PREMIÄREN MOT TINGSRYD !!

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Locked
PeterLake
Forumproffs

Post by PeterLake »

Tuface wrote:
Svartvadet wrote:Ja eftersom att du inte får STÖTTA DITT LAG (applådera, skrika osv) på Hemmaståplats så vet jag inte hur du har tänkt?
Oj då.. Då ber jag så hemskt mycket om ursäkt, jag har helt missat den regeln som säger att motståndar supportrar bara får applådera på vissa delar av arenorna.
Som sagt, tur att det är i Växjö ni tänker göra sånt, i Stockholm t.ex hade ni garanterat åkt på stryk. (finns säkert fler ställen men jag tar det säkra här)

I vilket fall som helst så är det fel, ni gör bara hemmasupportrarna förbannade och sådant är otroligt korkat, man vet aldrig vem man stöter på. (alla är inte änglar...)
STOLT LAKEJ
KalleB
Forumdemon

Post by KalleB »

Tuface wrote:
Svartvadet wrote:Ja eftersom att du inte får STÖTTA DITT LAG (applådera, skrika osv) på Hemmaståplats så vet jag inte hur du har tänkt?
Oj då.. Då ber jag så hemskt mycket om ursäkt, jag har helt missat den regeln som säger att motståndar supportrar bara får applådera på vissa delar av arenorna.
Men du är ju för fan inte normalt funtad, det fattar du väl att tingsrydsupportrar inte kan stå i lakers klacken, hur snälla vi än må vara i växjö så finns det ju ändå en gräns...
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Post by Lakershjärta71 »

KalleB..
Kan du fixa några Fantom-bilder till oss på VS på hur Tengsrybor ser ut då? :wink:
Last edited by Lakershjärta71 on 28 August 2010, 23:39, edited 1 time in total.
Tuface
Forumamatör

Post by Tuface »

KalleB wrote:
Tuface wrote:
Men du är ju för fan inte normalt funtad, det fattar du väl att tingsrydsupportrar inte kan stå i lakers klacken, hur snälla vi än må vara i växjö så finns det ju ändå en gräns...
Jag vet inte hur du definierar "normal" men jag känner mig inte helt avvikande från den stora massan. Med det påhoppet avklarat så kan jag ju fortsätta.

Man skulle ju och kunna skylla hela detta debaclet på VLHC för någonstans läste jag att man höll platser på sekt4 till ett senare tillfälle och dom som ville köpa biljett i tis-ons hade ju då bara hemmastå att välja på.... Vet inte om detta är sant men i såna fall så är väl det förfarandet det mest korkade i detta fallet
Ingen är din vän , Ingen är din fiende , Alla är din lärare
LasseMaja
Forumdemon

Post by LasseMaja »

Gränsen går vid en grön/vit halsduk eller?? :? Undra vilka det är som hatar egentligen.
Tingsryds AIF
since 1923
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

En anledning till att jag tror att det blir total katastrof om en Taifare hamnar på VS är KO- cupen, som TAIF inte deltog i! Att gå och kolla på den cup som en äldre herre gjorde, med TAIF keps och en tröja med TAIF på, och tro i sin enfald att inga kommentarer kommer fällas, känns ju en aning konstig!! När denna person passerar VS så kommer det givetvis kommentarer, som jag kallt räknar med hade hänt i Dackehallen om jag gjort samma sak! Hur denna äldre herre och hans sällskap reagerar på detta kan ju en annan Lakej berätta!!!! ;) Man kan ju då tänka sig lite vad som kan uppstå om det finns en större skara Taifare på VS under premiären!!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
:idea:
friberg
c/o LL´s Forum

Post by friberg »

vet nån här om man kan få tag på 1 biljett till matchen, har inte kunnat fixa nån ännu.
Baloo
Forumdemon

Post by Baloo »

Jag kan som publikvärd också intyga det som inträffade under Karl-Oskar cup var en föraning om vad som kan hända. (Vet oxå precis hur det gick till)
Så när upprörda känslor mellan två personer skapar sådan turbolens är det ju ren jävla idioti att blanda bägge lagens supportrar på samma läktare, i bästa fall går det åt helvete annars blir det ren katastrof...

Självklart kommer det att bli glåpord från bägge håll och det finns ju alltid folk/fä som inte kan hålla sig i skinnet så för allas bästa är det bäst att hålla sig på varin kant....

För allas trevnad i hallen.

Sen ska det givetvis vara en ren klackmatch för stämningens skull, men på varsitt håll...

