Andra lags Silly Season

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Jag tror nog att Örebro kommer nosa på betydligt högre platser än de sista PO-platserna. Tror dom blir topp 5 denna säsong, med stor chans på direktplats till KS!!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
:idea:
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Post by Lakershjärta71 »

Om en topp 5 placering ska gå i uppfyllelse beror det mycket på defensiven den här gången. Där har det ännu inte kommit fram några starka namn, inte mer än de nya målvakterna.

Leksand rycker i en kanadick. Hans profil påminner om Rosén, men antagligen svindyr! Förhoppningsvis kan vi få lika mycket "valuta" för Johner som för Brent, fast för en mycket billigare peng.
http://eliteprospects.com/player.php?player=9508
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

Lakershjärta71 wrote: Hans profil påminner om Rosén
Tycker du?

Är inte rädd för trafik eller det fysiska spelet. Har ingen vidare storlek och är inte någon naturlig poängplockare

Det låter väl snarare tvärtom! :?
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Post by Lakershjärta71 »

Ni är som "Kobror"! :)
Men nja i mångt och mycket, men har inte sagt att han är en exakt kopia. Rosen och Brent är ju centrar, rightare, har också ungefär samma kroppshydda. Han gör trots allt mycket poäng även om det står att han inte är någon naturlig poänggörare (det påståendet kan man ju ta med en nypa salt). Rosén är väl också ganska allround, och det är väl ingen hockeyspelare som får vara rädd för trafik och det fysiska spelet, då kan man ju lika väl lägga av.
Manglaren
Forumamatör

Post by Manglaren »

Står på Åsedas hemsida att Peter Strömwall är klar för dem. Någon som såg honom under åren i Växjös pojklag? Vad är det för spelartyp och hur bra är han/var han?
Evert!
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Post by Svartvadet »

En ganska loj spelare, bra teknik, okej skott osv osv. Som en blandning mellan Åhsberg och Weinstock ungefär, men utan att sitta på det riktiga kvalitéerna
KalleB
Forumdemon

Post by KalleB »

Med Burk som tränare kan vi nog se fram emot ett nytt urspårat återtåg på järnvägspåret i Dalarna. Eller vad säger ni, kan han lyckas med det omöjliga?!

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 7182994.ab
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Inte tränare utan sportchef är han aktuell för.
Det finns pengar i Leksand även kommande år verkar det :wink:
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Post by Lakershjärta71 »

VanBallegooie kan vara på väg till Malmö.?
http://eliteprospects.com/player.php?player=11754
ratscore
Forumproffs

Post by ratscore »

Fan, där dog mitt sista hopp till en sista kalas-back... :cry:
Thats Mr. Ratscore to you..!
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Victor Bartley ny back i RBK. Känns som en spännande värvning, där Knennys kontakter säkert spelat in. RBK:s sportchef tillhör en av få i den yrkeskåren jag inte föraktar. Hansson försöker verkligen bygga efter formeln hockey/krona. Fått oförtjänt mycket skit i Ängelholm.
röd-vit
Forumproffs

Post by röd-vit »

Mycket bra skrivet av Enestubbe om Troja! :golfclap:
Håller med om allt i punkt och pricka!

http://www.smp.se/blogg/daniel/post-sil ... 942504).gm
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Ja, känns som en bra analys. Precis som den han gjorde om VLH och det ska bli intressant att läsa hans inlägg om taif (de kommer säkert att rasa - de är alltid arga på något/någon :lol: ). Troja har gjort det bra sedan ni drog i "nödbromsen". Få klubbar, och absolut inte vi, hade klarat av att spara sig vidare. Men precis som Enestubbe nämner bör Troja försöka ta nästa steg. Det finns säkert inte mycket mer att snåla på om man vill behålla statusen som ett AS-lag. Hockey/krona är religon, men formeln kräver ändock kronor.
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

tror jag talar för rätt många när jag sätter likhetsstecken mellan Troja som klubb och det citat jag nu snor från Douglas Adams;

I stort sett menlös
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Post by Fredrik R »

Stoffe
Forumdemon

Post by Stoffe »

Once a laker, always a laker!
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Kristianstadsbladet är väl ungefär som om det hade funnits en tidning i TAIF-land, man vill göra allt så att det ser bättre ut och få känslan att man är bäst, då kan man sätta sådana rubriker.

