AIK-Växjö

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Anders83
c/o LL´s Forum

Inlägg av Anders83 »

Hoppas hoppas hoppas ändå på något sätt att Almtuna är lag nummer 2 som går till eliten! snacka om den största skrällen i hockeysverige på väldigt länge!

AIK upp stör mig inte längre , bara Leksand bommar är jag nöjd , särkilt efter att ha läst deras 32 sidor inför och efter matchen mot oss!

Deras fans är på bristningsgränsen efter att Växjö 2 år i rad satt käppar i hjulet, förra året buade hela Ejendals arena ut sitt eget lag i besvikelse efte r fiasko nummer 4:a och nu har vi sänkt deras moral än en gång! Visst dom har chansen fortfarande men nu smakar det lagom beskt i dalarna när man fått smaka på samma medicin man gett Malmö 2 ggr tidigare.

Drömscenariot är att råttfällan går igen med en smäll som ekar i hela hovet och det blir kalabalik med inslängda grejer på isen samt att ängelholm tystas parallelt med Ejendals så att vi får en Allsvenska nästa år som heter duga där även Tengsry går upp så vi har tidernas sjukaste allsvenska 10/11

Forza Växjö

Forza Tuna

Forza SSK
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Användarvisningsbild
PeterLake
Forumproffs

Inlägg av PeterLake »

Skämtar du? Jag hade hur kul som helst bara av att läsa tråden i deras forum precis efter matchen :lol:
STOLT LAKEJ
Anders83
c/o LL´s Forum

Inlägg av Anders83 »

Vad skulle jag skämta om ?
Användarvisningsbild
Pysslingen
Forumentusiast

Inlägg av Pysslingen »

Jag håller med. Kul om Tingsryd kan ta sig upp, så tar vi ner dem lika snabbt :)
Användarvisningsbild
PeterLake
Forumproffs

Inlägg av PeterLake »

Jag antog att du störde dig på "Växjö-Leksand" tråden i superstars forum?

Otroligt kul tråd, tycker lite synd om Lotvonen :lol:
STOLT LAKEJ
Anders83
c/o LL´s Forum

Inlägg av Anders83 »

Störde mig inte alls jag är bara så djupt imponerad över "sveriges lag" och deras stolta anhängare ...
Vackraste klubbmärket
Forumentusiast

Inlägg av Vackraste klubbmärket »

Linkankopia skrev:
Vackraste klubbmärket skrev:
Linkankopia skrev:
Linkankopia skrev:
Linkankopia skrev:Frågan är när deadline för bortalaget att anmäla sitt intresse. 2 sekunder efter förra matchen?

AIK:s supportergrupper som BA och Smokinglirarna bokade in sina bortaresor och anmälde dessa för att få biljetter till bortamatcherna strax efter att spelomgångarna fastställts av förbundet.

Jamen vad duktiga ni är då. De flesta lag brukar faktiskt kunna ha bortastå reserverade för BORTA-supportrar även efter senaste match och INNAN nästkommande match oavsett biljettåtgång i övrig del av arenan ... Men det är klart, AIK har ju köpt biljetter på SSK'a hemmastå bara för att jävlas förut så jag blir ju inte förvånad att man vill ha små gnagare på bortasektionen heller ...

Fel. SSK ville hindra en masssa AIK:are från att komma till sin hemmamatch genom att ge sina supportrar förtur till att köpa upp så många biljetter som möjligt och då började AIK-sympatisörer och fans köpa det som fanns tillgängligt vid tillfället (bla hemmastå). Det är inte förbjudet iaf sedan får man tycka vad man vill om saken. Förstår Södertäljes agerande och klagade inte för det. AIK skulle gjort likadant. Anledningen till att AIK-fans köper biljetter till bortastå är ju av den anledningen att det är de enda som fanns tillgängliga att boka och skälet att det kunde bli så är redan utagerat om du läser inläggen innan.

