NU ÄR DET KLART FÖR BYGGET AV ARENAN!!!
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Markarbetet tar alltid lång tid! Men enligt uppgifter vi fått från VLH ska hörnpelarna upp denna vecka sen kommer bottenplattan gjutas! En träningshall är ju mest ett plåtskjul, så när väl markarbetet är klart och plattan är gjuten så är det ju inte mycke kvar!!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
är, me det som är, så är det

Nä, det har du helt rätt i, bara plattan är klar så händer det snabbt. Säger byggmästaren att de håller tiden, så är det kanon.
Det var bara en känsla jag fick, nu när jag är i stan igen, efter en dryg månad. Det såg nästan likadant ut, tyckte jag när jag var hemma igen.
Det var bara en känsla jag fick, nu när jag är i stan igen, efter en dryg månad. Det såg nästan likadant ut, tyckte jag när jag var hemma igen.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
-
- Forumdemon
-
- Forumdemon
Nya uppdaterade ritningar, med lite småförändringar:
http://www.vaxjo.se/VaxjoTemplates/Publ ... x?id=55564
http://www.vaxjo.se/VaxjoTemplates/Publ ... x?id=55564
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
-
- Forumdemon
-
- Forumdemon
Jag tyckte också det var nåt med placeringen som hade ändrats. Jag har för mig att alla omklädningsrummen var i stora arenan i förra ritningen? Nu är en del av dem mellan gamla ladan och träningshallen. Men om jag minns rätt är en helt annan fråga... Det skulle i alla fall betyda att åtminstone träningshallen blivit längre, just i västlig riktning.
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
Har sparat tidigare ritningar så jag satt och jämförde lite med de nya..
Omklädningsrum fanns både i huvudarenan och mellan träningshall och nuvarande ishall i de äldre ritningarna också. Dispositionen är något ändrad bara.
Däremot är Huvudarenan flyttad västerut c:a 15-20 meter på den nya ritningen. Inom huvudarenan är det en del småändringar i själva dispositionen av rum och utrymmen.
Omklädningsrum fanns både i huvudarenan och mellan träningshall och nuvarande ishall i de äldre ritningarna också. Dispositionen är något ändrad bara.
Däremot är Huvudarenan flyttad västerut c:a 15-20 meter på den nya ritningen. Inom huvudarenan är det en del småändringar i själva dispositionen av rum och utrymmen.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
-
- c/o LL´s Forum
Såja såja, nu ska vi lugna ner oss lite här va:
Ritningarna som ligger ute nu är inga detaljritningar (om man inte har en utbildning inom "bygg" eller Arkitekt så kan det vara lite svårt att förstå skillnaden) det vill säga att de ritningar som är på hemsidan är inte några "byggande ritningar" som snickarna (och de andra som jobbar på det) går efter, utan detta är endast ritningar för att få en överblick på hur det kommer att se ut
Snickarna har båda Mark och Detalj -ritningar som dom går efter, de ritningar som var inne på hemsidan förut var ute först var Konstruktionsritningar och är märkta med ett "K" och det är de ritningarna som de går efter, att dom ändrar på dom händer väldigt sällan utan det är en "gående" process, så om det uppstår ett problem så fixar dom det på ett annat sätt!
Så dra inte för stora förhoppningar osv osv på att det kommer att vara som det är på de ritningar som ligger ute nu!
Ritningarna som ligger ute nu är inga detaljritningar (om man inte har en utbildning inom "bygg" eller Arkitekt så kan det vara lite svårt att förstå skillnaden) det vill säga att de ritningar som är på hemsidan är inte några "byggande ritningar" som snickarna (och de andra som jobbar på det) går efter, utan detta är endast ritningar för att få en överblick på hur det kommer att se ut
Snickarna har båda Mark och Detalj -ritningar som dom går efter, de ritningar som var inne på hemsidan förut var ute först var Konstruktionsritningar och är märkta med ett "K" och det är de ritningarna som de går efter, att dom ändrar på dom händer väldigt sällan utan det är en "gående" process, så om det uppstår ett problem så fixar dom det på ett annat sätt!
Så dra inte för stora förhoppningar osv osv på att det kommer att vara som det är på de ritningar som ligger ute nu!
Last edited by Svartvadet on 16 August 2010, 17:39, edited 1 time in total.
Nya bilder:
http://lakersbloggen.blogspot.com/
http://lakersbloggen.blogspot.com/
-
- Forumdemon
Räven wrote:Är häcken borta? Fanken den var kvar vid lunchtiden då jag körde förbi, eller la jag inte märke till att den var borta.

Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
-
- Forumdemon