PREMIÄREN MOT TINGSRYD !!
Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Re: Kolla in det här!
Skorpan skrev:Jag hittade ett klipp på youtube som jag tänkte dela med mig utav till er.
Tycker det passar bra såhär tätt inpå "Dagen D" som man nästan vågar kalla det nu med tanke på alla skriverier och diverse pajkastning mellan supportrar från båda lag.
På klippet visas ett tal inför en viktig match i USA, amerikansk fotboll som spelas, och coachen manar på sitt lag - minst sagt. Jag hoppas att Janne säger några väl valda ord före matchen imorgon, kanske inte med samma inlevelse och ordval tyvärr men ändå.. Mer behöver jag inte säga utan låter klippet tala för sig!
http://www.youtube.com/watch?v=yX39J_YyKbs
Mäktigt, eller hur? Hoppas ni blev lite extra taggade inför morgondagen, det blev iallafall jag!
KOM IGEN LAKERS!
efter c:a 1:52 satt jag själv och sa "I AM A CHAMPION!"
Bland de bästa talen jag nånsin sett/hört, men den högst rankade kommentaren va nästan bättre än så:
"I watch this before jacking off"
Thats Mr. Ratscore to you..!
- PutteA
- Styrelsen Lakers Lakejer
- Kontakt:
Även om vi inte har fått fram så jättemycket eget, om man nu ska räkna egna från barnsben. Dahlbeck, Augustin!! Men vi har tagit hand om många unga spelare och skolat dom på ett sätt så dom fortsättningsvis har lyckats out there!! Rosén, Purre, Lindhagen, C Persson, Hedman + dom som fortfarande är kvar och växer som spelare, Josefsson, Näslund, Nils Andersson, Joakim Larsson, Gurra etc. Med tre nya isytor inom ett år så har vi alla de förutsättningar som behövs för att börja fostra även egna spelare på ett tidigt stadium.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
är, me det som är, så är det
ratscore skrev:aah, fan, du kom på mig... FYFAAN VA PINSAMT....
Mitt inlägg är lika idiotiskt och löjligt som inlägget innan mitt - därav ironin.
Men det är klart, det är bara vi lakejer som skriver dumma kommentarer, inga taifare!
Så idiotiskt vet jag inte om Niles inlägg var.
Tingsryds AIF
since 1923
since 1923
-
- c/o LL´s Forum
- Sköna_Gröna
- Forumamatör
PutteA skrev:Även om vi inte har fått fram så jättemycket eget, om man nu ska räkna egna från barnsben. Dahlbeck, Augustin!! Men vi har tagit hand om många unga spelare och skolat dom på ett sätt så dom fortsättningsvis har lyckats out there!! Rosén, Purre, Lindhagen, C Persson, Hedman + dom som fortfarande är kvar och växer som spelare, Josefsson, Näslund, Nils Andersson, Joakim Larsson, Gurra etc. Med tre nya isytor inom ett år så har vi alla de förutsättningar som behövs för att börja fostra även egna spelare på ett tidigt stadium.
Okej! Det är därför Öman och co vill lägga ner både hockeygym. och J18-laget. Det kostar helt enkelt för mycket pengar. Om du inte tror mig..
Fråga någon med lite insyn!
Stolthet, hjärta, tradition
-
- Styrelsen Lakers Lakejer
-
- c/o LL´s Forum
''Det är hockeyderbyt som får Leksand mot Mora att framstå som rena frikyrkomötet.
Och som förvandlar AIK–Djurgården till en vänskapsmatch.
Den allsvenska premiären mellan Växjö och Tingsryd är inte hockey.
Det är krig.
– Jag vill helst inte nämna ordet hat, men det finns inget annat ord, säger Växjös tränare Janne Karlsson.
''
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 7772161.ab
Och som förvandlar AIK–Djurgården till en vänskapsmatch.
Den allsvenska premiären mellan Växjö och Tingsryd är inte hockey.
Det är krig.
– Jag vill helst inte nämna ordet hat, men det finns inget annat ord, säger Växjös tränare Janne Karlsson.
