Arena namn
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Arena namn
En anekkdot från verkligheten:
Jag flög en gång till Amserdam (schipol heter den flygplatsen)
När vi kom dit så var det avakta på vårt fly vidare!!!
Efter att kommit till gaten stod det klart att vårt flyg var inställt mot buss.
Många resenärer var arga men en tog priset han gapade och skrek på den stackars flygvärdinnan bakom disken så hon blev högröd i ansiktet när detta inte bet skrek denna affärs resenär över hela flygplatsen följande:
This airport is namned Schipol but I have just renamed it to SHITHOLE.
Hela gaten bara dog kan jag meddela.
Detta gav mig vissa assosiasioner till en ishall jag alltid tyckt illa om och vi skulle numera kunna kalla DACKEHALLEN HACKIBALLEN eller om någon har ett bättre namn så ansluter jag mig.
Till dem som inte klarar komik läs detta med sans
Over and out
Jag flög en gång till Amserdam (schipol heter den flygplatsen)
När vi kom dit så var det avakta på vårt fly vidare!!!
Efter att kommit till gaten stod det klart att vårt flyg var inställt mot buss.
Många resenärer var arga men en tog priset han gapade och skrek på den stackars flygvärdinnan bakom disken så hon blev högröd i ansiktet när detta inte bet skrek denna affärs resenär över hela flygplatsen följande:
This airport is namned Schipol but I have just renamed it to SHITHOLE.
Hela gaten bara dog kan jag meddela.
Detta gav mig vissa assosiasioner till en ishall jag alltid tyckt illa om och vi skulle numera kunna kalla DACKEHALLEN HACKIBALLEN eller om någon har ett bättre namn så ansluter jag mig.
Till dem som inte klarar komik läs detta med sans
Over and out
-
- c/o LL´s Forum
-
- c/o LL´s Forum
-
- c/o LL´s Forum
-
- c/o LL´s Forum
-
- c/o LL´s Forum
-
- Forumdemon
Jag är också helt övertygad om att det blir så i folkmun. I media kommer däremot endast det korrekta arenanamnet att tillåtas användas.friberg wrote:spelar nog ingen roll vad den nya arenan kommer heta för namnet kommer nog alltid vara Lakerdome i folkmun även för den nya arenan
Det finns en möjlig variant däremot, som det väl antagligan aldrig går att övertyga en sponsor om tyvärr, men som jag tycker är lysande:
Calgary Flames arena heter Saddledome, p.g.a. sin form som en sadel (typ Scandinavium) och möjligen med ett samband till världens största rodeo - Stampede, som hålls på samma område. Framför Saddledome sätts i vilket fall sponsornamnet - för närvarande heter den Pengrowth Saddledome efter sponsorn Pengrowth Ltd.
Det skulle vara en helt ok lösning för vår nya arena också tycker jag! Arenans grundnamn är Lakerdome och framför det placeras företagsnamnet.
Nån som håller med?
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
-
- c/o LL´s Forum
Stämmer.....men jag har hört att ett företag ligger bra till och Räven det är inte Maxi, en liten överraskning för mej om detta rykte stämmer,men resurserna finns säkerligen.PutteA wrote:Kan meddela att Arenanamnet ännu inte är sålt. Detta är inte komik.....
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Leos lekland arenaalfax wrote:Stämmer.....men jag har hört att ett företag ligger bra till och Räven det är inte Maxi, en liten överraskning för mej om detta rykte stämmer,men resurserna finns säkerligen.PutteA wrote:Kan meddela att Arenanamnet ännu inte är sålt. Detta är inte komik.....
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
-
- Forumdemon
-
- Forumdemon
-
- c/o LL´s Forum
-
- c/o LL´s Forum
Du har inte lust att namnge detta företag?alfax wrote:Stämmer.....men jag har hört att ett företag ligger bra till och Räven det är inte Maxi, en liten överraskning för mej om detta rykte stämmer,men resurserna finns säkerligen.PutteA wrote:Kan meddela att Arenanamnet ännu inte är sålt. Detta är inte komik.....
Thats Mr. Ratscore to you..!
Mcdonalds hörde jag faktiskt hade visat intresse. Men det var innan det ens var 100% att dom skulle bygga.. Så efter det har det säkert tillkommit ett antal företag. Då hörde jag även att DNB(Den Norske Bank) hade visat intresse. Men detta kan nog ändras snabbt. så vilka som ligger bäst till nu har jag inte en aning om.
Kom plötsligt att tänka på ett annat namn. Jäderberg som blir chef för den nya stora gallerian på Samarkand, skulle kanske vilja ha namnet på arenan, men å andra sidan verkar det som att det inte kommer att heta Samarkand och då faller det väl.
Samarkand Arena Växjö.
Fast solklart oslagbart är Lakerdome Arena.
Samarkand Arena Växjö.
Fast solklart oslagbart är Lakerdome Arena.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"