HV är INGET favoritlag! Men jävlar så glad jag blev över segern ikväll.
Vad är det för gråsuggor som kravlat fram från mörka vrår och fyller Globen? Mynt på isen? Man baxnar! Så 70-tal!
Det är möjligt att det är bra för hockeyn med Stockholmslag i toppen av ES men det innebär att vi får stå ut med en massa idioter på läktarna också. TRIST! Sen finns ju risken att en del mindre begåvade storstad-wannabes i landsorten hänger på.
Stupet wrote:åååå så tråkigt finns bara ett lag att hålla på i Småland och det är inte HV71 utan Växjö Lakers hoppas Djurgården kör över dom i Jönköping nu
Lakers spelar inte just nu, och HV möter fjollor från fjollträsk för fasen. Det räcker med att ett gäng tog steget upp till ES från den stan, vill fan inte att SM-tecknet ska dit också. SM-bucklan gör sig bäst i Småland!!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
när man sitter och tittar på dagens SM-final och dess tempo så slår det mig: ojdå, hur ska RR och Josh hänga med och samtidigt tillföra något???
Jag tror tyvärr att de får stora problem i ES.
Fetisov wrote:när man sitter och tittar på dagens SM-final och dess tempo så slår det mig: ojdå, hur ska RR och Josh hänga med och samtidigt tillföra något???
Jag tror tyvärr att de får stora problem i ES.
Robban är 22 år, han kan fortfarande få upp farten med lite mer träning. Zeb däremot
Sviker aldrig VF Alfax, dock är dom precis som vårt kära Lakers spellediga och har semester. Två kvar i ringen. För mig finns det bara en som får vinna av de tu!!
Tråkigt att en domare som sms;ade med HV efter sm-finalen förra året ska få dömma minst två matcher i en sm-final. Sen att kommentatorerna också håller på HV är ju bara värre.
Ultra: tänkte på din åsikt om kommentatorerna. I min TV var de inte ProHV!
Thomas Johansson har spelat en herrans massa år i DIF så inför finalerna kändes det lite skumt att han skulle sitta som expert. Men han klara det mycket bra. Det märks mycket lite att han håller på DIF.
Anders83: Hoppas du får vara med och dela på ölen DU betalar.
Tror du får ta tag i rollatorn och flytta lite närmare TV:n, stoppa in hörapparaten i örat och slipa om glasögonen alt. skaffa linser, sen kanske sova en stund mitt på dagen så kanske du kan hålla dig vaken hela "natten". Och då kanske du också kan se allting som händer på isen.
Tomas Andersson gör en klockren match med den otroliga rutin han har, topp tre i Sverige! Sören tar i mitt tycke några riktigt svaga beslut när det gäller utvisningar, och främst mot HV! Men det är inte så konstigt då han är lite av en hemma dommare! Andersson - Vinnerborg är enligt mig Sveriges två bästa utan konkurens! Båda dessa har en lättsam attityd på banan, och kan utan problem le och skämta med spelarna! Samtidigt kan han visa stor pondus och auktoritet! Hur ni kan påstå att kommentatorerna var HV vänliga är ju skrattretande! Finns väl för tusan inga sådana varelser som är nått annat än Sthlm vänliga! Han skrek ju så det skollrade i tv:n när DIF hade målchans!!!
Trist och trist ,,, jag är neutral i denna final... tänk om kommenteratorna kunde vara det också ... en solklar icing och då tycker de domarna kunde fria..snacka om vara neutrala för dem finns bara att HV ska vinna ...så jag börjar faktiskt att bli Djurgårdare i denna final.
Och för hockeyns bästa vore det också det det bästa .Färjestad och HV är de som driver att stänga elitserien så det vore bara bra om dessa lag inte får dominera i svensk hockey.
Haha, jag är med neutral i denna finalen, hållde nog lite extra på HV i början, men tycker att Djurgården spelar rolig hockey - vilket hv med gör - men har fått lite mer smak oss dif nu.
Pysslingen wrote:Men man kan ju inte unna ett annat lag ett SM-guld bara för att en liten procent av det andra lagets fans beter sig som svin?
Du har så rätt och när man varit i Kinnarps arena och sett hur publiken beter si där inte minst sittplats när de kastar in saker i motståndarbåsen ..men då nämns inget om huliganer!!!!