Förstärka laget inför KS?
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Re: Förstärka laget inför KS?
Återigen: Vi är minst en klass bättre i år på alla punkter.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Laudius kontra Hedman är ju ingen intern utveckling direkt!
Markusson är alltså den enda som är sämre i år? Han har en bra bit kvar till sitt rätta jag, men det är också en bra bit kvar tills han behöver vara där. Varför är det så? Jo för att Växjö har andra spelare som kliver fram hela tiden.
Sen kan jag också sakna en Hedman eller en trimmad Markusson då vi idag inte direkt har de spelarna i laget, men det räcker inte för att påstå att laget är sämre i år. Inte en chans.
Edit: Kommer inte ihåg vad Växjö hade för PP stats förra året, men nuvarnade 25.63% är förbannat bra!
Markusson är alltså den enda som är sämre i år? Han har en bra bit kvar till sitt rätta jag, men det är också en bra bit kvar tills han behöver vara där. Varför är det så? Jo för att Växjö har andra spelare som kliver fram hela tiden.
Sen kan jag också sakna en Hedman eller en trimmad Markusson då vi idag inte direkt har de spelarna i laget, men det räcker inte för att påstå att laget är sämre i år. Inte en chans.
Edit: Kommer inte ihåg vad Växjö hade för PP stats förra året, men nuvarnade 25.63% är förbannat bra!
Evert!
Asså trodde #25 bytt nummer till #16 samt tappat 25 kilo..
Hur är utvecklingen på #8 och #3???
Jag vet att våran PP stats är grym
vilket i mina ögon till stor del är Heeds förtjänst.. Vem ska axla det om SSK tar tillbaka honom? #77 kanske 
Jag vet att våran PP stats är grym

i-landsproblem rakt igenom alla positioner!
vi som lag skulle slagit förra årets Lakers med 5-1!Trots Fasth,MacNevin,RR,Lindhagen,Hela vägen Anton Hedman,Burström och C.Persson.
vi som lag skulle slagit förra årets Lakers med 5-1!Trots Fasth,MacNevin,RR,Lindhagen,Hela vägen Anton Hedman,Burström och C.Persson.
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.
Växjö Lakersissä!!
Växjö Lakersissä!!
Nej, men jag trodde att vi diskuterade intern utveckling av befintliga spelare...=)Bee wrote:Asså trodde #25 bytt nummer till #16 samt tappat 25 kilo..
Jag vet att våran PP stats är grymvilket i mina ögon till stor del är Heeds förtjänst.. Vem ska axla det om SSK tar tillbaka honom? #77 kanske
Björn har varit lite ojämn, men inte direkt dålig som du vill få det till. Tom Linder platsar idag inte på sex backar så hur hans utveckling ska vara relevant i just detta fall förstår jag inte?? Förra året hade han mer istid än i år, beror det på att han blivit sämre eller på en stabilare backsida överlag?
Självklart hade det varit önskvärt om Heed och Blaz varit Växjö spelare med 100% säkerhet, något annat vore att ljuga. Även med två backvärvningar, så finns det knappast några garantier kring ett Elitserie avancemang. Fanns det inte pengar till spelare som skulle kunna komma in och göra det bättre, så gjorde man helt rätt i att inte ta in någon. Något man ser över lag i Sverige idag, visst attraktionskraften att spela här är idag inte lika stor som för ett par år sedan, men man har också blivit bättre på att säga nej till skräp (Gäller ej TAIF) och hatten av för det!
Edit: Så Lundbohm har inte mycket att göra med Lakers PP-stats?
Evert!
Tycker absolut inte Heed är största orsaken till vårt grymma PP, skulle istället vilja säga #68 David Lundbohm, som leder tabellen: Powerplay Goalleader på 11 mål. Han är orsaken till vårt grymma PP-facit.Bee wrote:Asså trodde #25 bytt nummer till #16 samt tappat 25 kilo..
Jag vet att våran PP stats är grymvilket i mina ögon till stor del är Heeds förtjänst.. Vem ska axla det om SSK tar tillbaka honom? #77 kanske
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det

Självfallet är det våra pp-uppställningar som är orsaken till vår statistik i pp-spel.
Men vi pratade enskilda spelare nu Räven, och då är det #68 alla dar i veckan!