''
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 7772161.ab
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Visst finns det många permanentboende eller fritidsboende tyskar i länet och kanske inte minst i tingsrydstrakten, men att ni kallar dom för Bonn-jävlar tycker jag är att gå över gränsen ! Dessutom tror jag inte att det är många som är från Bonn ursprunligen. Var är alla moderatorer nu? Men det är väl så, ju fler kockar..........
Och livet går vidare på Uda Dan Dara. Vem vinner och vem försvinner? Svaret ges i nästa avsnitt.
Jag tror att Taif kommer att gå väldigt hårt åt vår transatlantiska kedja och försöka plocka bort någon där på ett eller annat sätt...
Deras Förstafemma håller hög Allsvensk klass och är grymma i powerplay där Davidsson visar hysterisk form enligt inbitna Taifare finnarna kan bättre men tänder nog till nu när det är allvar.
Stå upp Lakers ikväll men håll er på banan då det kan vara nyckeln till hela matchen. Får vi bara spela 5 mot 5 sett över lag så ska vi vinna denna matchen...
Känns som om Mackan kommer att slänga handskarna och plocka bort den som gör något oschysst mot våra transatlanter, avstängning som ev följer gör ju liksom ingenting iom operationen... (Troja borträknat)
Deras Förstafemma håller hög Allsvensk klass och är grymma i powerplay där Davidsson visar hysterisk form enligt inbitna Taifare finnarna kan bättre men tänder nog till nu när det är allvar.
Stå upp Lakers ikväll men håll er på banan då det kan vara nyckeln till hela matchen. Får vi bara spela 5 mot 5 sett över lag så ska vi vinna denna matchen...
Känns som om Mackan kommer att slänga handskarna och plocka bort den som gör något oschysst mot våra transatlanter, avstängning som ev följer gör ju liksom ingenting iom operationen... (Troja borträknat)
VENI VIDI VICI
Once a Laker always a Laker...
Once a Laker always a Laker...
Re: lol
LasseMaja skrev:hagawaga skrev:LasseMaja skrev:Kul att du redan hittar på en ursäkt vid en eventuell förlust.
Lakers är stora favoriter imorrn. Har ingen aning om vart TAIF står i förhållande till dom allsvenska lagen. Träningsmatcherna skvallrar dock om att man har en bit kvar innan man är där, tar säkert en 10-15 matcher innan alla spelare hittat tempot.
Tipset för imorrn får bli 5-2 till Lakers, kanske kanske kan TAIF knipa en pinne.
Hahaha, snacka om att hitta på ursäkter!
Bara att hålla med Serra om Tajfs favoritskap!
När man har köpt ihop ett av de förhållandevis dyraste lagen i allsvenska historien så måste ju allt annat än Tajf-vinst ses som ett komplett fiasko!
Men det är ju som sagt inte alltid de stora köpelagen lyckas /se på Leksand och Malmö) så låt oss hoppas att långsiktighet och lagkänsla vinner över plånbok och dyra lyxlirare!
.
Gör du dig dum eller är du det på riktigt?
Skulle TAIFs lag vara ett av dom dyraste i allsvenskans historia?! Och OM man skulle vara det, so what?
Kan du läsa eller är du analfabet på riktigt?
Jag skrev: "..de förhållandevis dyraste..."
Vilket INTE betyder att jag sa att er spelarbudget överskrider exempelvis Leksands.
MEN att ni i år har köpt så att ni tappat andan är väl ingen hemlighet?
Om du hävdar att årets spelarköp håller en "normal" värvningsfrekvens för er i Tajf så är det väl så...?
Men då förstår jag inte varför ni tidigare år har spänt hängslena så hårt med er hemvävda tradition???
Sen är det ju spännande att ni hatat oss i 10 år och inget hellre önskar än att slå oss och nu gått man ur huse för att köpa ihop ett lag för detta, och sen när det drar ihop sig så tror ni på förlust med 5-2????????? Eller hur!