Och varför tror du detta scenario infann sig då? Jo på grund av att gnagare köpte in sig på SSK's hemmastå förra årets KS-match i Scaniarinken och väl på plats så tyckte dom infiltrerade gnagarna att det var okej att puckla på allt och alla inklusive barn ... Bra jobbat gnagare !

Nej, scenariot inträffade av samma anledning som vid detta tillfälle. Er klubb sket på sig för att man var rädd att tappa publikstödet så man gjorde sitt yttersta att hindra icke-SSK:are från att få tag i biljetter. Det där med att puckla på barn får stå för dig. Inte ens bajenbladet skrev om det så det kan bara vara påhittat. Grattis till suddenförlusten förresten...

Men är du tappad bakom en vagn eller? Det jag beskrev från förra KS är sant och finns bevisat ... Tappa publikstödet? Vi hade lätt fyllt Scaniarinken med bara SSK'are i en sån match .... Men vi och många andra lag vill ge plats åt gästande lag ... Så är det bara .... End of discussion !

Hoppas ni torskar på söndag .... Såna som dig är inte värda att vinna ....

Vad du hoppas kan jag och många flera leva med. 25 millars skillnad i spelarbudget syntes knappast på isen i Torsdags. Ja, och ni riskerade att tappa publikstödet vilket också föranledde er klubb att inte släppa ut biljetterna till allmän försäljning i god tid innan match. Sedan kan man ju givetvis spekulera i ämnet vad "i god tid innebär". Biljetterna till AIK-Växjö dvs ca 6 tusen exklusive de redan sålda årskorten såldes slut på knappt en halvtimme. Hur många AIK:are tror du inte ville ha biljetter till bortafighten mot SSK i förra och under denna KS-upplaga? Tappad bakom en vagn...jösses vad fyndig du är. Hade jag haft din tankekaliber så hade jag utnyttjat det till att vila i fem minuter åtminstone...
Vackraste klubbmärket
Forumentusiast

Inlägg av Vackraste klubbmärket »

Niles skrev:Efterfesten är tydligen redan planerad och utlagd på ticnet enligt sopbladet.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 6929066.ab

Hoppas till gud att våra spelare är riktigt jävla tända i morgon :twisted:

Om man inte går upp till ES så tillfaller entrébiljettsintäkterna för den tilltänkta efterfesten AIK IF istället för att returneras till köparna.

I Sthlm ( inom stadstullarna framför allt) måste man vara ute i god tid för att boka in en festlokal). Hur tror ni Lakers hade gjort i samma läge? Avvaktat med bokande av lokal och sedan eventuellt stått och firat på torget vid korvkiosken?

Blir en mentalt tuff match imorgon för både spelare, ledare och supporters. Räcker med att säga så.
Användarvisningsbild
Bamse_78
Forumproffs

Inlägg av Bamse_78 »

I Växjö behöver man inte boka nånting. Tillhör man Lakers eller Lakejerna så får man tillträde till allt precis när man vill :D
Jocke86
Forumterrorist

Inlägg av Jocke86 »

If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
Talismanen
c/o LL´s Forum

Inlägg av Talismanen »

Värre medgångssupportrar får man ju leta efter!
Den som inte sjunger är taifare!!!
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Inlägg av Svartvadet »

PeterLake skrev:Skämtar du? Jag hade hur kul som helst bara av att läsa tråden i deras forum precis efter matchen :lol:

För er som orkar så har jag gjort en liten mix av Leksands forums tråd Leksand - Växjö:

"Växjö har inte tagit en enda trepoängare på 8 matcher.

Finns inte på världskartan att Leksand inte vinner denna match under ordinarie tid, den solklaraste vinsten i hela kvalserien är just matcherna mot Växjö"

"Lust o döda nån just nu"

"FY fan i helvete va dåliga Leksand är, dom skulle få dyngstryk av ett div3 gäng"

"Men vi leksingar skall hata Växjö intensivt för deras osportsliga matchning av sina spelare. Hoppas vi någon gång kan få förstöra för dem."

