PREMIÄREN MOT TINGSRYD !!

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Locked
hagawaga
Forumamatör

mmm

Post by hagawaga »

Tuface wrote:
Samtidigt så vägrar ni att släppa mer än 150 biljetter till Lakerssupportrar när ni spelar hemma?
Det är ju tillåtet även för Er att köpa biljetter på nätet, eller måste du ha öronmärkta biljetter för att kunna köpa ?
Tja, med tanke på er lipande sportchef och bittra tränare så kan man ju bara spekulera i hur många biljetter som finns till försäljning för icke-tajfare?

Nu är det ju iofs bara hörsägen men de indikationer jag fått från tajfare är att det endast är de 150 biljetter som Lakejerna har rätt till som kommer att finnas till försäljning och att man till varje pris kommer att se till att inga andra kommer in (om hallen så ska stå tom)!

Hur det blir med den saken återstår väl att se men jag skulle av flera uppenbara skäl hur som helst aldrig komma på tanken att köpa biljett till er klacksektion!
LasseMaja
Forumdemon

Post by LasseMaja »

Du är ju för rolig!!! :lol:

Tror du verkligen att du behöver uppge vilket lag du håller på när du ska köpa biljett?? Och OM dom nu mot förmodan skulle få frågan så ljug vettja!!!!

Är ganska säker på att dom flesta Lakersfans som vill ha biljett i Dackehallen också kommer kunna få det, det gäller bara att kunna använda en telefon eller dator. :lol:
Tingsryds AIF
since 1923
LasseMaja
Forumdemon

Re: ...

Post by LasseMaja »

hagawaga wrote:
LasseMaja wrote:Putte, ni ska väl vara glada för att någon ville besöka er ishall under den ganska så gråa turneringen.

En sak till, när TAIF kvalade i våras mot ESK så hade jag fyra nötter från Växjö framför mig. Dessa gjorde ingen hemlighet över vilket lag dom höll på under matchen utan jublade högt när ESK gjorde mål. Dessutom pratade dom högt om hur sopiga TAIF var och att man aldrig skulle gå upp i AS och hur jävla dumma folk från T-ryd är. Dessa personer fick trots detta vara ifred och INGEN brydde sig, till deras stora förtret skulle jag tro. :D
Idioter finns överallt men jag tvivlar starkt på att de stod i Tajf-klacken, och hade de gjort det så hade det inte slutat bra!

Efter att (förvisso bara ett par gånger) sett er klack skrika ut sitt hat är jag helt övertygad om att ni aldrig skulle acceptera växjösupportrar mitt i klacken!

Det ni säger är alltså att det finns tajfare som tänker klä sig i rött/neutralt och ställa sig på VS och skrika "Vi hatar Lakers"?

Bara att komma på tanken är ju så jävla korkat att det knappt förtjänar att kommenteras!

Samtidigt så vägrar ni att släppa mer än 150 biljetter till Lakerssupportrar när ni spelar hemma?

Ni bekräftar ju verkligen alla fördomar om er själva...
Sa jag att dom stod i klacken?? Tycker det är lika illa vart man än står i hallen att som neutral supporter stå och håna hemmalaget och idiotförklara dess fans!!!

Du slänger in ett citat, vem är det som sagt/skrivit det?? :? Jag har inte sett någon som säger sig vilja stå på er sektion och skrika att han/hon hatar Lakers. 8O

Du vill ha en biljett hemskickad till dig eller?
Tingsryds AIF
since 1923
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

Faktum kvarstår.
Inga taifare kommer att släppas in på västra stå. Även om man har biljett
Snart nära dig...en ny hall
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Post by Lakershjärta71 »

serra wrote:Faktum kvarstår.
Inga taifare kommer att släppas in på västra stå. Även om man har biljett
Näpp! Inte heller om ens partner är Tingsrydbo får han/hon inte släppas in på västara stå. Så sas det väl? :wink:
vlh90
Forumamatör

Post by vlh90 »

Niles wrote:Det är en gammal länk.

