PO-Matcherna till Kvalserien
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
PO-Matcherna till Kvalserien
Sitter o ser Mora-Almtuna nu herregud vilket dåligt drag på läktaren känns som vanligt serielunk inte nån PO stämmning direkt
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
-
- Forumdemon
Svängig men underhållandet till slut , Vågar sätta Almtuna och Malmö i Playoff 2 redan nu . Det ska till ett mirakel för att Mora ska vinna 2 raka i Uppsala och det ska till en bragd utan dess like för att Bofors ska knäcka malmö x2 inför sin stora hemmapublik.
Hoppas verkligen att Almtuna tar sista kvalserieplatsen!
Hoppas verkligen att Almtuna tar sista kvalserieplatsen!
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Absolut Räven PO ska spelas med oviss utgång den enda orsaken jag vill att det blir Malmö är för bortamatchen där vi har fin statistik mot dem genom åren och närmare till bortamatch plus att Malmö lockar mer publik i hemmamatchen.Annars får gärna Malmö förlora i PO för min del.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
- Pysslingen
- Forumentusiast
- Pysslingen
- Forumentusiast
FELLLLLL!!!!!Pysslingen wrote:Lockar Malmö verkligen så mycket mer än Rögle? Har för mig att det var betydligt mer folk mot Rögle jämnfört än vad det har varit mot just Malmö.
Det har ju aldrig varit över 3000 iår mot Malmö, så jag undrar var du fått ifrån att Malmö skulle locka mer folk. Jag skulle säga tvärtom![]()
Första mötet i doomen så var det 3200 pers på plats!
STOLT LAKEJ
-
- Forumdemon
- Ambassador
- Forumproffs
Kan inte vara för att sittplatserna kostade 300kr?Ambassador wrote:Förra året var det ju inte särskilt mycket folk som kom till Lakerdome under kvalserien.
Växjö Lakers hade sämst publiksnitt på 2639 personer under kvalserien... Västerås som hade näst sämst hade 1000 personer fler på varje hemmamatch.
STOLT LAKEJ
- Ambassador
- Forumproffs
Det kan säkert inverka en del. Men knappast så mycket.PeterLake wrote:Kan inte vara för att sittplatserna kostade 300kr?Ambassador wrote:Förra året var det ju inte särskilt mycket folk som kom till Lakerdome under kvalserien.
Växjö Lakers hade sämst publiksnitt på 2639 personer under kvalserien... Västerås som hade näst sämst hade 1000 personer fler på varje hemmamatch.
Växjöbor kanske helt enkelt är lite sega?!
Ambassador | 19:57 ! ! !
Tror snarare det var en aningens liten känsla av mission completed när vi efter två tuffa playoffomgångar helt plötsligt stod där med benet i kvalserien nästan som nåt som bara halkade med. Det och negativa skriverier om biljettpriserna var nog en anledning. Sen är det klart att hallen påverkar. Fanns inte ett lag som ens är i närheten av vårat plåtskåp.
Ett lite annorlunda läge iår minst sagt åtminstone på viktiga punkter. De flesta har sett kvalserien som realistiskt, vi visade styrka och tog oss dit efter att ha legat i toppen hela säsongen. Men viktigast..vi är inte i Kvalserien för att ha kul och vara lite nöjda med säsongen (Även om vi är det
). Vi är där för att slåss om en elitserieplats, på allvar. Känslan åtminstone för egen del är helt annorlunda i år.
Hoppas och tror att det blir ett jäkla drag, kvalserien är väl det hetaste man kan ge sig på. Kan bli ett riktigt getingbo i år.
Ett lite annorlunda läge iår minst sagt åtminstone på viktiga punkter. De flesta har sett kvalserien som realistiskt, vi visade styrka och tog oss dit efter att ha legat i toppen hela säsongen. Men viktigast..vi är inte i Kvalserien för att ha kul och vara lite nöjda med säsongen (Även om vi är det

Hoppas och tror att det blir ett jäkla drag, kvalserien är väl det hetaste man kan ge sig på. Kan bli ett riktigt getingbo i år.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Skall bli intressant att följa den andra matchen i PO2 lite senare. Här är mina funderingar kring lagen:
Almtuna:
Har stjärnskottet Pettersson-Wentzel i mål, 90,80 i rädnnings% i slutspelet (92,4% i grundserien).