"Hahahahaha jag väljer att skratta åt skiten som resten av världen. Så totalt väntat att vi gör en plattmatch idag när vi "bara" ska ner och hämta 3 poäng mot seriens sämsta lag."

"Dra åt helvete Lotvonen! DIN JÄVLA SOPA! Tjocka jävla finnjävel"

"4-0 nu, Hela jävla laget kan fara åt helvete. Förbannad jävla nollor"

"DOM JÄVLA HORORNA KAN DRA ÅT HELVETE"

"Sedan känner man ett sådant glödande hat mot Växjö, som verkar göra sin enda rejäla match just idag."

"Fyfan att vi ger bort det här till mögle/gnaget.... FYFAN!!!!!!!!!!!!!!! jävla FITTKUK dra åt helvete nu gräver jag ner mig"

"Strumpan är den största ordbajsare vi haft i föreningen."

"Sist i tabellen dom spöar leksand ändå. FYFAN vad jag skäms för att hålla på leksand."

"Där rev jag medlemskortet. Grattis till elitserien gnaget - LIF ni förtjänar inte min kärlek eller mina pengar (pengar som är det enda som betyder något i den här föreningen).
Aldrig mer!"
Talismanen
c/o LL´s Forum

Inlägg av Talismanen »

"Sveriges bästa och trognaste supportrar har sagt sitt" :lol:
Den som inte sjunger är taifare!!!
Användarvisningsbild
petbir
Forumentusiast

Inlägg av petbir »

allvarligt talat, tror ni verkligen de vinner i morgon...
Isidor1891
Forumamatör

Inlägg av Isidor1891 »

Ja ni lakejer är Sveriges bästa supportrar och alla andra är medgångare.

Men det jag tycker är lite konstigt i debatten att ni inte har några biljetter till matchen är att så sent som igår säger er ordförande att ni bojkottar matcherna mot AIK för det är för farligt att åka till hovet.

Som lite insatt i supportersituationen på hovet tycker jag det är komiskt att en matchvärd säger att det står 170 firmakillar och väntar på er efter matchen och ni köper det med hull och hår. Tror ni bara på troll eller tror ni på tomten också?

Firman har nog aldrig varit 170 stycken vid en enskild samling i fotboll. Och definitivt inte i hockey.

Fast jag vet en kompis som är ifk göteborgare som fick höra efter en match på Råsunda att det står 3000 utanför och väntar på er. Han vart bra skraj tills han kom ut och där stod ingen alls. Å andra sidan tror han inte på tomten heller.
norje
Forumproffs

Inlägg av norje »

Isidor1891 skrev:Ja ni lakejer är Sveriges bästa supportrar och alla andra är medgångare.

Men det jag tycker är lite konstigt i debatten att ni inte har några biljetter till matchen är att så sent som igår säger er ordförande att ni bojkottar matcherna mot AIK för det är för farligt att åka till hovet.

Som lite insatt i supportersituationen på hovet tycker jag det är komiskt att en matchvärd säger att det står 170 firmakillar och väntar på er efter matchen och ni köper det med hull och hår. Tror ni bara på troll eller tror ni på tomten också?

Firman har nog aldrig varit 170 stycken vid en enskild samling i fotboll. Och definitivt inte i hockey.

Fast jag vet en kompis som är ifk göteborgare som fick höra efter en match på Råsunda att det står 3000 utanför och väntar på er. Han vart bra skraj tills han kom ut och där stod ingen alls. Å andra sidan tror han inte på tomten heller.

Vet inte riktigt vad man ska tro, men vi fick inte tillstånd att lämna hallen. vi blev eskorterade ner genom spelarutrymmen sen bak där dom släpper in bussar. Om jag inte minns fel var det både Matchvärdar, ordningsvakter & Poliser som följde oss genom Hovet. Vi fick sen stå en bra stund innan vi blev utsläppta pga att det fanns "gnagare" utanför.