Jo, David har varit en av de enskilda spelarna som varit tongivande i pp-spelet, med sitt hårda och distinkta skott.
Manglaren wrote:Nej, men jag trodde att vi diskuterade intern utveckling av befintliga spelare...=)Bee wrote:Asså trodde #25 bytt nummer till #16 samt tappat 25 kilo..
Björn har varit lite ojämn, men inte direkt dålig som du vill få det till. Tom Linder platsar idag inte på sex backar så hur hans utveckling ska vara relevant i just detta fall förstår jag inte?? Förra året hade han mer istid än i år, beror det på att han blivit sämre eller på en stabilare backsida överlag?
Självklart hade det varit önskvärt om Heed och Blaz varit Växjö spelare med 100% säkerhet, något annat vore att ljuga. Även med två backvärvningar, så finns det knappast några garantier kring ett Elitserie avancemang. Fanns det inte pengar till spelare som skulle kunna komma in och göra det bättre, så gjorde man helt rätt i att inte ta in någon. Något man ser över lag i Sverige idag, visst attraktionskraften att spela här är idag inte lika stor som för ett par år sedan, men man har också blivit bättre på att säga nej till skräp (Gäller ej TAIF) och hatten av för det!
Edit: Så Lundbohm har inte mycket att göra med Lakers PP-stats?

Tycker oxå #68 är grym i PP dock ingen som styr spelet från blålinjen snarare en utpräglad sniper..
Tycker det är bra att folk tycker olika, hade ju blivit en rätt ensidig dialog här inne annars..
Troligen inte men som det lät på ditt första inlägg så håller dom ens inte j 20 klass. Tyvärr så håller troligen inte Forsberg i en kvalserie heller.Coffe #800 wrote:Så du menar att om vi stoppar in en målvakt som bara har spelat på j20 nivå alltså andra ligan i j20, rakt in i en kvalserie så håller han måttet ????
Det finns inte en chans att våra målvakter gör det ???
Tempot skotten ja allt blir mycket mycket bättre!!! Då är det störrechans att en kille som
Spelat på en högre nivå har lättare att anpassa sig till tempot och spelet !
Men så får man verkligen inte hoppas att så blir fallet!
-
- Styrelsen Lakers Lakejer
J20 målvakerna dom vi har håller nog bara i DIV1 spel, något spel för dom i allsvenskan vette fan...
Forsberg håller förmodligen inte heller i kvalserien, men han har en mycket större chans att hålla än våra målvakter iom att han har spelat på en högre nivå...
aja nog om detta.. förhoppningsvis så slipper vi använda oss av dessa målvakter!
Forsberg håller förmodligen inte heller i kvalserien, men han har en mycket större chans att hålla än våra målvakter iom att han har spelat på en högre nivå...
aja nog om detta.. förhoppningsvis så slipper vi använda oss av dessa målvakter!
" Jävla Moped" :D
" Det Är Tajt " ;)
" Det Är Tajt " ;)
-
- c/o LL´s Forum
Nu lugnar vi ner oss lite! Detta är ju enbart en säkerhetsfråga så att vi inte står där med brallorna nere och visar röven i KS! Det ska mycket till om både OA och KK blir skadade
Alla vet vi att det inte presenterades någon spelare på den 31/1. Trots ihärdiga rykten och spekulationer. Men vad är det egentligen som måste presenteras den 31/1. Ingenting egentligen förutom att all pappersexercis ska vara klar. Värvningen i sig kan presenteras precis när som helst.
På matchen igår så surrades det om att det hade skrivits kontrakt med minst en spelare, men att VLH valt att inte yppa en stavelse om det än. Typ som en liten överraskning när Kvalserieplatsen definitivt är säkrad. Henrik Evertsson vet vi är en mästare på att hålla tyst. Frågan är bara hur trovärdigt detta rykte kan vara. Men intressant låter det iaf. Mycket intressant...
På matchen igår så surrades det om att det hade skrivits kontrakt med minst en spelare, men att VLH valt att inte yppa en stavelse om det än. Typ som en liten överraskning när Kvalserieplatsen definitivt är säkrad. Henrik Evertsson vet vi är en mästare på att hålla tyst. Frågan är bara hur trovärdigt detta rykte kan vara. Men intressant låter det iaf. Mycket intressant...
absurt om det är sant,roligt men absurt 

Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.
Växjö Lakersissä!!
Växjö Lakersissä!!
Chris och Cam Abbott från Luleå har tydligen inget kontrakt efter denna säsongen, de två hade varit något att ha i laget om vi nu skulle ta oss till en ES.
Jag tror det är Steve Yzerman som kommer. Han är ju överjävlig den där Evertsson.Kloker wrote:Alla vet vi att det inte presenterades någon spelare på den 31/1. Trots ihärdiga rykten och spekulationer. Men vad är det egentligen som måste presenteras den 31/1. Ingenting egentligen förutom att all pappersexercis ska vara klar. Värvningen i sig kan presenteras precis när som helst.
Det var på sittplats du hörde detta va ?

gladfisk wrote:Chris och Cam Abbott från Luleå har tydligen inget kontrakt efter denna säsongen, de två hade varit något att ha i laget om vi nu skulle ta oss till en ES.
är på g ner åt europa
Jo, så gör man en värvning. Alla inblandande har lovat att hålla tyst till 4 mars. Mamma miaKloker wrote:Alla vet vi att det inte presenterades någon spelare på den 31/1. Trots ihärdiga rykten och spekulationer. Men vad är det egentligen som måste presenteras den 31/1. Ingenting egentligen förutom att all pappersexercis ska vara klar. Värvningen i sig kan presenteras precis när som helst.

Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Hyffsat säkra källor säger att denna spelare är i Lakers nästa år. http://www.eliteprospects.com/player.php?player=9698
Blev visst en J-20 målvakt från MoDo! 

http://www.modohockey.se/nyheter.cfm?nyhet=5645&rows=5
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=15830
Står även i SMP, att Evertsson tecknade kontrakt, transfer 23.00 den 31 Januari.
http://www.luleahockey.se/ungdom/J20-El ... do-Hockey/
Hoppas han kan bli ett "Spöke" för Lakers också?
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=15830
Står även i SMP, att Evertsson tecknade kontrakt, transfer 23.00 den 31 Januari.
http://www.luleahockey.se/ungdom/J20-El ... do-Hockey/
Hoppas han kan bli ett "Spöke" för Lakers också?

Last edited by Ericsson on 4 February 2011, 08:07, edited 1 time in total.
Bild på Anton Forsberg.

Det har varit klart ett par dagar och uppe på forumet innan, men men 

y.
Ja, detta la jag upp på forumet dagen efter deadline. Nu får ni börja läsa trådarna mina vänner
Old news!!

Aja..
Sjuka är att inte SMP har haft koll på det som sig bör står i dagens tidning.
Sjuka är att inte SMP har haft koll på det som sig bör står i dagens tidning.
vem bryr sig om smp el AB el de andra tidningarna det är här på forumet man får info om man vill ha nått vettigt
Så det skulle kunna bli Anton som står på måndag mot Mora
Beroende på om Krizan har tillfrisknat och känner i spelform eller inte, så antar jag väl det?
Några som sett Anton finnas med på träningarna?
Några som sett Anton finnas med på träningarna?
Karol var och kollade på j 18 idag så antar han är frisk.
Hur blev det med Anton Forsberg egentligen?
Han var förövrigt med och vann DM finalen mellan sitt forna lag Härnösand AIF med MoDo igår!
Han var förövrigt med och vann DM finalen mellan sitt forna lag Härnösand AIF med MoDo igår!