Här är en aktuell https://event.webbiljett.se/vaxjolakers ... rting.aspx

Slutsålt alltså. Men är du hemmasupporter kan du köpa via Lakers Lakejer. Eller så kan du köpa årskort, bästa sättet alla kategorier.
Jag har redan biljett så för min del är det lugnt :)
Bara för någon timme sen så visades matchen som gul och det gick att boka på sektion 2,3 och 4. Jag provade och det gick köpa utan problem. Nu verkar det dock nere igen:p
ratscore
Forumproffs

Post by ratscore »

Jag kanske avviker från mängden nu, men jag hade inte stört mig på om en TAIF;are stod ijämte mig under matchen så länge allt är vänligt och bråk-fritt :) Dock hoppas jag på ett Röd/Gul/Blått VS!! 8)

Men för att komma bort från denna onda cirkel av pajkastning; Är det ingen som vill tala om matchen i sig istället för vilka supporters som ska göra vad? Hur tror ni att matchen slutar, har TAIF ett övertag med sina nya gubbar (bokstavligen talat :D) eller kommer det "förmodade topplaget" Lakers trycka tillbaka dem?

Jag tycker att Lakers börjar se lite smått svagare ut än vad jag trodde att det skulle bli, men jag har fortfarande stort förtroende för laget...

TAIF kommer ju att få lite medvind efter valet. Det sägs ju att vilket parti än vinner så kommer pensionärer få det bättre ;)
Thats Mr. Ratscore to you..!
ata
Forumamatör

Post by ata »

ratscore wrote: TAIF kommer ju att få lite medvind efter valet. Det sägs ju att vilket parti än vinner så kommer pensionärer få det bättre ;)
Average Age: 24.91 years vs Average Age: 25.07 years

Ni vinner nog mer på bönner-debatten, den är nog (hur otroligt det än låter) mer trovärdig.
ratscore
Forumproffs

Post by ratscore »

Okey, no jokes allowed then... :roll:
Thats Mr. Ratscore to you..!
hagawaga
Forumamatör

Post by hagawaga »

LasseMaja wrote:
hagawaga wrote:
LasseMaja wrote:Putte, ni ska väl vara glada för att någon ville besöka er ishall under den ganska så gråa turneringen.

En sak till, när TAIF kvalade i våras mot ESK så hade jag fyra nötter från Växjö framför mig. Dessa gjorde ingen hemlighet över vilket lag dom höll på under matchen utan jublade högt när ESK gjorde mål. Dessutom pratade dom högt om hur sopiga TAIF var och att man aldrig skulle gå upp i AS och hur jävla dumma folk från T-ryd är. Dessa personer fick trots detta vara ifred och INGEN brydde sig, till deras stora förtret skulle jag tro. :D
Idioter finns överallt men jag tvivlar starkt på att de stod i Tajf-klacken, och hade de gjort det så hade det inte slutat bra!

Efter att (förvisso bara ett par gånger) sett er klack skrika ut sitt hat är jag helt övertygad om att ni aldrig skulle acceptera växjösupportrar mitt i klacken!

Det ni säger är alltså att det finns tajfare som tänker klä sig i rött/neutralt och ställa sig på VS och skrika "Vi hatar Lakers"?

Bara att komma på tanken är ju så jävla korkat att det knappt förtjänar att kommenteras!

Ni bekräftar ju verkligen alla fördomar om er själva...
Sa jag att dom stod i klacken?? Tycker det är lika illa vart man än står i hallen att som neutral supporter stå och håna hemmalaget och idiotförklara dess fans!!!

Du slänger in ett citat, vem är det som sagt/skrivit det?? :? Jag har inte sett någon som säger sig vilja stå på er sektion och skrika att han/hon hatar Lakers. 8O

Du vill ha en biljett hemskickad till dig eller?

Jag höll ju med dig om att de var idioter men att de förmodligen inte (som ni tydligen gjort) köpt biljetter till bortastå! Då tror jag nämligen inte att de kunnat gå därifrån själva!

Eftersom det är er vanligaste ramsa att hata Lakers är det väl inte speciellt långsökt att anta att den dyker upp den 15:e eller vad tror du själv?

Vad det gäller biljetter sa jag ju att det var hörsägen men jag tvivlar på att ni kommer att släppa alla biljetter fria för växjöfolk, men som jag också sa så återstår ju detta att se!