Är det såhär man ska räkna med att ha det på Hovet om man åker dit?
Användarvisningsbild
Bamse_78
Forumproffs

Inlägg av Bamse_78 »

Jag fråga en gul jacka vad som stod på när vi efter 2:a perioden blev omringade av vakter å dylikt. Han förklarade då att det var ett 30 tal som ville spöa oss.

Det är ju inte speciellt roligt att åka till en plats som hovet när man har små barn med sig och ska behöva få väktar eskort ut ur arenan.

Jag anser att de supportrar och aktiva inom Aik:s förening är precis lika jäkla korkade som de hulliganer som finns på matcherna.
År efter år så finns det idioter som ska slåss å bråka men ändå så gör inte er "anrika" förening ett jäkla skit åt saken utan sitter stillasittande å tittar på.
Visa like stake och sätt ner foten nån gång och sluta bete er som hovnarrar, så kanske ni kan få nån sorts respekt från övriga supportrar i vårt hockey älskande land.
Isidor1891
Forumamatör

Inlägg av Isidor1891 »

Bamse_78 skrev:Jag fråga en gul jacka vad som stod på när vi efter 2:a perioden blev omringade av vakter å dylikt. Han förklarade då att det var ett 30 tal som ville spöa oss.

Det är ju inte speciellt roligt att åka till en plats som hovet när man har små barn med sig och ska behöva få väktar eskort ut ur arenan.

Jag anser att de supportrar och aktiva inom Aik:s förening är precis lika jäkla korkade som de hulliganer som finns på matcherna.
År efter år så finns det idioter som ska slåss å bråka men ändå så gör inte er "anrika" förening ett jäkla skit åt saken utan sitter stillasittande å tittar på.
Visa like stake och sätt ner foten nån gång och sluta bete er som hovnarrar, så kanske ni kan få nån sorts respekt från övriga supportrar i vårt hockey älskande land.

Ett 30tal låter mer sannolikt än dom 170 som nämnts.

Frågan är inte helt lätt att lösa. Inte ens teoretiskt. Men vad menas med att sätta ner foten? Är av den uppfattningen att man löser inte våld med våld. Och i så fall får det väl bli en motfråga. Varför satte inte ni ner foten då?

Och nej, jag tänker inte ställa mig öga mot öga med dessa element och säga sluta slåss annars..... jag vad ska jag göra annars?

Utan istället visar jag min syn och inställning hur man ska bete sig som ambassadör för sitt lag.

Det som är ironiskt i kråksången är dom personer man möter i Växjö när man går runt och har hörlurar som headset till telefonen. Att väldigt många i Växjö denna vintern tror man lyssnar på musik och inte hör deras kommentarer bakom ryggen om vad dom hatar AIK. Men det är inte lakejer utan enskilda privatpersoner? Precis som firmafolket inte är BA men ändå ska få representera alla AIK:are?

Och ifall man ska förvänta sig ett visst beteende när man åker till Stockholm? Ja det får man faktiskt. Stockholm är en lite större stad än växjö och har en annan mentalitet. Det är ett hårdare klimat där. På samma sätt som en från t ex moheda får förvänta sig när man åker till växjö.

Eftersom ni nu är Sveriges snällaste supportrar så har ni faktiskt inget att frukta på hovet. Till skillnad från exempelvis rögle som också har problemsupportrar och därmed får förvänta sig att bli bemötta som bortasupportrar på samma sätt som AIK:are blir behandlade i ängelholm.