//Stefan
VENI VIDI VICI

Once a Laker always a Laker...
LasseMaja
Forumdemon

Post by LasseMaja »

PutteA, den äldre herren sa alltså ingenting utan fick höra skit bara pga sin klädsel?? :?
Tingsryds AIF
since 1923
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Han fick nog höra ungefär samma skit som jag hade fått höra i Dackehallen om jag gjort likadant! Skillnaden är att jag är en ganska kontrollerad person, så jag hade inte reagerat på samma sätt som denna herre! Dock är vi olika, därav finns alltid risken!
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

friberg wrote:vet nån här om man kan få tag på 1 biljett till matchen, har inte kunnat fixa nån ännu.
det finns möjlighet via LL om du missat hemsidans info: www.lakerslakejer.com
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Hoppas alla kommer i god tid till denna matchen. Vi ska visa hur det ska låta. Jag hoppas alla är stentända och att vi drar igång redan på uppvärmningen. Vi ska tända laget till tusen
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
teddy
c/o LL´s Forum

Post by teddy »

Det verkar inte som att tajfarna här inte förstår vad som skrivs. Ren och skär svenska med andra ord. Hur hade dom själva reagerat om ett ex antal lakejer med halsduk (eller utan) skulle ställa sig på bortastå under matchen. Det skulle säkert vara helt okej för tajfarna. Eller hur, NOT
I always tell the truth, even when i lie
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

Tänk att gå Tingsryds storgata upp iklädd en matchtröja från lakers. Det hade nog inte varit så populärt? :wink: Tänk då sedan att gå ett steg längre och ställa sig bland tigrarna :lol:

Vågar man gå på den här matchen? :)
Last edited by Lalin on 29 August 2010, 17:20, edited 1 time in total.
Blueshirts United
teddy
c/o LL´s Forum

Post by teddy »

Lalin wrote:
Inte om man är tengsryd fan
I always tell the truth, even when i lie
ata
Forumamatör

Post by ata »

teddy wrote:
Lalin wrote:
Inte om man är tengsryd fan
Haha Malmström, är du farlig nu för tiden?
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Post by Svartvadet »

Hahaha, ni tror väl ändå inte att dom kommer att ställa sig på VS? Det är bara snack ifrån deras sida! Det kommer att vara poliser och vakter överallt, om de ens rör ett finger när Köperyd gör mål på VS så åker dom ut med huvudet före ur Arenan! Högriskmatch som sagt, händer det något litet så är det utkastning på direkten!
LasseMaja
Forumdemon

Post by LasseMaja »

Putte, ni ska väl vara glada för att någon ville besöka er ishall under den ganska så gråa turneringen.

En sak till, när TAIF kvalade i våras mot ESK så hade jag fyra nötter från Växjö framför mig. Dessa gjorde ingen hemlighet över vilket lag dom höll på under matchen utan jublade högt när ESK gjorde mål. Dessutom pratade dom högt om hur sopiga TAIF var och att man aldrig skulle gå upp i AS och hur jävla dumma folk från T-ryd är. Dessa personer fick trots detta vara ifred och INGEN brydde sig, till deras stora förtret skulle jag tro. :D
Tingsryds AIF
since 1923
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Sorgligt LasseMajja, den typen av nötter som jag menar, dom finns överallt, bland Växjöanhängare och bland Taifare. Jag diskuterar inte detta mer, då det börjar bli tjatigt. Den som lever får se osv. Min förhoppning är att den 15 sep präglas av en fantatstisk hockeyfest i Lakerdome. Jag kommer stå på VS den kvällen, på samma plats som jag brukar, och jag kommer sjunga strupen i tusen bitar!! :clap:
eddan
Forumproffs

Post by eddan »

På taifs hemsida uppmanar dom att åka till lakers kansliet och.köpa biljeter:-( ***************

Vårda språket en aning tack / Anders83
support your local team

http://www.youtube.com/channel/UCfWuyo81RtX_OXmFvDuL3PQ
https://twitter.com/PsychoCircus__
http://psychocircustifo.se/
https://www.facebook.com/PsychoCircusTifo
Stoffe
Forumdemon

Post by Stoffe »

Någon som vet hur mkt biljetter som finns kvar? Ge resten till LL, så får man köpa via dom. Eller kräv att dom ska visa upp någon sovenir med Lakers 8)
Once a laker, always a laker!
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer

Post by Klonis »

Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Jag kan inte tänka mig att det kommer att tillåtas att bortasupporters med deras lagtröjor kommer att stå på VS, i så fall har polisen tittat för mycket i glaset.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Toyspeed
Forumamatör

Post by Toyspeed »

Räven wrote:Jag kan inte tänka mig att det kommer att tillåtas att bortasupporters med deras lagtröjor kommer att stå på VS, i så fall har polisen tittat för mycket i glaset.
Givetvis skulle inte polisen släppa in någon med vare sig matchtröja eller halsduk i grönvita färger på VS, Då skulle dom inte göra sitt jobb.
Men ni verkar inte förstå att de är inte där problemet ligger.
Endast kanske 1 av 100 som går på Tingsryds matcher bär halsduk eller matchtröja. De finns inte en chans för polisen eller matchvärdar att veta vem som passerar biljettluckan med en VS biljett.