Men du får gärna skicka en biljett - men helst inte till tajfs stå!
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

ata wrote:
ratscore wrote: TAIF kommer ju att få lite medvind efter valet. Det sägs ju att vilket parti än vinner så kommer pensionärer få det bättre ;)

Ni vinner nog mer på bönner-debatten, den är nog (hur otroligt det än låter) mer trovärdig.
Ånej, pensionärsdebatten fortsätter nog. Räknar du dom som kommer få spela blir skillnaden ännu mer markant. Det är väl inget att skämmas för att ni köpt ett lag, och att de flesta snart är pensionsmässiga. :lol:
Var glad istället så länge ni finns kvar.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Post by Svartvadet »

ata wrote:

Jo fast du kan ju inte lita på det snittet, i och med att ni har 40 spelare varav flertalet inte kommer att få spela och de som inte får spela är också yngre!
LasseMaja
Forumdemon

Post by LasseMaja »

Och på vilket sätt är snittåldern på lagen relevant??
Tingsryds AIF
since 1923
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Post by Svartvadet »

Jag anser inte att det är relevant alls, men frågan kom ju upp pga era +36 finnar, vilket jag skiter fullständigt i! Ville bara påpeka ett fel i hans argument!

Om Köperyd vill lägga pengar på spelare som inte har någon framtid är upp till dom! Jag står neutral i frågan
hagawaga
Forumamatör

...

Post by hagawaga »

LasseMaja wrote:Och på vilket sätt är snittåldern på lagen relevant??
Spegel - På vilket sätt är årtalet man startade en terränglöpningsförening relevant?
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

:clappy:
LasseMaja
Forumdemon

Post by LasseMaja »

hagawaga wrote:
LasseMaja wrote:Och på vilket sätt är snittåldern på lagen relevant??
Spegel - På vilket sätt är årtalet man startade en terränglöpningsförening relevant?
Ja för det är ju precis samma sak. :?
Tingsryds AIF
since 1923
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Post by Svartvadet »

LasseMaja: Det är ju precis lika relevant, eftersom att vi lever i nuet! Vem som har högst snittålder är ju precis lika löjligt
vlh90
Forumamatör

Post by vlh90 »

Har kunnat köpa biljetter hela morgonen på nätet. För 2h sen var både 2 och 3 gult och nu blev 2:an röd. Hoppas att det är vi som bokat :D
Hör samtidigt rykten om att biljetterna är slut, vad är det som gäller?

https://event.webbiljett.se/vaxjolakers ... rting.aspx

edit: först nu blev det rött igen.
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Post by Lakershjärta71 »

Någon som vet om biljetterna ÄR slut?

Någon som vet om det lagts undan biljetter som kommer att säljas i luckan samma matchdag?
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Ring kansliet vett ja, dom vet eller maila biljett.vs@lakerslakejer.com och beställ en, så får du veta!!! :wink: !!!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
:idea:
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Post by Lakershjärta71 »

Biljett har jag redan. Var bara nyfiken om någon kanske visste :wink:
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Då är det nog kansliet du ska kolla med. För jag tror alla här inne vet lika mycket som du!! Och kansliets personal har inte tid i dessa tider att surfa vårt forum!!!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
:idea:
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Post by Lakershjärta71 »

Och jag som trodde att du hade kollat upp det :wink:
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Post by Fredrik R »

I Tingsryd accepterar man inte ett beslut från ordningsmakten, utan man skyller på Lakers istället:
http://nittontjugotre.blogg.se/2010/sep ... ml#comment
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer

Post by Klonis »

Sektion 4 är väl inga problem att stå på om man har biljett till den sektionen den är ju till för alla men man kan inte köpa till sektion 2 och 3 där det finns biljeter kvar och sen tro att man skall få plats på sektion 4 då den är full
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
PeterLake
Forumproffs

Post by PeterLake »

vlh90 wrote:Har kunnat köpa biljetter hela morgonen på nätet. För 2h sen var både 2 och 3 gult och nu blev 2:an röd. Hoppas att det är vi som bokat :D
Hör samtidigt rykten om att biljetterna är slut, vad är det som gäller?

https://event.webbiljett.se/vaxjolakers ... rting.aspx

edit: först nu blev det rött igen.
Klart att t.ex sittplatser inte är slutsålda, utan de håller undan dem för eventuell årskort försäljning.
STOLT LAKEJ
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Men vänta lite..
Vad tror man som Taifare?

Att man ska erbjuda oss 150 biljetter och sedan själva få 500?
Tror man själv på det ens?
Helt rätt beslut.