I en perfekt bomullsvärld så skulle det inte behöva vara så här. Det tycker jag också. Men nu är inte världen perfekt. Och t ex usa verkar inte lösa problemen i mellanöstern med våld heller. Så det enda man kan göra som enskild medborgare och supporter är att visa sin bästa sida.
hagawaga
Forumamatör

Inlägg av hagawaga »

Isidor1891 skrev:Tror ni på tomten också? Firman har nog aldrig varit 170 stycken vid en enskild samling i fotboll. Och definitivt inte i hockey.

I min värld spelar det mindre roll om det är 170 eller bara ett 50-tal kriminella idioter som, i sin klubbs namn, vill hoppa sönder mitt ansikte!

Ditt försvarsinlägg understryker ju bara den flathet och den acceptans ni visar för dessa efterblivna idioter! Som någon sa: om AIK tog avstånd från dem, stängde av dem på livstid och gav dem miljonböter skulle ni få mer respekt runt om i Sverige.

Faktum är att respekten för AIK är noll (0) och man riskerar inte att åka till Hovet för att gå på hockey och att bli misshandeld/dödad för att man har fel tröja på sig!

Jag vet ju att det är precis detta som är syftet och att ni vinner när det blir på det viset , men jag är som sagt inte beredd att riskera mig eller min familj för en hockeymatch, så grattis AIK - ni har verkligen lyckats få det dit ni vill!

Men jag kommer att skratta mig harmynt om ni torskar och får ställa in er elitseriefest även om det kommer att kosta skattebetalarna miljoner (som ni borde stå för) att städa upp efter kravallerna!
Isidor1891
Forumamatör

Inlägg av Isidor1891 »

>> Hagawaga.

Vet inte riktigt vad i mitt inlägg som var ett försvar. För jag försvarar inte våldet. Utan förklarar hur det ser ut. Och som sagt, i en perfekt värld är alla kompisar. Världen är inte perfekt.

Att man riskerar att bli misshandlad om man sätter sig emot dessa personer är rätt sannolikt. Dödad, inte sannolikt. Även om det hänt en gång i "fotbollens" uppgörelser.

Tycker det är att ganska hoppande i anklagelserna mellan firmafolk, AIK:are och föreningen AIK. Själv kan jag bara svara för mig själv och kategorin AIK:are. Även om jag känner till både folk inom firman och föreningen. Men jag har ingen beslutanderätt där. Och håller mig därför som sagt till vad jag kan styra över, mitt eget handlande. Och jag har väl förklarat vad min inställning är? Ändå kommer det påhopp om hur alla AIK:are är mot det jag skriver.

Det säger nog mer om din lugna och trevliga inställning mot andra supportrar än om min?

Kan bara gå till min egen son som i första klass får höra av andra barn hur dom hatar AIK. Och sån är världen idag, den var sån när jag gick i första klass också. Det är något AIK:are får leva med och lever med. Alla hatar oss. Och många AIK:are hatar alla. Vad kom först, hönan eller ägget? Det enda man kan göra är att förklara att sån är världen. Men den blir inte bättre av att hata dom. Är det fel att acceptera att världen ser ut så?

I min familj lever efter devisen: Två färger, en tro. Vad ni andra tycker och tänker påverkar inte oss.

Vi är Gnaget, alla hatar oss, va fan gör det? ;-)
Användarvisningsbild
PeterLake
Forumproffs

Inlägg av PeterLake »

Det polisen behöver göra är att ta en trupp och spöa vartenda gnagare som ber om det, och då menar jag inte med lite stryk.

I andra länder har man använt denna metod, i de flesta fallen lugnade supportrarna(huliganerna) ner sig.

ELLER

Englands sätt.

Fler säkerhetskameror, automatisk fängelsestraff+böter
Senast redigerad av 1 PeterLake, redigerad totalt 0 gånger.
STOLT LAKEJ
Isidor1891
Forumamatör

Inlägg av Isidor1891 »

PeterLake skrev:Det polisen behöver göra är att ta en trupp och spöa vartenda gnagare som ber om det, och då menar jag inte med lite stryk.