När det gäller Tahlberg, så är det roligt om han kan hitta till tryggheten i deras klubb.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
InmeDes
Forumentusiast

Post by InmeDes »

Du är makalös, Räven, att du lyckas få in TAIF i dina texter oavsett i vilket ämne du gör inlägg :lol: .
Och livet går vidare på Uda Dan Dara. Vem vinner och vem försvinner? Svaret ges i nästa avsnitt.
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Haha, jag behöver inte anstränga mig längre det går automatiskt numera :wink:

Jag för ganska mycket diskussioner på mitt jobb och min fritid och eftersom jag tidigare följt TAIF, så känner jag ganska många trogna TAIF:are. Jag lyssnar på dem och sedan tar jag till mig av det dom säger och det är jag bara tacksam för.

Sedan till Thalberg, jag träffar en kille i jobbet som bor i Västerås. Han tycker att det är trist att Thalberg inte har lyckats, han har kämpat på, men aldrig riktigt lyckats få upp sin lägstanivå, som kan vara otroligt låg och att han då tappar självförtroende. Men spelar han i en lägre division, där tempot är lite lägre så kan han kanske hitta självförtroende.
Stoffe
Forumdemon

Post by Stoffe »

Talar nog mer och mer för Burström i våran vackra tröja till hösten.

http://hockeysverige.se/news_show_har-b ... d=10029221

Läste även att Skellefteå är ute efter en spelskicklig back 8)
Låter kanske dumt, men har för mig att jag läste att Lasse Johansson vill inte låna ut Burström, MEN att chansen var stor han kommer med i JVM, och Skellefteå har redan 2 backar som lär vara ordinarie när det drar i gång. Så man ville ta in en äldre back och låna ut Burström
Once a laker, always a laker!
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Burström skulle väga upp en stor del av oron som skapats på backsidan
Power Play
Forumdemon

Post by Power Play »

Det tillhör väl inte direkt silly, men Mif's Peo Larsson kollapsade i onsdags på ett rätt otäckt sätt tydligen.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 7204493.ab
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Jo, jag läste det och det var otäckt, man vaknar ibland till och ser hur skör tråden kan vara.

Med andra ord, man kan inte ta något för givet, för rätt som det är, så är man inte med längre. Därför är ett gott råd, gör det man vill när man kan, skjut inte det på framtiden för då blir det inte gjort.
Lobo
Forumterrorist

Post by Lobo »

En ganska intressant fråga detta

http://www.hockeykanalen.se/1.1658055/2 ... skitsystem

ES lagen i allmänhet suckar över att NHL plockar spelare lite som de själva vill. Undrar om de tycker likadant om att ES lagen värvar sönder var o varannat AS lag (AS lagen värvar från Div 1).

Största skillnaden är ju att det blir en hel del slantar när ES lagen tappar sina talanger..
- In hoc signo vinces -
[img]http://smileys.smileycentral.com/cat/20_2_75.gif[/img]
T48
Forumamatör

Post by T48 »

Mycket bra skrivet av Enestubbe om Troja!

Skulle vara kul att veta vad som behövs i sponsorintäkter för att en Allsvensk klubb skall känna sig tillfreds. Tydligen hjälper varken stora eller små inkomster vill jag påstå. Det viktiga är hur man handskas med dessa. Ett expempel är väl Björklöven.
Sedan har ju stubben helt fel (igen) på en punkt visade det ju sig. Kolla kommentarerna, det stämmer ju att Troja ökade med över millen när de inträde i Allsvenskan. Så håller Röd-vit med trähuvudet så har ju inte heller du ens läst på eller ens brytt dig som medlem (om du nu är detta vill säga).
Tingsryd kör väl på liknande Troja inför comebacken dvs öka sina sponsorintäkter. Dock verkar det ju som om de tror att allt är gröna skogar (vilket det är runt den hålan) och kör på så det ryker. Känns som "All in" från deras sida vad när man tittar på alla köp av spelare. Tror inte de insett att det kostar också en del att ta sig runt i Sverige. Lite skillnad mot div1
powerman
Forumproffs

Post by powerman »

Räven wrote:Jo, jag läste det och det var otäckt, man vaknar ibland till och ser hur skör tråden kan vara.

