Andra lags Silly Season
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
-
- Forumdemon
Är det nån mer än jag som reagerar på när spelarna går ut och snackar officiellt innan nåt är klart? Nu senast Lundström som först pratar sig varm för Växjö och sen kritar på på annat håll? Även vår egen - eller f.d. - Persson var och babblade i pressen nere i Ängelholm innan han pratat klart med Evertsson. Jag kan tycka det är lite oproffsigt. Hade jag varit sportchef eller agent hade jag blivit förbannad...
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
Blomman ska spela i SM-Liiga nästa säsong, klar för Pelicans enligt Elite Prospects!!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
är, me det som är, så är det

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 7074137.ab Lundström talar om Frölunda och Honken, men inte ett ljud om att Gusten Törnqvist finns där, eller gör han inte det 

Once a laker, always a laker!
Ja men då har de ju absolut inte råd med det, och du vet nog vad jag syftade på i inläggetmace wrote:32% är skatten.Etnoj wrote:Enligt Enestubbes blogg kostar Donatis 80 000 dollar netto plus 15% skatt.....STYCK.
Så de lär ju inte bli Tingsryd som drar hem dem..
[b]Hörde Saviano tala med Tom Koivisto under en match - "Kör du först så väntar jag där framme"[/b]
Artistspelarmöjligheten finns kvar precis som tidigare, likaså artistskatten på 15%. Det nya är endast att arbetsgivaravgift skall betalas på bruttolönen, drygt 31%.mace wrote:Artistskatt finns inte kvar. Kontrakt finns kvar.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
-
- c/o LL´s Forum
Ny forward till Taif:
http://eliteprospects.com/player.php?player=520
http://eliteprospects.com/player.php?player=520
Va fan? Har det slått slint i Frölunda? Nu ska dom tydligen jaga Patrick Galbraith
I artikeln står det att Frölunda-Borås var intresserat, känns som om Lundström/Galbraith kommer bli blåst! Går till Frölunda, sluta som andremålvakt i Borås
http://hockey.expressen.se/elitserien/1 ... itserielag

http://hockey.expressen.se/elitserien/1 ... itserielag
Once a laker, always a laker!
- Pysslingen
- Forumentusiast
- Pysslingen
- Forumentusiast
- Pysslingen
- Forumentusiast
Om ryktet att Idoff är klar för Troja så tycker jag synd om dem, när jag var uppe i Borås i sista matchen så snackade jag med en som sitter i deras styrelse och han sa att han har en riktig dålig attityd och trodde han var betydligt bättre än vad han var. Han var utlånad från Frölunda till Borås och platsade tillslut inte ens i Borås.
Ingen av Frölunda eller Borås ville ha med han och göra. Kanske har han kommit ner på jorden och kan bli ett bra förvärv för Troja, men på förhand känns de som ett dåligt ett.
Ingen av Frölunda eller Borås ville ha med han och göra. Kanske har han kommit ner på jorden och kan bli ett bra förvärv för Troja, men på förhand känns de som ett dåligt ett.
För alltid Lakej!
-
- Forumterrorist
Och så va Liv klar för KHL (Sibir Novosibirsk) http://www.eliteprospects.com/index.php
-Vill ni se Hockey med fart? Växjö HC såklart!!-
-
- c/o LL´s Forum
Jag förstår hur du tänker och jag håller med, men det är inte heller färdigvärvat och Salo har uttalat att han tänker värva en hel förstakedja och Stefan P var första länken i den, så två tänkta toppspelare tillkommer (återstår att se hur bra dom är).
Dessutom så ska en förstaback också värvas. Sen ska det ju spelas om det också så som vanligt får man helt enkelt vänta och se.
Dessutom så ska en förstaback också värvas. Sen ska det ju spelas om det också så som vanligt får man helt enkelt vänta och se.
IK Oskarshamn kommer alltid vara underskattade hur bra det än går..
-
- c/o LL´s Forum
-
- c/o LL´s Forum
Detta är vad Salo har sagt. Det är många forwards men det har han försvarat med att han vill ha en stor trupp.
Jag håller med er det ser intressant ut för IKO om(!) de två andra spelarna håller hög nivå, för man ska heller inte glömma hur överlägset sist IK var förra året
Jag kan bara gå efter Salos uttalanden och där låter det som att dom letar efter en bättre back än Ljungkvist. Främst vill dom nog ha en mer offensiv back för Ljungkvist har ju sina styrkor i defensiven. Dessutom tycker jag Alexander Johansson är IKOs just nu bästa back.
Men det är väldigt många lag som ser mer och mer intressanta ut i årets allsvenska tycker jag så det gäller att hänga med!
Jag håller med er det ser intressant ut för IKO om(!) de två andra spelarna håller hög nivå, för man ska heller inte glömma hur överlägset sist IK var förra året

Jag kan bara gå efter Salos uttalanden och där låter det som att dom letar efter en bättre back än Ljungkvist. Främst vill dom nog ha en mer offensiv back för Ljungkvist har ju sina styrkor i defensiven. Dessutom tycker jag Alexander Johansson är IKOs just nu bästa back.
Men det är väldigt många lag som ser mer och mer intressanta ut i årets allsvenska tycker jag så det gäller att hänga med!
-
- c/o LL´s Forum
Haha jag har inga insiderkällor alls så man kan ju bara spekulera. Men visst måste det vara så. Med tanke på att publiksnittet dessutom minskade rätt rejält förra året i slutet av grundserien (även om det det räddades lite av en del välfyllda KS-matcher). Salo är nog väldigt mån om att lyckas den här gången, det tror jag.
Nja, hittills tycker jag AS-lagen varit rätt försiktiga (Örebro undantaget). Självklart kommer det mer framöver, men dettta är en bra säsong för er att åter få fostfäste på fast mark. Strulet med Löven som givetvis påverkar Sundsvall om de tar platsen, många av de tippade topplagen håller igen:
RBK har åkt ur ES och anpassar kostymen.
LIF försöker anamma ett nytt synsätt på sporten.
VLH fortsätter på den inslagna vägen att pressa ut så mycket hockey det bara går för varje öre. Division1-spelare ersätter flykten till ES.
MIF kommer säkert fläska på, men även där ifrågasätter man nu 200k/månad till förste centern.
AIS är ett stort frågetecken.
Egentligen är det bara Örebro som verkar satsa rejält i AS (hittills). Tyvärr har de också börjat lära sig en del om sporten.
Tingsryd verkar kunna störa om inte allt är ett spel för gallerierna.
Summa sumarum: Strul med konkurs och osäkerhet om AS-platsen, en mer återhållsam topp, en mitten som försöker bevaka sin placering och många derbyn ger IKO goda förutsättningar att ta kliv framåt.
RBK har åkt ur ES och anpassar kostymen.
LIF försöker anamma ett nytt synsätt på sporten.
VLH fortsätter på den inslagna vägen att pressa ut så mycket hockey det bara går för varje öre. Division1-spelare ersätter flykten till ES.
MIF kommer säkert fläska på, men även där ifrågasätter man nu 200k/månad till förste centern.
AIS är ett stort frågetecken.
Egentligen är det bara Örebro som verkar satsa rejält i AS (hittills). Tyvärr har de också börjat lära sig en del om sporten.
Tingsryd verkar kunna störa om inte allt är ett spel för gallerierna.
Summa sumarum: Strul med konkurs och osäkerhet om AS-platsen, en mer återhållsam topp, en mitten som försöker bevaka sin placering och många derbyn ger IKO goda förutsättningar att ta kliv framåt.