Svartvadet wrote:I Lakers så drömmer man inte, verkligheten finns här!
*RING* *RING *RING*
Evert: "Jaja för helvete, jag ska svara"
-----------------------------
Evert: "Ja det är Evertsson?"
Foppa: "Tjena Evert, det är Foppa här! Hur blir det med kontraktet?"
Evert: "Tyvärr Forsberg, men vi lirar inte med avdankade B-Lirare i vårat lag"
Foppa: "?!"
Evert: "Du kan ju fråga Leksand eller Tingsryd, dom gillar att ha en snittålder på 45+"
Foppa: "Hoppas du skojar?"
Evert: "Nej jag skojar inte, vi kan nog alltid komma fram till något, om du spelar utan lön?"
Foppa: *Klick*
Evert: "Sarkasm någon?"
Vi gillar alltså att spela med gamla gubbar? De spelarna i Taif som är äldre är egna produkter. om du tycker man är gammal vid 31-32 så har vi tre spelare inom den kategorin. Utöver dessa var nästan alla spelare förra säsongen födda mellan 1986-1988.
Grym juniorsatsning ni själva gör förresten. Där borde ni vara riktigt oroliga. J18-laget ska tydligen läggas ner, så också hockeygymnasiet. Det kostar mer än det smakar. Dessutom ryktas era största talanger bort från klubben. Flera av era spelare vill till Taif. Frågan är om de håller måttet? Jag vet att ni kommer att hugga tillbaka mot det som jag skriver nu, men ni kan ju bara vänta och se....
Jag var ironisk om du inte förstod detta. Sen kan jag även säga att jag är väl den ihop med Nedomansky som täljde mest på Lakers-verksamhet ang. Juniorer osv. Men precis som Malul säger så är det uttjatat här inne, och jag har bestämt mig för att det inte går lära gamla hundar sitta längre
Fredrik R wrote:AIK fortsätter värva allsvenskt.
Johan Andersson från Almtuna klar nu enligt gnagets hemsida.
Bobo får det nog tufft nästa år.
Är tveksam om den lille parveln Johan Andersson kan mäta sig med de stora i ES.? Vad tror ni?
Det ska bli intressant att följa utvecklingen av honom. Tror inte han är en typisk poängmakare utan en listig tvåvägscenter som kan bli väldigt värdefull för sin omgivning om han används rätt och framför allt om han passar in i laget spelmässigt som karraktärmässigt. Antar att Melin vet vilka typer han vill ha anpassat efter den egna hockeyfilosofin.
Jag vet faktiskt inte vad Borås håller på med. Säsong efter säsong så värvar man bara mer eller mindre medelmåttor. Det kan aldrig funka om man vill ta sig till playoff eller kvalserier eller ännu längre. Men det är min åsikt.
Simon Hjalmarsson är ledig. Upp med plånboken, Evert!
Jag vet faktiskt inte vad Borås håller på med. Säsong efter säsong så värvar man bara mer eller mindre medelmåttor. Det kan aldrig funka om man vill ta sig till playoff eller kvalserier eller ännu längre. Men det är min åsikt.
Jo men har man ca3,7 millar i spelarbudget kan man inte ta i så man skiter ner sig . Men BHC är ju nerflyttningsklara varje ses enligt vissa....
Ja, fan vad det hade varit nice att se bröderna Hjalmarsson in action!
Ja, ni har det jobbigt med alla svikare I princip varenda hockeyspelare på jorden vill INTE spela i T-ryds sekt. Dom som spelar där vill inte bo där Klart det är bökigt att hantera mentalt.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
"Backen Robin Jacobsson har skrivit på för Tingsryds AIF. Dessutom för 2 år. Det kunde sportchefen Anders Gustavsson meddela på kvällens medlemsmöte. Han valde laget, publiken och fansen före den stora pengarna några mil norrut"