Något jag retar mig på dock när det gäller fysiska spelare är att domarna verkar ha svårt att sätta nivån, Hedman åkte på många 2:or bara för att spelaren säckade ihop en stund även fast tacklingen var klockren!
Kolla toleransnivån nu i finalen DIF- HV71 och jämför med allsvenskan... man blir mörkrädd... visst det blir lite hetare i en sån här match men är det för mycekt begärt att ha samma nivå på en allsvensk serielunk-match ? Fysiken försvinner mer och mer kan jag tycka på allsvensk nivå just pga av att man kan inte hantera det som domare på ett konsekvent sätt.
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
LasseMaja wrote:Och vart kan man läsa att Ström är klar för TAIF? :-S Helt riktigt, han gjorde en eller två säsonger i TAIF när han var ung och lovande.
Rätta mig någon om jag har fel. I Lakers vara han en säkerhetsrisk i uppspelsfaserna och gjorde diverse fadäser. Därefter värvade AIK honom, där han bara fick vara en säsong. Sen talar väl kanske resten för sig självt.. http://eliteprospects.com/player.php?player=1149
Pysslingen wrote:Åkerman till AIK? Då är det en chockvärvning som hette duga.
Grattis till Rudslätt, 35 år, han och dicktärnström gör ju så att snittåldern i AIK ökar till 50 år
Även med Åkerman i truppen så blir snittåldern i AIK lägre än i vissa andra ES-klubbar. Vi behöver utöka med rutin och Melin känner till Rudslätt sedan han tränade honom, Björn Danielsson och Tony Mårtensson (satt i AIK-halsduk på Hovet när vi vann senast mot er) i Arlanda innan han plockade med sig trion till Brynäs.
KalleB wrote:Jag har dålig koll, men är det klart att Melin ska träna AIK nästa sässong?
Ja, det var klart redan innan KS startade strax efter att en enskild sponsor lovat AIK mellan 5-10 miljoner för en ny storsatsning om man skulle spela kvar i AS. Denne storsponsor verkar dessutom ha dragit till sig flera andra sponsorer så det ryktas om att det kommer att komma in en hel del mer pengar än vad den enskilde sponsorn lägger in. Den ekonomiska situationen ska redovisas för allmänheten senast den 30:e April. Sportchefen siktar även på att ha spelartruppen så gott som komplett tills dess men det kommer att lämnas ett par spelarplatser öppna under säsongen då man är ute efter vissa spelare som i nuläget är bundna av kontrakt med sina klubbar (typ Laraque/Nylander/ samt ett par till).
Alla kan lära sig, tydligen även Fahlander. Oroande att han håller på att snickra ihop ett vettigt lagbygge, vilket den senaste värvningen av Pär Edblom är ett bevis på. Kom igen nu Fahlle! Det finns en massa mätta finnar, överskattade svennar och pengakåta transor med bra Eliteprospects-stats på marknaden. Jag vet att du innerst inne vill, du kan inte motstå frestelsen, skit i hockey-per-krona, mycket roligare att värva flashigt...