Anton Hedman till MODO
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
-
- Forumdemon
Rent allmänt kan man säga att man avslutar säsongen innan man skriver något nytt kontrakt, det är otroligt ynkligt om man gör något innan dess. Detta gäller som en oskriven lag , enligt mig.
En spelare som gör detta välkomnar jag aldrig tillbaka. OBS! Detta är inte skrivet till Hedman eftersom vi inte vet och inte kommer att veta, samt att det inte spelar någon roll längre, Det är vad som borde finnas i varje person som pysslar med övergångar och har ett gällande kontrakt.
En spelare som gör detta välkomnar jag aldrig tillbaka. OBS! Detta är inte skrivet till Hedman eftersom vi inte vet och inte kommer att veta, samt att det inte spelar någon roll längre, Det är vad som borde finnas i varje person som pysslar med övergångar och har ett gällande kontrakt.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Först kommentar angående konspirationen...
Det är omöjligt att förhindra spelare från att tänka på sin framtid.
Det är svårt att ge sportchefer besöksförbud gentemot agenter under pågående säsong.
Det är inte helt lätt att ge sportchefer besöksförbud gentemot spelare.
Det skulle gå att reglera under vilka formella former avtal får slutas.
Det går att förbjuda rena kontraktskrivningar under pågående säsong.
Sen lite om #25...
Lycka till, hoppas få se dig i en ishall nära Växjö igen i framtiden, en grymt kul spelare att beskåda.
Det är omöjligt att förhindra spelare från att tänka på sin framtid.
Det är svårt att ge sportchefer besöksförbud gentemot agenter under pågående säsong.
Det är inte helt lätt att ge sportchefer besöksförbud gentemot spelare.
Det skulle gå att reglera under vilka formella former avtal får slutas.
Det går att förbjuda rena kontraktskrivningar under pågående säsong.
Sen lite om #25...
Lycka till, hoppas få se dig i en ishall nära Växjö igen i framtiden, en grymt kul spelare att beskåda.
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland
(Vart tog Gretzky vägen?)
(Vart tog Gretzky vägen?)
-
- Forumdemon
Du får tycka precis som du vill Lillklonis jag lovar att jag inte ska hindra dig .
Dock ser jag inte vad han inte skulle fullföljt , han spelade ju hela säsongen och har mer än väl spelat med märket på bröstet.
Om jag skulle få ett samtal på jobbet och ett nytt anställningserbjudande med dubbel lön och dubbelt så rolig arbetsuppgift hade jag givetvis tagit chansen men jag hade ju liksom sett till att leverera det jag ska innnan jag drar.
Hade han gått in på halvfart och spelat lojt utan inställning hade jag däremot höjt ögonbrynen men jag kan faktiskt inte se att Hedman gjort en groda här .
Dock ser jag inte vad han inte skulle fullföljt , han spelade ju hela säsongen och har mer än väl spelat med märket på bröstet.
Om jag skulle få ett samtal på jobbet och ett nytt anställningserbjudande med dubbel lön och dubbelt så rolig arbetsuppgift hade jag givetvis tagit chansen men jag hade ju liksom sett till att leverera det jag ska innnan jag drar.
Hade han gått in på halvfart och spelat lojt utan inställning hade jag däremot höjt ögonbrynen men jag kan faktiskt inte se att Hedman gjort en groda här .
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
-
- Forumdemon
-
- Forumamatör
Vi fick dras med Hedman när han var skitkass förra säsongen och ingen annan ville ha honom. Han fick fortsatt förtroende i Lakers. Nu när han äntligen börjat leverera så väljer han att avbryta sitt åtagande i Lakers och gå till Modo. Jag tycker nog att som tack för chansen skulle han stanna sitt kontrakts ut.
Den dagen man börjar prata om att byta jobb eller att man har varit i kontakt med en konkurrerande part, så är reglerna sådana att man inte får gå in och hämta sina grejer eller stänga av datorn, utan det är bara att gå raka vägen hem utan att passera gå om man säger så. Men inom idrotten gäller tydligen helt andra och mjukare regler. Jag råkar veta att det är så inom yrkeslivet.
Jag konstaterar bara att det skiljer sig åt.
Jag konstaterar bara att det skiljer sig åt.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Från hockeyexpressens chat med Leffe Boork:
Fredrik Örnsköl: Hej Leif! Vad tror du modo hockey behöver göra förutom att föryngra truppen samt sättet att spela på? Vad tror du om Anton Hedman?
