Vadå, Peter Lake har ju helt rätt i vad han säger . På detta forum skall man tydligen hacka på denne varje gång det skrivs någonting från PL. Löjligt.
Idag har VLH ca 7.5 mkr i budget. Varför skulle inte 9 mkr nästa säsong vara omöjligt??? Herregud, får man inte gissa, det är därför man har ett forum - spekulationer med mera.. nä fy, ingen får heller gissa vilken spelare som skall ansluta under silly season? Här ska man tydligen ha all fakta, ordnat på excelle diagram och grejer.
Självklart blir den nya hallen mkt dyrare i drift, inget snack om saken. Men en budget på omkring 9 mkr nästa säsong är nog inte otänkbart. Sedan kanske Växjö väljer att öka budgeten gradvis från säsong till säsong också, man kanske inte skall ha den högsta budgeten som är möjlig bara för sakens skull
Rent drifkostnadmässigt är den nya arena MED träningshall och biytor mycket billigare i drift än nuvarande hall...
Kommer inte ihåg dom exakta siffrorna men det var stor skillnad...
Widio, nu var det ju inte en ökning från 7.5 till 9 som peter laker (efter sina väl genomtänkta beräkningar som inte inkluderar kostander) trodde att lakers skulle ha, utan från 7 till 12 mille
Men som sagt..Peter Lake förlänger livet på oss alla här inne
Rent drifkostnadmässigt är den nya arena MED träningshall och biytor mycket billigare i drift än nuvarande hall...
Kommer inte ihåg dom exakta siffrorna men det var stor skillnad...
Det låter helt ologiskt för mig. Men du har säkert rätt då du kanske är insatt i snacket
Det är så här widiot! Den nuvarande hallen har bl.a. ett så gammalt och energikrävande aggregat att driftkostnaden blir så mycket högre än nya hallar har! Därför finns det planer på att riva gamla hallen så småningom och bygga upp en ny träningshall likt den nya idag för att få ner driftkostnaderna!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
PutteA wrote:Det är så här widiot! Den nuvarande hallen har bl.a. ett så gammalt och energikrävande aggregat att driftkostnaden blir så mycket högre än nya hallar har! Därför finns det planer på att riva gamla hallen så småningom och bygga upp en ny träningshall likt den nya idag för att få ner driftkostnaderna!
Men den nya hallen kommer vara mycket mer tekniskt utrustad och mer el kommer nog att gå åt om man bortser från den där aggregatorn. Alla dessa LED-skärmar och ljusslingor, tv-apparater med mera som behöver lagas osv..
Hoppas inte Lakers höjer priset då om det nu ändå är billigare att driva Vida Arena. Eller jo, en 10a per biljet kan dom höja tycker jag ändå, det kommer inte direkt skrämma iväg några åskådare
Widiot: Planerna för biljettpriserna är att de INTE ska höjas, dock kommer det att finnas dyrare platser i arenan.
Vad gäller spelarbudgeten så kan jag klargöra att föreningen räknar med att gå från dagens 7,7 - 7,8 till 11 - 12 miljoner i och med nya arenan. Oklart om det gäller från år 1 dock. Info enligt Evertsson själv.
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
Power Play wrote:Widiot: Planerna för biljettpriserna är att de INTE ska höjas, dock kommer det att finnas dyrare platser i arenan.
Vad gäller spelarbudgeten så kan jag klargöra att föreningen räknar med att gå från dagens 7,7 - 7,8 till 11 - 12 miljoner i och med nya arenan. Oklart om det gäller från år 1 dock. Info enligt Evertsson själv.
haha STORT TACK
Den som skrattar bäst skrattar sist!!
Nu vill jag ha en officiell förlåtelse av bla Niles the Asshole, Serra the Greek osv osv
PL, det enda roliga i kråksången var ju att du gissar dig fram genom livet och hävdar att du vet nåt..därav kommentarerna. Om du svamlar rätt 1 gång och yrar fel 99 förstår du säkert själv att det blir kul till slut. Det är ju bara att göra en kavalkad med dina inlägg så förstår man ju att det inte är många hästar i stallet.
