I en dröm värld så vore det skitsnyggt med bara lakers märket på tröjan..
Men dollars behövs och därför tycker jag det bara är bra med lite extra märken=mer dollars
Mindre reklam skulle helt klart göra tröjan snyggare, gäller för övrigt flera av dom andra tröjorna också. Trojas är ju renare, om det sen beror på dåligt intresse eller en ambition att tröjan skall ha lite reklam låter jag vara osagt. Deras omsättning är inte direkt störst i alla fall kan man konstatera. Sen håller jag med att man inte behöver upprepa samma namn på bägge halvorna av tröjan. Smälta in reklam är både visuellt svårt, och företagsprofilering utan att ens ha rätt färger i loggan rimmar väldigt illa (tänker på IFK Göteborg). Skulle jag aldrig godkänt om jag varit ansvarig på ICA.
Inte mig emot om man hittar andra reklamytor än på tröjor, men då måste motsvarande pengar komma in via annan reklam. Tror det blir svårt. Det är ju defakto det bästa sättet att synas för företagen.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Trojas tröja är otroligt snygg!
Det har aldrig varit mkt reklam på Trojas tröjor under åren. Det är ett medvetet val från deras sida..
Inför året var det till och med tal om att ha helt reklamfria tröjor.
Stämmer som du skriver, Trojas tröjor är snygga som fan! Ser ut som tröjorna i NHL lite grann (jämför med Phoenix Cayotes ).
Men å andra sidan, jag tycker samtidigt att man bör h*ra ut sig så mkt som möjligt, det ger mer Ka-Ching $ och det är inte helt fel. Visst, det kanske ser lite fult ut men samtidigt är det det absolut enklaste sättet att tjäna pengar på
Personligen har jag svårt att betala pengar för en tröja som det står ADIDAS på med stora bokstäver. Hade Adidas däremot betalat mig för det, så absolut!!
Ja vi vet ju hur bra det gick för Hammarby när dom körde utan reklam på sina tröjor.
Inte den enda anledningen ofc till deras fall men det inbringar ju en del cash och det spelar väldigt stor roll i dagens hockey.
Räven wrote:Skulle man önska en tröja som är snyggast, så är den givetvis reklamfri. Tröjan med alla fyrkanterna på, som Janne hade på sig är inte snygg.
Det är väl lätt att fixa genom att bara runda av kanterna lite.
Räven wrote:Skulle man önska en tröja som är snyggast, så är den givetvis reklamfri. Tröjan med alla fyrkanterna på, som Janne hade på sig är inte snygg.
Det är väl lätt att fixa genom att bara runda av kanterna lite.
hadde ju säker blivit mycket bättre med runda ringar i stället
Lite mer kreativitet i hur man placerar reklamen hade ju inte skadat. Rundade kanter är faktiskt inte helt tokigt, liksom att försöka smälta in reklamen bättre (blåa texter gör sig ju exempelvis rätt bra mot röd tröja, och behöver inte nödvändigtvis en vit bakgrund).
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland
Räven wrote:Jovisst är det vekligheten, men en riktigt stor sponsor räcker, resten kan ha sarg och arenareklam.
Men idag finns kanske inte en "stor" sponsor som är beredd att ha betala framsidan bara för sig själv..... Men skulle bli mkt förvånad om tröjan ser ut så här efter nya arenan. Då Växjö lär erbjuda framsidan som reklamskylt till Arena-namnet ägaren
Nej Stoffe, jag inser också att det inte är så lätt att få en sponsor som betalar för hela reklamintäktssidan på tröjorna samt byxorna. Men det är jäkligt snyggt som IFK har, det matchar allt till fullo.
Tröjorna är det som ger i särklass mest pengar, och det är ett högst medvetet val och beslut av föreningen att öka reklamytan på tröjorna i år. Vi är inte där än, där föreningen kan diktera villkor för sponsorerna. Precis som de flesta av oss så gillar föreningen också rena tröjor, men rent ekonomiskt finns inte det valet idag. Som någon skrev, det stavas $!
Reklamtyngda tröjor är mycket fult, medan dollars är oerhört vackert!
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
Frågan handlar ju inte om det ska vara reklam på tröjorna utan hur upplägget görs.
Ska det få vara 20 små företag som pyntar 30000 kr styck eler ska man göra det lite mer exklusivt och kanske höja priset 60000 och få 10 sponsorer som tycker det är värt för att hamna på tröjan.
Siffrorna här är bara spekulativa men ni fattar, det ska vara lite dyrare/bättre att hamna på tröjan. (Vet att det inte finns någon storsponsor som kan köpa hela tröjan, så det snacket tar vi inte här)
Tröjan är ju snygg i sig, men reklamen är lite för mycket. Men..vi har seriens utan tvekan snyggaste klubbmärke och den klart snyggaste röda färgen, klubbmärket det enda tror jag som är broderat. Det är såna saker som verkligen är viktigt
Last edited by Niles on 8 September 2010, 19:38, edited 1 time in total.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.