men allvarligt.. det går inte köpa ALLT som har en "till salu" skylt om halsen.
Blir enormt intressant att dels se hur TAIF placerar sej tabellmässigt vid säsongens slut, dels följa efterspelet. Dvs se hur bokslutet blir, hur sponsorerna och årsmötet kommer reagera på det ohyggligt vårdslösa sätt som styrelse och sportklubb behandlat föreningen innevarande säsong...
spännande!
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Har hört att om TAIF intre klarar sig kvar i år så är man nära konkurs. Skriver inte för att jävlas eller snacka skit, utan fullt seriöst. Man har en 3-5 årsplan på att bli ett topplag i Hockeyallsvenskan. Åker man ur är det inte omöjligt att man begärs i konkurs. Jag tror dock inte att TAIF åker ur eftersom man är mycket bättre än div-1 lagen
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Nää, TAIF åker inte ur. Tror inte ens dom hamnar i neg kval. Laget i sig är för bra för att över huvudtaget riskera att åka ur! Sen måste jag säga att jag har inte mycket över för TAIF och Tingsryd, däremot kan jag aldrig önska en förening i KK, även om den heter TAIF. Jag vet att många TAIF:are skulle starta karnevallståg om det hände Lakers, men jag kan inte hoppas på sånt. Tycker bara sånt är tragiskt, framförallt för alla ungar, när människor äventyrar en förenings existens för att man suktar efter framgångar. Dom får gärna trilla ända ner till gärsgårdsserien, men inte KK.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
- Hockeymässigt har det gått helt okej i Tingsryd. Men det har inte fungerat lika bra vid sidan om. Det finns inte direkt mycket att göra i Tingsryd vilket är tråkigt. Dessutom ska de som jag umgås mest med på fritiden flytta från orten efter den här säsongen.
Ny finsk back på G till hålan enligt "stubbens" twitter.
"Undersöker substansen i ett rykte som säger att en SM-Liigaback snart ansluter till Tingsryd." Ska kanske förresten göra en Expressen och avslöja att han är klar redan nu. I nödfall kan jag ju avslöja att han inte är klar i morgon. http://twitter.com/enestubbe
jisses... nu börjar de bli ont om pengar.. undrar vet det är dom har ögonen på nu... Foppa kanske ?? ... eller nej förlåt han har ju fan inte finnsk..men han har verkligen Åldern inne......
Fredrik R wrote:Ny finsk back på G till hålan enligt "stubbens" twitter.
"Undersöker substansen i ett rykte som säger att en SM-Liigaback snart ansluter till Tingsryd." Ska kanske förresten göra en Expressen och avslöja att han är klar redan nu. I nödfall kan jag ju avslöja att han inte är klar i morgon. http://twitter.com/enestubbe
Enligt ngn kallad Sulan har kommenterat på Mrmadhawks blogg att Leffe Strömberg skulle vara klar för TAIF?
Hur troligt låter det med tanke på att man redan under säsongen bytt tränare? Plus trolighetsvärdet också på just Leffe Strömberg skulle arbeta i TAIF?
vad ska det här sluta och var det inte förresten? Taifarna som tjatade om att vi var ett köpelag hm undrar om nu Taif har något eget verkligen som kommer bakifrån .alla dessa finnar och att försöka köpa sockersupaconny för 350000 med dessutom hahahahha djävla pajjaslag, ne för faan UT med dem från AS och upp med KHK. SOPA IDIOT BONNJÄVEL TENGRY