Leif Boork: Jag hade Anton hedman i Almtuna för tre fyra år sedan. Jag tog bort honom. Men han hade bra inställning och körde sin stil. Det kan vara möjligt för honom att fylla en roll som exempelvis Ylwen haft i LHC. Men Anton saknar farten och är begränsad i spelet.
Fredrik Örnsköl: Hej Leif! Vad tror du modo hockey behöver göra förutom att föryngra truppen samt sättet att spela på? Vad tror du om Anton Hedman?
Leif Boork: Jag hade Anton hedman i Almtuna för tre fyra år sedan. Jag tog bort honom. Men han hade bra inställning och körde sin stil. Det kan vara möjligt för honom att fylla en roll som exempelvis Ylwen haft i LHC. Men Anton saknar farten och är begränsad i spelet.
-
- Forumdemon
Läste också det där. Borken kommer aaaaldrig att säga ett enda gott ord om Anton. Oavsett om han så skulle avgöra en SM-final på egen hand...
Det finns några hockeyprofiler jag inte gillar så värst mycket, men INGEN jag avskyr så mycket som gnällpicken och messerschmitten Boork... Fy faaan när han satt som kommentator i 4:an förra säsongen... Enda gångerna jag njutit av TV-hockey med ljudet avstängt.
Det finns några hockeyprofiler jag inte gillar så värst mycket, men INGEN jag avskyr så mycket som gnällpicken och messerschmitten Boork... Fy faaan när han satt som kommentator i 4:an förra säsongen... Enda gångerna jag njutit av TV-hockey med ljudet avstängt.

Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
-
- c/o LL´s Forum
-
- c/o LL´s Forum
En ny Wernblom blir han inte. Synd att man ska jämföra Hedman med honom. Knappast rättvist. Wernblom hade, vågar jag påstå, ett av Sveriges hårdaste och placeringssäkraste skott, och kunde i princip göra mål på allt. Där är inte Hedman i närheten. Kom ni ihåg när Skellefteå spelade kval här hemma, då förstår ni vad jag pratar om. MoDo kan drömma sig fördärvade..
Nu behöver inte det vara fel och det ska bli kul att se Anton Hedman i elitserien. En spelartyp som inte är så vanlig i svensk hockey med sin fysiska spelstil. Och jag kan garantera att ingen vill starta en fight med Hedman, som är hänsynslöst effektiv i de lägena.
Märkligt det här med kvällstidningar, Hedman nämndes någon gång och kommentatorerna knystade ibland att han var en "buse" nu när det väntas elitsserie är han helt plötsligt brutal.
Har en känsla av att vi får se Hedman ta ett rejält kliv och många artiklar i aftonblaskan .
Märkligt det här med kvällstidningar, Hedman nämndes någon gång och kommentatorerna knystade ibland att han var en "buse" nu när det väntas elitsserie är han helt plötsligt brutal.
Har en känsla av att vi får se Hedman ta ett rejält kliv och många artiklar i aftonblaskan .
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
*** Anton Hedman (191cm/102kg) sänker en Abbott med ännu en öppen is-tackling. Fredrik Syrman (180/81) tänker uppfostra honom. Det såg ut som att en hamster utmanade en vattenbuffel.
http://www.hockeysnack.com/permalink/1271170
Man kommer ju sakna honom ...
http://www.hockeysnack.com/permalink/1271170
Man kommer ju sakna honom ...
-
- Forumdemon
Det var en rätt stor artikel om honom i dagens pappersaftonblad med stor bild. Elitseriens nya bad boy... Och för en gångs skull skrev dom var Modo hittade honom...
"Challe hyllar elitseriens nya bad boy – Anton Hedman."
Digital variant här: http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 7627644.ab
"Challe hyllar elitseriens nya bad boy – Anton Hedman."
Digital variant här: http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 7627644.ab
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
Andreas johansson "Hedman kör på som en dåre" we like!
http://modo.hockeyligan.se/main.aspx?level=intervjue
http://modo.hockeyligan.se/main.aspx?level=intervjue
-
- Styrelsen Lakers Lakejer
-
- c/o LL´s Forum
-
- c/o LL´s Forum
http://107apelsiner.se/?p=1501
3 minuter in kan ni börja titta, för där någonstans kommer Hedmans köttare på Abbott! (Som börjar grina efteråt)
3 minuter in kan ni börja titta, för där någonstans kommer Hedmans köttare på Abbott! (Som börjar grina efteråt)
-
- c/o LL´s Forum
-
- Forumdemon