I andra länder har man använt denna metod, i de flesta fallen lugnade supportrarna(huliganerna) ner sig.

Den där får du allt utveckla och precisera vart det hänt och funkat?

Att det hänt och händer att polisen hoppar in med batongerna och vevar vet jag har hänt i Sverige flera gånger. Även om det oftast är dom väktare som inte fick bli poliser som står för batongvåldet.

T ex cupfinalen mellan göteborg och dif. Finns ett flertal klipp på youtube.

Måste dock påpeka att väktarna på matchen senast i växjö var exemplariskt trevliga. Något som kanske hänger ihop med att det också var trevlig stämning hela dagen? Och till viss del beroende på att en del av dom som var på bortasektionen var AIK:are :lol:
Isidor1891
Forumamatör

Inlägg av Isidor1891 »

Niles skrev:Efterfesten är tydligen redan planerad och utlagd på ticnet enligt sopbladet.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 6929066.ab

Hoppas till gud att våra spelare är riktigt jävla tända i morgon :twisted:

Om man inte går upp till ES så tillfaller entrébiljettsintäkterna för den tilltänkta efterfesten AIK IF istället för att returneras till köparna.

I Sthlm ( inom stadstullarna framför allt) måste man vara ute i god tid för att boka in en festlokal). Hur tror ni Lakers hade gjort i samma läge? Avvaktat med bokande av lokal och sedan eventuellt stått och firat på torget vid korvkiosken?

Blir en mentalt tuff match imorgon för både spelare, ledare och supporters. Räcker med att säga så.

Dom hade nog rensat bilarna vid oxgrillen och firat på parkeringen där. Lägligt nog vid polisstationen och lagom stort för ett växjöfirande. Stortorget är lite för stort och har ingen korvgrill. Det får hållas exklusivt för firande av Carro.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inlägg av Räven »

AIK:s svans är nog det mest bedrövligaste som finns i landet, jag har svårt att se något värre i allafall.
De verkar ha ensamrätten att bestämma vilket lag man ska hålla på när man besöker den så kallade huvudstaden, fan i mig pinsamt. :evil:
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Isidor1891
Forumamatör

Inlägg av Isidor1891 »

Det kan kanske bero på att ni som i sammanhanget nystartad förening inte mött dif? bajen hockey räknar inte i sammanhanget. Men om ni åker med öster till söderstadion i år och vinner så får ni väl se hur trevliga bajen är när dom torskar.

Jag tänker absolut inte hävda att AIK och dess supportrar är problemfria. Men bara för att det finns problem i AIK-leden ger inte alla andra skäl till att säga och bete sig hur man vill på forum.

Jag är en person som anser att lakejerna är en städad och lugn gruppering. Därför reagerar jag när styrelsemedlemmar öppet (i ett anonymt forum) kör en sån aggressiv attityd. Eftersom ni själva säger att ni inte har såna aggressioner mot andra lag. Dubbelmoral? Kanske bara jag som inte förstår ironi och jargongen? Fast hade jag kört den jargongen så hade jag väl bara spätt på myten om AIK.
Användarvisningsbild
Patrik_AIA
Forumamatör
Kontakt:

Inlägg av Patrik_AIA »

Isidor1891 skrev:Eftersom ni nu är Sveriges snällaste supportrar så har ni faktiskt inget att frukta på hovet. Till skillnad från exempelvis rögle som också har problemsupportrar och därmed får förvänta sig att bli bemötta som bortasupportrar på samma sätt som AIK:are blir behandlade i ängelholm.

Hur blir aik-are behandlade i Ängelholm som skulle göra att röglefans skulle ha något att frukta på Johanneshovs isstadion?
Den där våldsnostalgiska logiken har jag aldrig begripit mej på, oavsett vilken klubb det handlar om.
Är det Du som organiserar aik-svansens aktiviteter och därför kan säga att en växjöfan inte behöver vara rädd, i motsats till en röglefan?

