Lakers Damer

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Erok, vilka personer har du pratat med innan du skaffade dig en uppfattning om det tråden handlar om?
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Det jag skrev är precis det som stod i smp å som någon här inne skrev angående telesamtalet vad han kallade sig kommer jag inte ihåg men han hade som underskrift ledare för damlaget

Men förklara gärna varför politiker är så upprörda om nu damerna ändå har tackat nej till kvalet innan styrelsen tog beslutet.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum

Re: Play off

Post by erok »

Jimi Hendrix wrote:För att räta ut alla frågetecken som finns så ligger det till så här:

- Vi blev uppringda förra veckan och fick informationen att Styrelsen hade bestämt att vi inte får åka till Play off-spelet mot Riksserien.
Detta pga att klubben inte skulle mäkta med en Riksseriesäsong ekonomiskt. Detta förstår vi i Lakers Ladies då vi redan har varit uppe där. Däremot så fixade vi alla pengarna själva till den säsong då vi spelade där.
Vi har de tre senaste säsongerna dragit in våra egna pengar till vår verksamhet och har fått stå för allt, till skillnad från övriga.

- Att vi inte får åka till Play off är också skumt. Man skyller på att man inte har finanser till detta. Konstigt, då vi betalar med våra egna pengar.
Sen är det som så att om man går in i serien så innebär det att segraren går till Play off om en Riksserieplats. Vi tycker inte att vi kan hoppa av där nu. Tänker jag fel?

- Man skyller bl.a på att det är för få Växjö-tjejer i laget, vilket iofs är
sant. Men det är inte fler Växjö-pojkar i J18 Elit.

- Inför säsongen fick vi order om att vi skulle beställa nya tröjor. Både
hemma/borta-ställ. Dessa fick vi betala själva, medan övriga lag fick sina.

- Vi har på eget bevåg dragit igång ett Tjehockey-gymnasium i samarbete
med John Bauer. Ingen från Lakers har tidigare intresserat sig för det.

- Vi har skaffat lägenheter åt de spelare som har kommit från utlandet, även möblerat dem, med både lånade och egna grejer. Vi har hämtat dem på diverse flygplatser för transport till Växjö.

- Vi hämtar utifrånkommande tjejer(Nybro, Gislaved, Åseda, Landsbro och Tingsryd) på stationen och skjutsar ner dem till samma ställe efter träningen. Dessa tjejer är födda -95 och -96. Normalt tränar vi 3 ggr i veckan.

- Vi har låtit de utländska tjejerna firat jul och andra högtider med oss, då det har varit för snävt med deras ekonomi för att de ska kunna åka hem.

- Vi har hela tiden varit de som har tagit kontakterna och skött allt mot Skatteverket och Migrationsverket.

Allt detta gör vi på vår fritid och naturligtvis jobbtid ;-)

Varför säger flera av de tjejer som spelat här att tiden i Växjö Lakers Ladies är deras bästa? Det beror på att de har blivit så himla väl omhändertagna utav oss ledare. Inte av klubben.

Så ska vi nu falla så ska vi göra det med flaggan i topp uppe i Sandviken.
För är det nåt som det finns gott av i detta lag så är det talang, vad man än säger.

Med vänliga hälsningar

Mats Henriks
Växjö Lakers Ladies

PS! Naturligtvis är Växjö Lakers mitt favoritlag. DS!

Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Lobo
Forumterrorist

Post by Lobo »

Som sagt tror att alla var/är överens om att inte spela Riksserien nästa år, sen tyckte Ledarna att de skulle spela kvalet ändå medens styrelsen inte tyckte detta.

Vet inte vad som gäller men vet att flera lag hoppat av INNAN kval tidigare (ex Arboga) när de bestämt att de inte skall spela i den divisionen som kvalet gäller. Detta tycker jag är personligen är rätt väg och ge ett annat lag chansen.
- In hoc signo vinces -
[img]http://smileys.smileycentral.com/cat/20_2_75.gif[/img]
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Men om nu laget fixade alla sina egna pengar förra gången de spelade i riksvenskan så vad säger att dom inte kan göra det igen men skillnaden denna gång är att de får en extra puff ekonomiskt nu när det kommer bli en större hall med fler möjligheter till inkomst så som publikintäkter halvapottenförsälningen och framförallt om LL även skulle vilja stötta dessa damer tror jag absolut att de kunde vara med å kvala.
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Ok Erok, anade att du inte hade pratat med nån innan du fick din uppfattning..inte ens Lakers.
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Vad är din uppfattning niles att inte stötta tjejerna ekonomiskt i detta läge?