Med andra ord, man kan inte ta något för givet, för rätt som det är, så är man inte med längre. Därför är ett gott råd, gör det man vill när man kan, skjut inte det på framtiden för då blir det inte gjort.
RÄVEN glömde du inget nu :whistle:
Tingsryds AIF finns de något annat?? ja de finns de
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Nej, vad skulle jag ha glömt med det jag skrev?
röd-vit
Forumproffs

Post by röd-vit »

T48 wrote:
Mycket bra skrivet av Enestubbe om Troja!

Skulle vara kul att veta vad som behövs i sponsorintäkter för att en Allsvensk klubb skall känna sig tillfreds. Tydligen hjälper varken stora eller små inkomster vill jag påstå. Det viktiga är hur man handskas med dessa. Ett expempel är väl Björklöven.
Sedan har ju stubben helt fel (igen) på en punkt visade det ju sig. Kolla kommentarerna, det stämmer ju att Troja ökade med över millen när de inträde i Allsvenskan. Så håller Röd-vit med trähuvudet så har ju inte heller du ens läst på eller ens brytt dig som medlem (om du nu är detta vill säga).
Tingsryd kör väl på liknande Troja inför comebacken dvs öka sina sponsorintäkter. Dock verkar det ju som om de tror att allt är gröna skogar (vilket det är runt den hålan) och kör på så det ryker. Känns som "All in" från deras sida vad när man tittar på alla köp av spelare. Tror inte de insett att det kostar också en del att ta sig runt i Sverige. Lite skillnad mot div1
Självklart är jag medlem i IF Troja-Ljungby och jag var på årsmötet förra året och röstade! Var du?
Det är väl självklart att man ska öka sina sponsorintäkter om man går upp till allsvenskan annars vore det katastrof!
Nu vet jag inte om den miljonen Troja får i TV-pengar räknas som sponsorpengar men i så fall skulle det kunna vara den miljonen som Troja har ökat med...
T48
Forumamatör

Post by T48 »

Röd-Vit!!
Du har ju fortfarande inte ens bemödat dig med att läsa verksamhetsberättelsen trots ditt påstådda medlemskap.
"Som jämförelse kan nämnas att sponsorintäkterna 2008/2009 ökade med cirka 1,3 miljoner kr mot föregående säsong. Tillkommer gör även ett TV-avtal från Allsvenska Hockeyligan med cirka 350 000 kr."

Den ökade intäkten från TV-avtalet var ju inte förrän denna säsong.
röd-vit
Forumproffs

Post by röd-vit »

Det ökande TV avtalet gällde förra säsongen med!
T48
Forumamatör

Post by T48 »

Helt fel Röd-Vit
röd-vit
Forumproffs

Post by röd-vit »

Började inte TV avtalet gälla 09/10 när Viasat började sända hockeyallsvenskan?
Annars är jag helt ute och cyklar!
powerman
Forumproffs

Post by powerman »

Räven wrote:Nej, vad skulle jag ha glömt med det jag skrev?
taif :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Tingsryds AIF finns de något annat?? ja de finns de
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Haha, nej jag glömde inte något den här gången, jag hade ingen tanke på TAIF när jag skrev det. Jag var faktiskt helseriös, den här gången. :wink:
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Det nya Tv-avtalet började gälla fr.o.m säsongen som gick, 09/10. Och mig veteligen var det nya avtalet bra mycket större än 350k. Nånstans kring 1 mille har jag för mig. Viasat köpte ju rättigheterna förra våren.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
:idea:
Post Reply