgivningen."
Nu kör vi,aaargh!!
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.
Växjö Lakersissä!!
Växjö Lakersissä!!
Re: VLH-Almtuna 16/2
Och matchen kommer sluta 3-1 .. Det vill säga en "fyra" 

-
- c/o LL´s Forum
Hoppas folk i Växjö fattar vilken viktig match det är imorgon och att folk fan i mig tar sig till hallen och hjälper till att bära fram VLH till seger. Nu är det fan slut med bortförklaringar till varför man inte kan gå på hockey. Nu tar vi oss alla dit och ställer till med ett jävla liv så grabbarna fattar att det är dags att börja lira igen!
KOM IGEN KÄMPA LAKERS!!!!!
KOM IGEN KÄMPA LAKERS!!!!!
Den som inte sjunger är taifare!!!
Kan bara hoppas att du har rätt Talisman, men jag tror själv på 2 400 personer i hallen.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Ja nu tar vi oss samman tills imorgon.Två förluster på rad och dålig inställning gör iallafall inte mig orolig.
Men vi måste upp på banan snarast igen. Det skiljer fortfarande 11 poäng mellan oss och fyran samtidigt som Rögle redan har spelat sin match i nästa omgång.
Nu trycker vi till Almtuna!
Men vi måste upp på banan snarast igen. Det skiljer fortfarande 11 poäng mellan oss och fyran samtidigt som Rögle redan har spelat sin match i nästa omgång.
Nu trycker vi till Almtuna!
-
- c/o LL´s Forum
Tror tyvärr inte heller det blir som jag önskar men hoppet lever man ju på 

Tagga nu ståplats det långt ifrån färdigt! Nu växlar vi upp och bär laget fram till seger igen 

SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Ja, nu gäller det att fladdra upp på vinnarspåret igen. Men det ska vi fixa 

Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
-
- c/o LL´s Forum
Gott att vakna upp och känna att man är riktigt jävla laddad inför matchen. Hoppas fler är det. Gärna spelarna också. 

Jobbig match - spelar Lakers den misär-hockey de spelat de 2 senaste matcherna kan vi nog räkna med att Rögle slickar oss i röven om 3 matcher ...
Men jag hoppas och tror att Janne K har fått grabbarna att hänga av sig blyryggsäckarna för att ikväll gå ut på isen och leka hem en vinst. Hoppas hoppas det iaf.
KOM IGEN LAKERS !
Men jag hoppas och tror att Janne K har fått grabbarna att hänga av sig blyryggsäckarna för att ikväll gå ut på isen och leka hem en vinst. Hoppas hoppas det iaf.
KOM IGEN LAKERS !

Då litar vi på din tarot-termologi(k)Malul wrote:Om man tittar i synonym-ordboken efter ordet dålig,finner man:
Det blev en fyra!
Nu kör vi,aaargh!!

"att man inte ser omgivningen" är ok bara man HÖR den, d v s VS. Hela vägen Västra stå!
Tagga till nu allihopa ikväll smäller det
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Stod i SMP att Janne Karlsson under sin tid i VLH aldrig har förlorat 3 matcher i rad..
Upp till bevis ikväll!
Upp till bevis ikväll!

KK spikar igen idag och Lakers vinner med 6-0.
Och jag hoppas Ahlsenfelt står ,detta är en match som vi måste ha vårt bästa lag i.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Ja, det ligger nånting i det du säger....alfax wrote:Och jag hoppas Ahlsenfelt står ,detta är en match som vi måste ha vårt bästa lag i.
I kväll har vi fixat barnvakt, så nu ska VI bidra med sång för kung, fosterland och LAKERS.
Hoppas det är fler som tänker hjälpa till att vråla in pucken i kväll

Hoppas det är fler som tänker hjälpa till att vråla in pucken i kväll

Stolt supporter av Smålands stolthet - VLH
De två senaste matcherna är under all kritik. För jävla dåligt spel. Nonchalent och pinsamt! När Soares, Saviano och Lundbohm bänkas (mot mif) och Linder skickas in, då är det tegelstenar i maskineriet. ALLA spelarna måste känna blodsmak och vinstlusta. Ikväll så är det tamigfan upp till Krigarna, Karlsson och Hellgren att visa publliken att man är ett topplag och ta mig fan ska ta hem serien!
Det krävs sex poäng för säkrat Kvalseriespel och det hoppas jag att VLH fixar denna veckan!

Det krävs sex poäng för säkrat Kvalseriespel och det hoppas jag att VLH fixar denna veckan!

Det stämmer inte. Svempa Elofsson är dåligt påläst.Ericsson wrote:Stod i SMP att Janne Karlsson under sin tid i VLH aldrig har förlorat 3 matcher i rad..
Upp till bevis ikväll!
29/12 Troja - Växjö 5-4
3/1 Växjö - Örebro 0-2
7/1 Mora - Växjö 3-2
Alla under ordinarie tid.
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”
G. B. Shaw
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”
G. B. Shaw