Lycka till imorgon, Lakers!
Rögle det kvittar vad som sker, vi ska alltid följa er!
2010-04-11 är jag även Växjösupporter och lovar att dricka min morgoncappuccio ur en lakersmugg i tre månader om de tar poäng mot AIK.
Isidor1891
Forumamatör

Inlägg av Isidor1891 »

Nope, organiserar ingenting. Men jag vet själv hur jag blev bemött senast jag var i ängelholm. Och vet att det finns heif:are som åker och slåss för rögles färger. Men det kanske bara är jag som drömt att det sker?

Vad i mina inlägg är våldsnotalgi?
Användarvisningsbild
Patrik_AIA
Forumamatör
Kontakt:

Inlägg av Patrik_AIA »

Isidor1891 skrev:Nope, organiserar ingenting. Men jag vet själv hur jag blev bemött senast jag var i ängelholm. Och vet att det finns heif:are som åker och slåss för rögles färger. Men det kanske bara är jag som drömt att det sker?
Vad i mina inlägg är våldsnotalgi?

Nej, du har inte drömt, och jag är det förste att fördöma sådant beteende. Det hjälper inte laget ett skvatt att huliganer säger sig slåss i lagets namn.
Det jag vände mig mot var andemeningen att röglefans förtjänar att vara rädda eftersom aikarna behandlas illa i Ängelholm. Det kallar jag för våldsnostalgi och undrar på vilket sätt vanliga aik-fans behandlas illa i Ängelholm?
Att "firmagrupperingar" har sina krig är oerhört problematiskt men som vanlig supporter skall man kunna gå på hockey och hålla på sitt lag i alla lägen. Annars har vi ett allvarligt problem i svensk hockey.
Rögle det kvittar vad som sker, vi ska alltid följa er!
2010-04-11 är jag även Växjösupporter och lovar att dricka min morgoncappuccio ur en lakersmugg i tre månader om de tar poäng mot AIK.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inlägg av Räven »

Jag har sett AIK:s svans ett antal gånger under de senaste 30 åren och jag har också sett resultaten efter att de har passerat, vilket inte gjort mig precis imponerad. Väldigt, väldigt mycket hör inte hemma i idrottens värld, så enkelt är det.
Isidor1891
Forumamatör

Inlägg av Isidor1891 »

Räven skrev:Jag har sett AIK:s svans ett antal gånger under de senaste 30 åren och jag har också sett resultaten efter att de har passerat, vilket inte gjort mig precis imponerad. Väldigt, väldigt mycket hör inte hemma i idrottens värld, så enkelt är det.

Har också sett svansen, fast då inifrån och under som senaste 25 åren. Och det man kan göra är att ta tag i dom i ytterkanten som dras med när det händer.

Och det är kategorin som dras med när det händer som ger sig på motståndare med klubbfärger. Som inte är ITK och följer dom oskrivna reglerna. Det är ju som bekant dom minsta hundarna som skäller mest. Dom yngre som vill visa upp sig och "visa sig värdiga" som är det största problemet.

Men det här med firmeriet är inget jag egentligen är så förtjust att diskutera eller försöka lösa. Dom kör sitt race och jag som följt AIK hockey sen 86 konstaterar att andra lags supportrar har samma hatiska inställning nu som då mot AIK:are. Fast dom som snälla supportrar inte hatar, dom bara älskar sitt eget lag.

Att vi som vanliga supportrar skulle lösa firmafrågan när inte våra myndigheter klarar det känns som en utopi.

Vet inte om jag är för gammal i gemet eller om man är avtrubbad. För jag är inte rädd när jag går på AIK:s matcher. Och tar med mig mina smågrabbar på matcherna och står i klacken för att ge dom bästa möjliga uppväxt :lol: Men håller dom borta från derbyn och göteborgsmatcherna. Inte för att det är prolem på AIK:s läktare utan för att det är problem med andra sidans supportrar.