Backsidan är relativt anonym på pappret. Men de jobbar hårt och är disciplinerade. Elias Fält är hittills skottvilligast av kvällens motståndare tillsammans med MIF:s Kim Staal.
Framåt har Andreas Paulsson lyckats göra flest poäng med sina 5 assist. Han bidrar även med sin rutin. Däremot har Linus Stensson haft ett jobbigt slutspel. Tekningskungen som vann den statistiken i grundserien med 62,85% klara nu bara av 48%. Dessutom har han -3 i +/-. Oroväckande formsvacka och han behöver göra det bättre om det ska bli KS för AIS.
Malmö:
Malmö ställer Markus Svensson i mål. Han har presterat fantastiska 96,77% (91,10% i GS).
Den hårt kritiserade backbesättningen tog revansch i matchen senast. Matchvinnare blev Robin Weihager, men även i övrigt såg man stabilare ut. Tidigare under säsongen har de ofta inte hängt med när tempot skruvats upp och de har försökt spela ES-svårt. Men till och med de gamla gubbarna såg pigga ut senast.
Framåt är det mycket danskt i MIF. Kim Staal som jag redan nämnt leder den interna poängligan med 3 mål. Oroväckande svacka verkar den eviga talangen Carl Söderberg ha. En passningspoäng hittills och "bara" 0 i +/-. Tekar dock fortfarande bra med 56%.
Sammanfattning:
Två bra målvakter och där finns inte mycket att säga. Båda backbesättningarna vill spela enklast möjliga i egen zon. Orkar MIF:s backar bibehålla disciplinen?
Framåt har båda lagen kvaliteter. Kommer Stensson eller Söderberg igång med produktionen? MIF:s danskar verkar trivas, även i Gränbyhallen? Kommer Jimmie Kraft att avgöra? Vågar MIF försöka ta initiativet eller kommer Almtuna orka köra skiten ur sig som i första PO-matchen mot oss förra säsongen?
Jag vet att en MIF-seger har ekonmomiska fördelar för oss och gör KS mer attraktivt, men jag håller på Almtuna i den här matchserien.
Almtuna:
Har stjärnskottet Pettersson-Wentzel i mål, 90,80 i rädnnings% i slutspelet (92,4% i grundserien).
Backsidan är relativt anonym på pappret. Men de jobbar hårt och är disciplinerade. Elias Fält är hittills skottvilligast av kvällens motståndare tillsammans med MIF:s Kim Staal.
Framåt har Andreas Paulsson lyckats göra flest poäng med sina 5 assist. Han bidrar även med sin rutin. Däremot har Linus Stensson haft ett jobbigt slutspel. Tekningskungen som vann den statistiken i grundserien med 62,85% klara nu bara av 48%. Dessutom har han -3 i +/-. Oroväckande formsvacka och han behöver göra det bättre om det ska bli KS för AIS.
Malmö:
Malmö ställer Markus Svensson i mål. Han har presterat fantastiska 96,77% (91,10% i GS).
Den hårt kritiserade backbesättningen tog revansch i matchen senast. Matchvinnare blev Robin Weihager, men även i övrigt såg man stabilare ut. Tidigare under säsongen har de ofta inte hängt med när tempot skruvats upp och de har försökt spela ES-svårt. Men till och med de gamla gubbarna såg pigga ut senast.
Framåt är det mycket danskt i MIF. Kim Staal som jag redan nämnt leder den interna poängligan med 3 mål. Oroväckande svacka verkar den eviga talangen Carl Söderberg ha. En passningspoäng hittills och "bara" 0 i +/-. Tekar dock fortfarande bra med 56%.
Sammanfattning:
Två bra målvakter och där finns inte mycket att säga. Båda backbesättningarna vill spela enklast möjliga i egen zon. Orkar MIF:s backar bibehålla disciplinen?
Framåt har båda lagen kvaliteter. Kommer Stensson eller Söderberg igång med produktionen? MIF:s danskar verkar trivas, även i Gränbyhallen? Kommer Jimmie Kraft att avgöra? Vågar MIF försöka ta initiativet eller kommer Almtuna orka köra skiten ur sig som i första PO-matchen mot oss förra säsongen?
Jag vet att en MIF-seger har ekonmomiska fördelar för oss och gör KS mer attraktivt, men jag håller på Almtuna i den här matchserien.