Tillbaka till arenanamnet.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Det låter osannolikt att Lakers skulle gå från 7 mille till 12 mille 1a året.
Att du ditt stolpskott Peter "enligt dina beräkingar" skulle ha räknat ut det när du inte har en anning om vilka kostnader man har är ju ännu mer osannoligt....
Med beräkningar missuppfattar nog en del här som han suttit och kalkylerat på det i 24h eller något. Med "Enligt mina beräkningar" menade han nog, "vad jag tror" - men många här inne har tydligen svårt att tänka efter lite
I alla fall drar jag med ett streck här
Last edited by widiot on 26 September 2010, 19:51, edited 1 time in total.
serra wrote:Det låter osannolikt att Lakers skulle gå från 7 mille till 12 mille 1a året.
Att du ditt stolpskott Peter "enligt dina beräkingar" skulle ha räknat ut det när du inte har en anning om vilka kostnader man har är ju ännu mer osannoligt....
Back till tråden
Jag tycker att det är synd att det finns så mycket hat bland så kallade Växjö supportrarna
Man behöver inte vara ett geni för att inse att en spelarbudget ökar med en ny arena(oftast). Och ska det vara en "rejäl ökning" i spelarbudgeten, som du så uttrycker det, så ska det det vara just i de första åren med nya arenan då intresset för den är som störst då.
Nu finns det inte mycket att diskutera om budgeten då självaste Evertsson har talat.
Då lämnar även jag diskussionen, vill du be om ursäkt så är det bara att PMa mig!
Som Power Play skrev, så är det säkert en målsättning att höja spelarbudgetten till ca 12 milj, men om det är från år 1 är är ju frågan. Det är nog inte uttalat riktigt hur detta ligger till. Själv tror jag att vi får se en höjning till ca 10 milj första året, och kanske är vi där runt 12 mille år 2 eller 3. Kan tänka mig att man är försiktig i början för att få lite bättre grepp om verkligenheten och hur ekonomin kommer att se ut. År 1 ger ju säkert en klar indikation. Det som är positivt är att det verkar som vi sakta glider in i en ny högkonjuktur. Sånt gör ju säkert saker och ting lite enklare!!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
Ja, alltså det är ju många faktorer som spelar in. Men en ökad budget är i alla fall att vänta. Men man kanske inte använder sig av den högsta budgeten som är möjlig. Det kan t.ex bero på hur transfermarknaden ser ut osv. Det är inte lönt att då kanske kontraktera en okänd kanadick bara för satsningens skull. Det gäller att disponera pengarna väl, och där har ändå VLH mitt och mångas förtroende.
Nu när vi ändå talar som spelarbudget, hur kommer det sig att Djurgården har "bara" 35 miljoner? TV avtalet, ger vad? 26 miljoner? Borde inte Växjö ligga automatiskt där uppe med samma budget om man tar sig upp, eller missar jag något?
Värt att notera att Josh Macnevin, tillsammans med Tärnström, har den högsta lönen i laget!
Först och främst måste man ta alla uppgifter som finns i kvällspressen med en nypa salt. Särskilt om det rör hockey. Problemet med att jämföra lönebudgetar är att klubbarna bevakar uppgifterna hårdare än Federal Reserve bevakar Fort Knox. Ibland händer det att en klubb faktiskt lämnar ut en uppgift, men då vet man aldrig vad siffran innehåller. Spelarlöner för a-truppen? Inklusive kostnader för tränare och sportchef? Materialkostnader? Resor? Domarkostnader? Är signingbonusar inräknade? Pensionsavsättningar? Osv osv.
Så länge en majoritet av klubbarna inte vill ha en öppen resovisning kommer varken förbundet eller HA-föreningen kräva en sådan.
Observera att jag INTE säger att det pågår olagligheter. Redovsiningarna till Skatteverket och licensnämnden är säkert korrekta.