Malmö stänger av Calle Söderberg
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
-
- c/o LL´s Forum
Eftersom jag tycker både MIF och sedermera även Söderberg skött det hela snyggt tänkte jag inte delta mer i den här debatten, men ni känner mig bättre än så.
Jag hittade den här excellenta artikeln av Uffe Bodin. Jag lyfter fram den som ett motargument till den märkliga uppfattning att MIF:s agerande i den här historien skulle vara särskilt anmärkningsvärt eller typiskt svenskt. Jag tror disciplinen är hårdare i Nordamerika och Ryssland än i gamla Svedala. Jag tror dessutom att Söderberg också vet detta vilket förklarar varför han fortfarande spelar i AS.
Nedomansky försöker alltid få det till att dessa unga genier som blir bestraffade är missförstådda (nästan misshandlade) och Lakersfan03 till att just detta är typiskt svenskt. Jag skulle vilja se Söderberg glida omkring i Calgarys organisation, hänga med huvudet, och skämta om lagkamraterna.

Nedomansky försöker alltid få det till att dessa unga genier som blir bestraffade är missförstådda (nästan misshandlade) och Lakersfan03 till att just detta är typiskt svenskt. Jag skulle vilja se Söderberg glida omkring i Calgarys organisation, hänga med huvudet, och skämta om lagkamraterna.

-
- Inaktiverad användare
Hockey är en lagsport. Gillar man inte lagsporter så finns det oändligt många andra sysselsättningar man kan ägna sig åt. Men jag förstår att hockeyn är oemotståndlig. Nu senast är det den ryska talangen Kirill Kabanov som vill bli professionell hockeyspelare utan att acceptera att han tillhör en grupp eller att ledarna faktiskt leder verksamheten. Utkickad från J18-landslaget och det med rätta.
http://www.hockeysverige.se/news_show_r ... id=9666625
VLH ska ha en eloge för sitt arbete med att markera vad som gäller hos oss. Hoppas att klubben fortsätter att visa samma kurage oavsett vilken skill, talang eller släktband spelaren ifråga har.
http://www.hockeysverige.se/news_show_r ... id=9666625
VLH ska ha en eloge för sitt arbete med att markera vad som gäller hos oss. Hoppas att klubben fortsätter att visa samma kurage oavsett vilken skill, talang eller släktband spelaren ifråga har.
Bloggaren MrMadhawk skriver om hans syn på Carl Söderbergs vara eller inte vara i MIF under rubriken HIF-effekt eller ordningshållare?. Mycket intressant läsning, och avslöjande kring de problem som uppstår när någon sätter jaget före laget. Kanske uppstår dylika problem enbart i Sverige, kanske handlar det om jante-lagen och om en oförmåga att hantera duktiga individer som det antytts tidigare i tråden. Men oavsett hur så blir det problem när någon i kollektivet anser sig stå över resten av gruppen. Ärligt så tror jag det är så även utanför Sveriges gränser, samma gäller i vårt östra grannland i alla fall. MIF borde tagit tag i problemen långt tidigare, men bättre sent än aldrig. Och är det så att det finns länder där Söderberg kan köra sitt eget race, och där det till och med uppskattas, borde han nog söka sig dit.
Intressant att följa vad mötet idag där alla kort ska läggas på bordet mynnar ut i.
Intressant att följa vad mötet idag där alla kort ska läggas på bordet mynnar ut i.
-
- c/o LL´s Forum
-
- c/o LL´s Forum
Jag tror som Malul att den bästa lösningen är att Söderberg går exempelvis till Luleå. Det är inte hans hockeymässiga kunskaper det brister på. Söderberg skulle nog må väl av att byta miljö och klubb. För även om dagens möte slutar med att han stannar i Malmö, har hela "affären" skadat relationen. Spekulationerna lär fortsätta, hela hans agerande kommer att synas stenhårt vilket gör det svårt att fokusera på hockeyn och att vinna matcher. I en ny omgivning kan han starta om på nytt, skaffa en ny chans att etablera sig i ett lag utan gammalt skit.
-
- Forumproffs
-
- Forumproffs
-
- Forumproffs