Fick reda på idag att det var inte 3 företag som gått in och sponsrat det sista spelarköpet utan det är taget från Lakers kassa.Sponsorintäkterna har nämnligen ökat så pass bra till denna säsong både från de gamla och nytillkomna sponsorer så att det fanns utrymme till detta köp.
Heder till de personer som jobbar med sponsorena
Det här alla tvivlare har med den nya arenan som sakta tar form på baksidan att göra. Är det nån som fortfarande inte tror att vi kommer att höja vårt publiksnitt!!!!??
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
Jag tror mer på Puttes tankegång,eftersom de som köper årskort i år får vissa fördelar när platserna i nya arenan ska fördelas är det många som vill vara med redan nu.
Kul att det är lite drag både här och där. Klart intresset ökar när arenorna sakta växer fram, det öppnar sig ju en ny värld för klubben och dess besökare. Alla vill väl vara med att skapa ett nytt kapitel i Växjös idrottshistoria.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Som många har sagt, så har det nya arenabygget mycket större betydelse för framtiden än vad många tror. Här skapas otroliga möjligheter för företag i sin representation.
Något som jag tror och hoppas ska vara skillnaden att lyckas i hockey i länet och bli den vekliga nummer ett. Det går inte att leva på gamla meriter och traditioner om man vill utvecklas i framtiden.
Självklart ska alla platser vara bra och bättre än vad de är nu, men samtidigt så skiljer de sig något också. Även du måste väl fatta att det är skillnad på att sitta i ett hörn och sitta mitt på långsidan!?
Givetvis är förturen i nya arenan ett dragplåster men jag håller med PeterLake (för en gångs skull) att motståndet i år bidrar säkerligen till mer årskort då det blir mer roliga lag att mötas med i år .
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Tänk också på att det kommer att kosta mer när man sitter i mitten. Smakar det så kostar det etc etc
Tror att den nya Arenan är mycket viktig för hockeyn och att vi kommer att se en rejäl ökning på biljettintäkter/årskort nästa säsong men jag köper inte att folk går och köper årskort denna säsong pga nya arenan.
Som det ser ut idag är det i en hörna in mot mitten på kortsidan där ismaskinen rullar ut och in och det är väl uppe i 1500 ståplatser ungefär.
Men det är inte färdigt än, det kan lika gärna bli hela kortsidan och ena rundeln , som jag har förstått det på Arenamötet styrelsen varit med på så är det öppet fram tills stolarna beställs, stolar går ju alltid sätta dit i efterhand men det kommer inte plockas bort några för en utökning av ståplats .
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Nja...om det bara skulle vara den orsaken så vore det världens enklaste sak att ändra så att hemmalaget spelade 2 perioder mot den sidan där klacken står
Njae, inte dela klacken. Hela VS i nya arenan är ju lite förskjutet åt norr. Det som händer med infarten för ismaskinen är egentligen bara att läktaren klipps av lite ned till. Men den delar inte klacken.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det