Finns det förlite pengar hos lakers`? Om svar ja så införskaffa mer då. Vist min hundring hjälper inte långt men det är iallafall en början. Lika mycket som taif får in var månad tror jag VLH skulle kunna dra in på en ordentlig marknadsföring om inte mer. Från nu till serien börjar har vi chansen att visa att vi kommer härdanefter att stötta damerna och ungdomslagen. Kan bli en bra slant på några 20lappar i månaden per skalle för alla som vill damerna och ungdommarna väl. Jag har kontonr till Lakerspucken fortfarande och det funkar utmärkt var månad.
KalleB
Forumdemon

Post by KalleB »

Varför ska vi ens ha damhockey i föreningen? Låt dom starta en egen klubb istället.
Växjö: Europas Orangeaste Stad
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Jag tycker Lakers har en klar point med sin uppfattning. Och den handlar inte om resan till ett kval som det redan skrapats ihop pengar till. Min uppfattning baserar jag på egen uppfattning om damorganisationen i Sverige, mediaartiklar, kontakter med ansvariga i Lakers och 3 politiker. Sen bildar jag mig en uppfattning. Den är kanske inte alls rätt, men jag har ansträngt mig för att ta reda på vad det handlar om.

Storm i ett vattenglas som gjorts till en jämställdhetsdebatt från några politiker, helt befriade från helhetssyn i ämnet.

Tänker inte babbla mer om det nu. Hoppas också Lakers kan bidra till en bättre långsiktig status för tjejerna i hockeysverige. Då måste man ta i dom stora frågorna från förbundets sida. Småtjafs från några lokala politiker som vill ha mediautrymme hjälper inte tjejerna ett dugg, än mindre hot om att dra in driftsbidrag som definitivt skulle omöjligjort för tjej & pojkhockeyn att bli större.
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Precis å att sitta här på et forum å motarbeta en ett autogiro till de våra hjälper dom inte häller ett piss

Så vill du ha kontonr så kan du få det. Bara att fylla i från sin internetbank. Jag lovar att hålla räkningen på hur många som vill ha det. sen kan vi alltid summera efter hand
Last edited by erok on 7 March 2010, 18:22, edited 1 time in total.
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Du har ju verkligen inte fattat nånting. Allt är bara insamlingar i ditt huvud.
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Jag håler med dig Niles i det du skriver, det känns precis så.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Jaq det är ju det som ger pengar. Säg nått som VLH har dragit in 16.000 var månad sommar som vinter på men kostar enbart en 20 att vara med i var månad. 120.000 i rena pengar utan att behöva göra ett piss förutom att öppna ett bankonto.

Stigtröjan fick jag inte ens köpa för att den skulle hållas till dom som köpte den i klubblokalen först. Skulle få köpa den på nästa beställning efter jul
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Vad är det för skitsnack Erok???
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
:idea:
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Från: PutteA
Till: erok
Postat: 03 sep 2009 06:12
Rubrik: Re: Supporttröja.
Det kommer ju en omgång till Erok, så det är bättre du inväntar dom i så fall. Känner att jag inte varken kan eller få lägga undan en tröja en hel månad.

Så jag väntar nu på den andra omgången :wink: Men å andra sidan så blev ju folk glada då jag tog bort min hundring som jag skänkte till LL var månad så nån tröja behöver jag inte nu
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Stigtröjan fick jag inte ens köpa för att den skulle hållas till dom som köpte den i klubblokalen först. Skulle få köpa den på nästa beställning efter jul

Det kommer ju en omgång till Erok, så det är bättre du inväntar dom i så fall. Känner att jag inte varken kan eller få lägga undan en tröja en hel månad.

Fick inte köpa tröjan? Du ville jag skulle lägga undan en tröja i en månad åt nån som bor över 100 mil bort i ett skede då vi inte visste hur försäljningen skulle gå. Efter det har du inte nämnt ett skit om den tröjan och det visar ju ditt riktiga intresse för den. Det har snart gått 6 månader. När var du i Växjö senast????
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
:idea:
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Post by Fredrik R »

.....och så var engstrand o co ute i radion och gnäller igen. :roll:
http://sverigesradio.se/sida/artikel.as ... el=3747954
Tröttsamt.
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Tröttsamt är ju bara förnamnet.
Stinklink
Forumamatör

Post by Stinklink »

