HOCKEY VM
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
-
- c/o LL´s Forum
-
- c/o LL´s Forum
det jag retar mig på är att vi vann gruppen,vi vann gruppen.vilken jävla grupp?den som upplöstes så fort tredje matchen spelats?
nu har jag sett min första match och är imponerad över hur uselt ineffektiva sverige var.1 mål på 1000 skott,i powerplay inte ens över blå.
vi vann iaf en grupp som inte finns..
nu har jag sett min första match och är imponerad över hur uselt ineffektiva sverige var.1 mål på 1000 skott,i powerplay inte ens över blå.
vi vann iaf en grupp som inte finns..
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.
Växjö Lakersissä!!
Växjö Lakersissä!!
Jag tror det är så här!! Man får bara räkna målen på de lag som går vidare. Med resultatet som blev, så slutade Sverige på 6-4 i mål medan Tjeckien slutade på 4-4! Hade Tjeckien gjort ett mål till så hade det blivit 6-5 för Sverige och 5-4 för Tjeckerna! Då hade inbördes möte gällt och då hade Tjeckerna vunnit gruppen!Lakershjärta71 wrote:Hur kommer det sig att Sverige vinner gruppen när Tjeckerna har ett plusmål bättre än Sverige, och dessutom borde gått om Sverige via inbördes möte?
Någon som hajjar reglerna?
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
är, me det som är, så är det

-
- c/o LL´s Forum
Sverige har nog snart gjort sitt i VM, och det skall bli så jävla skönt att slippa Bengt-Åke Gustavsson som chef för det finaste vi har.
Alltid en arrogant kommentar på lut, fullständig avsaknad av humor och glimten i ögat. Totalt värdelös på taktik, coaching och handskas med hockeyns alla personligheter ungefär lika bra som en tjur i en porslinsbutik. Fullständigt bedrövlig.
Alltid en arrogant kommentar på lut, fullständig avsaknad av humor och glimten i ögat. Totalt värdelös på taktik, coaching och handskas med hockeyns alla personligheter ungefär lika bra som en tjur i en porslinsbutik. Fullständigt bedrövlig.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
-
- c/o LL´s Forum
Jag reder ut begreppen grabbar =) Hade Tjeckien gjort ett mål till så hade Sverige iaf vunnit gruppen eftersom de hade gjort fler mål en Tjeckien. Inbördes möten gäller inte här eftersom också Norge gick vidare med tre poäng, när tre lag har samma poäng gäller målskillnad, vid samma flest gjorda mål.PutteA wrote: Jag tror det är så här!! Man får bara räkna målen på de lag som går vidare. Med resultatet som blev, så slutade Sverige på 6-4 i mål medan Tjeckien slutade på 4-4! Hade Tjeckien gjort ett mål till så hade det blivit 6-5 för Sverige och 5-4 för Tjeckerna! Då hade inbördes möte gällt och då hade Tjeckerna vunnit gruppen!
Men att Sverige vann gruppen betyder ingenting egentligen, i nästa gruppspel är det ju inte helt otroligt att Svergie och Tjeckien är de enda som hamnar på t ex sju poäng då kommer Tjeckien vidare på inbördes möten från första gruppen, VM är fantastiskt =)
Evert!
-
- c/o LL´s Forum
Du hade väl hellre bytt ut det där VM- och OS-guldet det året mot en annan förbundskapten.?Niles wrote:Ja, dom gulden var väl knappast hans förtjänst..framför allt inte OS-guldet. Och det senaste OS visade han väl sin coachklass![]()
Synd att förbundet inte plockade bort han innan VM.

Det stämmer att Bengt-Åke inte fixar alla målen själv eftersom han inte är spelande förbundskapten. I din värld behöver man inga förbundskaptener alls i så fall, om spelarna själv grejar det.?
Last edited by Lakershjärta71 on 14 May 2010, 21:08, edited 1 time in total.
-
- c/o LL´s Forum
Håller definitivt med Putte! Det är något SJUKT med domarinsatserna. Ibland kan man ju tro att domarna är mutade eller har någon form av hjärnskada. Jag har ingen annan förklaring. Det blir "7 gånger" pinsammare när TVÅ DOMARE blundar för klara utvisningar.
Undrar vad den del domare tänker på egentligen!?? En annan förklaring skulle i så fall vara att den ene domaren inte vågar sträcka upp handen bara för att den andre inte gör det, istället håller de varandra om ryggen. Istället friar man och domarna slipper därmed avbryta spelet i all bekvämlighet.
Undrar vad den del domare tänker på egentligen!?? En annan förklaring skulle i så fall vara att den ene domaren inte vågar sträcka upp handen bara för att den andre inte gör det, istället håller de varandra om ryggen. Istället friar man och domarna slipper därmed avbryta spelet i all bekvämlighet.
-
- c/o LL´s Forum
- Pysslingen
- Forumentusiast
- Pysslingen
- Forumentusiast
Men för h*lvete Slovakien Erok!erok wrote:Ja jag säger ju det. Ni har mer koll är radiosporteneller tycker ni det var väntat att Danmark skulle slå slovakien med 6-0?
Notera att allt jag skriver just nu är rätt onödigt och att jag bara skämtar.
Det var rätt väntat att Danmark skulle slå Slovakien efter hur det här VM har börjat, men kanske inte med 6-0

-
- c/o LL´s Forum
Domarna som vanligt pinsamt dåliga i VM
Ett par missade situationer i Kanada-matchen också. Till och med Lärking ska skämmas för nån match i detta VM.
Hellre en domare som tidigare än att två domare friar för klara utvisningar som ibland ser ut som rena "Överfallen".
Det blir ju bara löjligt det här.

Hellre en domare som tidigare än att två domare friar för klara utvisningar som ibland ser ut som rena "Överfallen".
Det blir ju bara löjligt det här.
-
- c/o LL´s Forum
Vi vet ännu inte om vi hade vunnit utan time-outen heller, men jag kritiserar starkt två av straffskyttarna.
Vem s'äger emot mig, och anser att Johansson och Mårtensson var BRA valda typiska straffskyttar???
Sedan har jag nog aldrig sett en så loj straff som Mårtensson gjorde. Lite mer fart och och jävla anamma måste man ha när man ska lägga en avgörande straff.
Vem s'äger emot mig, och anser att Johansson och Mårtensson var BRA valda typiska straffskyttar???
Sedan har jag nog aldrig sett en så loj straff som Mårtensson gjorde. Lite mer fart och och jävla anamma måste man ha när man ska lägga en avgörande straff.

Last edited by Lakershjärta71 on 22 May 2010, 16:53, edited 1 time in total.