Och ifall någon undrar, så var dom med i växjö senast.
Användarvisningsbild
Piggelin
c/o LL´s Forum

Inlägg av Piggelin »

Isidor, det är klart att du inte är rädd när du går på matcherna, eftersom det bara är två gånger om året och matcherna spelas ju i Växjö. Efter att ha läst igenom dina insändare så har du klart avslöjat att du inte bor i Stockholm. Skulle gissa på högst ett par mil från Växjö. :whistle:
Men ditt försvar av AIK-klackens beteende säger mer om dig själv än om oss.

Ett roligt litet klipp från ditt ordbajseri är nedanstående:
"Men det är inte lakejer utan enskilda privatpersoner?"
Kan du förklara skillnaden för mig?
Senast redigerad av 1 Piggelin, redigerad totalt 0 gånger.
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Isidor1891
Forumamatör

Inlägg av Isidor1891 »

Piggelin skrev:Isidor, det är klart att du inte är rädd när du går på matcherna, eftersom det bara är två gånger om året och matcherna spelas ju i Växjö. Efter att ha läst igenom dina insändare så har du klart avslöjat att du inte bor i Stockholm. Skulle gissa på högst ett par mil från Växjö. :whistle:
Men ditt försvar av AIK-klackens beteende säger mer om dig själv än om oss.

Det stämmer att jag nu för tiden inte bor så långt från växjö. Har sagt det innan och får väl säga det igen. Jag som jag försvarar inte, jag förklarar.

Den visslande lilla figuren får mig att misstänka att du listat ut vem jag är. Är så fallet så vet du att jag är en ganska lugn och resonabel person.

Och ifall någon undrar, så ska barnen med imorgon också.
Användarvisningsbild
Piggelin
c/o LL´s Forum

Inlägg av Piggelin »

Ja, att du är en lugn och resonabel person kan jag väl hålla med om, men jag förstår inte dina skriverier här.
Skall du åka till Stockholm imorgon?
Ha det bra och hälsa barnen från mig. :wink:
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Isidor1891
Forumamatör

Inlägg av Isidor1891 »

Piggelin skrev:
Ett roligt litet klipp från ditt ordbajseri är nedanstående:
"Men det är inte lakejer utan enskilda privatpersoner?"
Kan du förklara skillnaden för mig?

Det så kallade ordbajseriet är att det snackas på forumet hur alla AIK:are är. Och ni som är Sveriges snällaste supportrar inte heller är så jävla snälla som ni påstår. För när folk klädda i lakerssouvenirer skriker saker till mig så är dom tydligen inte lakejer, utan vanliga lakerssupportrar. Dock går ni inte till handgripligheter. Men ni ska nog inte svära er helt fria, ni är inte så gamla än. Och klimatet i växjö är också på väg mot storstadssyndrom. Dock hoppas jag inte att det blir så. Men ju större er supporterförening är, desto större chans är att det drar till sig problem.

Detta är inte arrogant inställning. Men det är inte så svårt att ha koll på enskilda individer i lakerdome. Det är lite svårare att ha samma koll inom AIK. Det är lite fler att hålla ordning på så att säga.

Men samtidigt ska ALLA AIK:are stå till svars för vad enskilda grupperingar gör på matcher. Dra alla över en kam brukar det heta. Ska man göra det åt ena hållet får man ta att man gör det åt andra hållet också.

Nu är jag dock så härdad att jag inte bryr så särskilt mycket. Har ju också varit ung och haft hata-attityd. Förhoppningsvis kommer även ungdomarna i växjö också växa upp och få en mer nyanserad bild av hur en supporter är.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inlägg av Räven »

Jag kan bara önska att AIK tar tag i problemen som de har, om det sedan är i utkanterna eller inte, det vet jag inte, jag har som jag tidigare sagt, bara sett resultaten och det är tillräckligt för mig.
Låst