Förstår inte riktigt varför man inte kan hålla sånt här inom föreningen. Varför ska man behöva kontakta radio varenda gång det krånglar?
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Engstrand gillar radion. Synd bara att han inte förstår att det negativa tjafset kommer att göra några fler möten överflödiga.
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Ja, detta måste föras inom föreningen, annars blir det bara pannkaka
Piggelin
c/o LL´s Forum

Post by Piggelin »

Håller med, sånt är måste diskuteras internt. Det löser ju inga problem att gå ut i Radio Kronoberg och klaga. Men det är ju inte första gången man går den vägen.
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
RonnyRasp
Forumentusiast

Post by RonnyRasp »

hur kan ni vara säkra på att det är han som tagit kontakt?
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

Lägg ner damlaget
Snart nära dig...en ny hall
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Givetvis kan det vara Radio Kronoberg, som tycker att det är av vikt att sätta fokus på Lakers i negativt syfte.
Piggelin
c/o LL´s Forum

Post by Piggelin »

Om det nu är Radio Kronoberg som kontaktat Engstrand, så tycker jag han skulle hänvisat dom till Växjö Lakers.
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer

Re: Lakers Damer

Post by Klonis »

Nu ska det tydligen satsas på damerna igen

http://www.smp.se/sport
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
norrhockey
Forumamatör

Post by norrhockey »

Än så länge skulle man nog kunna lägga ner allt vad damverksamhet heter i sverige. Vi är helt enkelt ett för litet land för denna sport. Ingen publik, inget intresse, Dam-vm i stockholm har än så länge inte gett någon ekonomisk vinst. dom är glada om det går + - noll. förvisso jobbar Teg och Björklöven ihop med sina tjejer men även i detta läge skulle dom kunna lägga ner.
august
Forumamatör

Post by august »

Hade ju varit trevligare om klubben någon gång bestämde sig för att satsa på sin kärnverksamhet dvs sina ungdomar och juniorer. Fast det är klart, de ledarna lipar ju inte ut i pressen så fort något inte passar och klubben vinner ju inga politiska poäng på killar som inte behöver inkvoteras genom sitt kön.
Stenkistan
Forumamatör

Post by Stenkistan »

Håller med August. :evil: Att lägga så mycket pengar på tjejer som skulle få storstryk av pojkar som är födda 98 är rent skit. Lägg pengarna på barnen och juniorerna så vi slipper att skeppa iväg dem bästa av våra juniorer varje år till SuperElit för att utvecklas. Med den miljonen kan vi ha ett lag i superelit och därigenom fått det lättare att få fram egna till representationslaget.
Är det någon som varit uppe och sett en träning med damerna? Senast jag såg en träning var dem 7 st plus en målvakt, jo tjena men istid ska dem ha och så jävla synd det är om dem. INTE ENS SPELARANA VERKAR VILJA TRÄNA.
Nä låt dem bilda sin egna förening för som det är nu diskrimineras våra barn till förmån för några enstaka tjejer.
Det går upp och det går ner. Hjärtat finns alltid kvar.
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Det här känns som ett bra beslut, det ligger i tiden minst sagt att satsa på damerna och jag tror att deras sponsorer är andra än vad herrarna/juniorerna har. Mycket klokt för att ta död på alla negativa diskusioner som förts i detta ämne.
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

Då ska man ju lägga ner alla sporter som inte är publiksporter om man ska lägga ner damhockey för att det suger.

Tycker själv det är plågsamt tråkigt med damhockey men om ingen satsar på det så kan det inte heller bli någon utveckling i possitiv riktning heller!
Tycker det är kul att Lakers håller det dom sagt att man skulle satsa längre fram för damerna :clap:
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Talismanen
c/o LL´s Forum

Post by Talismanen »

Barnen och ungdomarna diskrmineras väl för fan inte i VLH? Däremot har ju damerna gjort det. Det kommer satsat rätt bra nu på alla fronter i VLH och självklart ska Ladies haka på. Men som Anders säger så är det ju aptråkigt att kolla på men det hör liksom inte hit. Jag går heller inte och kollar på p98 eller p03 för det är också aptråkigt. Kör på VLH! :clap:
Den som inte sjunger är taifare!!!
IceWOMEN
Forumdemon

Post by IceWOMEN »

Enligt hemsidan har Pär Engstrand nominerats (1 av 12) till "Sverige bästa ungdomstränare". Kul för Pär, damhockeyn och Lakers. Framförallt efter förra säsongens negativa rubriker kring damhockeyn i Växjö. Heja Pär!
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer

Post by Klonis »

Ja jättekul
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Post Reply