Andra lags Silly Season
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
-
- c/o LL´s Forum
SAIK,klubben som inte backar för nåt!
Lite märkligt tycker jag att denne eminenta lirare fortfarande är kontraktslös:
Benoit
Benoit
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.
Växjö Lakersissä!!
Växjö Lakersissä!!
Enligt http://www.mrmadhawk.se
"Samtidigt meddelar Reander att Niclas Burström kommer sikta på att först och främst ta en plats i Skellefteås lag, sedan kan allsvenskan möjligen bli aktuell igen.
Men först ska han alltså kämpa med de andra backarna i Skellefteå.
Han imponerade mycket i slutet av sin Växjösejour, så jag tror han kan ha en bra chans att ta en plats i SAIK."
Men snacka om konkurrens:
Tim Erixon
Petter Granberg
Marcus Högström
Adam Larsson
Fredrik Lindgren
Ivan Majesky
David Rundblad
Pavel Skrbek
Och det ska in en back till
"Samtidigt meddelar Reander att Niclas Burström kommer sikta på att först och främst ta en plats i Skellefteås lag, sedan kan allsvenskan möjligen bli aktuell igen.
Men först ska han alltså kämpa med de andra backarna i Skellefteå.
Han imponerade mycket i slutet av sin Växjösejour, så jag tror han kan ha en bra chans att ta en plats i SAIK."
Men snacka om konkurrens:
Tim Erixon
Petter Granberg
Marcus Högström
Adam Larsson
Fredrik Lindgren
Ivan Majesky
David Rundblad
Pavel Skrbek
Och det ska in en back till

Once a laker, always a laker!
En tanke är att han siktat för högt eller fortfarande siktar högre än någon i t ex allsvenskan är beredd att betala honom. Olofström är nog fortfarande väldigt sugna, frågan är om han blir kvar.Malul wrote:SAIK,klubben som inte backar för nåt!
Benoit
Evert!
-
- c/o LL´s Forum
Den danske VM-anfallaren Thor Dresler flirtar med Rögle. Han kan tänka sig spel i AS, helst i en klubb i södra Sverige som tar sig till slutspel. Tydligen vill han spela center och tror inte MIF är ett alternativ.
Kan krösusarna i Tingsryd tänkas vara intresserade trots att de egentligen spikat sin trupp? Han är, från ett taif-perspektiv, på rätt sida 30-strecket i alla fall...
Troja passar inte in på den önskade profilen, men Dresler spelade där 02/03. Överraskar Snus-Jerry?
Kan krösusarna i Tingsryd tänkas vara intresserade trots att de egentligen spikat sin trupp? Han är, från ett taif-perspektiv, på rätt sida 30-strecket i alla fall...

Troja passar inte in på den önskade profilen, men Dresler spelade där 02/03. Överraskar Snus-Jerry?
-
- c/o LL´s Forum
Amerikanen Ryan Gunderson klar för Örebro.
http://eliteprospects.com/player.php?player=15125
Tydligen en "hyffsad" passningsspelare!
http://eliteprospects.com/player.php?player=15125
Tydligen en "hyffsad" passningsspelare!

-
- c/o LL´s Forum
VIK har verkligen gjort en kovändning och ändrat policy efter att Rohlin slutat som sportchef. Så här skrev jag angående hans uttalande om för många transatlanter:
Glädjande att VIK kommit bort från ett trångsynt etniskt tänkande, men visst finns det en viss komik i att de säsongen efter har just 4 st transor (varav Tsimikalis är en). Bevisar att VIK egentligen inte haft några klara linjer att gå efter, eller åtminstone att Rohlin inte följt de som eventuellt funnits.Varanen wrote:VIK:s sportchef gillar inte transatlanter. Så här säger han till Svenska Fans:
Hur ser du på Växjös satsning på nordamerikaner? Vad tror du om deras senaste värvning Peter Tsimikalis? Är det en sådan centertyp ni tittar på?
- Jag vet inte hur bra Tsimikalis är, men nu har de fyra transatlanter. Vi skulle tycka att en eller max två är bra. Fyra kan bli för mycket. Och ja, vi tittar på sådana spelare. Vi fick e-post om just Tsimikalis tidigt i våras, men det kommer e-post dagligen om lediga spelare.
"-Vi skulle tycka att en eller max två är bra. Fyra kan bli för mycket."
Synd att han inte motiverar det vidare. Varför är det bäst att ha en ensam kille från en viss kontinent? Är det bäst socialt? Finns det redan en massa nordamerikanare i Västerås-området? Han verkar kunna sträcka sig till två (max). Vad händer om de är tre och varför blir det för mycket om de är fyra? För mycket Garth Brooks på lag-festerna? Inte helt ovanligt med en sportchef som borde sadla om till stand-up istället.
Mjörnberg bloggar om det hela:
http://hockeysverige.se/blogg_show.html?id=10149607
http://hockeysverige.se/blogg_show.html?id=10149607
-
- c/o LL´s Forum
-
- c/o LL´s Forum
Dock tycker jag inte att han fick en så offensiv roll i VLH, långt ifrån under hela säsongen. Han hade som oftast en defensiv centerroll. Han var dessutom skadad och var sen inte sig lik.Stoffe wrote:Men det var det väl tänkt att han skulle göra hos oss också när han kom?Lakershjärta71 wrote:Ska bli kul att se vad Tsimi kan göra i en offensiv roll där det är tänkt att han ska producera.
-
- Styrelsen Lakers Lakejer
-
-
- c/o LL´s Forum
-
En "superelitsatsning" är inte bara något man bestämmer över en natt. En sådan satsning är en av de frukter man skördar efter ett genuint ungdoms- och juniorarbete i en klubb. Där har Lakers lång,lång väg att vandra innan man når dithän. En bra början är att göra de styrande medvetna om att det faktiskt finns ungdomar och juniorer i föreningen.
-
- Forumdemon
Enligt de uppgifter jag har så är det samarbete med div. 1 eller 2-klubb som är målsättningen och viljan inom föreningen, för att den vägen skola in juniorerna i seniorspel och för att därefter flyttas in i A-laget. En av anledningarna till detta är säkerligen ekonomisk. Det är inte gratis med juniorspel på högsta elitnivå.
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!