Och dom som ställer sig där har givetvis köpt en biljett pga att de inte fanns andra att tillgå. Och se matchen på TV är liksom inte ett alternativ för dom flera taifare. De ska ses live.
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Post by Lakershjärta71 »

Halsduken kan ju vara taif:s, men personen som bär den kan ju likväl vara Lakersare, och tvärtom. Hur gör man då? :lol:
friberg
c/o LL´s Forum

Post by friberg »

tror inte nån lakersfan tar på sig en taif halsduk el liknande frivilligt
röd-vit
Forumproffs

Post by röd-vit »

Lakershjärta71 wrote:Halsduken kan ju vara taif:s, men personen som bär den kan ju likväl vara Lakersare, och tvärtom. Hur gör man då? :lol:
Ibland blir du bara för mkt :roll:
hagawaga
Forumamatör

...

Post by hagawaga »

LasseMaja wrote:Putte, ni ska väl vara glada för att någon ville besöka er ishall under den ganska så gråa turneringen.

En sak till, när TAIF kvalade i våras mot ESK så hade jag fyra nötter från Växjö framför mig. Dessa gjorde ingen hemlighet över vilket lag dom höll på under matchen utan jublade högt när ESK gjorde mål. Dessutom pratade dom högt om hur sopiga TAIF var och att man aldrig skulle gå upp i AS och hur jävla dumma folk från T-ryd är. Dessa personer fick trots detta vara ifred och INGEN brydde sig, till deras stora förtret skulle jag tro. :D
Idioter finns överallt men jag tvivlar starkt på att de stod i Tajf-klacken, och hade de gjort det så hade det inte slutat bra!

Efter att (förvisso bara ett par gånger) sett er klack skrika ut sitt hat är jag helt övertygad om att ni aldrig skulle acceptera växjösupportrar mitt i klacken!

Det ni säger är alltså att det finns tajfare som tänker klä sig i rött/neutralt och ställa sig på VS och skrika "Vi hatar Lakers"?

Bara att komma på tanken är ju så jävla korkat att det knappt förtjänar att kommenteras!

Samtidigt så vägrar ni att släppa mer än 150 biljetter till Lakerssupportrar när ni spelar hemma?

Ni bekräftar ju verkligen alla fördomar om er själva...
Tuface
Forumamatör

Post by Tuface »

Samtidigt så vägrar ni att släppa mer än 150 biljetter till Lakerssupportrar när ni spelar hemma?
Det är ju tillåtet även för Er att köpa biljetter på nätet, eller måste du ha öronmärkta biljetter för att kunna köpa ?
Ingen är din vän , Ingen är din fiende , Alla är din lärare
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Nu tror jag inte att det ska behöva skapa några större problem, det blir en mycket speciell stämning tror jag, vilket jag bygger på att det finns otroliga känslor hos supporters och att det finns somliga som inte kan sätta gränser på sig själv.
Det beror också hur matchen tar form, är det jämt så tror jag på en mer positiv stämning allmänt, skulle det visa sig bli något annat, så kan det bli lite småbesvärligt, men det lär vara mer poliser än på länge, samt vakter och jag hoppas och tror att de kan hålla isär sakerna.

Jag förutsätter att det blir kroppsvisitation, så att inga burkar med lättöl kommer in i hallen. :wink:
vlh90
Forumamatör

Post by vlh90 »

Det finns fortfarande att boka? Se nu till att fylla hallen!
Om det nu kommer vara tajfare på VS som alltså är "vanligt klädda" och som inte kommer "heja på" osv, så se då till att resten av biljetterna går till oss för som många säger så känns det omöjligt att hålla alla taifare borta :O

https://event.webbiljett.se/vaxjolakers ... px?edId=76
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Det är en gammal länk.

Här är en aktuell https://event.webbiljett.se/vaxjolakers ... rting.aspx

Slutsålt alltså. Men är du hemmasupporter kan du köpa via Lakers Lakejer. Eller så kan du köpa årskort, bästa sättet alla kategorier.
Last edited by Niles on 30 August 2010, 23:04, edited 1 time in total.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Räven wrote: Jag förutsätter att det blir kroppsvisitation, så att inga burkar med lättöl kommer in i hallen. :wink:
Då får vakterna och göra, lantarbetarna har ju bunkrat börjes lättölsburkar i veckor.. :lol:
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Jo, jag tänkte precis på det när jag läste vad jag skrivit :wink:
RonnyRasp
Forumentusiast

Post by RonnyRasp »

Kan ju ta lite tid att kolla alla öl för att sortera ut lättölen....Antar att 3.5:or är okej :lol:
Locked