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ
SOOOOOOOOOOOOOOOOOPA
IDIOT
BONDJÄÄVEL
TINGSRYYYYYYYYYYYYD!!!!!!!!!!!!!

:bash: :bash: :bash: :bash: :bash: :bash:
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Sköna_Gröna
Forumamatör

Post by Sköna_Gröna »

Vilken soppa detta utkristaliserats till. Låt mig förstå detta rätt.
Taif fick 250 biljetter till sektion 1, och dessa tog slut på nolltid. Sedan lägger Lakers ut biljetter för öppen försäljning och många grön-vita har köpt biljett till sektion 4 (NEUTRAL) Alltså ska vem som helst vare sig klubbsympati få stå där? Eller menar ni i Växjö Lakers att man absolut inte får stödja vare sig hemma- eller bortalag?

Det svaret som Loffe fick som 1923-bloggen gått ut med är patetiskt. Man ska alltså inte få bära sitt lags färger, för då blir biljetten man KÖPT på den öppna markanden inte godkänd.

Inte ens ni kan försvara detta! Riktig sandlåda från Lakers sida....
Stolthet, hjärta, tradition
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Post by Fredrik R »

Det är tydligen VÄLDIGT svårt i TAIF-land att acceptera ett beslut från polisen.
Sköna_Gröna
Forumamatör

Post by Sköna_Gröna »

Fredrik R wrote:Det är tydligen VÄLDIGT svårt att acceptera ett beslut från polisen.
Pinsamt skött av Lakers är vad det är.
Stolthet, hjärta, tradition
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Post by Fredrik R »

Men det är dock lik förbannat polisen som tagit beslutet.
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Sköna_Gröna, hur tycker du Lakers skulle ha skött det? Ge fan i att sälja biljetter eller ge fan i att informera vad polisen kommer att påtala. Sen är man ju omåttligt trög om man inte inser att det skulle kunna bli oroligt. Skulle inget spela nån roll kan dom ju lika gärna ställa hemmaklacken och era burkkastare på Västra sidan och ha neutrala på Östra. Tänk till lite.

I övrigt är detta en gäspig diskussion nu.
Last edited by Niles on 1 September 2010, 20:52, edited 1 time in total.
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Post by Svartvadet »

Sen är den Neutrala ståplatsen gjord för folk som inte vill stå mitt i någon klack, även om dom håller på ett utav lagen! När det inte är fullsatt brukar det vara barnfamiljer som står där!

Sen är det bara till att fylla i på det som Fredrik skrev; Är det högrisk-match så är det! Inget som Lakers kan göra något åt! MEN det är fortfarande Lakers som har ansvaret om det händer något och därför har man kallat in EXTRA POLIS genom ett avtal med POLISEN för att det ska vara lugnt på matchen, så NEJ Lakers har INTE SKÖTT DETTA DÅLIGT! Snarare exemplariskt!

Och sen ni Köperyd bor som fortsätter med tugget om att ni ska få stå vart ni vill, tror ni att Hammarby-fans hade fått stå på AIK:s Sida?

Antingen så saknar man en skruv om man inte fattar detta eller så är man bara väldigt modig!

Och för Köperydare som säger: "Klart man vågar stå jämte Sveriges snällaste klack" så kan jag tala om för er att det finns fortfarande en Ultras-grupp i Växjö som numera brukar stå på Sektion 4 efter lite tumult med LL och jag tror inte ens att jag behöver berätta om incidenten i Ljungby när det blev slagsmål 20 mot 20 tack vare för dåligt arbete utav POLISEN! Vilket slutade med att en ur "Ljungby Elit" (Har för mig att de kallade sig för detta i radion) fick i alla fall näsbenet brutet och ett par tänder utslagna!

Bara för att LL har en policy om att inte slåss och skrika "hat-ramsor" (Vilket jag anser är helt rätt! Det är idrott inte någon jävla pajkastning om HAT vi håller på med) så finns det alltid rötägg överallt även om man är kallad för "Snällaste Klacken" så jag tycker att ni på fullaste allvar ska tänka igenom ert beslut innan ni ställer er på VS i tron om att ni får heja på ert lag där!

En lite avhyvling som jag kände vore på sin plats!

Skriv inte mer idioti nu innan detta blir "Sandlådan nr2"
teddy
c/o LL´s Forum

Post by teddy »

1. 2. 3...
I always tell the truth, even when i lie
Locked