Rödhökarna

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Post Reply
majjen
Forumproffs

Rödhökarna

Post by majjen »

Det finns två ständiga (?) underpresterare i svensk hockey de senaste åren: Leksand och Malmö. Malmö har gått på semester i kväll och Leksand kommer att misslyckas med sitt femtielfte återtåg om några veckor. Jag tror att de tjocka plånböckerna i Dalom kommer att försöka snabbköpa sej till Elitserien igen och igen och igen.

Men hur blir det med Rödhökarna? Vilken väg väljer Pööörsy? Hur stort är hans tålamod? Har man råd med tanke på stora arenan att bygga långsamt eller är det snabbköp som gäller här också? Jag har haft känslan att man denna säsong varit på väg mot något som kan bli en början, på vandringen mot Elitserien. Man har plockat in en del yngre talanger i laget. Den lokala förankringen, halvdanskar och heldanskar känns också rätt. Att plocka bort de mycket dyra föredettingar som bara levererat trötthet de senaste åren är ett lyft.

Det blir spännande att se vad Silly innebär för Mif!
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Jämfört med när Peter Andersson var sportchef (den sämsta i hela hockeyhistorien) är det klasser bättre. Men fortfarande är lockelsen av kända namn för stor i MIF vilket den usla backbesättningen visar. Det är en bedrift att MIF nått så här långt denna säsongen. AIS avslöjade obarmhärtigt MIF:s brister.

Hoppas att VLH aldrig kommer hänge sig åt Eliteprospects-värvningar. Den dagen chief Evertsson lämnar MÅSTE vi ersätta honom med en annan nörd och inget känt namn. Enda sättet att få mycket hockey/kr. En ekvation underpresterarna inte känner till. Lockelsen av kända namn är för stor.
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

Jag är riktigt glad att inte Malmö tog sig till KS, dom var verkligen inte värda det. Rent ekonomiskt hade det antagligen varit bättre för Växjö ifall dom gått till kvalspel i stället för Almtuna, men ser man till hur lagen har spelat under säsongen så var det absolut rätt lag som tog sig vidare.

Jag är också överraskad att Malmö hamnade så högt som man gjorde, jag tycker dom mestadels spelade en ganska tråkig hockey. Emellanåt glimmrade dom till, men på det stora hela gjorde dom ett rätt blekt intryck. Stämmer siffran för deras spelarbudget (15-17 miljoner) så är det fantastiskt dåligt scoutat! Viss del i det misslyckade lagbygget har naturligtvis Peter Andersson, Malmö har fått dras med en del av hans gamla synder även denna säsongen.

Nu är Andersson i Örebro, som väl omsatte ett halvt lag till under säsongen som gick: Matzka, Altmann, DiCasmirro, Owuya m fl. :lol:

Förresten: Viasats reklamfilm för Kvalserien inleder med att Carl Söderberg äntrar isen 8)
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Det verkar dessutom som om Örebro funderar på att ge Peter Andersson rollen som sportchef framöver. Vilken grym karisma och charm den killen måste besitta. För min morsa skulle bygga en bättre trupp än vad han mäktar med. :wink:
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Nu står inte Percy och faller med hockeylaget. Han tjänar rejält med pengar på sin arena, det är hög bokningstäckning i arenan. Jag tro att han lyckas med det mesta. han har verkligen satt Malmö på kartan. Sedan kan man inte säga annat än att han är en profil även inom hockyen. Han är med på matcherna, sitter med en halsduk och keps med Redhawksmärke på.

Jag tror inte att de gräver ner sig för att de inte kom till kvalserien, de har slagit in på en mer säkrare om än lite mer långsammare väg tillbaka och det är nog den rätta.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Malmö släpper inte att Både Växjö och Almtuna har högre lön än MIF. Någon som kan hitta beviset? För visst har inte Lakers över 10 miljoner i spelarbudget? MIF har runt 15 tror jag..
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Qrax
Forumproffs

Post by Qrax »

http://smp.se/sport/hockeykronika-den-h ... 0406%29.gm
"Mitt i en ekonomisk verklighet med allsvenska medtävlare som Leksand – med 32 miljoner kronor i spelarbudget – och Malmö med 17 miljoner kronor måste Växjö Lakers, med sina i sammanhanget futtiga 7,5 och fattiglapparna Troja med 4,8 miljoner kronor hitta egna nischer för att överleva (samtliga siffror är inklusive sociala avgifter)."
ultraboy
Forumentusiast

Post by ultraboy »

Kan inte stämma! Har hört att Stiig tjänar 120 lakan i månaden, iofs är det ett företag som betalar honom, men bara han skulle ju kosta en hel del! De flesta spelarna tjänar ju runt 25+
y.
Power Play
Forumdemon

Post by Power Play »

Jag tror rent allmänt att man ska vara försiktig att kommentera spelarbudgetar och löner om man inte har full insyn och full koll på vad månadslön kontra personalkostnader innebär.
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Nu verkar dom ha begripit lite i malmö iallafall. går att läsa i kvp

Målet är att dra in tio miljoner kronor nästa säsong, men vi måste ha pengarna innan vi kan spendera dem,
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Post Reply